FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 19. 5. 2024, svátek má Ivo Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol Jeden příspěvek | Celý strom
Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 08:05
Glady
http://www.novinky.cz/clanek/161542-tragickou-havarii-boeingu-v-rusku-zpusobil-spatny-vycvik-pilota-unava-a-alkohol.html
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 08:18
FSPilot   
Já to říkám pořád, že ty ruské umělé horizonty jednou přinesou neštěstí! Mi fakt není jasné, proč to mají tak stupidně řešené?
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 08:41
Jirca
Někde jsem četl (asi v LK) že to uplně stejně odesral Gagarin.V migu 15 (UTI) je hnědá nahoře a modrá dole(?) letěl s žákem a oba namol.V oblačnosti žák pod vlivem alkoholu začal uvažovat jako imperialista a dal si dohromady že modrá bude asi nebe a hnědá zem no a tak letěli do nebe
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 08:48
MiG-21MFN
hele v tom LK ale nepsali, že byli oba na mol a gagarin nebyl instruktor, ale žák navíc je to pěkná kravina s tím horizontem. sice je tam mají obráceně, ale oni odjakživa byli trénovaní na tyhle horizonty, tak si to asi mohl těžko splect, že jo samozřejmě uplně to vyloučit nemužu, ale zdá se mi to při nejmenší podivný.
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 09:25
Jirca
No tak dobře ,pilot v rusku = nalitej (bez diskuze),Gagarin na 100% nebyl žák,pokud se v tom migu nezabil ještě před svím letem do vesmíru (pochybuju že geroj CCCP a první oficiální kosmonaut světa se po svém letu do vesmíru teprve učil na migu 15 ,dá se předpokládat že i v zemi vysněných zítřků se jako kosmonaut vybírá elitní letec) a co se horizontu týče tak tam psali že šlo o vteřinové zaváhání s nevratnýmy násásledky,prostě než stačil udělat opravu tak narazili do úpatí hory které tam nikdo nečekal.(nicméně radši si ten článek ještě najdu už je to dlouho)

Ták a nyní se pokusím o vycítění situace po svém
Gagarin po strašném adrenalinovém zážítku v raketě a následném turné po světě propadl alkoholu a melancholii ,létání měl v prdeli tak to dělal s prstem v nose.
Ráno po nástupu si vzal žáka se slovy tavarišč dněs buděm letať bez vida ,ničevo ty něbojsa a nabídl mu syrovou rybu.No a pak se to stalo.
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 09:31
Pips   
Obávám se, že se mýlíš.Gagarin v té době po svém letu toho moc nenalétal a proto potom letěl tento kondiční let, kdy on byl na pozici žáka a byl přezkušován instruktorem.

Ale na druhou stranu existuje i mnoho konspiračních teorií, jako s New Yorkem, kdy zabili v migu někoho podobného Gagarinovi, protože Gagarin se nikdy na zem nevrátil a krouží kolem země dodnes.

Mě osobně je to jedno, já sám věřím pouze tomu, že Gagarin jednou snědl syrovou rybu
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 09:38
Jirca
Takhle položené s tím přezkoušením už to zní logicky,tady jsem se mohl mílit.Nicméně pak je spousta času na nedůslednost ,instruktor si řene letim s Gagarinem pohoda! a Gagarin si řekne ježiš(rasputin) co po mě chtěj to sem dělal stokrát a je to.Banální chybka čtení horizontu.
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 09:43
MiG-21MFN
tak tak, gagarin byl jako žáček, respektive měl přezkoušení. a instraktr byl nějakej zasloužilej válečnej hrdina. lítali přístrojový zatáčky. takže chybka nějaká určitě nastala našinec si jasně řekne, že za to muže obrácenej horizont, ale pro ně to tak bylo normální. ti snad ani neměli potuchu, že na západních mašinách je to obráceně proto se mi to zdá trochu divný
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 09:38
Atarian   
Co mate porad s tou syrovou rybou?? Syrovy ryby jedi Japonci a ne Rusaci
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 10:45
Už přistávám?
A Snobaci.
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 10:48
MiG-21MFN
a co sušený ryby? to je taky syrový maso
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 16:00
Cirrus/Pindra
Tady už se dá mluvit o jistém tepelném zpracování
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 10:00
kuma   
Ježíš, jak sem někdo může psát takový srágory!!!

Gagarina nekomentuju vůbec. Článků i videí je o tom dost.
Taky tady na péráku: http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=206321&lan=0&style=2#206321 (možná chyba čtení horizontu) anebo: http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=147531&lan=0&style=2#147531 (3. bod odpovědi Dandeemu, to je, myslím, každému, kdo zná pravidla hry ve východních armádách zcela banální a velmi pravděpodobná příčina kraksny... byly takové i u nás)

A k horizontu:

Před lety jsme tu už diskutovali filosofii horizontů západního a východního sytlu, je to letitý problém, citovaný už v meziválečných knihách o leteckých přístrojích. A každá strana obhajuje svůj styl jako výhodnější - kdo ví, kdo má pravdu, ale o hrozícím průseru při přechodu z jednoho stylu na druhý jsme taky diskutovali.

