FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 8. 5. 2024, Den osvobození Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 Jeden příspěvek | Celý strom
V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   15. 1. 2009 / 22:16
kobla
vice zde
http://www.novinky.cz/clanek/158866-v-new-yorku-na-rece-nouzove-pristal-airbus-a320.html
 

zbytečně nové vlákno   15. 1. 2009 / 22:19
kuma   
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=274821&lan=0
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   15. 1. 2009 / 22:19
MiG-21MFN
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   15. 1. 2009 / 22:20
molek
No a zrovna dnes jsem se díval na letecké katastrofy
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   15. 1. 2009 / 22:24
kobla
tak to sorry toho sem si nevšim
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   15. 1. 2009 / 22:25
B3d4   
Já taky ne, já si nevšímám na co se tady borec dívá v televizi
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   15. 1. 2009 / 22:23
B3d4   
Novinky perlííí....
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   15. 1. 2009 / 22:26
Tragédie v JRD
v jakem ohledu? v clanku nic "blbeho" neni ...
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   15. 1. 2009 / 22:27
B3d4   
V diskuzi..například
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   15. 1. 2009 / 22:27
Tragédie v JRD
a tak diskusi nema smysl resit,ze.. ale to tu vsichni vime.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 18:32
Koblih
no, konečně něco, v čem můžu s tebou souhlasit...jejich diskuze je jen snůška keců, kterou tam píšou lidi, kteří asi moc rozumu nepobrali...už mi stačily ty reakce, co tam lidi napsali k jedné havárii ultralightu v našem okolí...ať se stydí, takové kecy
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   15. 1. 2009 / 22:29
Rozšafín Ctibum   
Docela od těch pilotů výkon ne? Všude mi tvrdili že přistát na řeku a přistát na beton je vlastně skoro totéž. A hle, jde to..
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   15. 1. 2009 / 22:34
crazy
Tedy kdyz to vezmu doslova....ono pristavat na beton neni nic neobvykleho
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 10:51
A.J.Scandall   
Poslední půlrok přinesl dvě veliká ponaučení.

1. Přistání na břicho na beton může být naprosto bezpečné (pro lidi), dokonce si říkám, není-li lepší sedat rovnou na břicho než s jednou nohou nevysunutou. Poškození letadla relativně malé

http://www.flightglobal.com/airspace/forums/kd-avia-737-damaged-in-gear-up-landing-at-16832.aspx


2. Přistání na klidnou vodu s letounem s motory pod křídly může být naprosto bezpečné (pro lidi)


V obou případech jsem si ještě před časem myslel něco jiného.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 11:10
MiG-21MFN
ad 1. třeba na dvacetjedničkách se muselo sedat bez podvozku. v příručce je napsáno, že pokud se neotevře jedna noha hlavního podvozku, tak se má zavřít, otevřít jen příďák a sedat na něj. a pokud nejde příďfák, tak uplně bez podvozku. to jen tak pro zajímavost
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 11:18
A.J.Scandall   
Dopraváky to takhkle nemaj, doteď nás všichni učili, že co lze vysunout, to vysunout. Když ale vidím, že se tý sedmtřisedmě téměř nic nestalo...
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 11:24
MiG-21MFN
mě to přijde strašně nebezpečný sedat třeba jen na příďák a levou hlavní. vždyť musíš zákonitě udělat hodiny, to éro ti muže začít válet sudy...
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 12:35
A.J.Scandall   
Ne tak úplně, po netu běhá asi dvacet let starý video, jak sedá 737-400 společnosti Piedmont, nebo USAir, to už nevím, bez jedné hlavní podvozkové nohy, a zas tak moc se taky nestalo. Nicméně úplné přistání na břicho, jak vidno, vypadá ještě lépe
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 22:29
FSPilot   
http://www.youtube.com/watch?v=e4wzcBoGWB0

a

http://www.youtube.com/watch?v=rnGgMSCpu2A

 

-třeba na dvacetjedničkách se muselo sedat bez podvozku-   16. 1. 2009 / 21:42
dandee
dovolim si ta opravit.Na dvacetjednickach sa mohlo sadat nudzovo po neuspesnom vysunuti podvozku iba na pridak/vysunutym mechanicky-naporom vzduchu a vlastnou hmotnostou a pripadne s pretazenim/ a to na travnatu plochu na letisku/zalozny pas/ a po vylietani paliva do minimalneho zbytku,tzn,ze si pilot urobil aspon 3 nacviky na priblizenie.V pripade neuspesneho vysunutia prednej podvozkovej nohy bolo nariadene odletiet nad neobyvany priestor,najlepsie nad vojensky priestor -strelnicu a vykonat katapultaz.Pred opustenim lietadla samozrejme oznamit cez radio pribliznu polohu,vypnut motor a katapultovat sa.V ziadnom pripade sa nepristavalo s uplne zasunutym podvozkom!
 

-třeba na dvacetjedničkách se muselo sedat bez podvozku-   16. 1. 2009 / 22:43
Aardvark   
... já jen pro ilustraci
21953 B / 600 x 383 / nouzak.JPG
24775 B / 600 x 413 / nouzak2.JPG
 

-třeba na dvacetjedničkách se muselo sedat bez podvozku-   17. 1. 2009 / 12:09
FSPilot   
Říkáš, že budoukompletně funkční všechny systémy letadla, jo?
 

