FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 4. 8. 2025, svátek má Dominik Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Zdravie pilota a ATC Jeden příspěvek | Celý strom
Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 16:50
Figi
Dobry den.Prosim Vas vedel by mi niekto povedat ake su zdravotne predpisy u pilotov a ATC ?? Ake maximalne silne mozu mat okuliare ??
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 17:08
Cirrus/Pindra
3 dioptrie a žádnou laser operaci. u ATC nevim...
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 17:12
kosata
a co kdyz treba ja nevidim na levy oko? (nebo temer nevidim)
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 17:14
FSPilot   
Co myslíš? To je velký problém, protože s jedním okem má člověk minimální prostorovou orientaci a to by v letadle byl docela velký problém
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 17:25
kosata
a co treba u motorovyho rogala? tam si myslim, ze by takovej problem s prostorovou orientaci nebyl. kdyz zijes s jednim okem od narozeni, tak se casem naucis celkem dobre orientovat v prostoru
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 18:17
FSPilot   
Rogalo a motorová mašina je v podstatě jedno Já nevím, vycházím z toho, co jsem kde viděl v dokumentech Klidně se zkus poptat na ÚLZ nebo u nějakého leteckého doktora, co třeba dělá prohlídky pro ULL Za zeptání nic nedáš
Každopádně, kdyby ses zeptal, tak dej vědět výsledek. Samotného mě to zajímá, jestli je něco takového opravdu možné. Pilotka bez ruk už existuje, lecos dokázali i lidi bez nějaké končetiny, ale oko si myslím je nepostradatelné a s tím se někam dostat bude hoodně těžké, né-li nemožné
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 21:20
Švící
Souhlasím s tím, že prostorovou orientaci si člověk dokáže z velké části získat/naučit, ale co se týče odhadování vzdáleností, tak s tím je podle mě problém neřešitelný a naučit se to nedá, protože mozek prostě nemá z čeho vycházet, pokud má k dispozici jen jeden "nekonečně dlouhý paprsek" jednoho oka, který se nikde nesetkává s tím druhým.. Ale je to jen můj názor..
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 00:00
kosata
co se tyce odhadu vzdalenosti, tak opravdu obcas trochu problem mam, ale az tak na 1 km a vic (coz je teda v letectvi celkem malo... )
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 17:28
OK-BKY
A neni nahodou ze muzes mit tusim 4 dioptrie, ale musis mit stejne na obou ocich?
a laser byt muze, ale bere se stav pred operaci
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 17:43
Marky Parky   
Nesmysl. Mám 3,5 na obouch očích a mám jak trojku, tak dvojku.
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 18:31
Michal (BHA373)
Jojo, já mám 4,75 na obou očích a taky mám II.medical class.
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 18:35
Cirrus/Pindra
Tak dvojka a trojka je ti k ničemu, když chceš lítat obchodní přepravu.
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 19:29
Marky Parky   
A kde se tu kdo ptá na obchodní přepravu? Dotaz byl na pilota a ATC, na což stačí dvojka a trojka.
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 19:39
Cirrus/Pindra
když už se ptá na atc, tak asi z toho důvodu, že by se tím chtěl jednou živit v letectví (neznám žádnýho ATC, kterej by svou práci dělal z radosti nebo za ni platil, jako soukromí piloti), a s mediclem 2. nebo 3. třídy se jako pilot živit moct nebude...
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 00:26
Marky Parky   
Zajímavá dedukce, nicméně nedomyšlená. Co když se ptá na oboje, protože chce pracovat jako ATC a vydělané peníze prolétat jako pilot? To dělá poměrně hodně ATC
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 00:36
Cirrus/Pindra
Ale taky by mohl chtít být ATC, aby si vidělal na výcvik ATPL a mohl tak prolétat ještě větší prachy ...řešíme totální blbost
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 12:09
Marky Parky   
Souhlas, ale já s tim nezačal
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 17:12
FSPilot   
Pokud bys chtěl lítat a ULL, tak stačí mít všechny ruce a nohy, říct dobrý den a dají ti to
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 17:14
Figi
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 17:36
kutak
někdy ani to ne

http://tn.nova.cz/red/drsny-svet/narodila-se-bez-rukou-a-presto-ridi-letadlo-zabery-z-kokpitu.html
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 17:53
maco
To byses divil. Na ULL je taky potřeba dvojka.
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 18:40
FSPilot   
Ale to je trošku jiná dvojka, než pro PPL, ne?
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 18:42
maco
Ccc se vsadím že mám stejný průkaz jako ty. Možná i hezčí.
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 18:44
FSPilot   
Já si jdu pro nový za pár týdnů Ale fakt myslím, že na ULL nejsou zdaleka takové požadavky jako na 2 pro PPL Na vstupní jsi šel na ULZ?
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 18:48
Tragédie v JRD
je to "jina" dvojka...

