Já bych do toho měl možná pár technických vstupů, abyste si nepřidělávali práci:
a) formát .agn je vymyšlený docela chytře - jedná se defakto o několik bloků za sebou uložených dat (čtvercové oblasti obecné vegetace, vektory pro domy z FS2002, vektory pro domy z FS2004, vektory pro objekty z FS2004, atd...), které jsou udělané tak, aby byly vzájemně kompatibilní (tzn. starý simulátor v pohodě načte .agn soubory z novější verze anotatoru - pouze ignoruje části které nezná - a naopak nový simulátor v pohodě přečte starou verzi
b) vektory uvnitř formátu .agn jsou datově reprezenotované jako relativní souřadnice - floaty v hodnotách od 0 do 1. Prakticky to znamená, že vůbec nezávisí na rozlišení textury, pro kterou je autogen dělán - .agn soubor vytvořený pro klasický LOD13tkový tile 256x256 co se používal ve FS2000-FS2004 bude mít úplně stejné souřadnice jako .agn soubor pro FSXkové BGLko s texturou v rozlišení 1m/pix
c) Při klikání autogenu, zvláště v těch hustějších částech metra, je daleko lepší a přesnější obtahovat pěkné domečky v 1 m/pix než barevné mazanice v 5 m/pix, ještě přetažené DXT kompresí.
d) Protože při případné relizaci půjde o projekt obrovského rozsahu a bude tomu odpovídat i doba tvorby, je docela pravděpodobné, že v době, kdy bude prakticky použitelný, už bude převaha uživatelů používat FSX.
Myslím tedy, ve světle výše zmíněných skutečností, že by stálo za zvážení, zda nejít opačnou cestou - tedy začít tvorbou pro FSX s tím, že to bude cíl, a zpětnná kompatibilita v mezidobí zajistí jakš takš fungování ve FS9. Jak by to vypadalo?
i) Prvním krokem by bylo vytvoření agn čtverců pro FSX, s tím, že jako základ by se použily jen ty typy objektů, které umí zobrazit i FS9, ale rovnou by se mohly sem tam klikat i čistě FSXové efekty. Jediné co by se z FSX nemohlo použít, by byly blokové domy. Výsledkem by bylo, že ve FS9 by byl zobrazen autogen srovnatelný s výsledkem vašeho prvního kroku (FS9 by ignorovala pokročilejší objekty + zobrazuje mnohem menší hustotu než FSX), ale ve FSX by už rovnou vypadalo lépe při téměř srovnatelné náročnosti na výrobu a daleko vyšší přesnosti umístění.
ii) Druhá fáze by byla stejná - vytvoření vlastní knihovny tříd a rozklikání výraznějších objektů
iii) Třetí fáze by odpadla, resp. zredukovala na konverzi historických center měst na blokové domy
Navíc, když by se v průběhu vývoje zjistilo, že FS9 příliš ztrácí zastoupení mezi simptáky, pak by bylo možné sloučit v tvorbě dalších oblastí kroky i) a iii) do jednoho kroku bezezměny technologie práce. |
|