-třeba na dvacetjedničkách se muselo sedat bez podvozku-   17. 1. 2009 / 12:43
Aardvark   
No, tohle třeba jo, ale například takový ARU v reálu hrabe přímo do řízení a to by v FS šlo vcelku složitě. Takže něco jo a něco tak trochu
 

-třeba na dvacetjedničkách se muselo sedat bez podvozku-   17. 1. 2009 / 12:01
MiG-21MFN
aha, tak to jsem si to špatně zapamatoval a někde sem ztratil všechny příručky, takže jsem si to nemohl nijak ověřit
 

-třeba na dvacetjedničkách se muselo sedat bez podvozku-   17. 1. 2009 / 12:27
Migář
JJ v manuálu to je taky uvedeno.Jak na UMku tak na MFku s tim že se před přistáním mělo odhotit vše co šlo a pak se jen modlit.Podmínkou ovšem byly nějaké meze co se týče rychlosti a povrchu na záložním pásu.Důvodem bylo to aby se příďák nezlomil když dopadla prdel na zem.
 

-třeba na dvacetjedničkách se muselo sedat bez podvozku-   17. 1. 2009 / 12:36
MiG-21MFN
hele ty máš ten na UMku? bych se podíval až tam zase někdy budu já mám jen MFku
 

-třeba na dvacetjedničkách se muselo sedat bez podvozku-   17. 1. 2009 / 13:24
Migář
Já jsem si sehan kompletní technickou dokumentaci k 21čce,od katalogu ND přes výukoví materiály s teorii tak i s obrázkama. Manuály pro techniky tak i pro piloty.Zabírá mi to dooossst velkou část uložného prostoru v mém pokojíčku.
 

-třeba na dvacetjedničkách se muselo sedat bez podvozku-   17. 1. 2009 / 13:27
MiG-21MFN
já mám jen na MF, nouzový postupy na MF a postupy na zálet MFN. takže to toho zase až tak moc nezabírá
 

-třeba na dvacetjedničkách se muselo sedat bez podvozku-   17. 1. 2009 / 13:30
Migář
Předpokládám že to jsou asi 2 nebo tři knížky ne??JEnom ten katalog je asi 5 bychlíOVšem na MFNku nic nemám a to mě sere.DOkonce se mi podařilo sehnat i na 39ku.
 

-třeba na dvacetjedničkách se muselo sedat bez podvozku-   17. 1. 2009 / 13:53
domajs
Já vyměnil manuál na UMku za let na bulíkovi
 

-třeba na dvacetjedničkách se muselo sedat bez podvozku-   17. 1. 2009 / 13:55
MiG-21MFN
se máš teda čím chlubit si se v pátek nějak neozval čoveče
 

-třeba na dvacetjedničkách se muselo sedat bez podvozku-   17. 1. 2009 / 13:34
ulitej
co v dnešní době říká slovo digitalizace ??? to by bylo......
 

-třeba na dvacetjedničkách se muselo sedat bez podvozku-   17. 1. 2009 / 13:27
zuNus   
jojo uz to hold neni tvuj obor
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 11:42
Aldaran
Docela by mne zajímalo, jestli při doteku motoru s hladinou došlo k utržení motorů... Mám pocit, že jsou tam svorníky spočítané tak, že jakmile se překročí nějaká síla, tak se přestřihnou.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 12:37
A.J.Scandall   
Taky by mě to zajímalo... Ale skoro bych řekl, že tam zůstaly
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   15. 1. 2009 / 22:46
brendon (SVK832)   
Mam pocit ze to lietadlo ani nepristalo vo vode. Skor "cluplo". Trosku som pozrel ako je to letisko situovane http://maps.google.com/maps?ll=40.777134,-73.870899&z=15&hl=en&t=h Kludne sa mohlo stat ze neubrzdil a v behol do vody. Osobne som nepocul ze by sa podarilo takemuto velkemu lietadlu uspesne pristat vo vode bez ujmi. Ale je to ciste len hypotéza. Novini aj uprdnutia urobia atomovy vybuch. A to nudzove pristatie mohlo byt len behnutie do vody a vdaka tomu sa lietadlo nerozbilo, co je podla mna realnejsie.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   15. 1. 2009 / 22:48
Tragédie v JRD
brendone.. prosim Te, nez tu zacnes vypisovat nejaky teorie... tak si trosku precti par zdroju, mrkni treba na to cnn.. a zjistis, ze ono opravdu do vody nevbehlo, ale ze se jednalo pravdepodobne o bird-strike v dobe, kdy to ero uz bylo ve vzduchu a opravdu se jednalo o pristani do vody.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   15. 1. 2009 / 23:00
brendon (SVK832)   
Nechcem sa hadat ale co sa povazuje za let? Niektory zoskocenie zo stolicky. Nikde nemozem najst ten zaber ale bolo dost znatelne, ze bol celkom blizko letiska. Samozrejme nevylucujem zaber kamery, ktory moze posobit klamnivo.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   15. 1. 2009 / 23:01
Tragédie v JRD
no, po nekolika minutach letu rozhodne nesjel z drahy do vody.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   15. 1. 2009 / 23:03
Tragédie v JRD
a ostatne,k to jsi se koukal spatne. kouukni na cnn.com, tam to mas jako hlavni tituel, ten rozklikni a tam vyber zalozku map.

