| | | Příkaz věži 5. 2. 2009 / 18:44 | |
| | Letu zdar!! Sim vás, jak řeknu věž, že jdu na přistání?? Teďka jsem přistával nedávno s Beechcraftem na LKPR a mohlo mě mignout, páč přede mě tšsně vjela 737-500 ČSA. Tak tak jsem přitáhnul a vyrovnal a přistál kousek dál a honem se klidil 737-čce z cesty!!Tak jak mám říct věži, že hodlám přistát, ať zadrží ostatní letadla na čekance??? Dík |
| |
|
| | | Příkaz věži 5. 2. 2009 / 18:47 | |
| | Jeslti myslíš v defaultním ATC okně, tak si nalať Ruzyne tower a dej tam číslo podle toho co tam je napsáno - něco ve smyslu "request to land" nebo tak něco... A jak ti to povolí, tak už tam nikoho nepustí |
| |
|
| | | Příkaz věži 5. 2. 2009 / 18:48 | |
| | Tak predne bych vez pozadal o povoleni k pristani Komunikacni menu se vyvolava tou klavesou pod ESC (vlnovka, apostrof). Podivej se do helpu na tema ATC. Vezka na drahu nikoho nepusti dokad nepristanes.. |
| |
|
| | | | Příkaz věži 5. 2. 2009 / 18:55 | |
| | Jen by se hodilo pripomenout, ze v klidu pusti nekoho za tebe ... default ATC je priserna komedie, kdyz na finale za C208B klidne radi cat.heavy a cloveku nezbyde nez uhnout z GS a nechat se predletet ... chtel jsem odlitat hodiny pro fspax off-line, ale radsi jsem zpatky na ivao )) |
| |
|
| | | | | Příkaz věži 5. 2. 2009 / 19:20 | |
| | Hm, tak si kup Radar Contact, a možná zase na IVAO zapomeneš... |
| |
|
| | | Příkaz věži 6. 2. 2009 / 00:42 | |
| | Tohle je jedna z nejhezčích hlášek tady na péráku fakt! má svou poezii....
Myslím, že je potřeba v odpovědi připomenout ne jak klikne na nějaký nesmysl v nesmyslném AI ATC simu, ale jak by to mělo vypadat. Konec konců Johny má v profilu, že se chce stát pilotem - tak ať se "od mala" neučí kraviny. Navíc - pokud mu do cesty vjel bulík ČSA, tak to moc na AI default nevypadá...
To Johnny:
Pokud letíš na nějaké takové letiště - ať v reálu, na IVAO nebo v default ATC off-line - letíš na tzv. "řízené letiště" - a tam prostě nejde, abys odněkud přilít, nějak zahnul - a praštil s tím jak s pytlem brambor. Jistě, v simu ti nic nehrozí, ale o tom to celé není.
Kolem každého letiště je nějaká oblast, má různý název (koncová oblast TMA nebo pak blíž u letiště okrsek CTR). V těchto prostorech se bez souhlasu řídícího - povolení - nesmíš pohybovat vůbec - a pokud už v TMA/CTR jsi, někam doletíš - a řídící ti nepovolí, kam máš letět dál, tak musíš začít kroužit (podle předem daného obrazce) a čekáš, co bude dál.
Abys mohl letět někam na řízené letiště, musíš předem podat letový plán - to aby všichni dipečeři po cestě včas věděli, kdo a s čím se jim tam bude motat.
Abys letěl plynule, musíš s příslušným řídícím být trvale v kontaktu (komunikvat po rádiu) - on pak ví odkud kam (a díky radaru taky docela přesně kudy) letíš - a stará se právě, aby nedošlo k příliš intenzivnímu sblížení letadel v tom prostoru. Způsob komunikace se řídí určitými pravidly - kdy koho a jak voláíš, o co žádáš, jak ti má být odpovězeno.
Jak už psali kolegové výš, v default simu se ti sdělení řídícího zobrazuje v "komunikačním okně" - a odpověď vybíráš podle situace z nabídky několika možností klapkami v horní řadě číslic.
V reálu a na IVAO ale musíš ovkádat jednotlivé výrazy a způsob řeči, jinak bude průšvih.
Takžeb doporučuju pohledat na úvodních stránkách IVAO: http://cz.ivao.aero/ a najdeš spoustu užitečných návodů, ukázky komunikace - a odpovědi na tvé otázky. |
| |
|
| | | Příkaz věži 6. 2. 2009 / 14:12 | |
| | zadnej zkusenej pilot nejsem a s vezi umim komunikovat na offline ATC na FSX, ale urcite vim, ze kdyz uz by se k tobe nak moc blizilo nejaky letadlo (nebo ty k nejakymu), tak by ti rekli "go around" a ten vic vzadu by musel delat okruh znova. |
| |
|
|