FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 18. 5. 2024, svátek má Nataša Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer Jeden příspěvek | Celý strom
LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:12
litinoveweedle (CSA381)
Ahoj,
cestou z Prahy domu nade mnou vzletal z rnw13 jet, toz jsem vytocil LKPR ATIS a dostalo se mi infa ze: LOC only, rnw in use 13. Netusite nekdo co a proc se provadi? Rano jeste cca v 11hod byla v pouzivani 06, cestou do worku nade mnou pristaval nejakej bulda CSA.
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:13
nimbo
Ja myslím, že vietor 130/16 hovorí jasnou rečou.
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:18
Tragédie v JRD
hovori .. bohuzel z dotazu neni tak uplne jasne... jestli se pozastavuje nad tim, ze se pouziva 130 , a nebo ze jako jen LOC...
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:31
nimbo
To je fakt. LOC only som nepovažoval za nič výnimočné, vzhľadom na to, že GP 13 je dlhodobo U/S.
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 22:15
litinoveweedle (CSA381)
Toz jsem to dohledal v AIPu a pisi o rnw13: .... pokud neni bocni slozka vetru vyssi nez 15kt Takze bylo to o uzel.
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:13
honza marek   
Tipoval bych silné větry
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:18
litinoveweedle (CSA381)
To vitr bych i chapal, ikdyz se asi pujdu podivat to textu AIPu jake je minimum aby slevili z noise procedures. Nicmene 16 uzlu neni nic moc.

Ale proc neni GS, kdyz ILS pro 13 vystaveli nedavno, prave pro takoveto prilezitosti, to je mi volake podivne, navic kdyz to neni planovany vypadek/udrzba v NOTAMu.
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:21
Tragédie v JRD
jezis, tak se rozbilo ... opravdu je nutny resit kazdou "radoby" anomalii? nic neni dokonale ... bud se neco rozbilo, nebo je jiny duvod - treba nejaka stavebni cinnost v okoli, ktera by mohla signal odstinit...

je tos tejne, jako by se tu porad nekdo vyptaval, proc tamhle linka XXX priletela s peti minutovym spozdenim ... nebobych se tu mohl ptat ja, proc mi lufthansa prebukovala let a ja se kvuli tomu nepodivam na london city...?
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:25
litinoveweedle (CSA381)
Hele traged, kdyz se ti to nelibi neraguj, tvych jeste mnohem podnetnejsich informaci je tu jiste cele forum. Podle tebe je zjevne vsechno obtopic a kec. Chapu, nihilisto jeden. Do budoucna te pozadam, aby jsi v zajmu sveho dusevniho zdravi pro jistotu minul me prispevky, spousta lidi by te tu mohla postradat
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:27
litinoveweedle (CSA381)
Jedna fakkticka: ze se to rozbilo, zrovna kdyz to bylo potreba, jednou za rok . Jak znam LKPR tak to spis bylo vyhnile uz par mesicu. Kdo by to opravoval s prioritou, kdyz to stejne neni potreba A ono ejhle, clovek mini, vetry meni.
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:35
Tragédie v JRD
no a i kdyby? pristavat muzes i bez loc a pokud je tam neco rozbityho za hodne penez, tak proc za to vyhazovat penize - kdyz, jak sam rikas, se to pouzije dvakrat do roka? (i kdyz pak postrada logiku, ze to tam vubec cpali).

to mas jako se sneznejma pluhama na ruzyni - taky jich nema moc (a pak se vzdycky v zime vyroji spousta chytraku, ktera pinda o tom, jaky jsou to matlaci, ze nejsou schopny mit dost pluhu, aby to odpluhovali... ale uz nevidi, ze je ekonomicky nesmysl mit kvuli dvou dnum snezeni 20 pluhu, aby i kdyz prijde vanice jak v alpach, bylo letiste za pet minut smeteny.
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:41
nimbo
Problém s GP 13 bol trošku inde. Ak si dobre spomínam tak problém bol v tom, že éra, ktoré rolovali na H/P 13 tienili signál GP do takej miery, že to vypínalo AP lietadlám v ILS. Preto je tam tento postup LOC only. Miestny ATC, doplnia a upravia.
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:45
Tragédie v JRD
zajimave.. to zni vlastne skoro jako "systemovy" problem .. ktery by slo vyresit tak mozna prestavbou ruzyne? .) teda jestli chapu to co pises .)
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 22:12
Marky Parky   
Stačilo by dát GP na druhou stranu runwaye. Ale to je nejprve potřeba runway rozkopat aby se tam natáhly dráty a to zas mení ekonomické to dělat hned, když se ILS 13 lítá čtyřikrát do roka - viz tvůj příklad s pluhy.
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 22:14
nimbo
Mňa to prekvapilo, že to nestojí na druhej strane.
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 22:38
Sláva
Opet - proc se to neudelalo hned? Preci jen ILS neni hracka za par korun a nekdo by za takovou fuserinu mel nest odpovednost. Samozrejme pokud je duvodem nefukcnosti GP spatny navrh a stineni od letadel a ne technicka zavada.
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 22:57
Marky Parky   
Jó, to bych řekl, že pláčeš na špatném hrobě.
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 23:03
Sláva
Ja vim, to byl spis jen namet na zamysleni Jak se neco takoveho muze vubec stat.
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:47
Sláva
Otazka zni, jaktoze se na to neprislo uz pri navrhu ILS? Predpokladam, ze veci jako ochranne prostory se musi vypracovat.
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 22:05
Lowmick   
No znas to... jednou ve skole pri matice zaokrouhliz misto tisicin na desetiny a pak uz se to s tebou tahne i v praci sem tam neco holt nefunguje
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 22:06
Sláva
Jasne, souhlas, ale na laborkach meris vetsinou sam, u veci typu ILS bych ocekaval, ze se jeste nekdo mrkne, jestli to sedi aspon radove
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 22:08
litinoveweedle (CSA381)
jeeee ted jsi si nabehl... Kdybys hledal na tomhle foru, tak vis, ze se mi naopak non ILS priblizeni libi. Jen vskutku nechapu myslenkove pochody manedementu LKPR kdyz si nejdrive ILS nechaji nainstalovat a pak ho nechaji zreznout. Vrcholem by byla skutecnost, ze nebylo kvuli ochranym zonam nikdy plne funckni - jenze to by zase nemelo certifikaci Protileteckeho uradu.