ja nevim, ale cca 15km je opravdeu docela hodne (navic pres manhattansky mrakodrapy) na to, aby sjel z drahy.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   15. 1. 2009 / 23:18
Atarian   
Mohl tam dojet po ty rece, ne? Kdyz je to prej jako beton... zajimalo by me jestli ma taky nejaky spary a kdo je cisti...
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 07:53
Toomitsch
Koutnas...
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   15. 1. 2009 / 23:32
Teflon_490   
To letadlo plave. Opravdu par minut letel a pilot pry ohlasil double bird strike. Ti piloti museli byt hodne zkuseni, protoze to letadlo jeste po dvou hodinach pry plave, na nekterych zaberech bylo videt ze docela rychle. Taky tam byla zminka, ze voda ma 32,5° (ty jejich nepochopitelny jednotky), takze prakticky nula a je velky stesti, ze ted na rece nebyly zadny kry, protoze je tam pry pri takovychle podminkach bezne mivaji. Meli velky stesti.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   15. 1. 2009 / 23:50
Mike2811
Zase kdyby to bylo zamrzlé komplet, tak bych možná zvládl přistát i já...
Jsou dobří hoši, to se musí nechat...
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 08:05
Aldaran
Musím Tě zklamat. To letadlo neplave. Archimédův zákon je neúprosný. Obrovské štěstí bylo v tom, že koryto řeky bylo "tak akorát" a éro si dřeplo na dno, tudíž vydrželo nepotopené. Hydrolog by Ti to vysvětlil lépe, ale jakákoli sebevětší řeka, která není ve skalnatém podloží obykle dosahuje hloubky 2-8m. Při větším průtoku má snahu se rozlévat do šířky, nikoli do hloubky.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 08:12
Teflon_490   
Proc teda na CNN v zivych vstupech rikali, ze se pohybuje? Dosedl nekde kolem 50 ulice a pak tam tvrdili, ze proplouva kolem 42. Navic, na nekterych zaberech staticke kamery bylo jasne videt, ze se pohybuje. A jeste, pokud by dosedl na dno hned, jak by se pak mohl postupne potapet? Za nekolik hodin byl podstatne niz ve vode nez na zacatku. Nevylucuju ale ze se pak nekde nezasekl a zustal jemne nad hladinou, ne vsak hned.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 08:26
Aldaran
Uvědom si, jak obrovskou má plochu, říční koryto mívá obvykle ploché a bahnité dno, jelikož přistával bez podvozku, tak je spodek trupu ideální lyže. Předpokládám, že Airbus nemontuje do zádi kotvu, tak že je celkem logické, že ho proud unášel. A to že se viditelně potápěl může být způsobené tím, že se přesouval do hlubší části řeky. Opravdu se mi nechce věřit, že by vydržel několik hodin plavat... a počítat se mi to teď nechce.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 08:29
Teflon_490   
No, je to vlastne pravda, ze by tak dlouho na hladine asi nevydrzel... ale tak jako tak odplouval pryc, jak jinak bys to chtel nazvat?
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 08:30
Toomitsch
Driftovani?
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 08:31
Teflon_490   
Cesky?
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 08:46
kuma   
Driftování je česky snášení, snos.

Absolutně nevidím nic špatného na tom, že strukturálně neporušené éro, s přetlakovatelnou kabinou a s chytře otevřenými dveřmi tak, že do nich neteče voda (všimli jste si, že neotevřeli nouzáky vzadu a na křídlech? ) plave - i pro něj platí Archimédův zákon.

Navíc - jsou éra, která plavou, prostě protože plavou. Cituji z dobových zkušebních testů pro piloty DC-3 PAA:
Otázka: Jak dlouho se při přistání na vodu udrží DC-3 na hladině?
Správná odpověď pokud je drak strukturálně neporušen tak bez omezení, je konstruován tak, aby uzavřené prostory v konstrukci vyplněné vzduchem zajistily dostatečný vztlak.

A když dakota, tak proč ne létající písíčko?
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 14:41
Štěpán Obrovský
Tak nouzáky na křídlech otevřeli na obou stranách, jak je vidět na fotkách, tak ti lidi stáli na křídlech a váleli se na nafouknutých skluzavkách. Bohužel zadní dveře nejdou vidět a ani žádná skluzavka tam není, tak ty asi zůstaly zavřený. Takže spíš si myslím, že se šprajcl zadkem o dno nakonec čumáku přivázali k lodi, aby se jim uplně nepotopil.

Tady je důkaz: http://i.idnes.cz/09/012/gal/IPL287b83_MDF48242.JPG
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 14:58
Hanys
Pokud vim, tak pri pristani na vode se zadni dvere neotviraji..Opravte me, pokud se pletu
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   17. 1. 2009 / 15:24
Latom   
Pleteš.
Neotevírají se v případě Boeingu, mluvím o verzi 737, ale A320 je může otevřít.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 19:04
kuma   
no jo, když otevřeli boční nouzáky, tak je jasný, kudy nabírá vodu a proč de ke dnu... Z těch prvních fotek byly vidět jen příďové vchody nad vodou, to bylo slibné.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 08:58
Toomitsch
Cimrman chlapce, Cimrman
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 09:26
Switch   
A jak dlouho ještě bude driftovat?
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 08:43
brendon (SVK832)   
No po tejto nehode bude pravdepodobne povinna vybava aj kotva
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 09:26
Luděk Ch.
Pokud chceš něco takového tvrdit, tak bys asi měl začít počítat Dopravní letadlo totiž naopak plave velmi snadno. Ono sice vypadá jako neforemný těžký kus kovu, ale to je jen zdání. Uvědom si, že je to letadlo a je na svůj objem velmi lehké. Je to vlastně jen tenká hliníková trubka plná vzduchu + dutá křídla, která jsou v nejhorším plná paliva, které je ovšem taky lehčí než voda, takže i křídla nesou. Jsi opravdu vedle, nerozlomený trup dopraváku plave velmi dobře. Tak dobrý poměr objemu k váze nemají ani lodě
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 09:51
Aldaran
Psal jsem o tom, že se mi to počítat nechce, resp. nemám na to teď čas. Vycházel jsem z odhadu velikosti a váhy porovnatelné lodi (například rybářské kutry) mají okolo 70t a velikost 40x7m ponor 2-4m. Je nutné uvažovat s tím, že hermetická část, která může přispět vztlaku je pouze trup a to ještě jen "obytná část" podvozkové gondoly, křídla, VOP SOP se během krátké doby zatopí vodou. Pakliže by se neotevřeli žádné dveře tak by to teoreticky na hladině zůstat mohlo, protože předpokládám "čáru ponoru" někde v půli trupu a otevřením dveří by okamžitě došlo k zatopení. Ale jak říkám, pakliže bych měl všechny dostupné údaje (hmotnost plocha hermetizované části a.t.d.) tak po hodině počítání by se to dalo spočítat. Dále by to chtělo výkresy, protože netuším kde jsou umístěny PACKy, resp. kde mají vdechy a jestli jsou konstruovány tak, aby se daly hermetizovat... Uvědom si, že tlakový vzduch se žene jako přetlak do kabiny a jeho regulace se řeší upouštěcím ventilem, těžko říct, zda je počítáno s tím, aby se i toto hermetizovalo, protože v běžném provozu je to zbytečné. Jestli je to tak, dojde k zatopení třeba i klimatizací... ale o tom můžeme jen spekulovat.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 11:07
A.J.Scandall   
Sice se před přistáním všechny ďourky jako je outflow-valve, regulující přetlak v kabině, a bleedy od motorů zavírají a teoreticky by letadlo plavat chvíli mohlo, ale v tomhle případě jsem názoru, že máš pravdu s tím, že si "keclo" zadkem do bahníčka. Foto pro bystré děti:

