FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 20. 5. 2024, svátek má Zbýšek Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
XPlane, Tecnam P92 SuperEcho a rozčarování Jeden příspěvek | Celý strom
XPlane, Tecnam P92 SuperEcho a rozčarování   21. 2. 2009 / 22:01
leonell
Ahoj,

prosím jaké máte zkušenosti s P92 SuperEcho z dmax.it?

Podle mně to s reálným checklistem je nepoužitelné.

Leoš
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho a rozčarování   21. 2. 2009 / 22:30
Karci
Nuž neviem, mám tento addon, lieta sa s ním fajn, keď to porovnám s týmto článkom http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=403&kategorie=4 zdá sa mi to porovnateľné. Je ale pravda, že na checklisty si pri týchto prdítkach nepotrpím, až taký fanatik nie som Viem s tým odštartovať, letieť, pristáť, bez toho aby som to rozbil, to stačí.
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho a rozčarování   21. 2. 2009 / 22:46
leonell
Já jsem zvyklý na kvalitu Carenada a tam skutečně jedeš podle reálných checklistů.
Umím přimhouřit oko ale co si mám myslet pokud v reálu se má dělat motorová zkouška při 4000 otáčkách a on má v checklistu 1700? A to rozhodně není všechno, nesedí tlaky, teploty, napětí,...


 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho a rozčarování   21. 2. 2009 / 22:52
Karci
Nuž v tomto prípade ti neporadím, mňa zaujíma jediné, aby hodnoty boli v zelenom Tak ma to naučil otec a to mi na pseudo simulátory v cene par korún stačí Ale ako vravím, ja sa hlavne zabávam pri poletovaní
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho a rozčarování   21. 2. 2009 / 22:54
leonell
Ještě dodám že když ji zkusíš udělat při těch 4000 otáčkách tak to letadlo neudržíš ani na parkovací brzdu ani na sešlápnutí brzdy.
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho a rozčarování   22. 2. 2009 / 10:06
Nadomnou zem...
No neviem jak Echo ale Dynamic v reale pri zatiahnutej parkovacej brzde a 4000 otackach ide smykom dopredu , takze toto je podla mna realne ... (pre Rotax 912 , 100HP )
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho a rozčarování   22. 2. 2009 / 10:37
leonell
Já jsem jenom rád pokud se to chová jako v reálu, tam šlo spíše o rozdíl v těch checklistech a tam je rozdíl zřejmě už jasný, viz můj příspěvek Víťovi. Ovšem z jakého typu pochází ten jeho checklist v manuálu fakt netuším.
Bohužel nemám POH k P-92JS, našel jsem a přeložil si jenom reálný checklist ve španělštině, mohu-li posoudit tak vypadá logicky, snad je dobře.
Pokud by někdo měl POH k P-92JS (nikoliv Echu či EchuSuper) prosím pošlete mi ho.
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho a rozčarování   22. 2. 2009 / 17:46
Koudelka
heh
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho a rozčarování   21. 2. 2009 / 22:45
Pips   
Tak se nauč úkony k tomu typu a vybodni se na checklist.Ten je stejně na malých letadlech, kde potřebuješ čučet hlavně ven kolem sebe, naprosto k .... a nebo taky ...
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho a rozčarování   21. 2. 2009 / 22:51
leonell
To já prostě nezkousnu. Já mám rád modely, které opravdu simulují realitu.
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho a rozčarování   21. 2. 2009 / 22:52
Pips   
Tak si pořiď jinej, no vždyť je jich tři prdele
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho a rozčarování   21. 2. 2009 / 23:04
leonell
Tak mi právě odpověděl autor, že jsem první, kdo ho po dvou letech vývoje na to upozornil a že mám pravdu a koukne na to. Tak to třeba opraví

 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho a rozčarování   22. 2. 2009 / 01:32
Vita Zenisek
No jo, máš uplnou pravdu. Když má někdo překlep v dokumentaci, tak to je to éro úplně nepoužitelný :-/

Myslím že tvé rozčarování je neopodstatněné.

