FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 4. 5. 2024, svátek má Květoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Rychlost snímkování Jeden příspěvek | Celý strom
Rychlost snímkování   19. 2. 2009 / 22:16
Roman III
Ahoj pro všechny letové nadšence, pořídil jsem si nový notebook s procesorem AMD Turion X2 Dual-Core Mobile RM-70, grafická karta ATI mobility Radeon HD 3650.0, RAM 3 GB, potřebuji poradit jakou mám nastavit rychlost snímkování a dále jsem si zřejmně omylem vymazal jednu funkci ovládání při přestavování kláves a to je posouvání pohledu v kokpitu směrem dolů, nahoru mi to jde (shift+backspace) ale nahoru ne, myslím, že to má být shift+enter ale to mi nefunguje, nebo přesněji zřejmně přestalo fungovat, porádíte jak to mám znovu nastavit? Moc dík předem. Roman
 

Rychlost snímkování   19. 2. 2009 / 23:16
Luděk Ch.
Pokud rychlostí snímkování myslíš FPS limit, tak tam je vhodné nechat unlimited. Pokud je tam cokoliv menšího, tak to nejede tak rychle, jak by mohlo. nevím proč, ale i když se nastaví třeba 50, tak se sníží FPS i v případě, že je počítač schopen jet jen třeba 25FPS. Přitom logicky by to do 50FPS mělo jet bezezměny, ale není to tak. A co se týče toho ovládání, pokud to nenajdeš ručně, smaž konfigurační soubor (fs9.cfg, popř. fsx.cfg jestli máš FSX). Tím se ti nastavení vrátí do základu.
 

Rychlost snímkování   20. 2. 2009 / 04:31
Tragédie v JRD
myslim, ze by se naslod ost lidi, co by s tim nastavenim na unlimited nesouhlasilo .. sice tazatel nepise o jake fsce mluvi, ale pokud je to fs9, tak tam se obecne to unlimited zase nedoporucovalo, ale spis nejaka nizsi hodnota (na urovni toho, co to pc je schopno delat, ci nizsi) .... aby "takrikajic" mel cas krom vykreslovani obrazku s jazykem na veste i na jine veci.....
 

Rychlost snímkování   20. 2. 2009 / 08:05
tvojplaton   
Tak, tak... Ak dam UNLIMITED, tak mi sice ukazuje FSP aj 120, ale pri rozhliadani vo VC mi to paradoxne seka, kdezto pri nastaveni 40 FPS ("natvrdo") mam obraz naprosto plynuly... Niekedy je menej viac...
 

Rychlost snímkování   20. 2. 2009 / 08:38
Luděk Ch.
Je fakt, že si přesně nevybavuju, jak to fungovalo ve FS9. Samozřejmě to co píšete, zní logicky. Ale ve FSX je jisté, že když snížím FPS limit z unlimited třeba na 40, tak se mi sníží dosahované FPS dost výrazně, i když je hluboko pod limitem. Např. z 25FPS na 15-20. Nemělo by to tak být, spíš by to mělo počítači ulevit, ale bohužel se to chová jinak.
 

Rychlost snímkování   20. 2. 2009 / 10:22
Teflon_490   
Tak tak, na 4jadru pri unlimited se FS9 seka
 

Rychlost snímkování   20. 2. 2009 / 11:38
Matyx   
Přesně ten samý poznatek mám i já, v FSX. A totálním paradoxem je, že v těch nejnáročnějších situacích, kdy to při "unlimited" padne třeba k 16-18fps, tak se to cuká dost nepříjemně, zatímco nastavení zámku v tu chvíli sice ubere fps a padne to třeba až 12, ale je to plynulé a ovladatelné.
 

Rychlost snímkování   20. 2. 2009 / 16:46
Stan   
Obecne sa odporuca nenastavovat viac ako 30 FPS,viac vraj ludske oko nie je schopne rozlisit.
Ja mam stvorjadro a ATI 4850ku,FPS mam fixne na 35. Lietam FS9 a po zvyseni FPS na 40 sa mi zdala FSka plynulejsia.Unlimited som neskusal.Takze nakoniec to asi budes musiet zistit metodou pokus omyl.Napr si zalet pri rovnakych podmienkach nad LKPR s rovnakym lietadlom pri roznych nastaveniach FPS a sam uvidis,aky je efekt.
 