http://zpravy.idnes.cz/zachranil-155-zivotu-s-airbusem-pristal-na-hladine-je-z-nej-hrdina-pw5-/foto.asp?foto1=IPL287b83_MDF48242.JPG
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 12:53
Luděk Ch.
Na vidu z YouTube se mi zdá, že je A320 unášen řekou přesně stejnou rychlostí, jako všechna plavidla v okolí. Kdyby se opíral o dno, tak by ho to podle mně docela znatelně brzdilo. I když na té fotce je vidět, že trup je už z části (po nouzové východy) zatopen, ale to nemuselo být od začátku. Vlastně ví se, jak letadlo skončilo, jestli zůstalo takto nebo kleslo celým trupem pod hladinu?
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 13:04
Teflon_490   
Podle tehle fotky to vypada, ze to takhle zustalo po tom, co evakuace skoncila. Je to uz omrzly, takze to bude po nekolika hodinach a maj ho uz privazany aby jim neplaval dal.

http://zpravy.idnes.cz/foto.asp?r=zahranicni&c=A090116_092252_zahranicni_ipl
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 14:11
Luděk Ch.
Jj, teď zrovna ve zprávách byl záběr z noci, kdy to letadlo stále takto leží. Ale přeci jen se ještě o kus potopilo a naklonilo. Zpočátku nejspíš plavalo, pak lehlo na dno.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 13:18
Aldaran
Z toho se nedá nic usuzovat... každé říční plavidlo plavidlo se pořád musí pohybovat... Z té fotky se mi zdá, že ho právě někam odtahují.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 13:24
Draifus   
Hele to je Blbost. kdyby jak píšeš výše byla výška vody "nulová" tak jakpa by tam pak plavali ty lode heled ? Chce to drobet selskýho uvažování...Beru že to bude při tvý úvaze a výšce letedla bez podvozku hluboky cca 3 metry a plavou tam tak velky lode?
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 15:55
Aldaran
Nějak jsem nenašel, že píšu o nulové výšce vody.... nicméně říční plavidla (i velká) zřídkakdy mají větší ponor než 1,5m.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 11:20
Teflon_490   
Tady na tom videu je pekne videt, jak teda driftuje...

http://www.novinky.cz/clanek/158878-video-pasazery-letounu-ktery-pristal-na-rece-zachranila-chladnokrevnost-pilota.html
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   15. 1. 2009 / 23:35
kuma   
To co se ti zdá "blízko letiště" - na některých záběrech je spousta zaparkovanejch letadel v popředí - tak to je letadlová loď- muzeum Interpid, přes kterou to někdo fiotil z mrakodrapu na Manmnhatanu. Kdybys dobře koukal, uvidíš tam i MiG-21 - a ten se na emérických civilních letištích vyskytuje dost málo... Jo a nadruhym konci paluby je taky SR-61 Blackbird, ale na ten vidět nebylo...
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   15. 1. 2009 / 23:56
kuma   
zkuste tohle:
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=275001&lan=0
a klikněte si na to zelený éro hned po bstartu - zčervená a ukáže v tabulce co je zač. Moc instruktivní
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   15. 1. 2009 / 23:05
Viktor17   
NA ČT24 live
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   15. 1. 2009 / 23:48
joachim
Snad to přistání někdo natočil, hodně by mě zajímalo jak tam sedl ...
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - Trajektorie přistání   16. 1. 2009 / 00:06
Cirrus/Pindra
http://www.pprune.org/rumours-news/358238-plane-down-hudson-river-nyc-4.html
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - Trajektorie přistání   16. 1. 2009 / 00:12
FSPilot   
Panejo, to měli relativně štěstí, že neskončili v nějakém mrakodrapu
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 09:26
memorex
jojo jsou to borci....
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 12:23
Jakov
"já myslím že pánové piloti neprokázali dostatek předvídavosti.. toho ptáka přece museli vidět.. myslím že jasně ukázali, že jsou zcela nezpůsobilí k tomu ještě někdy řídit letadlo.. no podívejte se pane redaktore, teď to možná dobře dopadlo - i když, několik desítek lidí zraněných, nevím jestli vůbec lze mluvit o tom, že to dopadlo dobře - ale především celé té situaci se přece dalo předejít, když viděli ptáka, měli postupovat v logice věci a navést letadlo na opačnou stranu, dál od ptáka.. podívejte, každé malé dítě přece ví, že od ptáků raději dál"

