|  |  | Rychlosti Vmo a Vno 22. 2. 2009 / 10:02 | |
|  | | |
|
 |  |  | Rychlosti Vmo a Vno 22. 2. 2009 / 11:16 | |
|  | tohle to mi vyplivnul google překladatel takže jsem to ani nečetl "
V letectví, V-rychlosti, nebo rychlosti-rychlosti jsou standardní podmínky slouží k definování airspeeds důležité nebo užitečné pro provoz letadel, jako jsou letouny, větroně, autogiros, vrtulníků, blimps a dirigibles. [1] Tyto rychlosti se odvíjejí od data získaná návrháři a výrobci letadel během letu testování a ověřené v mnoha zemích vládní inspektoři během letu, typ letadla-certifikační zkoušky. Jejich použití je považováno za nejlepší a maximalizovat bezpečnost letectví, letadla výkon, nebo obojí. [2]
Skutečná rychlost zástupci těchto designators jsou pravdivé airspeeds specifické pro konkrétní model letadla a jsou vyjádřeny v letadle je uvedena rychlost tak, aby piloti mohou je používat přímo, aniž je nutno použít korekční faktory.
V letadel všeobecného letectví, nejčastěji a nejvíce používané-bezpečnostní-kritické airspeeds jsou zobrazeny jako barvu-kódované oblouky a linky se nacházejí na povrchu letadla na rychlost ukazatele. Spodní koncích zeleného oblouku a bílý oblouk jsou váznutí rychlost vztlakové klapky zasunuty a váznutí rychlost vztlakové klapky plně prodloužena, resp. Jedná se o váznutí rychlosti pro letadla na své maximální hmotnosti. [3] [4]
S V rychlosti správně zobrazena je požadavek na zachování letové způsobilosti typu letadla-schválenou ve většině částí světa." |
| |
|
 |  |  |  | Rychlosti Vmo a Vno 22. 2. 2009 / 11:24 | |
|  | No, tak sme sa pobavili a teraz nieco seriozne.
Diky |
| |
|
 |  |  |  |  | Rychlosti Vmo a Vno 22. 2. 2009 / 11:30 | |
|  | No, řekl bych, že Vmo je maximální nepřekročitelná rychlost a Vno je běžná cestovní rychlost. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Rychlosti Vmo a Vno 22. 2. 2009 / 11:36 | |
|  | Teraz len zbrucha :
Vmo - V maximum operational
Vno - V normal operational
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Rychlosti Vmo a Vno 22. 2. 2009 / 11:37 | |
|  | Jo asi jo. Vmo není nepřekročitelná to je Vne. Takže Vmo je nějaká maximální cestovní rychlost a Vno je běžná cestovní rychlost. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Rychlosti Vmo a Vno 22. 2. 2009 / 11:37 | |
|  | Vmo (maximum operating) je maximální rychlost, Vno (normal operating)je myslím klasická cestovní rychlost. Ta maximální nepřekročitelná je Vne (never exceed) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Rychlosti Vmo a Vno 22. 2. 2009 / 11:45 | |
|  | Maximum operating bude s největší pravděpodobností maximální rychlost, jakou v daných podmínkách bude doporučeno letět. Cestovní rychlost není Vno... to je rychlost, při jaké se v turbulentních podmínkách nesmí provádět prudké a maximální výchylky kormidel z důvodu pevnosti částí letadla. Ta první bude zřejmě pohyblivá a bude se týkat větších letadel a ta menší je i v malých letadlech... Když vezmu konkrétně C152 nebo něco jí podobného, tak na rychloměru tahle rychlost začíná žluté pole a v cestovním režimu v horizontu si o takové rychlosti můžu nechat jen zdát   Ale dostat se tam občas dá, ale pak musí být člověk extra opatrný, aby to éro "aerodynamicky nepolámal" S tou Vmo jen odhaduju |
| |
|
 |  |  | Rychlosti Vmo a Vno 22. 2. 2009 / 17:51 | |
|  | Vmo - Maximum operating speed, tzn. do této rychlosti můžeš normálně létat, jen se musíš vyvarovat ostřejších manévrů, ty můžeš jen do Vo což je maximum operating maneuvering speed.
Vno - Maximum Structural Crusing Speed - to je rychlost kterou bys neměl překračovat vyjma stabilního počasí (žádné mraky, turbulence, silný či variable vítr atd.) a i tehdy jen velmi opatrně. Pro běžný let se v hladině Vmo = Vno ) |
| |
|
 |  |  |  | Rychlosti Vmo a Vno 22. 2. 2009 / 18:10 | |
|  | Diky, koncne fundovana odpoved.
Pytal som sa preto, lebo obe su maximalky, ale nevedel som coho 
A cim teda letis vyssie, tym viac sa ich hodnoty stretavaju ?
|
| |
|
 |  |  |  |  | Rychlosti Vmo a Vno 22. 2. 2009 / 21:52 | |
|  | Zas tak fundovaná ne, jen u kvalitních add-onů jsou kvalitní manuály které obsahují i solidní vysvětlivky pro mě jakožto laika neznámých pojmů ))
Fakt v tom nejsem kovaný, ale dovolím si alespoň hádat ) :
Ne, ty hodnoty se nepřibližují, jdou postupně - tzn. za jiného než naprosto čistého počasí můžeš do Vno, za čistého počasí do Vmo, no a v žádném případě nesmíš přes Vo resp. Vne. Čím jdeš výš, tím tě naopak omezuje červenobílá rafička (fakt nevím jak se jí říká ), díky které od určité hladiny u většiny letadel nedosáhneš ani na tu Vno.
A teď naopak schválně dotaz na někoho zkušenějšího, třeba to bude číst - tyto hodnoty jsou u letadel uváděny v TAS, CAS nebo KIAS ? .. (tajně doufám že v KIAS, jinak celou dobu létám špatně )) |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Rychlosti Vmo a Vno 23. 2. 2009 / 00:24 | |
|  | Jako laik odpovím, nebo spíše odhadnu:
určitě IAS, protože - 1) jediná rychlost, která se dá fundovaně měřit z letadla, a je to vlastně jediná rychlost, která určuje pohyb vůči prostředí - tedy hmotě vzduchu, na základě tlakú, odporů a aerodynamického proudění, přičemž letadlo a jeho chování je závislé právě na těchto hodnotách...
2) je to ve všech těch návodech uvedeno (KIAS případně Mach)
 |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Rychlosti Vmo a Vno 23. 2. 2009 / 13:22 | |
|  | Snad máš pravdu Díky. |
| |
|
|