FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 12. 9. 2025, svátek má Marie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz Jeden příspěvek | Celý strom
přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   13. 2. 2009 / 15:35
Kubikula   
Stala se mi taková situace na síti. letěl jsem online pod řízením radaru. Ten mě navektoroval na přistání na letiště, kde nebylo žádné stanoviště aktivní. Od radaru jsem dostal povolení na přistání a informaci o větru. To jsem samozřejmě potvrdil a vtom se mi ozvala tamní věžka, že je online a abych jí kontaktoval. Tak jsem nahlásil radaru, že je věž online a že chci změnit freq. Radar mi oznámil, že jsem dostal povolení přistát od něj a hotovo. Zajímá mě, co je správný postup. Připadá mi totiž eticky né zcela správné vletět na letiště bez ohlášení...
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   13. 2. 2009 / 15:40
FSPilot   
No musíš brát, že pokdu jsi už povolení k přistání dostal, tak není důvod ho žádat znovu. Že se řídící objeví chvíli před přistáním neznamená, že musíš hned přejít.. někdy to prostě už ani nestihneš Si představ, že by se objevil, když bys byl na krátkém finále Než by ses vzpamatoval, tak už by jsi stejně byl na zemi
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   13. 2. 2009 / 15:59
Kubikula   
Věž se ohlásila cca 1500 stop nad terénem, takže bylo dost času na cokoliv. A podle všeho průlet se dá udělat i ve dvěstě metrech ne?
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   13. 2. 2009 / 16:06
Teflon_490   
Tak to asi pristavas na autoland ze? Pokud uz sem usazeny na ils, AP i AT vyple, ohlaseny na unicomu, tak i kdyby trakare padaly, na vezku, ktera se prave pripoji a horecne se dozaduje pozornosti, bych se neprepojil. Kdyz mam sluchatka a ivap 2 metry od sebe, tak vsechno pustit a zacit ladit na posledni chvili by skoncilo tak akorat hlubokou orbou. Pokud bych nesmel z nejakeho duvodu pristat, at mi to napise, jinak az po pristani.
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   13. 2. 2009 / 16:11
Kubikula   
To zní, jako by jsi neměl kopilota Jinak jsem lump, skoro vždy přistávám manuálně. Vždyť je to jedna z nejkrásnějších situací během letu.
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   13. 2. 2009 / 20:15
tvojplaton   
+1
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   13. 2. 2009 / 15:40
kutak
tam je to o koordinaci... zřejmě se věžka zapla jen pár sekund před tim... když si už dostal povolení, tak (podle mého) by tě měl Radar předat až když uvolníš dráhu a zárověň věžník mezi tim nepovolovat žádný vstupy na dráhu ani vzlety z jiny drahy atd... každopádně by měla věžka jako první kontaktovat ostatní že je online
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   13. 2. 2009 / 15:40
Rozšafín Ctibum   
Správné je samozřejmě ladit věž. Ale na druhou stranu nevíš pozadí toho všeho, třeba se ATC privátně dohodli, že zůstaneš na stávajícím kanále a pak až Tě přeladí po přistání, aby Tě nerozptyloval.