Nejde ale o barvu - ale o filosofii zobrazení (!)

U "západních" je venkovní situace znározněna (jakoby) koulí, která stojí v prostoru a kolem ní se letadlo obtáčí, takže pohled na "kouli" s namalovanou čárou horizontu je skrze rámeček v podstatě stejný jako pohled z okna ven (a ve skutečnosti jen tohle nám ukazuje výhled z okna simu, kde taky jde jen o 2D zobrazení). Nám, kteří létáme FS ani jiný způsob zobrazení nepřijde na mysl - na umělém horizontu, na sdruženém "glass" ukazateli, na HUD, na přilbovém zobrazovači...

Dlužno doplnit, že na starších horizontech byla na černé kouli jen jedna bílá čára. Latadlo bylo představováno bílou tečkou na černém ramínku uprostřed rámečku.

Ale "východní styl" je úplně jiný - venkovní svět - "horizont" - je představovánn válečkem (bubínkem), který vizualizuje sklon podélné osy letadla vůči rovině horizontu - prakrticky stejně jako u západních horizontů, zásadní rozdíl je ale ve znázornění příčného náklonu (!) - u "východních" systémů je uprostřed rámečku naznačena siluetka letadla, která se natáčí tak, jak letadlo klopí které křídlo dolů.

Bze obrázku se to vyjadřuje těžko, zkusím jednoduchý náčrtek - horní řasa "západní", dolní řada "východní", vždy stejná situace, postupně klesání bez náklonu, stoupání bez náklonu, zatáčka - náklon VLEVO v horizontálním letu a nakonec stoupavá zatáčka doprava - náklon vpravo.

A kdo někdy seděl v zahřátým "Grači" nebo lítá "lockOn", tak ví, že úplně stejně se zobrazuje umělý horizont na palubce i v HUDu - i stím kroutícím se letadýlkem. Pro našince zcela nepochopitelný a nezorientovatelný.

Takhle teoreticky asi nelze říci, který stal je LEPŠÍ - prostě jak je kdo vycvičen, tak to vidí. Každý styl má své výhody.

Zažil jsem, že skutečný (bývalý) pilot, který byl zvyklý na "ruský" horizont - si sedl k pra-Flight simu (už nevím, ale myslím tenkrát FS-4) - a nebyl s tím napoprvé schopen (!) letět, hýbal kniplem vždycky na druhou stranu (!!)

Takže přechod z Tupoleva na Bojase by neměl být podceněn (myslím...)

Ale zcela - ZCELA rozhodující je z mého pohledu ten alkohol. Myslím, že z patofyziologie létání je nad slunce jasné, že lehké ovlivnění center statiky v tzv. červu a mozečku malou (!) dávkou alkoholu může v běžném živostě zvýšit sebevědomí a jen minimálně ovlivnit orientaci v prostoru, stabilitu a vlůbec prostorovou představivost, takže dotyčný bez problému zvládá denní úkoly a činnosti, aniž by ovlivnění vnímal (včetně řízení automobilu, pokud nedojde ke krizové situaci !!!)

ALE při nutném pohybu v třírozmněrném prostoru (létání) a neustálé potřebě porovnávat statodynamické vjemy z polohového ústrojí s vjemy zrakovými (pohled ven z kokpitu, pohled na budíky) má i malá intoxikace katastrofální vliv na tuto koordinaci, které můžýe být nevyzpytatelná (chvíli to jde - a pak najednou absolutní dezorientace).

Takže víc o tom, myslím, nemá smysl diskutovat.
14091 B / 540 x 258 / Horizont.jpg
 1x    Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 11:17
Atarian   
Hezky. Mozna by stacilo rict ze ruska indikace naklonu u umelych horizontu se nazyva "pohled ze zeme na letadlo" kdezto zapadni indikace je "pohled z letadla na zemi" a bude to snad uplne jasne

To co tu placate ohledne zbarveni umeleho horizontu jsou totalni kraviny protoze:

1. Obloha je vzdy znazornena modre, at uz je nahore nebo dole (krome umeleho horizontu ve zde tolikrat zminovanem Mig-15 kde zadne barvy nejsou a horizont ma cele pozadi cerne!)

