| | | Concorde breaking the sound barrier 10. 2. 2006 / 08:53 | |
| | | |
|
| | | Re: Concorde breaking the sound barrier 10. 2. 2006 / 09:49 | |
| | mazec fakt dobrý. Bych nikdy neřekl že to bude tak slyšet |
| |
|
| | | | Re: Re: Concorde breaking the sound barrier 10. 2. 2006 / 10:00 | |
| | Koli tomu Concode nemohol lietat nadzvukom nad pevninou... |
| |
|
| | | OT: Concorde breaking the sound barrier- dvojitá rázová vlna - PREČO? 13. 2. 2009 / 19:28 | |
| | sorry ze vytahujem skoro 3 roky stary link ale dost by ma zaujimalo, preco ked leti napr. Mig-29 nadzvuk ozve sa len jedna rana a tu vo videu je pocut rany dve ... vie to niekto fyzikalne vysvetlit? ma to nieco s tvarom lietadla alebo cosi take? mimochodom tuto dvojranu sa dalo vidavat v seriali Mis Canaveral - kde ked sa vracali raketoplany z vesmiru vzdy bolo pocut takuto dvojitu ... len vtedy som to bral ako vyplod filmarskej fantazie a teraz pozeram ze to tak nieje ... cim to teda je? |
| |
|
| | | | OT: Concorde breaking the sound barrier- dvojitá rázová vlna - PREČO? 13. 2. 2009 / 19:38 | |
| | Tipnul bych to na to, že rázová vlna neni jenom jedna, ale na trupu každýho letadla je jich několik. Na netu je dají najít fotky, kde je vidět, že je jich víc i na menších letadlech, např. F-18. Jedna je u čumáku a další hned u křídel. Důvod, proč je u menších letadel slyšet jen jedna je ten, že je mezi nimi malý časový úsek, takže to lidské ucho vnímá jako jeden ráz. U letadel s většími rozměry jsou vzdálenosti mezi jednotlivými vlnami delší a tak je delší i časový rozdíl, který už třeba lidské ucho umí rozpoznat. |
| |
|
| | | | | OT: Concorde breaking the sound barrier- dvojitá rázová vlna - PREČO? 13. 2. 2009 / 19:55 | |
| | hmm , no cisto teoreticky to dava zmysel ... pri rychlosti cosi nad mach ide lietadlo cca 300m/s a pri dlzke concordu cca 60 m , kde by sme uvazovali extremnu situaciu ze jedna razova vlna by sa tvorila od spicky lietadla a druha od jeho chvosta , by bol casovy rozdiel medzi nimi 0,2 sekundy ... cca ako na tom videu. mozne to je |
| |
|
| | | | | OT: Concorde breaking the sound barrier- dvojitá rázová vlna - PREČO? 13. 2. 2009 / 19:55 | |
| | Vyhrabal jsem k tomu ještě starý LK, kde je napsáno toho:
"Každý letoun vytvoří 2 kužele, jeden na přídi, druhý na ocasní části. Oba mají přibližně stejnou intenzitu a interval mezi nimi je závislý především na velikosti letounu a výšce letu" |
| |
|
| | | | | | OT: Concorde breaking the sound barrier- dvojitá rázová vlna - PREČO? 13. 2. 2009 / 20:51 | |
| | není dále taky důležitý uhel letu ? dle mého ano |
| |
|
| | | | | | | OT: Concorde breaking the sound barrier- dvojitá rázová vlna - PREČO? 13. 2. 2009 / 21:05 | |
| | jak uhel letu? mas namysli uhol nabehu? ak hej tak ver ze pri dvoch machoch bude pidivy... |
| |
|
| | | | OT: Concorde breaking the sound barrier- dvojitá rázová vlna - PREČO? 13. 2. 2009 / 20:00 | |
| | fantazie to určitě není - tenhle efekt je zcela normální a běžně "pozorovatelný" v průběhu přistávacího menévru raketoplánu ... |
| |
|
|