Ale popořadě.
Jaký teploty a tlaky ti nesedí? Podívej se ještě jednou. Teploty například chladící kapaliny jsou ve Farenhaitech a celkem sedí. Pravda, je to celkem neobvyklé u evropského eroplánu, ale důvod proč si toho nikdo nevšiml je zřejmě ten že dokud jsou ručičky v zelených polích, nikdo se nestará o to co doopravdy ukazujou.
Tlaky si z hlavy nepamatuju a příručka je momentálně nedostupná, takže jsem je detailně nezkoumal, ale bude to zřejmě podobná "chyba".

Motorovka. Jak jsem psal, překlep v dokumentaci není nic hrůzostrašného. A že se to kolem 4000 ot. nedá udržet na brzdách? Celkem nic neobvyklého, na Zephhyru s 80ti konovym Rotaxem se mi to stává každou chvíli, přičemž rychlost pohybu je zhruba srovnatelná s tím co je k vidění u tohoto modelu. A pro tvojí informaci otáčky pro motorovku jsou 3850, ne 4000.

Osobně považuju tohle letadlo za hodně povedený, hlavně proto jak se chová ve virtuální vzdušnině a jak pěkne seděj otáčky a rychlosti - dám plnej kotel, pěkně stoupá, točí lehce přes 5000 a lehce přes 4000 v horizontu zase udržuje slušnou cestovku. Změna hmotnosti je na chování taky pěkně vidět. Co si lze přát víc...

Víťa

 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho a rozčarování   22. 2. 2009 / 08:47
leonell
Nebudu se dohadovat, ostatně kdo chce, může porovnat reálné fotky a zkusit reálný checklist a uvidí.

Celý problém s otáčkama je nejspíš v dvojité chybě autora - jeho checklist neuvádí ke kterému z letadel je a vychází nejspíš z P-92JS. Jenže to má otáčkoměr ukazující otáčky vrtule* a ne motoru jako u EchoSuper. Navíc i to P-92JS osadil otačkoměrem motoru což je jednak v rozporu s realitou a druhak mu pak nesedí ten checklist ani na tom odkud pochází.

* Jinak si nedovedu vysvětlit rozsah do 3000 když motor má 5800, oficiálně jsem to ale nikde nenašel.

Takže je to pěkné letadlo, létá pěkně a pokud opraví i těch pár systémů co má blbě tak budu dokonce i já spokojen, ostatně chtěl abych mu poslal změny

PS: otáčky 4000 RPM jsou z POH od Tecnamu k EchoSuper .
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho a rozčarování   22. 2. 2009 / 14:17
Vita Zenisek
Aha, pardon, ja se zabyval ve svem clanku UL Echem. O JS mi neni znamo nic.
Vita
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho a rozčarování   22. 2. 2009 / 14:31
Vita Zenisek
A jses si jistej ze to neni kazdej pes jina ves? Treba tady pisou o Echo JS a Echo Super, ale otackomer to ma rozhodne na otacky motoru.
http://www.tecnam.co.uk/TECNAM_UK_LTD_ECHO_SUPER%20_BROCHURE.pdf
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho a rozčarování   22. 2. 2009 / 14:41
leonell
Mám-li být úpřimný, nejsem.
Ale:
http://www.airliners.net/photo/Tecnam-P-92JS-Echo/1448362/M/
http://www.airliners.net/photo/Tecnam-P-92JS-Echo/1389795/M/
http://www.airliners.net/photo/Tecnam-P-92JS-Echo/0418158/M/
http://www.airliners.net/photo/Unknown/Tecnam-P-92JS-Echo/0410524/M/
http://www.airliners.net/photo/Nerike-Aviation/Tecnam-P-92JS-Echo/0326491/M/

Všechno jéeska a všechno do 2400 otáček (z toho usuzuju že se jedná o otáčky vrtule, motory to má na cont 5500 ot a max 5800 ot ).

Proto to tady konzultuje
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho a rozčarování   23. 2. 2009 / 07:54
orlík
V realitě se žádný checklisty na utralightu nepoužívají. Prostě, jak píše kolega, uděláš si úkony a letíš. Když si chceš hrát na motorovku, tak si ji udělej. Manuál pro Rotax je ke stáhnutí na stránkách Teveso.
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho a rozčarování   23. 2. 2009 / 08:15
leonell
>V realitě se žádný checklisty na utralightu nepoužívají. Prostě, jak píše kolega, uděláš si úkony a letíš.

