FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 8. 5. 2024, Den osvobození Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Pár dotazů ohledně Gmaxu konkrétně světla a efekty Jeden příspěvek | Celý strom
Pár dotazů ohledně Gmaxu konkrétně světla a efekty   14. 4. 2004 / 21:29
Dalibor
Ahojky, zkoušel jsem hledat v historii a nic. Právě se snažím skamarádit z Gmaxem, co se modelování týká, žádný problém, sice pracuji dlouhá léta v Lightwave, ale dá se zvyknout. Problém mám jenom se světly a efekty. Rozhodl jsem se udělat JE Dukovany pořádně. A narazil jsem....
Podle návodu na gmax co je ve článcích jsem nastavil materiál pro světla a nazval jsem ho LIGHT_NAV a NIC objekt se nezobrazí, když se vrátím znovu do Gmaxu a přejmenuji materiál na Mat 0xx náhle se zobrazí ale není to to pravé ořechové... Kde může být zakopaný pes? i podle Gmax SDK se má materiál pro světlo jmenovat LIGHT_XXXXX...
Další problém mám s nastavením efektů tak, aby byly stále funkční, podle SDK jsem dostal efekt do scenerie, ale to je tak všechno, nefunguje, nebo jsem spíš nepochopil XML tagy, přecejenom nejsem programátor, nemůžete mi to (A nejspíš nejenom mě) někdo polopaticky vysvětlit? Stačí jenom aby byl efekt funkční 24 hod denně po celý rok, v SDK to nejspíš bude, ale moje Angličtina je velmi, velmi slabá. Předem díky za každou radu (zachráníte mi nervy i počítač, dnes v noci jsem ho vzteky málem rozmlátil, i když za to chudinka vůbec nemůže...)
Dodatek Gmax mám 1.2 ale používám makemdl pro FS 2002, že by byl problém i v tom?, ale to by vyhodil chybovou hlášku, no ne?
 

Re: Pár dotazů ohledně Gmaxu konkrétně světla a efekty   14. 4. 2004 / 22:22
Priskac   
no co sa tyka tych svetiel vsetko funguje tak ako ma. V gmaxe ak das nejakemu objektu materaial s nazvom LIGHT_NAV resp. LIGHT_XXX (nazvy mas v SDK) tak sa Ti bude spravat iba ako svetlo, proste sa Ti 3D objekt premeni na svetlo, to znamena ze strati ten svoj 3D tvar. Ak chce, aby Ti 3D objekt svietil a bol aj 3D ( resp. aby bol luminescentny) tak pouzi nazov materialu BRIGHT_ . Ked chces vidiet ako to vyzera v reali tak kukni sem:


http://www.bozenka.tuke.sk/~priskin/fs/develope/scenery/LZKZ/LLZ/fsscr005.jpg

vsimini si tu LLZ antenu, a hlavne ten posledny stlp ktoreho vrch svieti. Toto je urobene tak, ze su dva objekty (bavime sa teraz iba o tej svietiacej casti) Jeden objekt ma mateial BRIGHT_ to je vlastne to teleso ktore ma tvar a svieti na cerveno, a druhy objekt je samotne svetlo, lenze tento objekt sa neda vidiet, proste po tom ako som na tento objekt pouzil material LIGHT_XXX ( v tomto pripade LIGHT_NAV) tak sa pretransformoval na svetlo (ta cervena ziara). Ono cele toto ma dva aspekty. Objekt s materialom LIGHT_XXX je vidiet aj z vacsej dialky kedze sa to sprava ako svetelny efekt, a objekt z nazvom materialu BRIGHT_ je viditelny iba z urcitej vzdialenosti. Takze ja osobne kombinujem tieto objekty spolu, ten LIGHT_XX je vhodny a pekny z vacsej vzdialenosti a ten BRIGHT_ vyzera pekne z blizka, a spolu to vyzera uplne super Snad som Ti aspon s tymto light pomohol.

Priskac
 

Re: Re: Pár dotazů ohledně Gmaxu konkrétně světla a efekty   14. 4. 2004 / 23:07
Dalibor
Díky Ti, za radu, můj problém byl ale i v tom, že to světlo s materiálem LIGHT-NAV nesvítilo, nejspíš mám něco špatně nastaveno, ještě se vtom povrtám.
 

Re: Re: Re: Pár dotazů ohledně Gmaxu konkrétně světla a efekty   14. 4. 2004 / 23:24
Priskac   
Musis mat material s nazvom LIGHT_NAV (musia to byt velke pismena a musi tam byt to dolne podtrzitko a nie normalne!!!!!)