Rychlost snímkování   20. 2. 2009 / 17:26
Teflon_490   
Uz to sem prestante psat. Lidske oko mozna nezachyti vic jak 25/30/35 snimku, ale hodne zalezi na tom, na co se koukas. Televize a obecne filmy sou plynuly i u 25fps, ale hry a dalsi video bez motion bluru se jevi plynule az pri daleko vyssich snimcich!
 

Rychlost snímkování   20. 2. 2009 / 18:54
Matyx   
Blbost.
 

Rychlost snímkování   20. 2. 2009 / 19:06
Luděk Ch.
Jenze filmy v TV se zdaji plynule proto, ze nejedou 25FPS, ale 50 Filmy v kine jedou na skutecnych 24FPS a ty moc plynule nejsou.
 

Rychlost snímkování   20. 2. 2009 / 20:23
Teflon_490   
Dobre, ale nekomu uplne unika cela idea motion bluru, o to tady hlavne de. A Matyx to potvrzuje.
 

Rychlost snímkování   21. 2. 2009 / 06:56
Luděk Ch.
Jasné, samozřejmě že část dojmu plynulosti způsobuje motion blur proti dokonale ostrým obrázkům PC grafiky Ale hlavně je to tou rychlostí snímkování
 

Rychlost snímkování   21. 2. 2009 / 07:02
Teflon_490   
Dulezity ovsem je, ze neni stejny 25 snimku na televizi a 25 snimu v FSce, o tom se tu bavime. Ja okem dokazu rict, jestli je FS lockla na 30, nebo na 40, vys uz to nepoznam.
 

Rychlost snímkování   21. 2. 2009 / 14:02
Matyx   
Já nic nepotvrzuju, a trvám si na tom, co jsem napsal výše. To co píšeš, a hlavně jak to píšeš, je blbost.

a) Nejde o lidské oko, ale o nervy a mozek za ním. Rozdíl "vnímání plynulosti" je u lidí asi stejně rozsáhlý, jako třeba reflexy (někdo řídí formuli, někdo neuřídí ani autíčko na dálkové ovládání).

b) Pleteš si pojmy s dojmy. FPS je jen jeden ukazatel. Když to řeknu triviálně, můžeš mít plynulých 20fps a cukajících se 30fps. Ono totiž nezáleží jen na průměrném počtu snímků za vteřinu, ale i na jejich rozložení na časové ose.

c) V neposlední řadě je zde i otázka způsobu použití. Při rychlé 3D first-person-shooter akci bude 30fps na spodní hraně hratelnosti, u tahové strategie bude ta samá hranice zbytečným luxusem. Totéž platí i v FSce - na 2D panelu nebudeš potřebovat zdaleka tolik fps, protože krajina za ním se stejně nemění nijak rychle, možná tak s vyjímkou vzletu a přistání. Ve 3D VC to bude podobné až do momentu, než se začneš rozhlížet, typicky je to znát třeba při použití TrackIR - tam je i necukajících se 20fps málo a při 15fps tě z toho rozhlížení klidně rozbolí hlava.

Motion blur, dvojité vzorkování, hřebenový filtr, ana-vs-dig ..... to už jsou tuny dalších specifických aplikací, které s naší problematikou plynulosti virtuálního letání nemají nic společného. Obecně ale tvoje paušalizace že kdo nemá alespoň 30-40fps tak je lůzr, protože mu to nejede plynule - to je jak už jsem psal výše BLBOST !
 

Rychlost snímkování   21. 2. 2009 / 14:37
Atarian   
Nerad bych mluvil primo za nej ale ja to pochopil tak ze nemyslel Motion-blur jako graficky efekt ale spis jako rozmazany obraz diky pohybu. Kdyz se podivas na jedno policko hraneho filmu, tak veci ktere se v tom filmu pohybuji budou na tomto policku rozmazane. Kdyz se pak ta policka pusti rychle za sebou (25 nebo 50 FPS postacuje), tak vysledny obraz je plynuly!
Na PC je ale kazde policko jeden ostry obrazek. A tim padem 25 FPS na rychlejsi pohyby (treba u zminovane 3d strilecky) je hodne malo.
 

