|  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 13. 2. 2009 / 15:35 | |
|  | Stala se mi taková situace na síti. letěl jsem online pod řízením radaru. Ten mě navektoroval na přistání na letiště, kde nebylo žádné stanoviště aktivní. Od radaru jsem dostal povolení na přistání a informaci o větru. To jsem samozřejmě potvrdil a vtom se mi ozvala tamní věžka, že je online a abych jí kontaktoval. Tak jsem nahlásil radaru, že je věž online a že chci změnit freq. Radar mi oznámil, že jsem dostal povolení přistát od něj a hotovo. Zajímá mě, co je správný postup. Připadá mi totiž eticky né zcela správné vletět na letiště bez ohlášení... |
| |
|
 |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 13. 2. 2009 / 15:40 | |
|  | No musíš brát, že pokdu jsi už povolení k přistání dostal, tak není důvod ho žádat znovu. Že se řídící objeví chvíli před přistáním neznamená, že musíš hned přejít.. někdy to prostě už ani nestihneš Si představ, že by se objevil, když bys byl na krátkém finále Než by ses vzpamatoval, tak už by jsi stejně byl na zemi  |
| |
|
 |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 13. 2. 2009 / 15:59 | |
|  | Věž se ohlásila cca 1500 stop nad terénem, takže bylo dost času na cokoliv. A podle všeho průlet se dá udělat i ve dvěstě metrech ne? |
| |
|
 |  |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 13. 2. 2009 / 16:06 | |
|  | Tak to asi pristavas na autoland ze? Pokud uz sem usazeny na ils, AP i AT vyple, ohlaseny na unicomu, tak i kdyby trakare padaly, na vezku, ktera se prave pripoji a horecne se dozaduje pozornosti, bych se neprepojil. Kdyz mam sluchatka a ivap 2 metry od sebe, tak vsechno pustit a zacit ladit na posledni chvili by skoncilo tak akorat hlubokou orbou. Pokud bych nesmel z nejakeho duvodu pristat, at mi to napise, jinak az po pristani. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 13. 2. 2009 / 16:11 | |
|  | To zní, jako by jsi neměl kopilota Jinak jsem lump, skoro vždy přistávám manuálně. Vždyť je to jedna z nejkrásnějších situací během letu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 13. 2. 2009 / 20:15 | |
|  | | |
|
 |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 13. 2. 2009 / 15:40 | |
|  | tam je to o koordinaci... zřejmě se věžka zapla jen pár sekund před tim... když si už dostal povolení, tak (podle mého) by tě měl Radar předat až když uvolníš dráhu a zárověň věžník mezi tim nepovolovat žádný vstupy na dráhu ani vzlety z jiny drahy atd... každopádně by měla věžka jako první kontaktovat ostatní že je online  |
| |
|
 |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 13. 2. 2009 / 15:40 | |
|  | Správné je samozřejmě ladit věž. Ale na druhou stranu nevíš pozadí toho všeho, třeba se ATC privátně dohodli, že zůstaneš na stávajícím kanále a pak až Tě přeladí po přistání, aby Tě nerozptyloval.
Pokud to bylo někde v cizině, nechal bych to být, pokud u nás, dej vědět a mrknem na to, jestli v tom není někde nějaký zakopaný pes. |
| |
|
 |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 13. 2. 2009 / 16:04 | |
|  | Očividně se nedomluvili, protože mě v jednu chvíli chtěli oba dva řídit.
