FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 15. 5. 2024, svátek má Žofie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FSX problém s orthem Jeden příspěvek | Celý strom
FSX problém s orthem   31. 1. 2009 / 10:24
Cesmina
po naletění na určitou pozici je to totálně rozmazaný , niz první obrázek a zaostřování do kvality posledního obrázku trvá skoro minutu , přičemž FPS jsou stabilní nastavených max 40

obrázky v plné kvalitě 1920x1280 na

http://www.vvvsystem.cz/cigler/images/screenshots-08.jpg
http://www.vvvsystem.cz/cigler/images/screenshots-09.jpg
http://www.vvvsystem.cz/cigler/images/screenshots-10.jpg

počítač v profilu
19549 B / 600 x 376 / Screenshots-08.jpg
25964 B / 600 x 376 / Screenshots-09.jpg
33333 B / 600 x 376 / Screenshots-10.jpg
 

FSX problém s orthem   31. 1. 2009 / 10:59
Milan Smid   
vypyda to, ze jsi se dostal do problemu zvaneho blurries

tim trpi prakticky kazde ortho

ja to podstatne vylepsil tim, ze jsem se porypal s FSX.cfg, ale bylo to na ukor fps (ted je mam zamkle asi na 25)

jestli chces, poslu ti, co jsem v tom cfg prepsal

Milan
 

FSX problém s orthem   31. 1. 2009 / 20:46
Cesmina
takže nepomohlo , konstatuji , že ortho je ve fsx dobrý akorát tak na screenshoty , ale ty jsou teda parádní , když 5 minut počkáš, je to jako živý
 

FSX problém s orthem   31. 1. 2009 / 21:16
leonell
Hm. Proč myslíš? Já svého času letět z Kolína po Českobrodské do Běchovic nad kancl, pak po Mladoboleslavské do Turnova, nad Liberec, šup nad Frýdlant, zámek pžes Raspenavu nad Libverdu, tamní hotel Nový Dům a Obří Sud, Smrk, přehrada Souš, do Krkonoš, prohlídka Harrachova, ke známým do Rokytnice kouknout na jejich chalupu.
Navigace bez problému - jeden z nejlepších zážitků ze simulovaného létání.
Bohužel jsem se pak pustil do experimentování a teď můžu tahat znovu.
 

FSX problém s orthem   31. 1. 2009 / 22:35
Marky Parky   
U FSX se trochu vyplatí zamyslet se nad tím, co vlastně kolem chceme vidět, v jakém rozlišení na to koukáme a zda zbytečně nezatěžujeme videokartu něčím, co vlastně není vidět a pak nám výkon chybí jinde, kde to vidět je. Asi nejklíčovějším momentem pro plynulé natahování textur je dvojice tahátek "Level of Detail radius" a "Texture resolution". Co které znamená?

Texture resolution je jednoduché - říká, jak detailní textury země FSX bude zobrazovat. Rozlišení 1m/pix mají defaultní textury. Nastavovat tam více nemá smysl, pokud takové textury nemáte.

Level of Detial radius je o něco složitější - tohle tahátko nastavuje v jaké vzdálenosti od letadla se budou používat ty nejdetailnější textury.

Jak vypadají textury prakticky? Celý svět je rozdělen do čtverců, které se mají různou úroveň - tzv. LOD. Textury se zobrazují pomocí sítě v úrovni LOD13, kde jeden čtverec má rozlohu přibližně 1x1 km. Ve FS9 býval pokrytý texturou 256x256 pixelů, jeden pixel měl přibližně 5m. Pokud ve FSX nastavíme rozlišení textur 1 m/pix, použijí se pro pokrytí textury veliké 1024x1024 pixelů.