Rychlost snímkování   21. 2. 2009 / 15:23
Teflon_490   
Ano, diky za doplneni, toto je ten rozdil. Kdyz si pauznu film, snimek bude rozmazany a tezko tam poznam nejake detaily (mluvim o klasickem SD videu, ne HD). Zapauzuju si hru a snimek je vzdy ostry. Toto ma na celkove vnimani plynulosti obrovsky vliv.
 

Rychlost snímkování   21. 2. 2009 / 15:43
Teflon_490   

a) Nejde o lidské oko, ale o nervy a mozek za ním. Rozdíl "vnímání plynulosti" je u lidí asi stejně rozsáhlý, jako třeba reflexy (někdo řídí formuli, někdo neuřídí ani autíčko na dálkové ovládání).


Dobre, hezke ze si tu rozvedl, co za tim stoji, diky cemu dokazeme vnimat plynulost, ale koneckoncu toto na podstatu nasi debaty nema vliv.



b) Pleteš si pojmy s dojmy. FPS je jen jeden ukazatel. Když to řeknu triviálně, můžeš mít plynulých 20fps a cukajících se 30fps. Ono totiž nezáleží jen na průměrném počtu snímků za vteřinu, ale i na jejich rozložení na časové ose.


Nevim, jak by si 20fps chtel rozlozit na casove ose. Rozlozeni v case mas dane uz z definice FPS - snimky za vterinu, coz ale jiste vis. Pokud jich mam 20, tak se mi proste pred ocima za sekudnu mihne 20 ruznych obrazku, nic jineho. Ano, kazdou sekundu to muze byt jine cislo a to na vysledny pocit z plynulosti samozrejme vliv ma.



c) V neposlední řadě je zde i otázka způsobu použití. Při rychlé 3D first-person-shooter akci bude 30fps na spodní hraně hratelnosti, u tahové strategie bude ta samá hranice zbytečným luxusem. Totéž platí i v FSce - na 2D panelu nebudeš potřebovat zdaleka tolik fps, protože krajina za ním se stejně nemění nijak rychle, možná tak s vyjímkou vzletu a přistání. Ve 3D VC to bude podobné až do momentu, než se začneš rozhlížet, typicky je to znát třeba při použití TrackIR - tam je i necukajících se 20fps málo a při 15fps tě z toho rozhlížení klidně rozbolí hlava.


Ano, to je pravda. Kdyz se koukas na statickou scenu, tak te asi FPS trapit nebude. Zalezi take na tom, co hrajes. Ovsem i v FS ve 2D panelu to pocitovat cas od casu budes a prijemne to neni, tak nevim, co se tady snazis rict.



Motion blur, dvojité vzorkování, hřebenový filtr, ana-vs-dig ..... to už jsou tuny dalších specifických aplikací, které s naší problematikou plynulosti virtuálního letání nemají nic společného. Obecně ale tvoje paušalizace že kdo nemá alespoň 30-40fps tak je lůzr, protože mu to nejede plynule - to je jak už jsem psal výše BLBOST !


Kde sem prosimte tvrdil, ze komu nejede FSka na 30-40FPS je luzr??? Ja jen tvrdim, ze poznam, jestli FSka jede na 30, nebo 40FPS, a to je fakt. Pokud to ty nepoznas, tak mozna budes patrit k tem, co nedokazou ridit ani to auticko na ovladani, ale netvrd ostatnim, ze jim FSku staci locknout na 25FPS a lepsi pocit z litani uz mit nebudou.
 1x  

Rychlost snímkování   21. 2. 2009 / 20:01
Tragédie v JRD
matyxi .. nemas pravdu .. nemuzes srovnavat filmovych 25fps s tim, co mas ve hre 25fps.... a to hlavne kvuli faktu, ze u filmu to tak uplne nevadi, protoze na jednotlivych polikach je "akce" lehce mazla (neb proste 25 fps), takze i kdyz mas 25 fps, tak oko/mozek to vnima OK, protoze ono rozmazani.

zatimco obraz z hry je (typicky) ostry jak britva (resp. max lehce mazly, ale antialiasem, ktery nas problem neresi) ... tudiz k navodeni dojmu "plynulosti" potrebujes fps podstatne vyssi.

a na zaver - tahani sem tahove strategie - to je demagogie jak svina.
 

