FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 11. 8. 2025, svátek má Zuzana Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ?? Jeden příspěvek | Celý strom
Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   23. 2. 2009 / 21:51
Matyx   
Zdravím Při dnešním letu jsem si řekl, že zkusím na IVAO v neřízeném prostoru použít METAR cílového letiště přes IVAP. Takže jsem v TA hezky poctivě nacvakal palce rtuti dle IVAPova A3027, přistál (visual approach, takže jsem na přístroje u turbíka moc nekoukal) a jaké bylo moje překvapení, když mi FSPAX napařili mínus 280 bodů za špatný altimeter. Zmáčknu "B" a ejhle, podle FSX byl tlak 3037. Ještě jednou zkontroluju METAR a pořád 3027.

Tak a teď babo raď - je to jen problém neřízeného prostoru, nebo mohu podobný rozdíl očekávat i v řízeném, a měl bych si tedy raději vypnout tuhle kontrolu v FSPAX ? A pokud to tak je, nedá se to nějak sesynchronizovat, nebo je ten rozdíl daný něčím nevyhnutelným ?
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   23. 2. 2009 / 22:32
FSPilot   
Tahle chyba se občas objevuje... to je už normální... proto já osobně přelazuji ze standardu na QNH přes "b" (altimeter reset) a kontroluju, jak moc odchýlený od cílového letištního METARu je a pokud se liší, tak průběžně "B" mačkám a kontroluju, jestli se to mění nebo ne
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   23. 2. 2009 / 22:34
L3V3L
ARAIG, viď?
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   23. 2. 2009 / 23:18
FSPilot   
Tak co je ARAIG na tom, že ti METAR dá QNH, které nesedí? Tady platí pravidlo "Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá"
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 00:15
Cirrus/Pindra
já to tak taky dělam přece nebudu klesat při přiblížení do země, že jo...
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 11:01
Mike2811
Ono to mačkání je taky takové nanic. Při odletu ho používám, ale na příletu vlastně nastavuješ v 10000 stopách takových 20 mil od letiště, dost často se to ještě liší - posune se to třeba i o 5 hPa, a hodnota uvedená v METARu, jenž původně vypadala chybně je nakonec správně. Takže to dělám tak, že do výškoměru prvně nacvakám údaj z METARu a pak na finále to zkontroluji pomocí Béčka...
Pro IFR to bohatě stačí, tam se dokud nejdeš na přiblížení nedostaneš k zemi na míň než 1000 metrů a tak velká chyba tam ještě nikdy nebyla...
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 11:47
Matyx   
Tohle je rozumny kompromis i pro AIRAG .. je pravda ze se to lisilo malo, takze nejspis bude stacit v TA zadat z Metaru a na finale nezapomenout "refreshnout" pres B )
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 15:28
FSPilot   
No v 10000ft to teda moc ARAIG není Teda hlavně ne v ČR Co se týče našeho území, tak se to týká při přeletu FL60 nebo níž (pokud od ATC nedostane člověk dříve), což teda odpovídá těm zhruba 20nm, ale to většinou jakštakš stačí A jediný důvod, proč to "b" mačkám a kotroluju to víckrát je právě ten rozdíl v místě, kde jsem a v místě přistání
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 16:09
Mike2811
Vidíš to, nějak se mi vykouřilo z hlavy, že u nás je to jinde, ještě že to je na těch Jeppících vždycky hezky nahoře napsané...
Tak třeba v US and A máš hranici 18000 stop, tak je to takový rozumný kompromis...
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 16:12
Matyx   
Zdá se, že je tady asi nějaké nedorozumnění (na mojí straně). O kus níž mě kutak opravuje že ne TA ale TL ... a teď ty tady jmenuješ že 10000ft, o kterých jsem vůbec nepsal. Tak v tom případě bych tedy měl ještě dotaz - jaký je rozdíl mezi TA a TL ? A proč 10000 ? Třeba když létám v USA (což je u mě většina času) tak to mám na 18000. Nešel by nějaký odkaz na nějakou "guide for dummies", která to popisuje včetně rozdílů mezi starým a novým kontinentem ? )

díky
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 16:17
Pips   
Transition altitude je když zespodu prostoupáváš a přecházíš z výšky na level a transition level je, když to proklesáváš a jdeš z levelu na výšku, ať už je to výška jakákoliv (5000, 6000, 10000, 18000)
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 16:44
FSPilot   
Těch 10000ft psal Mike

A teď rozdíl mezi TA a TL:
TA je pevně stanovená výška nad mořem (altitude) pro každé letiště a je v mapkách. Pro pilota podstatná věc, že nad tou výškou musí nastavit na výškoměru standardní tlak (1013hPa, popř. 29.92 inHg) a pak se létá v tzv. tlakových výškách, resp. letových hladinách (flight level). Takže je to výška, ve které nejpozději musíš přestavit výškoměr na let v letové hladině. Proto ti nad TA nikdo nebude říkat "stoupejte "9000 stop" apod., ale vždy "stoupejte letová hladina nula devět nula" apod.