Nedá mi to: jaký je rozdíl mezi checklistem a úkony ?

Podle mně je to totéž - seznam postupů, které výrobce / majitel předepisuje s ohledem na bezpečnost a optimální provoz letadla.


 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho a rozčarování   23. 2. 2009 / 08:27
Vita Zenisek
Rozdil mezi checklistem a ukony ti popsal uz Pips v tomhle vlakne.
Ukony delas z hlavy, abys nektere z nich pozdeji (zpravidla ve viceclene posadce)overil pomoci checklistu.

 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho a rozčarování   23. 2. 2009 / 10:49
orlík
No a na zadnym ultralightu se nelita vicepilotne. Ale rozumim ti, checklist je v podstate nazev papiru na kterym jsou "dulezity ukony". Ja to myslel hlavne tak, ze je pilot musi umet zpameti, a v podstate u ul se stejnym motorem jsou na vsech stejne (nechytejte me za slovo, drobne odchylky byt muzou). Tak bych to v pocitacovym simulatoru tak nedramatizoval. Jinak neznam ul se 912 kterej by to ubrzdil pri motorovce na 4000 ot. Zde nezbyva nez pouzit spalky.
Jiny pristup je napr. v USA, kde jsem zazil jak instruktor v Cessne fakt porad drzel v ruce papir a vsechno cetl a nasledne kontroloval. Kamarad mi vysvetlil, ze to je americky pristup. I operatori v americkych jadernych elektrarnach (jeho obor) maji na vse checklisty, ktere maji porad po ruce, u nas vse museji znat zpameti.
Na upresneni musim rict, ze za letu uz instruktor do papiru nekoukal. Ono ty "ukony" po vetru a na finale jsou v Cessne stejny jako v ul, a to uz fakt je treba zvladnout z hlavy. Ale zase treba delal skluz, coz me hodne prekvapilo. Mozna, kdyby si vzal ty checklisty, tak by se tam docetl, ze to nejde. Ale zdalo se, ze to tak delaji bezne...
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho - konzultace   22. 2. 2009 / 13:47
leonell
Ahoj,
tak jsem něco málo připravil, prosím znalé reálné i nereálné piloty o zkouknutí.

http://oko.clever.cz/~leos/TecnamP92JS4max.pdf

Pak mu to pošlu, pokud to upraví fajn, pokud ne taky se nezblázním.

Plavu v těch trimech. V reálu by měl být UP a DOWN na páce, ale v checklistu je ještě cosi o zapnutí (UP) - že by první UP prostě ten systém zapnul?
A pak je tam přepínač TRIM SWITCH L/R co o něm v checklistu nic není. Teoreticky by to mohlo být vyvažování do stran ale nejsem si jistý.

 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho - konzultace   22. 2. 2009 / 13:59
Kachna   
Já nevim, ale mě se ty checklisty v malejch érech prostě nelíběj. Jsem zastánce DÚ
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho - konzultace   22. 2. 2009 / 14:06
Pips   
Asi tak.Představa, že se ke mě na okruhu přiřítí třeba 4 takoví šílenci, co na okruhu začnou tahat nějaký cancy a číst si je, místo toho, aby si udělali rychle úkony a dávali bacha, to mě děsí.Neřeknu ve velkých letadlech, kde jsou vepředu ty strojníci dva a tímto se navzájem kontrolujou, když o jejich bezpečí dbá ještě nějaký řídící, takže nemusej koukat po okolním provozu tak fest, tak to asi smysl má.Ale v případě malého lítání to spíš zvyšuje riziko, že to do tebe někdo nasmaží, páč nekouká a čte si ))
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho - konzultace   22. 2. 2009 / 14:12
xWing   
Neni to v reale tak, ze tie checklisty by mal pilot ovladat z hlavy ?
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho - konzultace   22. 2. 2009 / 14:14
Pips   
Ne, v reále jsou to důležitý úkony.Ty se dělají z hlavy.A to je i u velkých mašin, jako so bulíky a podobně.Checklist je od slova check - kontrola.Slouží to jen pro kontrolu důležitých úkonů a to hlavně ve vícečlenné posádce, kdy se oba strojníci hlídaj navzájem.
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho - konzultace   22. 2. 2009 / 14:22
Štěpán Obrovský
Ve vzduchu vytahovat checklisty u malých letadel je blbost, pokud letíš v jednočlené posádce, akorát tě to odpoutává od řízení, ale třeba při spouštění a chcípání to není uplně na škodu, času máš dost a můžeš si být jistej, že na nic nezapomeneš.
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho - konzultace   22. 2. 2009 / 14:29
Pips   
Ale od toho je kabinový nácvik a ty důležité úkony.A dokud je neumíš zpaměti i o půlnoci, když tě vzbuděj, tak by tě neměl instruktor vůbec pustit sólo.
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho - konzultace   22. 2. 2009 / 14:35
leonell
Přátelé, já jsem to možná špatně napsal. Tam vůbec nejde o ten checklist, jestli si někdo má něco pamatovat nebo si to číst, ale o to, zda se to letadlo chová v simulátoru jak má (z hlediska systémů). Ten checklist tam je jenom pro to aby se prošlo všechno co má fungovat (a někdy nefunguje správně).