.. vysetreni dela poverenej doktor, na ulz nemusis a krom toho jenom zkousi, jestli slysis, vidis pismenka (jak u ocare) a udela ti ekg, tak jeste zaskrtas cestny prohlaseni, ze nemas epilepsii a jeste dalsi ctyri nemoci ...
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 18:49
maco
Tak to by podle mně byla aspoň III.třída jak na ATC. Nechci ti kazit radost z těžce vydřeného PPL, ale II.třída a II.třída, obě na totožném průkazu budou asi taky stejné. A na tom průkazu se nepíše na čem chceš lítat.
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 18:54
FSPilot   
Já mám právě pocit, že na vstupní prohlídku na (PPLovskou) II. medical musíš na ÚLZ... nevím, ale jak to probíhá, já šel už od začátku na I. Takže neboj, radost mi nezkazíš Jen by mě zajímalo, jestli je fakt medical na ULL stejný jako na PPL
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 19:01
maco
Já se s tebou nebudu hádat, protože nic nevím na beton, ale myslím si že když vemu tenhle můj průkaz II.třídy a zajdu s ním do jakékoli letecké školy, tak mě na PPL vezmou.
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 19:04
Lowmick   
dvojka na ULL je opravdu jina

btw. od zdrazeni prukazu na ULZ se vydavaji nove - barevne...hura...
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 19:05
Tragédie v JRD
nevezmou - pokud teda nemas II. tridu z ULZ.

II. tridu kterou ti da normalni doktor , je jen pro blanikare, paraglajdisty, ULLkare... tedy pokud informacni zdroje na netu nelzou.
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 19:07
maco
OK, jste na mně dva. Já měl za to, že se způsobilost leteckého personálu řídí podle L1 a ne podle razítka.
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 20:02
FSPilot   
Hurá! Vyhrál jsem Já to tušil, ale nebyl jsem si vůbec jistý Jen jsem fakt slyšel, že na ULL stačí všechny končetiny a hezky pozdravit pana doktora (popř. paní doktorku)
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 20:06
Cirrus/Pindra
Aby ses z toho samou radostí... víš co .. ne, taky si vzpomínám, jak jsem šel poprvý na ULZ s vidinou alespon menší úlevy při vlastnictví II. třídy medical pro GLD a velký kulový víte co
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 21:30
MiG-21MFN
no jo, to je tam vubec nezajímá když máš medical II. na PPL, tak to jo, ale na ULL a GLD je to něco jinýho. to stačí jít k určenýmu doktorovi. PPL vstupní musíš na ULZ a další už stačí jen u určenýho doktora.
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 19:06
Tragédie v JRD
resp. II tridy jsou dokonce tri:

Vyšetření žadatele pro první vydání osvědčení zdravotní způsobilosti 2. třídy (palubní průvodčí, palubní radiotelefonista, palubní inženýr s omezením na jednopilotní letadla)


Vyšetření žadatele pro první vydání osvědčení zdravotní způsobilosti 2. třídy (pilot-žák a soukromý pilot)


Vyšetření žadatele pro první vydání osvědčení zdravotní způsobilosti 2.třídy (pilot kluzáku, volného balonu a uživatel SLZ)
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 08:44
kuma   
S Class-II je to skutečně zajímavé.

Roky jsem měl Class II od pověřeného lékaře (GLD, TMG, pak i ULA) a pak jsem šel na ULZ pro Class II (PPL). Prošel jsem - a na rozloučenou mi vystavili dvě (!) průkazky (viz příloha) - jednu pro PPL se vším všudy a druhou pro GLD, ULA - takovou "ošizenou". Rubriky jsou ale víceméně stejné - včetně brýlí a náhradních.

Když jsem se ptal proč to, vysvětlili mi, že pokud jsem prošel Class II na PPL, splnil jsem pochopitelně podmínky pro class II na GLD/ULA. A protože platnost průkazu už byla krátká, vydali nový, aby byla shoda v termínech (abych pak nemusel tu k jednomu, tu k druhému doktorovi). Ptal jsem se, zda tedy nestačí jen ten mezinárodní class II (PPL) a shovívavě se na mě usmáli a řekli, že kdybych v průběhu těch dvbou let ztratil zdravotní způsobilost pro PPL, aspoň mi (možná) zbyde ta GLD...

