FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 29. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Prosím o pomoc Jeden příspěvek | Celý strom
Prosím o pomoc   9. 2. 2009 / 12:04
Vintasz
Dobrý den,potřeboval bych poradit.Jsem začátečník v FS,zkouším přistávat podle ILS několikrát se mě to i podařilo,jen nevím jak letadlo zbrzdit když dosedne na dráhu.nastavím autobrake na 2,po dosednutí zapínám brzdící klapky,zpětný tah motorů klávesou F2,což když letím na autopilota,tak se to nezapne.Jedná se o Boeing 737-400.děkuju za případnou pomoc a radu.
 

Prosím o pomoc   9. 2. 2009 / 12:22
Flogger   
Primárně se dá brzdit brzdama, brzdí se stiknutím klávesy s tečkou.
 

Prosím o pomoc   9. 2. 2009 / 12:24
Toomitsch
ale kdyz ma zapnute autobrakes?
 

Prosím o pomoc   9. 2. 2009 / 12:39
Luděk Ch.
Letadla ve FS neumí samy přistávát! Nejsou vybavena autolandem, takže chvíli před dotykem musíš vypnout autolilota a posadit letadlo ručně. Potom by neměl být problém s aktivací reverzu.
 

Prosím o pomoc   9. 2. 2009 / 12:46
marko6
ale kdyz si koupi PMDG?to umi sedat samo ne?a wilco myslim taky.kamarad ze skoly se to nejak naucil,ale tot vse co vim.
 

Prosím o pomoc   9. 2. 2009 / 12:52
Pan Letadlo   
Říká že je začátečník. Ještě sem neviděl začátečníka který si půjde koupit letadlo za půl výplaty. A já s wilcem přistávam na a/p a jak do peřin
 

Prosím o pomoc   9. 2. 2009 / 13:03
Luděk Ch.
Psal, že je začátečník, takže nejspíš práská o zem s defaultním nebo nějakým staženým free letadlem z netu, která se z 99% chovají jako defaulty. Navíc psal o 737-400, což PMDG nedělá
 

Prosím o pomoc   9. 2. 2009 / 12:50
Johnny pilot   
Mně se osvěčily při přistávání s proudovými letadly parkovací brzdy! Demonstruju to na Jas-39 Gripen (rychlejší než B 737-400) Po kontaktu vysouvám na 100% brzdící klapky a po 3 sekundách i parkovací brzdy. Mají daleko větší účinek než brzdy pod stačítkem s tečkou. Ale POZOR!! Mají takový účinek, že při velké rychlosti může toto zablokování kol uvést letadlo do kotoulu po nose!!! Hlavně u letadel s nosním podvozkovým kolem
 

Prosím o pomoc   9. 2. 2009 / 12:57
Filip Ivaška
Jednak to nie je velmi realne riesenie kedze parkovacie brzdy sa pouzivaju iba ked sa lietadlo nehybe a jednak pri dopravakoch vobec nie je potrebne...
 

Prosím o pomoc   9. 2. 2009 / 14:10
MiG-21MFN
kolik přistává bulík? gripen přistává ve 140
 

Prosím o pomoc   9. 2. 2009 / 14:16
B3d4   
140
 

Prosím o pomoc   9. 2. 2009 / 14:22
MiG-21MFN
no takže rychlejší neni
 

Prosím o pomoc   9. 2. 2009 / 14:34
B3d4   
píšu ti za jedna
 

Prosím o pomoc   9. 2. 2009 / 16:42
FSPilot   
Bulík 737-500 sedá podle váhy od 120-130 KIAS
 

Prosím o pomoc   9. 2. 2009 / 15:44
L3V3L
No a jen dodám, že FsPax to nesnášej..dávaj bodíky dólu za tohle
 

Prosím o pomoc   9. 2. 2009 / 13:14
leonell
Shrnu to co odpověděli ostatní:

Záleží na konkrétním modelu letadla, osobně neznám ten standardní B737 co zřejmě používáš ale u komerčních, co jsou dělány dle reálu, to funguje takto:

Po dosednutí se automaticky otevřou speedbrakes na křídlech a pokud máš aktivní autobrakes tak letadlo začne brzdit. Na tečku nebo pedály nesahej, protože sešlápnutí brzdy pilotem autobrakes deaktivuje. Stiskni F2 a drž (tím "drž" si nejsem jistý ale nic tím nezkazíš) tím se aktivuje revers motorů. Revers vypni při asi 60 kts, sešlápni brzdu (tj. deaktivuj autobrakes) a dál brzdi sám dle potřeby. Při použití reverzu bys měl letadlo úplně zastavit tzv FULL STOP LANDING, jinak reverz nebývá při správném přistání nutný.

