|  |  | X-Plane C27J Spartan 30. 1. 2009 / 18:01 | |
|  | Slíbil jsem kritiku, bude kritika. Nebudu si hrát na recenzenta, takže jen pár bodů.
1) externí model a externí textura
výborný model, textura bez problémů, vizuální efekty dveří a otevírání rampy bez problémů
2) 3D kokpit
Graficky je ve své hlavní části slušně provedený, je podobný reálnému ale má některé podstatné rozdíly. Horní panel není ale zpracován vůbec, je to jen textura.
3) Simulace systémů
Za tu krátkou dobu jsem moc neprozkoumal ale už absence horního panelu naznačuje že systémy simulovány pořádně nejsou. Nenašel jsem k tomu checklisty takže stejně pořádně nevím co všechno chybí.
Jak si představuji simulované letadlo této třídy jest zde:
http://oko.clever.cz/~leos/C-130-Hercules.pdf
4) Letový model
Nejsem schopen posudit. A asi bych nebyl ani kdybych měl víc než 10 minut. Zdá se že to létá pěkně.
5) Dokumentace
Není. A je to škoda. Taková dokumentace dělá hodně. Kdo zná B200 od Aeroworxu tak třeba ta část "Jeden den pilota létající sanitky", to dá tomu letadlu "duši".
Takže je to nadevší pochybnost hezké letadlo a kdo se nepídí po realitě bude spokojen.
Létat s ním budu (až mi dorazí XP) ale doufám že budou časem reálnější modely (byť placené).
|
| |
|
 |  |  | X-Plane C27J Spartan 30. 1. 2009 / 18:07 | |
|  | Z korešpondencie 
Ciao Karol,
I'm sorry but I cannot answer to your question. The Spartan is still covered by a very unusual lack of technical and operational documentation. For this reason I've had many difficulties in building this plane only with the help of 3view drawings, photos and basic data. I have many friends in the Aeronautica Militare Italiana and even in the Finmeccanica group (to which belongs Alenia) and in various stages of the project I asked them to help me in getting technical details but the answer was ever the same: we cannot...
I think we must wait some time more to be fully informed.
Thanks for your appreciation about my planes.
Happy new year.
Paolo |
| |
|
 |  |  |  | X-Plane C27J Spartan 30. 1. 2009 / 18:14 | |
|  | Jo, jasný.
Já to taky neberu jako nějaký problém. Narozdíl od C-130 je to ryze armádní letadlo takže získat ty údaje bude problém.
Na druhou stranu - jestli je to jako srovnaný na čárách jako u Herculesu tak stačí fotka toho panelu a zbytek se dá snadno domyslet.
Ale jinak je to móc hezký stroj a narozdíl od C-130 s ním budu moci přistávat i v Kolíně a to i s nákladem 
|
| |
|
 |  |  |  |  | X-Plane C27J Spartan 30. 1. 2009 / 18:38 | |
|  | Aj tohoto pána lámem na nejaké addony z českej proveniencie A zhromažďujem podklady  |
| |
|
 |  |  | X-Plane C27J Spartan 30. 1. 2009 / 18:27 | |
|  | WOW, ten manual je paradny... diky za link, uz to mam stiahnute... |
| |
|
 |  |  |  | X-Plane C27J Spartan 30. 1. 2009 / 18:45 | |
|  | | |
|
 |  |  | X-Plane C27J Spartan 30. 1. 2009 / 18:48 | |
|  | Lietam s nim a je to fajn ero.
Musel som ale urobit zasadne upravy v PM a je to este lepsie.
1. zvecsit kapacitu paliva podla realu (diky Vito)
2. zvecsit vykon motorov, pretoze celkovy vykon obidvoch motorov bol nastaveny podla katalogu, ale v katalogu je udavany vykon jedneho motoru a nie spolu, cize ero akokeby letelo len na jeden motor a ledva dosahoval, resp. nedosahoval deklarovanu vysku podla vyrobcu.
3. upravit vyvazovanie, lebo autopilot nevedel drzat ustaleny let, stale stupal alebo klesal.
|
| |
|
 |  |  |  | X-Plane C27J Spartan 30. 1. 2009 / 18:52 | |
|  | Skús to napísať Matricardimu nech to opraví tiež, potešíš aj ostatných |
| |
|
 |  |  |  |  | X-Plane C27J Spartan 30. 1. 2009 / 18:55 | |
|  | Ja som rad, ze to viem napisat po slovensky, ale ak ta poprosim, mozes to translejtnut a poslat mu to.
