|  |  | Nalezen vrak FW-190 23. 1. 2009 / 17:03 | |
|  | | |
|
 |  |  | Nalezen vrak FW-190 23. 1. 2009 / 17:12 | |
|  | Fake to určitě není, v Rusku se dá nalézt i v dnešní době neskutečná letadla v dokonale zachovalém stavu, jako Hawker Hurricane, Aircobra a další. Jen je škoda, že rusové se k těmto letadlům nechovají zrovna šetrně, jak by si to zasloužily. |
| |
|
 |  |  |  | Nalezen vrak FW-190 23. 1. 2009 / 17:31 | |
|  | Jestlipak by se nedal nějak zachránit... |
| |
|
 |  |  |  |  | Nalezen vrak FW-190 23. 1. 2009 / 17:47 | |
|  | Jestli mas hodne penez tak jde vsechno... |
| |
|
 |  |  |  |  | Nalezen vrak FW-190 23. 1. 2009 / 17:57 | |
|  | No momentálně tohle letadlo patří Paulu Allenovy a jeho Flying Heritage Collection a je rekonstruováno v Norfolku do letuschopného stavu. A taky se není čemu divit, Focke Wulfů je hrozně málo, originální mám dojem nelítá ani jeden a tohle letadlo je v dokonalém stavu a většina částí se dá znovu použít. Třeba v Anglii dělají taky "rekonstrukce" Hurricanů, kde se jedná vlastně o novostavbu, akorát použijí pár originálních trubek v trupu, aby to mělo historickou cenu |
| |
|
 |  |  | Nalezen vrak FW-190 23. 1. 2009 / 17:46 | |
|  | Vie to mi vysvetlit co znamena "sabotovany motor" ?
Viem co znamena "sabotovat", ale preco sa to spaja s motorom, ktory bol funkcny ?
|
| |
|
 |  |  |  | Nalezen vrak FW-190 23. 1. 2009 / 17:54 | |
|  | No, když chtěli ve fabrice udělat sabotáž, tak to asi museli udělat tak, aby na to při výstupní kontrole nepřišli... |
| |
|
 |  |  |  | Nalezen vrak FW-190 23. 1. 2009 / 19:52 | |
|  | Co to je "sabotovaný motor" mi jednou líčil jeden poválečný stíhač, který létal S-99 a S-199 - tedy poválečné Bf-109 a Avii-199 (s motory DB a Jumo).
Vynechme mrchovitost vzniklých hybridů, základním faktem je, že součástky, bloky motorů, motory, agregáty - v našich továrnách za války vyráběli porobení Češi a spousta zajatců, totálně nasazených nevolníků, haftlinků... A ti všichni se snažli svou práci dělat tak, aby na sebe neupozornuili (aby přežili), ale tak, aby Německo ve válce co nejdřív kleklo. A měli na to styl.
Tak třeba typickým fórkem byly chcuvalečky pucvole nastrkané do olejových kanálků v bloku motoru. To kontrola nenašla - blok šel dál do montáže nebo do skladu a bylo vymalováno. V nevyzpytatelném okamžiku proud oleje zatlačil cucky do nějakého důležitého místa, motor se přestal mazat - a byl šlus- což prý zejména u Bf-109 byl pocuc - nedalo se zjistit, že šlo o kusek pucvole, taky to mohla být chyba mechaniků v poli anebo náhoda, nebo zásah - podle toho, v jaké sitaci se na to přišlo. No a motor se pak zadřel, většinou taky vzplanul - z kabiny, na kteru chlístal vroucí olej se taky nevyskakovalo nejlíp.
No a dokud se tak dělo německým pilotům na frontě, měl z toho národ český nefalšovanou radost. Když se toto po válce dělo našíém vlastním pilotům, už to bylo blbé - ale byla to daň za použití "sabotovaných motorů" - protože prostě tehdy jiné nebyly. |
| |
|
|