Tak v průkazkách nosím obě

Fakt je, že na starém průkazu (minulý GLD/TMG/ULA) bylo vyznačeno, pro jaký rating je člověk způsobilý, tady je jen napsáno FIT a hotovo. V obou průkazkách stejně - liší se jen vzhledem a provedením.
37916 B / 600 x 415 / Class II.jpg
14798 B / 600 x 440 / Class II 001.jpg
25675 B / 600 x 301 / Class II 002.jpg
26999 B / 600 x 310 / Class II 003.jpg
 

Medical Class -II   24. 2. 2009 / 08:50
kuma   
.... jo zapomněl jsem na nadpis, tak se omlouvám
 

Medical Class -II   24. 2. 2009 / 12:05
Toomitsch
Hele doktore, proc sis zaskrtal datum narozeni?
 

Medical Class -II   24. 2. 2009 / 16:42
kuma   
14.9.58 - to mne nebolí. Správně jsem měl začmárat ještě podpisy - svůj a toho doktora. Když je to kopie úředního dokumentu (a to je) měly by tam být nějaké překážky případného padělání... Ale nějak jsem nebyl důslednej...
 

Medical Class -II   24. 2. 2009 / 16:52
Toomitsch
Hele, zari, to muzem udelat nejaky narozeninovy slet, pokud si zase nedokurvim haksnu .)
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 09:00
maco
Díky moc.
Proč tam teda nikde není napsáno na co ten průkaz je? Tohle mi fakt hlava nebere To je jak kdybych měl dva řidičáky bez uvedených skupin a na auto bych potřeboval ten se sluníčkem
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 10:26
kuma   
Jinak - měl bys dva řidičáky, vypadaly by trochu jinak, ale zápisy by byly stejný. A jeden by platil celej den - a druhej jen za sluníčka
Ale takhle to v tom JAR FCL23 je...
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 19:33
Marky Parky   
Bacha na to - číselné zařazení tříd nevyjadřuje náročnost a trojka je náročnější než dvojka.

Trojku si můžeš představit (rámcově) jako fyzičku na úrovni dvojky a psycho na úrovni jedničky.
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 19:38
maco
Aha, proč pak ale musíme mít i tu dvojku, když chceme lítat? Jinak, koukal jsem na ten průkaz a tam fakt není napsáno k čemu je. Jsou tam nějaké parametry pro získání PPL, pak se tam píše že jsem člen letové posádky nebo co a to celé je zdravotní průkaz způsoblilosti II. třídy. Nic víc, tak mě fakt zajímá jak vypadá průkaz II.třídy pilota co má PPL.
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 21:33
MiG-21MFN
nerad bych se pletl, ale podle mě uplně stejně jako pro CPL/ATPL. protože v tom mám dva sloupečky. jeden PPL a jeden CPL/ATPL. tak asi použijou stejnou kartičku, jen tam natisknou míň údajů
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 00:28
Marky Parky   
Ono možná že se tam liší nějaké dílčí hodnoty a nebo je to možná jen úřední šiml, každopádně já dvojku dostal na základě výsledků trojky.
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 07:20
maco
No to já taky. Jak jsem řekl že jsem z branže, tak bylo vymalováno
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 17:15
Figi
dakujem za vsetky odpovede
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 17:45
Flora   
Mrkni třeba sem: http://www.euro-pilot.com/class_1_medical_certificate.php

