FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 19. 5. 2024, svátek má Ivo Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Concorde breaking the sound barrier Jeden příspěvek | Celý strom
Concorde breaking the sound barrier   10. 2. 2006 / 08:53
Filip   
http://youtube.com/w/Concorde-breaking-the-sound-barrier?v=5JOkSVlmuhY
   Seznam příspěvků  

Re: Concorde breaking the sound barrier   10. 2. 2006 / 09:49
memorex
mazec fakt dobrý. Bych nikdy neřekl že to bude tak slyšet
   Seznam příspěvků  

Re: Re: Concorde breaking the sound barrier   10. 2. 2006 / 10:00
brendon (SVK832)   
Koli tomu Concode nemohol lietat nadzvukom nad pevninou...
   Seznam příspěvků  

OT: Concorde breaking the sound barrier- dvojitá rázová vlna - PREČO?   13. 2. 2009 / 19:28
Nadomnou zem...
sorry ze vytahujem skoro 3 roky stary link ale dost by ma zaujimalo, preco ked leti napr. Mig-29 nadzvuk ozve sa len jedna rana a tu vo videu je pocut rany dve ... vie to niekto fyzikalne vysvetlit? ma to nieco s tvarom lietadla alebo cosi take? mimochodom tuto dvojranu sa dalo vidavat v seriali Mis Canaveral - kde ked sa vracali raketoplany z vesmiru vzdy bolo pocut takuto dvojitu ... len vtedy som to bral ako vyplod filmarskej fantazie a teraz pozeram ze to tak nieje ... cim to teda je?
   Seznam příspěvků  

OT: Concorde breaking the sound barrier- dvojitá rázová vlna - PREČO?   13. 2. 2009 / 19:38
Aardvark   
Tipnul bych to na to, že rázová vlna neni jenom jedna, ale na trupu každýho letadla je jich několik. Na netu je dají najít fotky, kde je vidět, že je jich víc i na menších letadlech, např. F-18. Jedna je u čumáku a další hned u křídel. Důvod, proč je u menších letadel slyšet jen jedna je ten, že je mezi nimi malý časový úsek, takže to lidské ucho vnímá jako jeden ráz. U letadel s většími rozměry jsou vzdálenosti mezi jednotlivými vlnami delší a tak je delší i časový rozdíl, který už třeba lidské ucho umí rozpoznat.
   Seznam příspěvků  

OT: Concorde breaking the sound barrier- dvojitá rázová vlna - PREČO?   13. 2. 2009 / 19:55
Nadomnou zem...
hmm , no cisto teoreticky to dava zmysel ... pri rychlosti cosi nad mach ide lietadlo cca 300m/s a pri dlzke concordu cca 60 m , kde by sme uvazovali extremnu situaciu ze jedna razova vlna by sa tvorila od spicky lietadla a druha od jeho chvosta , by bol casovy rozdiel medzi nimi 0,2 sekundy ... cca ako na tom videu. mozne to je
   Seznam příspěvků  

OT: Concorde breaking the sound barrier- dvojitá rázová vlna - PREČO?   13. 2. 2009 / 19:55
Aardvark   
Vyhrabal jsem k tomu ještě starý LK, kde je napsáno toho:

"Každý letoun vytvoří 2 kužele, jeden na přídi, druhý na ocasní části. Oba mají přibližně stejnou intenzitu a interval mezi nimi je závislý především na velikosti letounu a výšce letu"
   Seznam příspěvků  

OT: Concorde breaking the sound barrier- dvojitá rázová vlna - PREČO?   13. 2. 2009 / 20:51
ulitej
není dále taky důležitý uhel letu ? dle mého ano
   Seznam příspěvků  

OT: Concorde breaking the sound barrier- dvojitá rázová vlna - PREČO?   13. 2. 2009 / 21:05
Nadomnou zem...
jak uhel letu? mas namysli uhol nabehu? ak hej tak ver ze pri dvoch machoch bude pidivy...
   Seznam příspěvků  

OT: Concorde breaking the sound barrier- dvojitá rázová vlna - PREČO?   13. 2. 2009 / 20:00
= M@trix! =   
fantazie to určitě není - tenhle efekt je zcela normální a běžně "pozorovatelný" v průběhu přistávacího menévru raketoplánu ...
   Seznam příspěvků  

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