No teď jak si to nastavit. Představme si, že letíme nízký VFR let, tak kolem 200-250m nad zemí. Nejdetailnější krajinu v záběru máme těsně nad panelem s přístroji a v téhle výšce na širokoúhlém monitoru vidíme na šířku asi 2km, na normálním asi 1,6kilometru. Máme-li vemi dobrý monitor s rozlišením 1900x1200, tak to znamená, že přibližně v téhle vzdálenosti máme k dispozici 1900 bodů na monitoru na zobrazení cca 2000 bodů textury. Tzn pokud chceme koukat na nejostřejší možný obraz, nastavíme si tahátko Level of Detail radius tak, abychom v téhle vzdálenosti ještě viděli nejostřejší variantu textur. Prakticky mám vyzkoušeno, že stačí medium. Vyšší nastavení už nám na kvalitě nepřidá - způsobí pouze, že se FS pokusí zobrazovat nejdetailnější textury ještě dál (a dopad na FPS i rychlost loadování je poměrně značný), náš HD monitor to ale už není schopen zobrazit. Pokud máme navíc nějaký slabší monitor, řekněme 1280x1024 nebo 1024x768, vychází nám, že nám bohatě stačí, když v téhle vzdálenosti uvidíme texturu 512x512 - potom klidně můžeme ubrat tahátko Level of detail radius nastavit na Small, které nám zajistí, že detailní textury budou pouze těsně kolem letadla, kde je zahlédneme tak maximálně při přistání, když dáme čumák dolů a nebo když budeme blbnout se screenshoty, ale na úrovni horizontu naší palubní desky uvidíme to nejlepší, co náš monitor zvládá, aniž bychom plýtvali výkonem na zobrazování detailnějších verzí textur v místech kde stejně rozdíl nepoznáme. Navíc mipmapy použité 1:1 vypadají lépe než sebelepší hi-res textura downsamplovaná v reálném čase.

Pokud pak většinou lítáte výš než těch 200-300m nad zemí, potom zvažte nastavení na Small i u HD monitorů, protože opravdu máte šanci rozpoznat na svém monitoru 1m/pix textury pouze když se budete dívat pod letadlo nebo budete mít čumák hodně pod sebe a tím pádem vám stačí, když se ty texturu budou zobrazovat jen v úzkem okruhu kolem letadla, na obraze to téměř není znát a nárůst výkonu i redukce rozmazání je velmi význačná.

 4x  

FSX problém s orthem   31. 1. 2009 / 23:40
Matyx   
Parádně vyčerpávající popis. Jen mě tak napadlo - platí tohle i v případě že člověk nepoužívá ortho ?
 

FSX problém s orthem   31. 1. 2009 / 23:49
Serž   
pokus clovek pouziva toaletni papir tak tohle neplati, jestli mi rozumis
 

FSX problém s orthem   1. 2. 2009 / 01:01
Marky Parky   
Ano, platí, jde principiálně o to samé, je jedno z jakého zdroje se ty textury tahají.
 

FSX problém s orthem   1. 2. 2009 / 01:32
Matyx   
OK, diky, zkusim si s tim pohrat.
 

FSX problém s orthem   1. 2. 2009 / 13:13
Matyx   
Tak bohužel, není to zrovna dobrý nápad. I ve větší výšce to má znatelný dopad na kvalitu, a to nejen přímo pod letadlem, ale i hodně v dálce. Takže LOD nechávám s klidem na large radius.
 

FSX problém s orthem   1. 2. 2009 / 17:24
Marky Parky   
Tak záleží na mašině - pokud ti to stroj vystíhá bez bluries a máš nadupanou kartu co ti to zobrazí i v dálce pěkně profiltrované, antialiazované atd, tak možná jo. Ale já preferuju mít v dálce pěknou mipmapu, než bluries a pak skokově ostrou texturu.
 

FSX problém s orthem   1. 2. 2009 / 10:05
Cesmina
Podle mě je problém trochu jinde , pokud si zaktivuju scenerku jen v okolí místa , kde lítám dejme tomu jeden cell , chová se to celkem rozumně , pokud tam dám tu půlku republiky, co mám hotovou je to v kelu , pustil jsem si k tomu filemon a zjistil, že FS zcela nesmyslně načítá bglka třeba 100km vzdálená od místa kde jsem a to nejen ortho, ale třeba jsem v Kolíně a načítají se mi objekty z Mošnova
 

FSX problém s orthem   1. 2. 2009 / 12:03
Milan Smid   
a to svoje ortho mas pomoci maps2bgl nebo fset?

fset totiz dela veti bgl soubory, kterych je v konecnem dusledku min

s orthem z maps2bgl jsem mel s blurries problemy vetsi nez s fset
 

FSX problém s orthem   1. 2. 2009 / 12:42
Cesmina
maps2bgl , odmitam to cely předělávat , zvlášť když google teť pořádně nešlape
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