FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 11. 8. 2025, svátek má Zuzana Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Rychlosti Vmo a Vno Jeden příspěvek | Celý strom
Rychlosti Vmo a Vno   22. 2. 2009 / 10:02
xWing   
Prosim, aky je rozdiel medzi rychlostami Vmo a Vno ?
Snazil som sa najst odpoved tu http://en.wikipedia.org/wiki/V_speeds
ale z tej anglictiny som nie moc mudry.
Diky
 

Rychlosti Vmo a Vno   22. 2. 2009 / 11:16
David Šollar   
tohle to mi vyplivnul google překladatel takže jsem to ani nečetl "
V letectví, V-rychlosti, nebo rychlosti-rychlosti jsou standardní podmínky slouží k definování airspeeds důležité nebo užitečné pro provoz letadel, jako jsou letouny, větroně, autogiros, vrtulníků, blimps a dirigibles. [1] Tyto rychlosti se odvíjejí od data získaná návrháři a výrobci letadel během letu testování a ověřené v mnoha zemích vládní inspektoři během letu, typ letadla-certifikační zkoušky. Jejich použití je považováno za nejlepší a maximalizovat bezpečnost letectví, letadla výkon, nebo obojí. [2]

Skutečná rychlost zástupci těchto designators jsou pravdivé airspeeds specifické pro konkrétní model letadla a jsou vyjádřeny v letadle je uvedena rychlost tak, aby piloti mohou je používat přímo, aniž je nutno použít korekční faktory.

V letadel všeobecného letectví, nejčastěji a nejvíce používané-bezpečnostní-kritické airspeeds jsou zobrazeny jako barvu-kódované oblouky a linky se nacházejí na povrchu letadla na rychlost ukazatele. Spodní koncích zeleného oblouku a bílý oblouk jsou váznutí rychlost vztlakové klapky zasunuty a váznutí rychlost vztlakové klapky plně prodloužena, resp. Jedná se o váznutí rychlosti pro letadla na své maximální hmotnosti. [3] [4]

S V rychlosti správně zobrazena je požadavek na zachování letové způsobilosti typu letadla-schválenou ve většině částí světa."
 

Rychlosti Vmo a Vno   22. 2. 2009 / 11:24
xWing   
No, tak sme sa pobavili a teraz nieco seriozne.
Diky
 

Rychlosti Vmo a Vno   22. 2. 2009 / 11:30
Michal (BHA373)
No, řekl bych, že Vmo je maximální nepřekročitelná rychlost a Vno je běžná cestovní rychlost.
 

Rychlosti Vmo a Vno   22. 2. 2009 / 11:36
Murko
Teraz len zbrucha :
Vmo - V maximum operational
Vno - V normal operational
 

Rychlosti Vmo a Vno   22. 2. 2009 / 11:37
Michal (BHA373)
Jo asi jo. Vmo není nepřekročitelná to je Vne. Takže Vmo je nějaká maximální cestovní rychlost a Vno je běžná cestovní rychlost.
 

Rychlosti Vmo a Vno   22. 2. 2009 / 11:37
Pips   
Vmo (maximum operating) je maximální rychlost, Vno (normal operating)je myslím klasická cestovní rychlost. Ta maximální nepřekročitelná je Vne (never exceed)
 

Rychlosti Vmo a Vno   22. 2. 2009 / 11:45
FSPilot   
Maximum operating bude s největší pravděpodobností maximální rychlost, jakou v daných podmínkách bude doporučeno letět. Cestovní rychlost není Vno... to je rychlost, při jaké se v turbulentních podmínkách nesmí provádět prudké a maximální výchylky kormidel z důvodu pevnosti částí letadla. Ta první bude zřejmě pohyblivá a bude se týkat větších letadel a ta menší je i v malých letadlech... Když vezmu konkrétně C152 nebo něco jí podobného, tak na rychloměru tahle rychlost začíná žluté pole a v cestovním režimu v horizontu si o takové rychlosti můžu nechat jen zdát Ale dostat se tam občas dá, ale pak musí být člověk extra opatrný, aby to éro "aerodynamicky nepolámal" S tou Vmo jen odhaduju
 

Rychlosti Vmo a Vno   22. 2. 2009 / 17:51
Matyx   
Vmo - Maximum operating speed, tzn. do této rychlosti můžeš normálně létat, jen se musíš vyvarovat ostřejších manévrů, ty můžeš jen do Vo což je maximum operating maneuvering speed.

Vno - Maximum Structural Crusing Speed - to je rychlost kterou bys neměl překračovat vyjma stabilního počasí (žádné mraky, turbulence, silný či variable vítr atd.) a i tehdy jen velmi opatrně. Pro běžný let se v hladině Vmo = Vno )
 

Rychlosti Vmo a Vno   22. 2. 2009 / 18:10
xWing   
Diky, koncne fundovana odpoved.
Pytal som sa preto, lebo obe su maximalky, ale nevedel som coho
A cim teda letis vyssie, tym viac sa ich hodnoty stretavaju ?
 

Rychlosti Vmo a Vno   22. 2. 2009 / 21:52
Matyx   
Zas tak fundovaná ne, jen u kvalitních add-onů jsou kvalitní manuály které obsahují i solidní vysvětlivky pro mě jakožto laika neznámých pojmů ))

Fakt v tom nejsem kovaný, ale dovolím si alespoň hádat ) :
Ne, ty hodnoty se nepřibližují, jdou postupně - tzn. za jiného než naprosto čistého počasí můžeš do Vno, za čistého počasí do Vmo, no a v žádném případě nesmíš přes Vo resp. Vne. Čím jdeš výš, tím tě naopak omezuje červenobílá rafička (fakt nevím jak se jí říká ), díky které od určité hladiny u většiny letadel nedosáhneš ani na tu Vno.

A teď naopak schválně dotaz na někoho zkušenějšího, třeba to bude číst - tyto hodnoty jsou u letadel uváděny v TAS, CAS nebo KIAS ? .. (tajně doufám že v KIAS, jinak celou dobu létám špatně ))
 

Rychlosti Vmo a Vno   23. 2. 2009 / 00:24
Mike2811
Jako laik odpovím, nebo spíše odhadnu:
určitě IAS, protože - 1) jediná rychlost, která se dá fundovaně měřit z letadla, a je to vlastně jediná rychlost, která určuje pohyb vůči prostředí - tedy hmotě vzduchu, na základě tlakú, odporů a aerodynamického proudění, přičemž letadlo a jeho chování je závislé právě na těchto hodnotách...
2) je to ve všech těch návodech uvedeno (KIAS případně Mach)
 

Rychlosti Vmo a Vno   23. 2. 2009 / 13:22
Matyx   
Snad máš pravdu Díky.
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