Diky |
| |
|
 |  |  |  |  |  | X-Plane C27J Spartan 30. 1. 2009 / 18:56 | |
|  | Pošli mi upravený súbor s popisom úprav |
| |
|
 |  |  | X-Plane C27J Spartan 30. 1. 2009 / 19:09 | |
|  | Screenshot ze shozu poblíž LOWI.
|
| |
|
 |  |  |  | X-Plane C27J Spartan 30. 1. 2009 / 19:16 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | X-Plane C27J Spartan 30. 1. 2009 / 19:36 | |
|  | Virtuální kokpit, dal jsem tam i ten nešťastnej horní panel. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | X-Plane C27J Spartan 31. 1. 2009 / 11:33 | |
|  | Pro srovnání. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | X-Plane C27J Spartan 31. 1. 2009 / 12:53 | |
|  | Bohužel, vím že to nesedí. Stejně jsi mně naštval 
Oni také použili standardní komponenty v PlaneMakeru takže to ani sedět nemůže.
A je tam víc věcí co nejsou na první pohled vidět. Motory jdou nastartovat bez APU což je nesmysl, po dosedu se neotevřou speedbrakes, když je aktivuju ručně tak se místo toho otevře rampa 
Chtělo by to udělat nějaký přehled co obnáší v XP udělat reálné letadlo.
Takovou L-410. Tan Jaques se přiznal že se to dá za jeden a půl dne (samozřejmě jeho koncepce - verze s 2D panelem a bez systémů ). |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | X-Plane C27J Spartan 31. 1. 2009 / 13:02 | |
|  | Alebo 2 roky v prípade MU-2  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | X-Plane C27J Spartan 31. 1. 2009 / 13:24 | |
|  | Určitě v tom budou hrát roli ty systémy, ale taky se mění XP tak je taky možné že to během vývoje několikrát předělávali od nuly.
U těch systému by mně hlavně zajímalo jak a kde se to dělá. Třeba hydraulika - čerpadla, ukazatele. Nebo palivo - čerpadla, ventily, vypouštění, ukazatele.
Co jsem koukal tak Jacques sežene 2D výkresy letadla a překreslí je do 2D CADu.
Pak to nějak načte do PlaneMakeru a vyzkouší. No a druhý den pokračuje na texturách.
On to tam popisuje jenže já z toho stejně moc moudrý nebyl, nepobral jsem jak to načte do toho PM a jak udělá z 2D to 3D.
Kdo má zájem je to zde:
http://forums.x-plane.org/index.php?autocom=ibwiki&cmd=article&id=17
|
| |
|
 |  |  |  |  | X-Plane C27J Spartan 30. 1. 2009 / 19:43 | |
|  | A poslední dva, oba ze země, zepředu a zezadu s plně otevřenou rampou.
|
| |
|
 |  |  | X-Plane C27J Spartan - reálie 30. 1. 2009 / 20:01 | |
|  | Jinak jak Česká republika tak Slovenská republika vybírá letadla za Antonovy.
Na Slovensku vyhrál tendr právě C27J Spartan, kupovat budou tři až čtyři.
V České republice vybrali bez tendru (?) C-295M, pokud je mi známo Italové to (ne)výběrové řízení napadli.
Srovnání letadel je zde:
http://osx.cz/Flying-revue/Armada/CASA-C-295M-versus-Alenia-C-27J-Spartan
Jinak ten C-27J byl vybrán americkou armádou za Joint Cargo Aircraft a objednalo jich 78 kusů. Důvodem byl narůstající počet letů C130 nad Irákem, kdy se dopravovala třeba jen jediná paleta nebo malá skupina vojáků a to zřejmě lezlo natolik do rozpočtu že se jim vyplatilo koupit menší letadla za 2 miliardy dolarů ($2.04 billion). |
| |
|
 |  |  | X-Plane C27J Spartan 30. 1. 2009 / 21:02 | |
|  | | |
|
 |  |  | X-Plane C27J Spartan 31. 1. 2009 / 10:05 | |
|  | Tady je video ukázka z reálné airshow. Od vzletu, přes "akrobacii", prolétnutí v režimu shozu, vypnutí motoru a za letu a jeho restartem až po divácky věrné přistání vzor "Sarajevo" s nezbytným reverzem a couváním letounu.
http://www.youtube.com/watch?v=nDWCnlXbJy8 |
| |
|
|