Co se tyka absence ochranych zon na rnw13, tak o nich bych si dovolil s uspechem pochybovat. Pokud nikdo nepotrebuje celou delku rnw13 a nebere to z lima, rnw6/24, rnw13, ale stacilo by mu intersection delta (co vzhledem k aktualni teplote vzduchu bude uplne stejny limiting faktor jako v lete cela delka rnw13 pri teplote 35C) tak nechapu co by kde kuzel GS mohlo rusit, urcite ne rolujici trafic. A stavebni upravy v tohle smeru na poli pred letistem taky moc nehrozi, leda by tam stal zaparkovany traktor. Coz me napada kdo je tady z JZD?
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 22:03
FSPilot   
Se rozbilo už docela dávno

Se koukni tady ne? http://notam.rlp.cz/LKPR_notam.htm
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:14
kutak
taky by me zajímal důvod proč neni v užívání celé ILS
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:15
litinoveweedle (CSA381)
Jeste pro mistni rejpaly: ve foru jsem nehledal (jsem linej a blbej) zato jsem checknul NOTAM, ale kde nic tu nic.
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:16
kutak
je tam

GP RWY 13 333,650 MHZ U/S

(ale ta frekvence...)
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:17
Tragédie v JRD
co se ti na te frekvenci nelibi? mozna se pletu, ale ona "publikovana" frekvence (ils neco neco) je frekvence localizeru. glide path vysila na frekvenci jine...
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:21
kutak
jasně.. no nejsem zatim něják znalej týhle techniky, ale měl jsem za to, že pokud naladim ILS na nějáký frekvenci, tak na tý frekvenci vysílá LOC i DME
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:23
Tragédie v JRD
LOC a DME asi mozna aj jo ...
spis jsi mel na mysli ... GP ne? .)

no .. nejsem radioamater.. ale nejak si nedovedu predstavit, ze by ty bazmeky vysilaly na stejne frekvenci.

frekvence pro GP je 329.15 - 335 MHz (pokud se nemylim)
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:25
kutak
asi jo... možná si pletu spojitost GP a DME... musim někam kouknout jak to teda funguje
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:28
Tragédie v JRD
DME - meri vzdalenost
GP - je sestupova rovina

DME funguje tak, ze letadlo posle signal na bazmek (i kdyz, asi taky bude mit jinou frekvenci .. ale to netusim), a pocita, za jak dlouho se vrati odpoved... z toho spocte vzdalenost