Jen tak pro úplnost, zkoušíš s tím přistávat na nějakém "boeingovém" letišti? Praha, Ostrava, Brno, Vary, Pardubice? Abys to nezkoušet v Olomouci

Celý tento postup si můžeš nacvičit (aspoň u těch komerčních addonů) při tzv. přerušeném vzletu, kdy se rozjedeš a těsně před V1 [ kolegové Bulíkaři laskavě doplní nějakou odpovídající rychlost ] stáhneš plyn. Letadlo okamžitě vyhodí speedbrake a začne naplno brzdit. Říkám to proto, že letět 300km a pak se rozbít jenom kvůli tomu že nemáš natrénované brždění za chvíli přestane bavit


 

Prosím o pomoc   9. 2. 2009 / 13:20
B3d4   
Revers vypínat při 80kts a F2 držet nemusíš
V1 se přibližně u 50% naložení paliva a zhruba 3/4 naplněného letadla = 130 kts
 

Reverse u B737-400   9. 2. 2009 / 13:27
leonell
Díky za V1 a F2 ale o rychlosti se budu hádat

Landing Roll Procedure, Boeing 737-300-400-500 Operations Manual:

Pilot flying:
At 60 knots, reduce reverse thrust to be at IDLE reverse when reaching taxi speed.
Pilot not flying:
call "60 KNOTS"

Pilot flying:
Approaching taxi speed, slowly move the reverse thrust levers to the full down position.
Pilot not flying:
Verify REVERSER UNLOCKED lights extinguished.

 

Reverse u B737-400   9. 2. 2009 / 13:33
B3d4   
zahambeně odcházím...
 

Reverse u B737-400   9. 2. 2009 / 13:34
Luděk Ch.
No, když byla onehdá v Brně namrzlá dráha, tak Ryanair po dosednutí normálně reverzoval, při těch nějakých 60kt ho vypnul, jenže dál byla dráhe ještě víc namrzlá a brzdy prakticky nebrzdily, tak znovu zapnul revers a držel ho až takřka do zastavení Ale je fakt, že jsem něco takového viděl poprvé
 

Reverse u B737-400   9. 2. 2009 / 14:33
Marky Parky   
Tak tam se ty reverzy vypínají jako ochrana motoru aby si nenafoukal zezadu dopředu do motoru bordel na dráze a ne kvůli tomu, že by to technicky nešlo. Takže proto se asi kapča může rozhodnout tam reverzy nechat, když to potřebuje.
 

Reverse u B737-400   9. 2. 2009 / 14:51
Luděk Ch.
Jasné, navíc ještě údajně při nízkých rychlostech už nemá takovou účinnost. Ale tenkrát se mu revers hodil
 

Prosím o pomoc   9. 2. 2009 / 15:35
Teflon_490   
A jeste, reverz neni primarne na brzdeni, ale pouziva se proto, aby ulehcil brzdam. Proto se mnohdy nepouziva (nocni provoz), neni mandatory a je tam hlavne kdyz kapca potrebuje.
 

Reverz   9. 2. 2009 / 17:28
leonell
>A jeste, reverz neni primarne na brzdeni, ale pouziva se proto, aby ulehcil brzdam.

Primarne se reverz pouziva v pripadech namrazy, kdy razantni brzdeni by omezilo stabilitu letadla. Letadla musi byt navrzena tak, aby byla schopna pristat i bez reverzu.

> Proto se mnohdy nepouziva (nocni provoz), neni mandatory a je tam hlavne kdyz kapca potrebuje.

Ne ze neni "mandatory", on je typicky ve dne "nedoporuceny" a v noci zakazany (s vyjimkou nouzovych stavu). A v noci se nepouziva ne kvuli neprehrivani brzd ale kvuli extremnimu hluku ktery aktivni reverz vydava. Povolen je pouze tzv IDLE coz je v podstate pouhe vysunuti krytu reverzu bez tahu. Kryty pak pusobi jako aerodynamicke brzdy.

Jen pro uplnost.
 1x  

Reverz   9. 2. 2009 / 17:51
Teflon_490   
To ulehceni brzdam sem myslel hlavne jako snizeni opotrebeni, proto se reverz pouziva kde to jen jde, aby se opotrebovavaly co nejmin, a mam dokonce pocit, ze to nekdy muze byt i kvuli velice kratkym turnaroundum, a v kombinaci s kratkou drahou a intenzivnejsim brzdenim by nemusely brzdy vcas vychladnout po predchozim pristani.

To ze v noci se reverz nepouziva kvuli hluku bylo snad jasne...
 

Reverz   9. 2. 2009 / 18:58
Kachna   
No,tak nevím, ale 90% všech posádek a letadel používá reverz jak to jen jde. A ano na některých letadlech se dá "vymelovat". Ale i tato operace má jen určité obdbí, kdy může být reverz v nečinnosti. A nejde to u všech letadel. to je to samý, ajko bys tvrdil, že u MiGu-21F nepotřebuješ padák. Oni konstruktéři se konstrukcí reverzů nezabývali pro nic a nic a k tomu ješt zatěžovat konstrukci, když se to nemusí používat. A v noci se reverz taky běžně používá. U běžné B735 se bez reverzu dost prodluží brzdná dráha. Jak říkám, reverz se používá, pokud není vymelovaný.
 

Prosím o pomoc   9. 2. 2009 / 18:21
Fezoj114
Skutočné lietadlá púšťajú reverz už vo vzduchu
38061 B / 600 x 451 / 1370215.jpg
 

Prosím o pomoc   9. 2. 2009 / 18:30
Teflon_490   
Ano, o tom se hodne debatovalo, specialni pripad pro Il62
 

Prosím o pomoc   9. 2. 2009 / 18:31
Mak158474   
jen jeden trapný dotaz copak je to za letadlo ji si nemužu vspomenout dík
 

Prosím o pomoc   9. 2. 2009 / 18:35
Fezoj114
Il-62M. A dokáže to aj Jak-40
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