Rychlost snímkování   21. 2. 2009 / 22:45
Matyx   
Hezky jste se do mě všichni opřeli, jen co je pravda )) .... ale fakt pořád nechápu, co sem kurnik taháte nějaký motion blur ????? Ať už jako způsob jak pojmenovat charakteristický znak analog TV způsobu zobrazovaní, nebo nově i jako grafický efekt ...


Nic z toho přece nemá s PC nic společného (tedy vyjma TV výstupu a analog. TV tuneru), a s FSkou už tuplem ne.

A co se Teflonovi poznámky na fps a časovou osu týče --- tady je jasně vidět, kdo je mimo. Pokud vím, bavíme se o plynulosti, a konkrétně Teflon sem začal dokonce tahat "DOJEM PLYNULOSTI". Pokud se tedy obraz cuká, nebo seká, nebo trhá (češtináři vyberte si ), tak rozhodně nepůsobí plynule. A zrovna FSka je na tohle expert - protože funguje procesově v cyklech. Řekněme že máš 50fps. Jenže to že ti nějaký counter vyplivne, že PRŮMĚR je 50 snímků za vteřinu nutně neznamená, že máš pravidelně jeden snímek po 0.02 sekundy. Ono to klidně může být tak, že v daném cyklu ti to vykreslí 40 snímků po 0.01s, a pak 10 po 0.06s, jenom proto že v daném cyklu je nějaký náročnější proces. Typický příklad mimo svět FS je třeba Crysis, který je sice stavěný úplně jinak, ale měl jiné neduhy ... a i když měl člověk stabilní slušné FPS, tak se prostě trhal - ne tak pravidelně jako FS, ale rozhodně NEPŮSOBIL PLYNULE i přes třeba 40fps+.

To je to rozložení na časové ose, o kterém jsem psal ... už si rozumíme ?

... jo a tragéde: demagogie sice ne, ale nevhodný příklad to s tou strategií byl, to je pravda.
 

Rychlost snímkování   21. 2. 2009 / 23:06
Teflon_490   
Priznam se, ted nevim o jakych cyklech mluvis, nikdy sem neslysel nic o tom, ze by FSka pracovala v nejakych "cyklech", ale budiz, at to tak treba je a FSka se pak seka. Ale motion blur tu proste je, s tim se musime smirit, za timhle hlavnim prakticky vedlejsim produktem videa stoji to, ze se nam to video JEVI plynule, i kdyz technicky ma treba mene snimku. Nebo snad chces rict, ze ty, kdyz si zastavis nejake video, mas obraz nadherne ostry? A potom chces tvrdit, ze tohle nema prave na ten DOJEM (ne fyzickou, dolozitelnou) plynulosti vliv? Tohle je to, co se snazim tady z te debaty vyvodit, realne video a jakakoliv dnesni hra nebudou na 25 snimcich vypadat stejne. A tim padem, u FSky proste okem poznas FPS 30 a vyssi, zatimco u filmu uz bys proste rozdil nepoznal.
 

Rychlost snímkování   21. 2. 2009 / 23:31
Matyx   
No tak to se omlouvám, v tom případě jsme se špatně pochopili - co se tohoto týče máš pravdu.
Ostatně tohle je velmi poučné:
http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm

... ale jinak si stejně pořád stojím za tím, že 18-24fps může být v FS relativně plynulé, zatímco za jiných podmínek se tam 30fps může cukat (vlastní zkušenost). A že pokud člověk není extra náročný, tak překousne rozdíl mezi relativní a skutečnou (tedy pro lidské oko a nervy maximální) plynulostí ....
 

Rychlost snímkování   22. 2. 2009 / 00:04
Tragédie v JRD
s tim poslednim odstavcem se da souhlasit.... (ale to tu snad ani nikdo nerozporoval .)
 

Rychlost snímkování   22. 2. 2009 / 00:42
Teflon_490   
Ano, tohle prave nastava, kdyz je FPS nekonzistentni. Jednu chvili mas 50fps, a dalsi 15...prave tohle mi to treba taky dela, kdyz dam FPS unlimited...FPS skace nekam ke 160, a chvilema k 60 a celkove je to velice trhane, i pri takovychto FPS. To je podle mne to, co se tady snazis rict a to sem nikdy nevyvracel.
 