Více najdeš na stránkách JAA ( http://www.jaa.nl ) v JAR-FCL 3 (Medical).
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 20:01
Neo OK AAA
Nějak zde nemůžu najít, jestli byly vyřčeny požadavky (dioptrie) na I. class? Někdo píše 4....na netu někde píšou +-3 někde +- 5...čert aby se v tom vyznal
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 21:16
Švící
Pokud nenastaly změny od roku 2006, tak jsou to 4 dioptrie na vstupní prohlídku a pak na prodloužení se to může zhoršit až na 6, samozřejmě pokud s brýlemi člověk vidí jako zdravý člověk bez brýlí..
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 11:26
jožo
Ach jaj. Keď som si v roku 1959 začal robiť plachtársky výcvik (na VT 109 Pionýr - kdeže vtedy Blaník na elementárku) tak bolo povolených 3,5 dioptrie. Cca za 2roky (už sa presne nepamätám) bola reorganizácia Sväzarmu a zostrili to na 0,7 dioptrie. Kdeže sú tie časy, keď tu čítam o 4 dioptriách.
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 20:17
Mak158474   
ahoj nevite ktere ty testy na barvoslepost tam davaji esi jen nějaké lehké nebo jdou do extrému na ty nejtěžší páč bych byl asi v riti..
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 20:29
FSPilot   
Noo, co jsem měl já, tak to je akorát taková knížka, kde jsou barevné maličké kolečka a barvou je vytvořená nějaká číslice... nepřišlo mi to nějak extra těžké, ale je to hodně individuální
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 20:33
BloodDrainer   
Na tom nejde byt nic tezkeho, bud to vidis - oci mas OK, nebo nevidis - neco s nima mas!
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 12:06
Toomitsch
Rika se tomu barvocit. A na pilota muzes mit poruchu, ale musis rozeznat zakladni signalni barvy. Na ATC ho musis mit v poradku, bohuzel
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 15:31
FSPilot   
Bohužel? No pro uchazeče, kteří by byli dobří řídící, jen bez toho barvocitu je to bohužel, ale možná je k tomu nějaký objektivní důvod a pak to je spíš bohudík pro ty, co lítají a v ATC mají důvěru
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 15:49
Toomitsch
Rikam bohuzel, pac tohle mi vystavilo stopku
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 15:38
Mak158474   
no to je paradni zakladní barvy rozeznám ale uplně jemné odstíny bohužel ne jedna se hlavně o takovou hnědou az do červena od hooodne červené do černa a hneda atd.. jinak uplne v poho
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 15:39
Mak158474   
tu knizku sem prave parkrat videl...
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 20:46
zuNus   
kazdej slepej a v brejlich chce byt pilot
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 21:34
Cirrus/Pindra
Taky mi to tak občas připadá... občas si lidi neuvědoměj, že třeba vstupní prohlídkou projdou, pár let jim ten zrak s několika dioptriema prochází,ale pak, po utracení x stovek tisíc, sem ta nějaká ta půjčka, hypotéka, oči vypoví službu a co pak... jako klepat se před každou prohlídkou, jestli to ještě tenhle rok projde a nebo ne, na to bych já nervy neměl.
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 21:37
MiG-21MFN
no ty bláho já už vidím uplný hovno normálně jsem měl teď problém přečíst poslední řádek. spletl jsem si H a N. sice jsem byl dost unavenej, ale to je jedno sakra jsem slepej ale žádný omezení, okuliare ani nic jinýho mi nenapsali
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 21:42
Lowmick   
Ja jsem mel zase problem koukat do toho svetylka, kdyz se predemnou sklonila...
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 21:50
Cirrus/Pindra
...a kde že jsi to byl? to na ULZ nevypadá
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 22:19
Lowmick   
No co ja vim, tak "personal" na ocnim uz se minimalne 2 roky nijak extra nemeni.

A to mela jeste takovou poznamku "na me se koukejte", kdyz jsem ji na to odpovedel "vzdyt koukam" tak ji to asi doslo...
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 00:12
Sláva
Ja si zase letos pripadal jako v tom vypraveni od Donutila - povidam ji, ze to nemuzu nejak precist, ona se usmala a povida: "Ale muzete". A najednou jsem to precet a dostal pochvalu
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 07:17
MiG-21MFN
no před dvouma rokama tam byla taková hérečka, ale letos sem měl smůlu
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 11:34
jožo
Kupodivu som bol na LZU v Prahe aj ja, keď som išiel do civilu (z Unhošti), aby som mohol hneď po návrate lietať, a tam som mal problém s mladou ušnou doktorkou. Okrem iného v takej dlhej chodbičke ona na jednom konci a ja na druhom a šeptala a ja som musel po nej opakovať. Ovšem šeptala také veci, že som veľmi nemal odvahu to po nej opakovať, lebo som si myslel, že dobre nepočujem. Dosť dlhú dobu sa na vojačikovi dobre bavila, než sa nado mnou zľutovala.
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 16:45
kuma   
To už bylo v Černejch baronech - "závěr: pacient je zcela hluchý, slyší dobře pouze slova ho*mo, p*del a m*dat"
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 21:41
jožo
Tak to čumím. presne také a podobné výrazy použila, okrem toho záveru. A ešte poď ma........ Ja som bol z toho chudák v šoku a ona sa zrejme dobre bavila.
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 16:53
Toomitsch
tak jsi ji tam mel v te dlouhe chodbicce zvalchovat
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 17:57
Lowmick   
Cooo? Tam jsou ted furt 3 hodne slusny.
Me se zase podarilo prosvihnout tu doktorku na internim, poprve jsem sel asi o 3 tydny driv a byl tam jenom doktor...ble
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 18:00
MiG-21MFN
tak to jsem si jich asi moc nevšimnul ale teda já sem si hezky vybojoval doktorku. normálně na drzo sem si stoupnul ke dveřím jako první a šel jsem tam
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 18:03
Lowmick   
Ja bych si ji taky bejval "vybojoval", kdyby tam byla... Na tom neni nic drzyho k ni jit.
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 18:18
MiG-21MFN
to ne, ale já sem tam ještě předběhl pár dalších členů
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 22:17
FSPilot   
Nemáš chlastat
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 12:06
Toomitsch
kazdy blb taky...
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 22:03
maskot
pozri sa na stranku Leteckeho uradu SR www.caa.sk, tam su vsetky predpisy v slovencine alebo v cestine. Tam najdes aj predpis ohladom zdravotnej sposobilosti.
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 22:18
Doug   
U ŘLP jsou to max. 3 dioptrie (teda, když jsem byl já na vstupní prohlídce), pokud máš jedno oko OK a na druhý jsi slepej tak máš smůlu. Prověřuje se barvocit, audio vyšetření (ale tam nevím jaká je tolerance hluchoty), neurologie - ale tam se spíš prověřuje, jestli nejsi nějak retardovanej (správnost reflexů a hybnost páteře), kompletní krevní obraz - stačí vyšší kyselina močová nebo bilirubin a jdeš z kola ven, bílkovina nebo cukr v moči a následuje to samý, na interně krevní tlak a EKG (opět nevím normu) no a psychologie...největší síto. Tak hodně štěstí a držte mi palce, jdu tam v březnu.
 