A proč?
Protože třeba v Sázavě v 2007 (?) nouzově přistálo právě JSko protože zřejmě špatným benzínem se snížil přívod paliva (parní polštáře - netuším co to je). To se projeví na ukazateli tlaku paliva který průběžně klesá. V tu chvíli se má zapnout palivová pumpa.
Pilot si toho nevšiml a motor se zastavil. Pak už je pozdě, protože než se to zase všechno srovná tak to chvíli trvá. Tenkrát nouzově přistál a až na rozbité letadlo se naštěstí nic nestalo.
Pokud budou takto správně fungovat systémy tak už pak můžeme uvažovat o něčem jako je FSP na FSX které umí rafinovaně ovlivňovat chyby a simulovat takovéto poruchy náhodně a zas budeme o kousek dál.

A vo tom to je.
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho - konzultace   22. 2. 2009 / 14:39
Vita Zenisek
A ses si vubec jistej ze JS = Super Echo?
O JS jsem na Tecnamu uz nic nenasel...
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho - konzultace   22. 2. 2009 / 14:48
leonell
Teď nevím co myslíš. On dodává tři letadla v balíku. P-92 EchoSuper, P-92JS a P-92 SeaSky.
Když se koukneš na kokpity SuperEcha tak to nesedí. start je masterem, zapalování dvěma přepínači, nemá to oddělené zapínání generátoru, palivové čerpadlo je volitelné atd.
Když koukneš na P-92JS tak si to až na detaily je podobné. Proto jsem se snažil popsat P-92JS ač dokumentaci mám k EchuSuper. Tam jediný klíčový do očí bijící problém je ten otáčkoměr.

 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho - konzultace   22. 2. 2009 / 15:40
Vita Zenisek
No jo, asi mas pravdu. JS ma jinej otackomer a S ma jinak par prepinacu.
K tve puvodni otazce jake s nim mam zkusenosti muzu rict jen ze ty nejlepsi.
Realny checklist by me k tomu nikdy nenapadlo hledat. Ale ted, kdyz vim ze je to spatne tak ho asi smazu no...
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho - konzultace   22. 2. 2009 / 15:48
leonell
No tak rozhodně bych ho nemazal. Podle mně to upraví a vyšvihne se tak na špičku k opěvované MU-2 a následně to zdraží Přinejhorším bude chtít fotky ze správných úhlů a já budu mít problém. I když Benešov není tak daleko.

Mimochodem já jsem v X-Plane ještě nenarazil na letadlo které by v komentáři nemělo "excellent", to jenom já pořád rypákuju

 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho - konzultace   22. 2. 2009 / 16:58
xWing   
Tak nerypakuj a radsej lietaj, lebo mam pocit ze si viac na zemi s papiermi v ruke ako vo vzdychu

 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho - konzultace   22. 2. 2009 / 17:07
leonell
To víš, probíhá fáze hledání vhodného letadla
 

XPlane, Tecnam P92 SuperEcho - konzultace   22. 2. 2009 / 18:25
Vita Zenisek
No ja ho samozrejme mazat nehodlam. Ja treba litam mimo jine 3 stejny UL era a kazdy je vevnitr malinko jiny. Jedno ma analogovej otackomer, druhy dve ne, maji i ruzny elektronicky budiky na motor, jiny vysilacky....

 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