Komentář pod článkem
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 12:27
Glady
si vůůůůůůůůůůůůůůůůůl!!!! BEjt tam ty, tak se poseres strachy! Udelali skvelou praci
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 12:28
Jakov
"Komentář pod článkem "
Co si představuješ, že jsem tou větou asi myslel?
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 12:29
MiG-21MFN
jedinej vůůůůl tady seš ty
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 12:46
Slávek   
Není pochyb o tom že husa měla dle pravidel létání jako pomaleji letící přednost. Čili kapitán létajícího písíčka jednoznačně nedodržel rychlost vzhledem ke stavu a povaze provozu před ním
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 12:49
A.J.Scandall   
Přednost není o rychlosti, ale o pohonu a ovladatelnosti, v tom jsou na tom Airbus a husa nastejno, takže se musí vyšetřit, kdo letěl zprava

Jinak co se střetu s ptákem týče, přijde to, ani člověk neví jak...
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 12:58
Toomitsch
O tom nechtenem stretu s ptakem by mohly vypravet nase tmavsi spoluobcanky, ty to maji porad. Aspon podle toho co rika znama pracujici na socialce
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 13:15
orlík
Jo je to hned, sice nelítám s takovýma velkýma letadlama, ale jednou mi proletěl čáp pod křídlem 172. Viděl jsem to a nemoh jsem s tím dělat vůbec nic. Kdyby trefil kabinu, tak by mě tím obravským zobákem asi propíchnul.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 13:28
Lowmick   
No vidis, a ja jsem jednou takhle pri nocnim (shodou okolnosti v C172) taky jednoho potkal. Ten bohuzel uz nedopad tak dobre jako ten tvuj cap... Po pristani po nem zbyl jen skrabanec od zobaku na vrtuli. Ale musim rict ze jsem se trochu leknul, ta svina sla proti me kdyz jsem si rozsvitil reflektor na pristani. Behem zlomku sekundy se z ty malinkaty tecky stala velka tecka.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 12:43
MiG-21MFN
kdyby byl pořádně vyškolený, mohl doplachtit až na cílové letiště. je třeba znat něco o proudění větru, vztlaku, tlaku atd

další komentář pod článkem
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 12:47
A.J.Scandall   
Nejlepší obraz o průměrné inteligenci národa mi dala základní vojenská služba a diskuze pod články na idnes, centrum, novinky & spol.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 12:52
Cesmina
v diskuzích pod články se nedá hledat průměrný vzorek populace , ta základní vojenská služba sedí líp
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 13:11
orlík
Bohužel, dle průzkumů má v ČR přístup k internetu ta inteligentnější část obyvatelstva, takže diskuse pod články opravdu není vypovídající, skutečnost je mnohem žalostnější, koneckonců bývá to vidět vždy i na výsledcích voleb.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 13:18
Slávek   
ouje, ten průzkum máš z iDnes nebo Novinek?
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 13:23
orlík
Kdepak, to je seriozní průzkum. A není to žádný tajemství.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 13:46
Slávek   
tak to netutlej a prozraď
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 14:01
Tragédie v JRD
pubertaky do 17 ti let nemuzes pocitat....
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 13:00
Toomitsch
AJ, jsi nejak vynechal perak
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 16:53
A.J.Scandall   
Já myslim, že tady to ještě pořád neni tak zlý. Tady jsou akorát jedni lidi líný a druhý předrážděný

 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 17:18
Cesmina
Tak to sedí dost přesně
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 18:21
skyfly
no ja som z toho od rána úplne paf....
rozmýšlam nad tým stále a napadá ma asi toto :
- myslím, že ten pilot je MEGA frajer, asi tušil, že ide velmi pravdepodobne na istu smrť a aj tak zachoval chladnu hlavu do tej miery, že to zvládol viac než dokonale:
- predpokladám, že musel na max.klapkách tesne nad hladinou éro maximálne natiahnuť tak aby sa najprv dotkol ocasom, tým ešte viac spomaliť a zároveň ho nesmel naklonit ani trošku na trošku stranu (aby to nedopadlo ako s tým A300 pred rokmi, ktorému došlo po únose palivo a neúspešne pristáli na mori v Afrike)
-keby sa totiž ponoril najpr jeden z motorov musel by sa utrhnúť a otočilo by ich to v zlomku seundy a ero by sa zlomilo...do toho ešte plné nádrže paliva ....

Zdá sa mi to fantastické, ohromné pilotove umenie a tiež šťastie.... taký malý ( alebo velký?) zázrak...