Rychlost snímkování   22. 2. 2009 / 16:19
Matyx   
Skoro, jde o měřítko. To co jsi teď popsal je projev kolísání fps na časové ose s rozlišením 1s a výš, to co jsem psal já bylo že podobné kolísání může nastat i v řádu menším. A je to viditelné, protože člověk rozhodně vnímá i efekty kratší 1s
 

Rychlost snímkování   21. 2. 2009 / 23:28
Michael   
Motion blur není žádný charakteristický znak analog TV. Video je rychlý sled snímků. Jelikož je každý snímek exponován po určitou dobu, pohne-li se natáčený objekt během této doby, bude rozmáznutý. Čím rychleji se pohne, tím více bude rozmáznutý. Pokud natočím kamerou neprokládané video (bez půlsnímků) s rychlou závěrkou (třeba 1/8000 s), bude plynulost podobná počítačové hře při 25 fps, ve které snímek vznikne v jednom okamžiku (0 s). Mohu ho ale natočit se závěrkou 1/25 s, při které dojde ke znatelnému rozmáznutí, a video bude působit při stejném frekvenci 25 fps plynuleji.
 

Rychlost snímkování   21. 2. 2009 / 23:39
Matyx   
Skutečně ? Jaké je rozlišení klasické TV ? A když si na ní pustíš statický text, a pak ten samý na digitálním displeji o identickém rozlišení, nebudou náhodou na tom digitální kontury výrazně ostřejší ? .... a co to provede když to rozpohybuješ ?
 

Rychlost snímkování   22. 2. 2009 / 00:09
Tragédie v JRD
trosku prehanis... onen "motion blur" (a oprosti se od toho, ze by to byl nejaky efekt - jen to tu tak bylo pojmenovano) je proste vznikla vec na jednotlivych polickach filmu - dej je rychlejsi nez doba, kdy je dane pole "exponovane" a je proste rozmazany. netahej do toho nejaky lcd, analog tv a ja nevim co.

ono staci si vzit dvd a zapauzovat ho v nejake scene, kde je trosku vice pohybu - obraz bude rozmazly. a diky tomu je i prehravani akcnich scen v 25fps kinofilmu celkem plynule a "vysledek" je podstatne lepsi , nez nejaky doom ci first person strilecka pri stejnem fps. nema nic spolecneho s tim, ze se jedna o analog tv.
 

Rychlost snímkování   22. 2. 2009 / 00:31
Matyx   
OK ... ono je to stejne jedno, hlavne kdyz je clovek spokojeny, ze ? )
 

Rychlost snímkování   20. 2. 2009 / 20:25
Tragédie v JRD
no .. abychom byli presnejsi .. tak 50 ale prokladane... jinak se ale obecne povazuje obraz v tv za tech 24-25 fps
 

Rychlost snímkování   21. 2. 2009 / 06:54
Luděk Ch.
Ano, sice 50 prokládaně, ale výsledný efekt na vjem plynulosti je stejný, jako by to jelo skutečně 50FPS. Oku je úplně jedno, jestli v jednom smímku vykreslí jen liché řádky, ve druhém sudé atd. Kdežto kino jede na 24FPS progresivních a tam je podstatně horší vjem plynulosti, zvlášť když se kamera otáčí rychleji po krajině.
 

Rychlost snímkování   21. 2. 2009 / 08:10
Atarian   
Nebo kdyz ty otacis hlavou.. stejny efekt
Kolik FPS vubec ma takova zarivka? Vi to nekdo? Ja jen ze kdyz se na ni koukam periferne, tak taky vidim ze blika...
 

Rychlost snímkování   21. 2. 2009 / 11:17
Luděk Ch.
zářivka bliká dokonce 100FPS Svítí 2x za 50Hz cyklus.
 

Rychlost snímkování   21. 2. 2009 / 15:58
Sloupek   
Svítí 100x za 50Hz cyklus. Během jednoho Hz zhasne při průchodu půlvlny nulou tzn. že na cyklus (1Hz) se 2x rozsvítí a 2x zhasne. Při frekvenci 50Hz je tedy její svit přerušen 50x za 1 sec což znamená že se 100x za 1 sec rozsvítí.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