2. Mozna jste nekde zaslechli neco o opacnem horizontu. Pravda existuje takova obskurni vec kde pri zvednuti cumaku letadla se setrvacnik umeleho horizontu otoci nahoru a naopak ale nevim do kterych ledatel byl montovan

3. vsechny sovetske letadla maji klasicky horizont (modra nahore a seda dole). Je na vsech Jakach, Ilkach, Tuckach a Mi vrtacich (krome zmineneho celocerneho pozadi na Mi2,4,6,10 An2 a Il14)
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 12:05
kuma   
Díik za doplnění.
Jen on to v ruských letadlech není zcela "pohled ze země", protože ten válec vzadu se chová jako "pohled z letadla bez náklonu". Ale prostě tak to je - a kdo je na to zvyklý, nepřijde m u to jin ak
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 12:18
Atarian   
Ja vim. Ale rika se tomu tak: "С земли на ВС" a "С ВС на землю". Jeste pro uplnost ty "zapadni" verze naklonu meli treba i Mig15,17,19, Su7, Tu104,124,144, takze ono to zas tak jednoznacny nebude. Proste maji v tom bordel
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 12:48
Balooo   
Co já vím, tak existují tři typy umělých horizontů:
Jeden ten nejznámnější, zde popsaný, kdy je dole hnědá a nahoře modrá a linka mezi nimi je vždy rovnoběžně se skutečným horizontem. Když letadlo stoupá, tak se linka posune dolů a naopak. Dříve samozřejmě nebyly barvy, ale fungovalo to stejně (např. default DC-3).
Zjednodušeně - je to pohled, jako když sedíme s letadlem uvnitř té koule.

Druhá verze je ta, kdy je dole modrá a nahoře hnědá a tohle bylo myslím v MiG-15, nebo např. Z-42(?). Linka je stejně jako předchozí vždy vodorovně se skutečným horizontem, ale když stoupám, tak se linka posunuje nahoru (modrá je dole!).
Zjednodušeně - dívám se zvenčí (zezadu) na tu kouli.

Třetí verze je ta, kdy se koule nenaklání do strany, ale příčný náklon je indikován siluetou letadla vůči pozadí. Váleček podélného klopení modrá/hnědá může fungovat oběma způsoby. Tohle známe z ruských letadel. Teoreticky tak můžou být čtyři typy, podle klopení/klonění, ale takhle od kompu nevím, které se přesně používají / používaly.

I na některých ruských typech je u starších verzí typ 3 a u novějších typ 1. Na airliners to jde dohledat tuším u Jak-40.

V současné době mi přijde, že se skoro všude preferuje varianta 1.

   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 17:35
MiG-21MFN
ano, co si tak pamatuju, tak obráceně, tedy zem nahoře a nebe dole bylo na zlínkách 42 a i v MiGu-15 to tak bylo. na 98% jsem si jistej
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 18:31
Balooo   
Jenom se doplním - hezký obrázek s koemtářem ke katastrofě je zde: http://www.flightglobal.com/blogs/learmount/2009/02/which-way-is-up-for-eastern-an.html

Jak to vypadalo v MiG-15 je třeba zde: http://easyweb.easynet.co.uk/~ianboys/migcckpt.htm

Pokud si představíte odkud se díváte na tu statickou kouli, tak se dá dobře číst i ten ruský systém, ale přirozenější je asi ta klasika, už proto, že pro většinovou populaci (i pilotů je zem dole a nebe nahoře.
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   18. 2. 2009 / 08:36
Atarian   
Ale i tento horizont byl v Migu

http://www.airhorse.narod.ru/aviagorizont/ag_indi/agk47.gif
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 09:28
Toomitsch
Nebyli dostatecne proskoleni? tak v tom pripade by to mel odesrat i ten, co jim dal typovku... Nechapu, jak mohl byt nekdo nedostatecne proskoleny, dyt je tolik hodin na simulatorech, lety na druhem sicu...
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 10:54
donCarlos
Jak může být pilot nedostatečně proškolený na západní umělý horizont? To by musel snad být v deliriu z toho chlastu, aby nepoznal co se s tím letadlem děje.
Z toho co tam píšou o nedostatečném výcviku (ale jsou to Novinky, že...) to vypadá, že před letem náhodně vyberou aspoň částečně inteligentně vypadajícího pasažerá a řeknou "odpilotujte to, lítá to skoro samo"
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 12:07
kuma   
tenhle blabol ani nemůžeš myslet vážně, ne? nebo ujž jsi takhle při poledni taky pod parou?
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 17:01
Štěpán Obrovský
Když jsem slyšel, jak se vybírali střelci do Il-2 během války, tak bych se ani nedivil, kdyby měl donCarlos pravdu
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 17:15
Atarian   
Tak behem svetovy valky jsou ty kriteria vyberu vhodnych adeptu malinko jiny. To nemuzes srovnavat!
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 17:32
Štěpán Obrovský
Bylo to myšlený s nadsázkou.
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   18. 2. 2009 / 18:09
kuma   
navíc střelec a pilot je (trošilinku - aspoň někdy) rozdíl, ne?
   Seznam příspěvků  

Tragickou havárii boeingu v Rusku způsobil špatný výcvik pilota, únava a alkohol   17. 2. 2009 / 12:21
Matt
"Informoval jsem pilota, že dosáhl bodu, kdy by měl jít dolů. Potvrdil, že jde dolů, ale místo toho začal stoupat"

nemam slov
   Seznam příspěvků  

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