Zdravie pilota a ATC   23. 2. 2009 / 22:22
Doug   
Jo, abych nezapomněl, nevím kdo má jaký zkušenosti s těma laserovýma operacema, ale moje kolegyně na střední mívala popelníky a po laserové operaci ji normálně vzali, tak nevím. Brát stav před operací je nesmysl, protože to se nikam nehlásí, vyšetřují stav, který je v době posuzování...u pilotů ale nevím.
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 12:12
Marky Parky   
Opět opakuju, mám trojku (ŘLP) a mám 3,5 dioprtie na obou očích.
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 13:09
Blackrat
Hele lidi jak to teda je? Z celyho stromu jsmem nepochopil, jestli muze dostat druhou třídu na GLD, SLZ nebo paragliding clovek, co vidi jen na jedno oko a slysi na jedno ucho? Jestli jo tak si to du vybehat
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 14:29
Toomitsch
Pokud ovsem nebehas na jednu nohu
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 14:32
Blackrat
No kdyz uz si to nakous...
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 14:36
Hermann   
tu nohu? dobrou chut ...
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 15:05
Toomitsch
Takova noha kaceni neni vubec spatna, s cervenym zelim, ramborovyma siskama a dvema pekne orosenyma budvarkama
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 17:32
pilot_master   
Tak pre kazdeho kto nerozumie vychadzam z refrakcnej vady, cize klasicka chyba oka. Bud si kratkozraky alebo dalekozraky.
Podla predpisu JAR FCL 3, ktory sa sklada z casti pre I.class cize obchodny pilot, dopravny a podobne a II.class cize aeroklubovy pilot a podobne.
I.class
Pri vstupnom vysetrni musi byt refrakcna vada v rozmedzi od +5 do -6 dioptrii. Co je myslim si dost velka tolerancia.
Samozrejme ak trpi niekto inou chybou oka nech si prestuduje ostatne vady.
II. class
Pri vstupnom vysetreni musi byt refrakcna vada v rozmedzi od +5 do -8 dioptrii.
Dufam, ze je to uz jasne
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 17:37
MiG-21MFN
aeroklubovej pilot je trochu nepřesný v aeroklubu je spousty lidí i s jedničkou. spíš bych napsal, že dvojku má PPL, GLD, TMG a ULL. teda ale ty tolerance jsou obrovský. seš si jistej? to snad neni možný při 5ti dioptriích seš už uplně slepej
 

Zdravie pilota a ATC   24. 2. 2009 / 17:48
pilot_master   
Ano, som si isty Aspon tak to pise predpis...
http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/dokumenty/Jar/JAR-FCL_3/data/print/JAR-FCL_3_cely.pdf
Strana 48. pre I.class
 

Zdravie pilota a ATC   2. 3. 2009 / 22:33
pilot_master   
Mohol by niekto prosim potvrdit tie moje slova ? Z predpisu to sice tak vyplyva ale aj mne sa tie tolerancie zdaju az prilis velke.
Dakujem
 

Zdravie pilota a ATC   2. 3. 2009 / 22:37
Tragédie v JRD
hele, a nebylo by lepsi vzit teleofn a rovnou tam zavolat? nez lovit nespolehlive informace po netu?
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