GP je sestupova rovina a funguje to na uplne jinem principu, ktery nechapu
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:38
nimbo
Na tom istom princípe ako LOC. Veľmi zjednodušene. Nosná je amplitúdovo modulovaná 90Hz a 150Hz, pričom nad rovinou zostupu prevláda 90Hz a pod 150Hz. Tam kde sa prekrývajú si na ose zostupu. Tie rozsahy frekvencí pre GP sú 328,6 - 335,4 MHz.
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:40
Tragédie v JRD
fajn ..) porad to nechapu .. tak matne chapu vyznam slova nosna ... jeste mi neco rika i amplitudova/frekvenci modulace (jedno meni amplitudu, druhy frekvenci)... ale to je tak vsechno ale zapomen na to ... myslim, ze se v tomto pripade spokojim s tim, ze vim, ze kdyz to naladim a nastavim, tak se to chova tak, ci onak
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:45
Sláva
Proste jsou tam dva laloky signalu, nahore modulovany 90Hz, dole 150Hz - v miste, kde je dany "pomer" obou signalu, jsi na GP. Lepsi je nazorna ukazka: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/79/ILS_illustration.jpg/300px-ILS_illustration.jpg
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:47
nimbo
Presne tak, ja mám obrázky v papierovej forme. Nechcelo sa mi to hľadať na webe.
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:33
Sláva
Frekvence LOC, GP a DME jsou parovane, LOC vysila na VHF, GP a DME na UHF. Vsechna tato zarizeni maji ruzne frekvence a pri naladeni frekvence LOC (108 - 112MHZ) se nastavi (pokud se nepletu) automaticky prislusne frekvence na ostatnich zarizenich. Na starsich pristrojich se musela frekvence GP ladit rucne a predpokladam, ze s DME to bylo podobne.
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:38
Sláva
Jeste par presnych cisel: LOC 108.1 - 111.95 MHz (pricemz pro LOC jsou vyhrazeny frekvence, ktere maji na miste desetiny liche cislo, cili 108.1, 108.15, 108.3 atd., sude jsou Terminal VOR)
GP 328,6 - 335,4 MHz
DME 960 - 1215 MHZ
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:47
kutak
zajímavé, takže "ILS přijímač" na palubě nějákym způsobem dekoduje podle frekvence LOC i svoje GP a DME ... jinak není na VORy vyhrazená freq. 112-118 MHz, než to s tím sudý/lichý? a taky kukám DME Písek má 117,6 MHz ...
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:51
Sláva
Pokud si dobre pamatuju, frekvence jsou parovany podle urcite tabulky, neni treba nic dekodovat
Pro VOR je vyhrazeno cele pasmo 108 - 118 MHz, o cast 108 - 112 Mhz se "deli" s ILS a je urcena pro Terminal (koncove) VORy, zatimco 112 - 118 MHz je pro tratove VORy. Alespon tak nam to bylo prezentovano a doufam, ze jsem to nespletl.
S tim DME - neni soucasti nejakeho VORu?
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:54
Tragédie v JRD
nene, dme pisek je dme samo o sobe ...
ale tak to neva? ta frekvence DME (tak jak je v mapach) proste neni frekvence dme, ale frekvence , jako by mel potencialni vor, kdyby tam byl ... takze to tam clovek bouchne podle mapy, a ono si to samo nacte co umi ...
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:59
kutak
díky moc za ty informace.. je to zajímavý..

je to jenom DME... v ČR Písek a Řevničov
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 22:05
Sláva
Pro dalsi info doporucim samostudium z modrych ATPL skript, je tam hafo moc dalsich zajimavosti Az ti to nebude mily
S tim DME to bude asi tak, jak psal Traged, ja s radionavigaci jeste moc zkusenosti nemam, ale rekl bych, ze DME se jako samotne asi neladi, byva prave svazane s VORy, ILS - a tudiz by dalsi tocitka jen komplikovaly situaci.
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 22:10
kutak
jasně.. mno já mám příští semestr předmět letecká radiotechnika, tak tam se snad všechno dovim
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   3. 2. 2009 / 14:40
Cirrus/Pindra
hehehe tak to pozdravuj pána Volnera a jeho lokalizééér!
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   3. 2. 2009 / 14:56
kutak
on už tam nepracuje ted vede katedru doc. Ing. Daniel Hanus, CSc.
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   4. 2. 2009 / 12:56
jemen
Volner je u nás na Všb...
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   4. 2. 2009 / 22:39
Cirrus/Pindra
jo no jo, už si vzpomínám... a co? jaký jsou dojmy?
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 22:47
Hermann   
tady mas tu tabulku pro "dekodovani" frekvenci LLZ a GS: http://www.flightsimaviation.com/aviation_theory_8_2_Instrument_Landing_System_ILS.html
 1x  

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 22:55
kutak
fiha děkuju
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   3. 2. 2009 / 00:11
Hermann   
fiha neni zac ..
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:39
kutak
aaa super, děkuju za vysvětlení
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:20
litinoveweedle (CSA381)
To jako myslis ze je GS nainstalovan, nebo ze je v NOTAMu? Tady neni: http://atis.tovara.cz/atis.html nebo jsem slepej (to jsem stejne)
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:25
Tragédie v JRD
no .. ze je neco US tak to znamena unservicable (ci tak neco ..)
mozna by to chgtelo se podivat na notam LKPR ... ne do atisu

v notamu samozrejme zminka o tom GP je

GP RWY 13 333,650 MHZ U/S

 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:26
Tragédie v JRD
a PS: samozrejme, i na tom odkazu, co jsi poslal , to je...
 

LKPR rnw in use 13, LOC only - dnes vecer   2. 2. 2009 / 21:29
litinoveweedle (CSA381)
Tak to mas moji velkou omluvu, ja jsem to nasel az s pomoci search... jojo takhle vznikaji letecke nehody, lidskej faktor je svina.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