Jen jsem chtěl vědět co je podle předpisu správně, jestli čekat na pokyn o přeladění od stávajícího řídícího i kdyby se dělo cokoliv, a nebo upřednostňovat nově připojené stanoviště automaticky. |
| |
|
 |  |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 13. 2. 2009 / 16:20 | |
|  | Podle jakych predpisu?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 14. 2. 2009 / 00:02 | |
|  | Školní řád, ty elektrikáři |
| |
|
 |  |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 13. 2. 2009 / 22:02 | |
|  | Na tohle žádný předpis není, protože na řízeném letišti jako IFR budeš mít v podstatě vždy řídícího A když ne, tak tam prostě nesmíš sedat (jako IFR), pokud se nemýlím    |
| |
|
 |  |  |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 14. 2. 2009 / 00:31 | |
|  | No, a co ta ridici v Recku, co zaspala? Letadlo krouzilo kolem na APP, TWR se pripojila a letadlo muselo na TWR  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 14. 2. 2009 / 08:08 | |
|  | No, však jak jsem psal Nesměli přistát a museli čekat na TWR  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 14. 2. 2009 / 08:11 | |
|  | Ja to myslel spis na vetu "na řízeném letišti jako IFR budeš mít v podstatě vždy řídícího"  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 14. 2. 2009 / 08:17 | |
|  | Právě... "v podstatě"... zrovna, jak jsem to psal, tak jsem si na tento případ vzpoměl   A myslím, že se tu psalo, že na takové letiště si člověk může IFR plánovat jen v době, kdy má být ve službě ATC, jinak jako IFR na takové letiště nesmí (no a holt těm se ani to plánování nevyplatilo   ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 14. 2. 2009 / 08:23 | |
|  | Ještě se dá do letového plánu napsat, že je to let IFR a v nějakém bodě přechází na VFR ne? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 14. 2. 2009 / 08:33 | |
|  | Coz ovsem u 200 tunoveho bulika jde docela blbe...  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 14. 2. 2009 / 13:22 | |
|  | Proč? Tam se dá napsat úplně stejný plánek jako pro jednomotorovou VFR mašinu    
Co jsem slyšel, tak v době, kdy byla nějaká krize u ŘLP a protestovalo se, tak někdo u tehdejšího Fisher airu vymyslel, že nebudou čekat a zpožďovat letadlo, tak si poslali plánek VFR/IFR a odlétalí z ČR jako VFR (tuším do FL100) až na hranice, kde přešli na IFR a pokračovali úplně normálně dál 
Akorát u tohoto konkrétního případu byl plánován let IFR na letiště v době, kdy tam řídící měl být a ten tam nebyl  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 14. 2. 2009 / 13:38 | |
|  | Může být letový plánek s pravidly VFR-IFR-VFR ? Třeba kdyby nějaký buss-jet přelítal mezi dvěma malými vzdálenými letišti ? Jak by se to zapsalo ? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 14. 2. 2009 / 14:18 | |
|  | Nene, pravidla letu v ICAO letovém plánu jsou V (VFR), I (IFR), Y (IFR to VFR) a Z (VFR to IFR) - ty Y a Z nikdy nevím, který je který, snad jsem se trefil 
Tam se to pak dá teoreticky dělat tak, že si éro před přistáním požádá o přechod na VFR a tím by asi moh ukončit let IFR Nevím tohle přesně |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 14. 2. 2009 / 15:38 | |
|  | Ale může . Změn si v plánku můžeš tam i zpět udělat kolik chceš, písmenka Y a Z pouze označují první změnu. Viz L4444  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 14. 2. 2009 / 16:10 | |
|  | Jo takhle Já jsem si myslel, že to nějak přes pole 18, nebo které to je s těma poznámkama, ale nikdy jsem se tím nějak nezabýval  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 14. 2. 2009 / 13:54 | |
|  | Mam pocit, ze se tu kdysi psalo o tom, ze spolecnosti toto maji primo zakazane provadet s airlinery, vzdy jen IFR. Ale leteckymi predpisy to primo zakazane neni, to ne. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 14. 2. 2009 / 15:39 | |
|  | Ne že by to měly zakázané letecké společnosti, ale většna leteckých společností to svým pilotům zakazuje uvnitř svých interních postupů. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 14. 2. 2009 / 16:22 | |
|  | Ano, tak sem to myslel ale spatne napsal. |
| |
|
 |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 13. 2. 2009 / 16:09 | |
|  | Další otázka: jak správně reagovat v případě Flameoutu jednoho ze dvou motorů při přistávacím manévru třeba v 500stopách nad VPD? Protože než člověk nahlásí rádiem emeregenci stav, tak vlastně přistál, a při vysunutých klapkách na maximu a minimální přibližovací rychlostí se Go-Around dělá dost těžko... (vlastní virtuální zkušenost). |
| |
|
 |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 13. 2. 2009 / 16:20 | |
|  | Kdyz mas 500ft tak by se to mozna jeste stihlo oznamit, ale stejne s tim neudelas nic jinyho nez ze sednes 
A proc bys delal prulet kdyz bys mel povoleni na pristani a vysadil ti motor? |
| |
|
 |  |  |  |  | přepínání mezi rídícíma na IVAO, dotaz 13. 2. 2009 / 22:04 | |
|  | No go-around proto, aby si ten Emergency pořádně vychutnal, ne?     |
| |
|
|