Pokud to bylo někde v cizině, nechal bych to být, pokud u nás, dej vědět a mrknem na to, jestli v tom není někde nějaký zakopaný pes.
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   13. 2. 2009 / 16:04
Kubikula   
Očividně se nedomluvili, protože mě v jednu chvíli chtěli oba dva řídit.
Jen jsem chtěl vědět co je podle předpisu správně, jestli čekat na pokyn o přeladění od stávajícího řídícího i kdyby se dělo cokoliv, a nebo upřednostňovat nově připojené stanoviště automaticky.
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   13. 2. 2009 / 16:20
Lowmick   
Podle jakych predpisu?
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   14. 2. 2009 / 00:02
Zaremba   
Školní řád, ty elektrikáři
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   13. 2. 2009 / 22:02
FSPilot   
Na tohle žádný předpis není, protože na řízeném letišti jako IFR budeš mít v podstatě vždy řídícího A když ne, tak tam prostě nesmíš sedat (jako IFR), pokud se nemýlím
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   14. 2. 2009 / 00:31
Teflon_490   
No, a co ta ridici v Recku, co zaspala? Letadlo krouzilo kolem na APP, TWR se pripojila a letadlo muselo na TWR
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   14. 2. 2009 / 08:08
FSPilot   
No, však jak jsem psal Nesměli přistát a museli čekat na TWR
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   14. 2. 2009 / 08:11
Teflon_490   
Ja to myslel spis na vetu "na řízeném letišti jako IFR budeš mít v podstatě vždy řídícího"
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   14. 2. 2009 / 08:17
FSPilot   
Právě... "v podstatě"... zrovna, jak jsem to psal, tak jsem si na tento případ vzpoměl A myslím, že se tu psalo, že na takové letiště si člověk může IFR plánovat jen v době, kdy má být ve službě ATC, jinak jako IFR na takové letiště nesmí (no a holt těm se ani to plánování nevyplatilo )
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   14. 2. 2009 / 08:23
Kubikula   
Ještě se dá do letového plánu napsat, že je to let IFR a v nějakém bodě přechází na VFR ne?
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   14. 2. 2009 / 08:33
Teflon_490   
Coz ovsem u 200 tunoveho bulika jde docela blbe...
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   14. 2. 2009 / 13:22
FSPilot   
Proč? Tam se dá napsat úplně stejný plánek jako pro jednomotorovou VFR mašinu
Co jsem slyšel, tak v době, kdy byla nějaká krize u ŘLP a protestovalo se, tak někdo u tehdejšího Fisher airu vymyslel, že nebudou čekat a zpožďovat letadlo, tak si poslali plánek VFR/IFR a odlétalí z ČR jako VFR (tuším do FL100) až na hranice, kde přešli na IFR a pokračovali úplně normálně dál

Akorát u tohoto konkrétního případu byl plánován let IFR na letiště v době, kdy tam řídící měl být a ten tam nebyl
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   14. 2. 2009 / 13:38
Mike2811
Může být letový plánek s pravidly VFR-IFR-VFR ? Třeba kdyby nějaký buss-jet přelítal mezi dvěma malými vzdálenými letišti ? Jak by se to zapsalo ?
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   14. 2. 2009 / 14:18
FSPilot   
Nene, pravidla letu v ICAO letovém plánu jsou V (VFR), I (IFR), Y (IFR to VFR) a Z (VFR to IFR) - ty Y a Z nikdy nevím, který je který, snad jsem se trefil
Tam se to pak dá teoreticky dělat tak, že si éro před přistáním požádá o přechod na VFR a tím by asi moh ukončit let IFR Nevím tohle přesně
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   14. 2. 2009 / 15:38
Marky Parky   
Ale může . Změn si v plánku můžeš tam i zpět udělat kolik chceš, písmenka Y a Z pouze označují první změnu. Viz L4444
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   14. 2. 2009 / 16:10
FSPilot   
Jo takhle Já jsem si myslel, že to nějak přes pole 18, nebo které to je s těma poznámkama, ale nikdy jsem se tím nějak nezabýval
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   14. 2. 2009 / 13:54
Teflon_490   
Mam pocit, ze se tu kdysi psalo o tom, ze spolecnosti toto maji primo zakazane provadet s airlinery, vzdy jen IFR. Ale leteckymi predpisy to primo zakazane neni, to ne.
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   14. 2. 2009 / 15:39
Marky Parky   
Ne že by to měly zakázané letecké společnosti, ale většna leteckých společností to svým pilotům zakazuje uvnitř svých interních postupů.
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   14. 2. 2009 / 16:22
Teflon_490   
Ano, tak sem to myslel ale spatne napsal.
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   13. 2. 2009 / 16:09
Kubikula   
Další otázka: jak správně reagovat v případě Flameoutu jednoho ze dvou motorů při přistávacím manévru třeba v 500stopách nad VPD? Protože než člověk nahlásí rádiem emeregenci stav, tak vlastně přistál, a při vysunutých klapkách na maximu a minimální přibližovací rychlostí se Go-Around dělá dost těžko... (vlastní virtuální zkušenost).
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   13. 2. 2009 / 16:20
Lowmick   
Kdyz mas 500ft tak by se to mozna jeste stihlo oznamit, ale stejne s tim neudelas nic jinyho nez ze sednes
A proc bys delal prulet kdyz bys mel povoleni na pristani a vysadil ti motor?
   Seznam příspěvků  

přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz   13. 2. 2009 / 22:04
FSPilot   
No go-around proto, aby si ten Emergency pořádně vychutnal, ne?
   Seznam příspěvků  

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