Každopádne dokázali, že sa to dá...tak snáď ten pilot macher porozpráva ostatným kolegom ako sa to robí
PS: už je niekde nejaké video?, predpokladám, že určite to nejaký turista či ïný NY natočil

 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 19:32
Michael   
Jen drobné upřesnění, u Komorských ostrovů to byla 767.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   17. 1. 2009 / 08:04
skyfly
pardon a dakujem za upresnenie
splietol ma A300 Air Transat ktory bez motorov tiez uspesne pristal ale na pevnej zemi - to bol tiez pilotov heroicky vykon , mozno este vacsi nez ten z NY
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   17. 1. 2009 / 17:30
Michael   
A to byla pro změnu A330
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 19:42
crazy
Pokud vim, tak ta 767 sla bokem, protoze unosci v posledni chvili zasahovali do rizeni, za coz si odnesli Darwinovu cenu...bohuzel vcetne mnoha dalsich lidi.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   16. 1. 2009 / 20:27
Blackrat
Mimochodem, uz ste to nekdo zkusili ve FS? Ja ted a je to dost silnej zazitek..
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   17. 1. 2009 / 11:28
Mikel   
Měl bych jeden dotaz...konkrétně na provodení ditchingu v FSce....mě to vždy při styku s vodou odrazí do vzduchu, a ne že by se mi letadlo ponořilo do vody...jde to nějakou utilitkou obejít či je to defaultní jev FSky ?
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   17. 1. 2009 / 11:37
pilot_master   
Neviem, ja ked sa snazim pristat na vodu tak vacsinou v pohode.. Ale musim ist dost opatrne do vody, nemozem do nej jebnut priamo Skus sa pohrat v Realism seetings s tymi efektmi. No neviem, ci je to tym. Ale kazdopadne ked pojdes jemne tak by ti to malo ostat vo vode
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   17. 1. 2009 / 15:02
Rozšafín Ctibum   
Musis mit povolene crashe v realism settings, jinak se to odráží jak hopík odevšaď
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   18. 1. 2009 / 11:02
memorex
tady je to z FS
http://cz.youtube.com/watch?v=2S7FHiAXATw
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   17. 1. 2009 / 13:50
Štěpán Obrovský
Na airliner.net se objevila fotka den po přistání, kdy je už vidět, že letadlo je skoro celé potopené a dost nakloněné a co je zajímavé, že mu chybí motor.

http://www.airliners.net/photo/US-Airways/Airbus-A320-214/1465754/L/
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   17. 1. 2009 / 17:06
rtopinka
na tom nic zajímavé není, zajímavé by bylo naopak kdyby tam byl. Konstrukce uchycení motorů je navržena tak, že se při nárazu - zejména kvůli vodě motor od křídla oddělí, aby se snížilo nebezpečí, které motory pod křídly ve vodě pro letadlo představují.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   17. 1. 2009 / 17:57
Lowmick   
http://tn.nova.cz/zpravy/zahranici/potapeci-hledaji-na-dne-hudsonu-kusy-letadla.html
tady je videjko z toho pristani (ale necekejte nic extra, jen to tam tak trochu splouchne)...
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   17. 1. 2009 / 18:32
Cirrus/Pindra
Mi neřikejte, že v ŇůJorku se nenajde jedinná kamera, která by to zachytila pořádně.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   17. 1. 2009 / 18:39
Lowmick   
no... kde jsou japonsky turisti kdyz je clovek potrebuje?!
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   17. 1. 2009 / 19:23
Michael   
Narazil jsem na http://www.youtube.com/watch?v=XihvhZk2hfo
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   17. 1. 2009 / 19:37
Cirrus/Pindra
Svělý přistání. Dál netřeba komentovat...
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   17. 1. 2009 / 20:39
skyfly
suhlasim s tebou - nechce sa mi verit ze by to niekto nenatocil detailnejsie
...tak snad sa to casom niekde objavi
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   18. 1. 2009 / 18:47
mípa   
ještě by bylo tohle
http://www.inquisitr.com/15602/new-video-shows-closer-footage-of-us-airways-a320-crash-landing/
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   18. 1. 2009 / 10:01
skyfly
uple vpravo cpt " Sully" za nim co pilot kratko po opusteni lietadla
20683 B / 290 x 435 / sully.jpg
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 17:45
Štěpán Obrovský
Už ho aji vytáhli. Zajímavá poznámka tam je o plovacím spínači, opravdu něco takového existuje, co utěsní všechny otvory v letadle?

http://zpravy.idnes.cz/v-new-yorku-vyzdvihli-airbus-z-reky-hudson-podivejte-se-p2n-/zahranicni.asp?c=A090118_162830_zahranicni_ipl
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 18:00
Mike2811
Tak přemýšlím, jestli to ještě půjde vyklepat, nebo to letadlo poletí rovnou do šrotu. Myslím, že kdyby šel na beton, tak vypadá o něco líp.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 18:03
Sláva
Rekl bych, ze mu taky dost daly zabrat ty lode. Ovsem vnitrek bude nejspis uplne zniceny, to same elektronika.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 18:03
Jakub Edr
Když tě všechno zradilo, pomůže ti kladivo.
Za dva dny práce to maj vyklepaný.
Sedačky bych dal na sluníčko aby uschly....

A za týden může lítat
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 18:06
Sláva
Jisteze, ale vysvetli to na Urade
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 18:07
Jakub Edr
Obálka ne?
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 18:07
Mike2811
Když skončí za Uralem, tak se nikdo ptát nebude...
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 18:05
Tragédie v JRD
to prodaj do AAA ... a za mesic to v áckach budou prodavat jako nebourane, s minimalnim naletem ....

ale vazne - tohle uz se imho do kupy davat nebude.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 18:10
Teflon_490   
Mne by zajimalo, proc maji tu cernou skrinku uchovavanou v te prepravce ve vode?
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 18:11
Teflon_490   
A taky koukam, ze uz tam maji ten proklamovany led. Byt to o par dni pozdeji, tak to tak dobre asi nedopadne.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 18:16
Jakub Edr
A proč když vytáhli z Titaniku různé věci tak je nechali ve vodě?