Priskac
 

Re: Re: Re: Re: Pár dotazů ohledně Gmaxu konkrétně světla a efekty   14. 4. 2004 / 23:53
Dalibor
No přesně tak to mám LIGHT_NAV a nic.....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Pár dotazů ohledně Gmaxu konkrétně světla a efekty   14. 4. 2004 / 23:56
Priskac   
Dalibor skus si zapnut ICQ, a ozvi sa mi, moje ICQ cislo najdes v mojom profile. Podrobnosti prediskutujeme cez ICQ.

Priskac
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár dotazů ohledně Gmaxu konkrétně světla a efekty   15. 4. 2004 / 11:03Honza D.
Jestli se vam to podari vyresit po ICQ, zverejnete tady prosim vysledky, osvitte nas Mam totiz uplne ten samy problem (vsechno delam tak jak tady doporucujete, a presto nesviti a nesviti). Minula diskuse na toto tema skoncila stejne - vyresilo se to mimo forum.
Diky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár dotazů ohledně Gmaxu konkrétně světla a efekty   15. 4. 2004 / 11:07
Priskac   
Osobne fakt neviem co Vam nefunguje?

urobis si nejaky objekt (nazov objektu moze byt hociaky), otvoris si material editor , das si vytvorit novy material s nazvom LIGHT_NAV a das mu taku farbu aku chces ty, priradis tento material tomu objektu a je to. To je vsetko Nic viacej nic menej. (iba treba presne dodrzat nazov materialu a myslim to tak ze aj velkost pisma).

Priskac
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár dotazů ohledně Gmaxu konkrétně světla a efekty   15. 4. 2004 / 18:26
Robert Paulů
Podivejte se jakou mate verzi Makemdl, myslim ze ten primo od Gmaxu spatne zobrazuje svetla.

Robert
 

x krát Re: Pár dotazů ohledně Gmaxu konkrétně světla a efekty - výsledek a něco navíc   15. 4. 2004 / 22:53
Dalibor
Tak nakonec jsme to doopravdy po ICQ vyřešili, moje chyba byla v tom, že jsem u materiálu LIGHT_NAV nastavil i Self Illumination .
Jinak všeobecně, je potřeba pro jedno světlo vytvořit dva objety, jednomu dát materiál BRIGHT_ a druhému LIGHT_NAV(nebo jiné, viz SDK) nastavit u obou pouze barvu!! jinak je nechat tak jak jsou. Efekty normálně fungují, jenom je potřeba mít staženo nové Gmax SDK, Makemdl SDK(tím nahradit makemdl z Gmax SDK) a Make bgl SDK, pro efekty i pochopitelně patřičné SDK. Jinak při samotném exportování do BGL pozor při editování XML souboru, dělal jsem chybu v tom, že jsem neodstranil tagy před informacemi o scenerii, je to o řádek výš špičatá závorka s vykřičníkem a o řádek níž --a špičatá závorka. jinak se objekt umítí někam libovolně. Doufám, že jsem to popsal dost srozumitelně, jestli ne udělam screen, pro lepší pochopení, ty konkrétní tagy se tady nedají použít.
Doufám, že jsme podobným začátečníkům, jako jsem já, dostatečně pomohli.
 

Re: Pár dotazů ohledně Gmaxu konkrétně světla a efekty   15. 4. 2004 / 01:17
OK-EUU46   
Prosim Vas da se so G-maxu natahnout 3d objekt z Autocadu?
 

Re: Re: Pár dotazů ohledně Gmaxu konkrétně světla a efekty   15. 4. 2004 / 02:06
Dalibor
Dá se natáhnout ve formátu DXF, plug-in pro import by měl být přímo součástí Gmaxu, pokud není, je ke stažení na stránkách Discreetu.
 

Re: Re: Pár dotazů ohledně Gmaxu - import DXF/3DS   15. 4. 2004 / 08:53
Milan Lisner   
Soucasti posledniho Gmaxu 1.2 je i import DXF a 3DS. ( Files > Import ), takovej , jako je i v originalnim MAXu. Takze zadny pluginy radsi nepouzivej, budou spis horsi.

DXF ti nacte holej 3D model, 3DS umi pripadne i textury a animace ( hlavne z 3D studia, ale teoreticky i z AutoCADu, pokud se tam textury udelaji )

Pokud jsou objekty v AutoCADu jako polygonalni mesh, pripadne 3D plochy, jde to dobre pres DXF.
Kdybys mel nahodou objekty jako solid, uloz je z AutoCADu do 3DS ( tim se prevedou na polygony ) a to pak do Gmaxu.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