|  |  | Otázka pro odborníky...kondenzace 4. 2. 2009 / 08:25 | |
|  | http://www.flightsim.cz/fsscreens.php?act=show&id=1897
Zdar kluci od kniplu!
Chtěl bych se zeptat na kondenzační stopy...Na mojem obrázku z FSX jsou vidět kondenzační čáry za křídlem při přistání, můj kamarád tvrdí že je to způsobeno vysokou rychlostí při přistání s prudkým klesáním (přitom jsem s tím přistál jako do peří). Chtěl bych se zeptat jestli je to pravda, anebo je to způsobeno rozdílnou vlhkostí mezi křídlem a okolním vzduchem...
Díky moc za odpovědi. |
| |
|
 |  |  | Otázka pro odborníky...kondenzace 4. 2. 2009 / 08:27 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Otázka pro odborníky...kondenzace 4. 2. 2009 / 08:29 | |
|  | Ty vole ten s tím tak třisknul...Ty máš kliku že jsi mezi živýma... |
| |
|
 |  |  |  |  | Otázka pro odborníky...kondenzace 4. 2. 2009 / 10:22 | |
|  | Já bych řekl, že to bylo velmi měkké přistání. Viděl jsem na videu několik přistání a při sebeměkkčím přistání se ti kamera stejně rozklepe. apropo viděl jsem jedno tvrdšípřistání s Cessnou a tomu, kdo to točil vypadla kamera z ruky. k tomu byl slyšet instruktor, no, vypadalo to jak kraksna.  |
| |
|
 |  |  |  |  | Otázka pro odborníky...kondenzace 4. 2. 2009 / 10:24 | |
|  | Letěl si někdy letadlem ?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Otázka pro odborníky...kondenzace 4. 2. 2009 / 10:27 | |
|  | To byla narážka na toho člověka co mi valil do hlavy že ta kondenzace souvisí s rychlostí (a dokonce říkal i s větrem ) já vím, že to bylo měkké přistání... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Otázka pro odborníky...kondenzace 4. 2. 2009 / 21:27 | |
|  | 1)neříkal sem nic s rychlostí (dopřednou)
2)říkal sem že to MŮŽE být větším úhlem náběhu (aspoň ve FS)
3)už vůbec sem neřekl nic o větru (to opravdu můžeš vymyslet jenom ty)
4)sem řekl že to závisí na počasí (teplota, vlhkost atd.)
5)sem ti říkal že sem to viděl dostkrát u dopravních letadel, takže nechápu co tu řešíš
6)TI NIC NEVALÍM DO HLAVY (a taky nejsem žádný znalec)tak aspoň příště piš něco, co je pravda |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Otázka pro odborníky...kondenzace 5. 2. 2009 / 09:12 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Otázka pro odborníky...kondenzace 5. 2. 2009 / 16:39 | |
|  | jo tak tenkrát sem to jaksi nevěděl že...ale ostatní mi to vysvětlili tak proč bych to asi někomu říkal znova???A nevím proč tu vytahuješ staré příspěvky...De mi o to aby si tady někdo nevymýšlel blbosti..takže když to neví, tak se mohl zeptat jiným způsobem než "můj kamarád tvrdí" nebo že mu něco valím do hlavy..A ještě si tady vymýšlí...nevím o co mu tu de..zviditelnit se a mě ponížit??Fakt nevím a jestli si chce řešit svoje osobní problémy tak ať si je řeší mimo flightsim... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Otázka pro odborníky...kondenzace 5. 2. 2009 / 17:12 | |
|  | Co se vztekáš? Jak víš, že jde o tebe? Nejmenoval tě a mohl se o tom bavit klidně i s milionem dalších lidí, tak nevím, proč se tak vztekáš    |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  | no zrovna o tomhle se bavil semou..viš ale tu de o to že (netuším proč) mě neustále chcou ztrapňovat...jo a nevztekám se, spíš mě mrzí jejich chování   |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  | No mi to příjde jako vztekání se A kdo tě prosímtě chce ztrapňovat? Takovýma scénama se ztrapňuješ akorát tak sám  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | |  | no to bys s nima musel být 7-8 hodin denně..pak bys možná pochopil   |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Otázka pro odborníky...kondenzace 8. 2. 2009 / 14:14 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Otázka pro odborníky...kondenzace 4. 2. 2009 / 12:08 | |
|  | Jeee, další video křídla  |
| |
|
 |  |  |  |  | Otázka pro odborníky...kondenzace 4. 2. 2009 / 13:03 | |
|  | Ale náhodou tohle video křídla je poučné Je tam krásně vidět, kde je jaký vztlak a jak to pak ty spoilery zruší  |
| |
|
 |  |  | Otázka pro odborníky...kondenzace 4. 2. 2009 / 09:56 | |
|  | Čau.
Vodní pára ve vzduchu kondnzuje za vhodných podmínek (vlhkost vzduchu, teplota rosného bodu, tlak vzduchu) nejprve v místech s nižším tlakem.
Za křídlem vzniká pole indukovaných vírů. Nejmarkantnější vír vzniká na konci křídla, kde má vzduch pod vyšším tlakem na spodku křídla tendenci přetékat na horní stranu a vyrovnávat tak tlakový rozdíl. Vzduch v tomto víru cirkuluje určitou rychlostí, která je vyšší než rychlost okolního vzduchu. Podle zákonů proudění: kde něco teče rychleji, vzniká podtlak. S klesajícím tlakem vodní pára snáze kondenzuje, a vír se stává viditelným.
Tzn. rychlost klesání s tím nemá co dělat. Primární vliv mají atmosférické podmínky. Letíš-li ale na vysokém úlu náběhu (přistání, nebo stíhačky při extrémních manévrech), máš větší vztlak a tendence vyrovnání tlaku na konci křídla se zvětšuje - rychlost ve víru roste a šance, že bude vidět je větší. |
| |
|
 |  |  |  | Otázka pro odborníky...kondenzace 5. 2. 2009 / 11:05 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Otázka pro odborníky...kondenzace 5. 2. 2009 / 20:10 | |
|  | Perfektní, díky, je to v oblíbených.  |
| |
|
|