Prostě tím že by se to dostalo na vzduch tak by se to mohlo poškodit


Alespoň si to myslím
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 18:19
Tragédie v JRD
no jo .. ale zase v jaky byl hloubce titanik a v jaky hloubce bylo to acko ... snad se nemylim, ale kvuli tlaku to asi nebude
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 18:36
Mike2811
Knížky po povodních taky šly do mrazáku, vadí to, že daný materiál byl ve vodě a při vysychání by se mohl poškodit...
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 18:37
Teflon_490   
Jenze cerna skrinka musi preckat narozdil od knizek i pozar, ne?
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 18:42
Mike2811
Upřímně, netuším, asi je to spíše kro preventivní než nutný, ale ten záznamový materiál asi z titanu nebude...
Kromě toho drobné kovové součástky, která v pohodě přečkají žár určitého stupně už vůbec nemusí zvládat rezivění poté co bude vytažen z vody, navíc, nevím jeslti je v Hudsonu sladká voda nebo už je tam nějaká příměs soli, ale ta určitě taky způsobí nějaké škody, tak je potřeba ji odplavit...
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 18:57
Switch   
Jj, přesně tak. Slyšel jsem, že se dávají do sladké vody po vytažení z moře kvůli soli. Ale taky nevim, jak je to tady. Jestli tam je voda sladká nebo už ne.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 19:00
Už přistávám?
Tam bude brakická.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 18:39
Tragédie v JRD
no, ale cerna skrina neni z papiru .. ale neco velmi odolneho, aby to prezilo ledasco ..a pochybuju zeby tomu presun z vody na vzduch po trech dnech nejak vic ublizil ...

prece jenom, knizka a papir je o necem jinym ... ten se zamrazil aby neshnil ....
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 18:43
FSPilot   
Kdo ví, možná to jsou jen nějaké postupy, které se musí při vyšetřování dodržet, ikdyž to tam bylo jen 3 dny. Možná se ani nepředpokládalo, že se černá skříňka najde "tak rychle" a tak na to předpisy nepamatují a nebo se fakt může poškodit, resp. je jistější ji tam nechat a pak jen rychle vytáhnout, přehrát pásky a pak už je relativně jedno, co se s tím stane
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 18:47
Mike2811
Ono je stejně potřeba to najít docela rychle, ty skříňky vysílají snad jenom týden nebo kolik. V každém případě, když letadlo spadne na pevnou plochu, tak tu skříńku najdou obvykle dříve, než teď...
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 18:19
Teflon_490   
To si taky myslim, ale tak dyt to tam bylo jen 3 dny...
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 18:14
Lucky
ano v A320 je na overhead panelu tlacitko ktre se jmenuje Ditching a skutecne slouzi k uzavreni vsech otvoru kterymi by mohla do letadla proudit voda.Jako je vstup vzduchu do klimatizace,outflow valve atd.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 21:38
Tragédie v JRD
http://zahranicni.ihned.cz/c1-32960980-za-nehodu-mohly-husy-potvrzuji-cerne-skrinky-i-pilot-airbusu

mam pocit, ze novinky trosku perli a spojily dve informace do jedne..

na jinem serveru jsem cetl, ze primarni radar (cili ten na letisti) zachytil hromadu hus ... bla bla bla... a ze cerna skrinka zaznamenala v tu dobu problem v motoru..

tady z toho zase udelali, ze radar letadla zaznamenal primarni cile (to zjsitili z cerne skrinky)... to mi prijde divne.. pokud uz by letadlo melo takovy radar, ze by se ukladal do cerne skrinky... ?
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   18. 1. 2009 / 22:06
orangi
Blbost. Taky radar lietadlo nema. Cierna skrinka alebo tzv. FDR sluzi na zaznamenavanie uplne inych udajov ako ci su tam husy. Dolezite budu udaje o motoroch ako ich teploty a otacky v danom casovom momente. Az potom odbornici mozu s istotou povedat ci tie vtaky boli pricinou alebo nie. Sice je to maaaaaaalo pravdepodobne ale kludne mohly zlihyt oba motory v malom casovom useku po sebe. Treba pockat na oficialnu spravu.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   19. 1. 2009 / 21:22
FSPilot   
Teoreticky jo Ale to může říct jen odborník na slovo vzatý do černých skříněk se nahrávají kdejaké věci, včetně komunikace posádky, všechny možné letové přístroje a motorové údaje, tak proč by tam nemoh být záznam např. z meteoradaru, který mohl vyhodnotit hejno hus, jako něco viditelného, jako primární cíl?
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   20. 1. 2009 / 09:50
RabbiT_CZ
Tak jestli mají v A320 nějakej OGR (Optical Geese Recognition = optické rozpoznávání hus ) a ještě k tomu to co rozpozná uloží do černé skříňky, tak je to letájící super computer a na jeho řízení stáčí správce sítě
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   20. 1. 2009 / 09:58
donCarlos
Stejně mi trochu vrtá hlavou jak poznali že to byly zrovna husy...
Je několik možností:
1) Prostě hádají, že touhle dobou migrují přes New York hejna hus
2) Provedli seškrab zbytků ptáka z motoru a zjistili že jsou to husí kousky (spíš možná husí DNA), ale to ssemi zdá divný, protože se to válelo pěkně dlouho ve vodě.
3) Řekl to pozorovatel
4) Z údajů z černé skříňky umějí dopočítat velikost ptáka.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   20. 1. 2009 / 11:16
orangi
Meteoradar ti zaznamenava zrazkovu cinnost a nie nejaky objekt pred tebou. Podobny mame aj my v robote na Mi-17.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320 - vyzvednutí z vody   20. 1. 2009 / 11:26
orangi
Este dodam ze sa jedna o tuto masinu. Fotka nie je moja http://www.planes.cz/cs/photo/1029662/mil17-0826-slovak-air-force-sqf-sliac-sld-lzsl/
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   20. 1. 2009 / 20:52
Tragédie v JRD
http://kultura.idnes.cz/cruise-chce-vymenit-stihacku-za-airbus-a-natocit-film-o-zazraku-na-hudsonu-15n-/filmvideo.asp?c=A090120_134019_filmvideo_tt

oh my god ... jako bych ten film uz videl .)
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   20. 1. 2009 / 21:06
Rozšafín Ctibum   
Smankote..

