Aniž bych se chtěl pokládat za znalejšího než většina z ostatních, nedá mi to abych se nepřipojil s několika fakty (?)
Takřka jistě vím že první verze migů 15 naměly antiG systém (btw - do hydraulického systému se plnila směs glycerínu, destilky a lihu, to mi přišlo taky neuvěřitelné) - pro rejpaly, měl jsem kdysi originální dokumentaci k údržbě prvních migů 15 letectva ČSLA
Možná měl Sabre motor s radiálním kompresorem (v té době to bylo časté) a tyhle kompresory zdaleka nebyly tak náchylné jako kompresory axiální na plynulost dodávky vzduchu - skoro bych věřil že pokud vstupní otvor nebyl zakryt úplně tak to prostě běželo
Co se týká poměru ztrát - MiG 15 byl prý náročný na techniku pilotáže a na straně korejců létalo hodně "málo vycvičených" pilotů. Mnoho z nich údajně končilo ve vývrtce a pak v lepším případě na padáku krátce po vstupu do souboje. V tom dokumentu bylo jasně řečeno (a tomu stoprocentně věřím) že i ti nejzelenější američané byli zkušení a vycvičení piloti. K tomuto tématu vycházel v L+K seriál, někdy po roce 1990, je to tam hezky popsáno.
Co se týká těch soubojů na velké vzdálenosti - taky se jeden čas věřilo že celou válku zařídí mezikontinentální rakety a letectvu hrozil zánik. Rovněž byla jeden čas tendence opouštět kanony a vybavovat letouny jenom raketami, jenže už v průběhu války ve Vietnamu se ukázalo že to není ideální cesta. Nakonec dneska má každé (možná skoro každé) bojové letadlo alespoň jeden kanón.
Ale musím říct že mě namíchlo že ho nenechal přistát... |
|