Ale na druhou stranu, opravdu se těším, až tuto nehodu zpracují National Geographic a jejich Aircraft Accidents Investigations, nebo jak se to jmenuje. To by mohlo být dost dobré.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   20. 1. 2009 / 21:43
kuma   
Absolutně nezáleží na filmu, fabuli, věrohodnosti. O tohle T.C. jistě nejde. Ach, ty peníze....
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   20. 1. 2009 / 22:49
Lowmick   
The huge total flight experience among the crew contributed to the successful outcome :


First Officer Jeffrey B. Skiles, joined US Airways (USAir) in 1986. He has a total of 15,643 flight hours and previously flew as Captain with US Airways.
Flight Attendant Sheila Dail joined US Airways (Piedmont Airlines) in 1980 and has more than 28 years experience with the airline.
Flight Attendant Doreen Welsh joined US Airways (Allegheny Airlines) in 1970 and has more than 38 years experience with the airline.
Flight Attendant Donna Dent joined US Airways (Piedmont Airlines) in 1982 and has more than 26 years experience with the airline.
NTSB PRESS CONFERENCES:
Onboard was one lap child and one toddler.

Since the weight of the airplane full of water was approximately 1 million pounds, it needed to be lifted very gradually to let water drain from the aircraft.
Water depth at impact was 50-55 feet.

A correction to prior information, the right engine is still attached; still looking for the left engine.

ATC communications were read out loud: of particular interest to us was the crew stating, "Cactus 1549 hit birds - lost thrust both engines – turning back to LGA"

TEB airport was discussed, pilots stated, "...we can’t do it..."

Two Flight Attendants were interviewed. They reported hearing loud thuds/thumps and all engine noise ceased, aircraft sounded, "...like a library..."

Captain announced, "brace for impact;" F/A’s yelled, "Brace, Brace, Brace"

Left front slide required manual inflation.

Front exit door, 2’-3’ was above water line.

Although the rear emergency exit door was partially beneath the water. One of the passengers attempted to open it. An alert, experienced flight attendant prevented him from opening the door.

Captain returned to aircraft twice to check for passengers. Captain and each of the crew members were the last to leave the aircraft.
A later press conference :

• 3rd F/A has been released from hospital. Her account : "loud thunk, electrical smell." Tail section experienced a harder landing than further forward. 3rd F/A had no broken bones, but deep lacerations.

• Captain, 3800 hrs in A-320

• First Officer, 35 hours in an A-320

• First Officer was initial PF

• First Officer stated he saw birds 3-5000’ off to his right

• Captain looked up & said the windscreen was filled w/big dark brown birds. Said his reaction was to duck

• Captain smelled burning birds

• Loss of thrust, Captain, “my aircraft”. First Officer, “your aircraft”. Captain lowered nose because speed had decreased

• Captain said power loss was symmetrical

• Captain took over as PF & called for the Dual Engine failure check list

• Captain said initial plan was to return to LGA. He said he was too slow & too low, it was too populated. Teterboro was too far, populated and would be catastrophic if he didn’t make it. As stated in earlier brief, he stated, "going to be in the Hudson".
• Captain focused on flying
First Officer focused on checklist & re-starting the engines
This checklist was designed to run at FL350

Captain called for flaps 2

Captain made the “brace” call over the P/A

Captain said he had been trained to ditch near a vessel if able, so he tried to land close to a boat

The aircraft lost electrical once in the water

Captain called for Evacuation, F/A’s had already initiated it

Captain stated that, " he could not be more happy that he got everyone off .”

Questioning session :
First Officer saw the birds, noted to himself that they were flying in a line

Emergency Ditching P/B was not activated to shut down various systems. Because its activation was down the checklist on page 3 ; before striking the water they didn't have time to get to page 3.

First Officer, while low time in AB, but typed in other aircraft, glass cockpit, had been a Captain before, IOE was completed.

Captain estimated the aircraft struck the birds between 220 & 250kts

How did F/A get lacerations? Doesn't know. Initialy, she didn’t realize she was hurt. After she sending the passengers up the aisle, she felt the pain and noticed that she was bleeding.
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   20. 1. 2009 / 23:05
Rozšafín Ctibum   
Zaujala mne pasáž s ucítěním hořícího ptáka, a taky to že se kapitán, pro lepší evakuaci, rozhodl přistát "close to a boat" . Jestli je to všechno pravda, tak fakt machr.

Odkudpak je ten článek?
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   23. 1. 2009 / 13:29
Luděk Ch.
Teď už je myslím jasné, že A320 skutečně plave na hladině a neopírá se o dno: http://zpravy.idnes.cz/urady-ukazaly-prvni-zabery-evakuace-lidi-z-letadla-na-hudsonu-puo-/zahranicni.asp?c=A090123_114634_zahranicni_stf
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   26. 2. 2009 / 06:27
DEJV
http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/162409-hrdina-sully-trpel-po-pristani-na-hudsonu-depresemi.html

je tam docela zajimavy videjko
 

V New Yorku na řece nouzově přistál Airbus A320   26. 2. 2009 / 12:38
Bjorn
Uz zase??? ))
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