TL je pohyblivá hodnota závislá na tlaku, která se stanovuje zase pro každé letiště zvlášť a je vždy výš, než TA, protože při letu v hladině neletíš v konstantní výšce nad mořem, ale letíš ve "výšce" - hladině, kde je stejný tlak. A protože neznáš skutečnou nadmořskou výšku, tak se musí letadlu včas zajistit tenhle údaj a tím je přestavení na QNH v takové výšce, kde mu nic nehrozí. Takže se dá říct, že poletíš ve FL50 při tlaku vyšším než je standardní tlak a ve skutečnosti díky tomuto poletíš ve větší výšce nad mořem, než 5000ft a v tomto případě může být převodní hladina 50, protože jak přestavíš výškoměr na QNH, tak se ti nemůže stát, že bys byl níž, než v převodní výšce, tudíž jsi v pohodě bezpečně vysoko. Naopak, pokud by byl tlak nižší, než 1013 hPa, tak poletíš ve skutečnosti níž, než si myslíš, tzn. na výškoměru budeš mít hodnotu 5000 (teda při nastavení na standard FL50), ale ve skutečnosti budeš třebas ve výšce 4800ft, což by mohl být problém. Proto se v takovém případě volí hladina výš.
Z tohodle vyplývá, že TL je podle její definice nejnižší použitelná letová hladina nad TA, nebo tak nějak je to napsáno

Pro ilustraci dva obrázky. První let v letové hladině a ve výšce, jak vlastně vypadá profil letu a druhý jak je to s těma TA a TL

Stačí tak?
15573 B / 600 x 389 / FL_ALT.jpg
10168 B / 600 x 350 / TA_TL.JPG
 2x  

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 16:55
pseudoMates
Jen malá "oprava".. Není to "letová hladina nula devět nula", ale "letová hladinadevět nula"..Bez tý nuly na začátku.
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 17:59
FSPilot   
No koukám do předpisů a u FL v L Frazeo jsou jen příklady 120 a 200, menší nejsou... A někde jsem slyšel, že se právě nižší hladiny, než 100 mají hlásit 090 apod., protože znak letové hladiny je složen ze zkratky FL a tří čísel Že se to tak v reálu nedělá je jiná věc Ale zajímalo by mě, jak to teda podle předpisu má být Já to ani v L Frazeo, ani v L4444 nenašel
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 18:09
pseudoMates
Nula se tam neříká, protože by mohlo dojít k záměně s kurzem.
Na vejškoměru pod 10000ft taky nemáš žádnou nulu na začátku, tak možná proto..
Někde v předpisech to ale bejt musí.. To by nám asi objasnil Marky.
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 18:09
FSPilot   
Doufejme Kdyžak to snad najdu
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 18:31
maco
Jasně že tam zádná nula není. Ty v tom pořád hledáš nějaké složitosti. Stačí si uvědomit, že všechno co řekneš na frekvenci musí být jednoznačné. Poletí nějaký Číňan, co umí jenom číslovky, nebo Rus kterému tam rachotí motory a šumí ve sluchátkách a taky ti bude rozumět jenom ty čísla. Jak říká Mates, nesmí se to dát s ničím poplést.
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 18:45
FSPilot   
Tak ono to máš jedno, ne? FL100-FL360 se slpést dá taky Tak o těch pár čísel víc, to už takový rozdíl není
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 18:52
maco
No když chceš někoho propařit mezi horama, nebo ho chceš vykřižovat s odletem a on ti místo klesání začne někam točit Naopak když by místo točení třeba klesal, tak je tam TCAS a GPWS, které to můžou vyřešit To už je zas ale extrém. Prostě se smiř s tím, že pod FL100 se před to zádná nula nedává. A tečka
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 17:02
Mike2811
Jop, taky jsem se k tomu přiznal...
Ještě malé rýpnutí nebo spíš doplnění. Už jsem se potkal s jeppíky, kde byla pevně vyplněná TA i TL, a jak jsem to teď procházel více, vypadá to, že jediní kdo dopočítávají jsou evropani, všichni ostatní zřejmě jedou na pevno. Rusko to je kapitola sama pro sebe, protože pracují v metrech a s TL přechází nikoliv na QNH ale na QFE, což jest, atmosferický tlak na úrovni letiště, tzn. výškoměr po přistání ukazuje 0.
http://flight.sanyjo.cz/mapy/NonEurope/OMDB.pdf
http://flight.sanyjo.cz/mapy/NonEurope/CYYZ.pdf
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 18:40
Marky Parky   
Jj. Různé státy na to chodí různě. Někde jsou pevně dané TA i TL. A některé státy třeba naopak mají pevnou TL a dopočítávají TA (myslím Izrael, Dánsko - ale nejsem si jistý) - má to něco společného se zápornými nadmořskými výškami, ale to už hodně mlžím a tahám z paty
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 17:05
Matyx   
Díky za super vysvětlení !!!

Mimochodem, jak to vlastně kontroluje fspax ? On zjišťuje jen jestli sedí tlak na vzletu/přistání, a pak jestli je nad TA nastavený standard ? Tzn. pokud si to člověk na h/p a na short final "resne" přes B, a při překročení TA (mám nastaveno na USA, tzn. 18000ft) má 1013, tak už je mu jedno co je mezi tím ? Tzn. je jedno jestli mám TA korektně dle letiště, nebo až těsně před limitem, a zrovna tak jestli mám qnh letiště v TL nebo až na final .... to neřeší ?
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   25. 2. 2009 / 11:08
Matyx   
Ví to někdo ?
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   25. 2. 2009 / 11:18
maco
Nevím přesně, ale v nastavení máš na výběr buď typ USA (18000ft), nebo něco jako "většina zemí" a tam je myslím 5000ft - takže pokud máš tohle nastavení a jsi nad 5000ft, tak to FSpax neřeší. Vsadil bych se, že tlak kontroluje až po přistání podle publikované výšky letiště.
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 11:05
Matyx   
OK, s tím nemám problém, v neřízeném prostoru si stejně na AIRAG tolik nehraju - tzn. třeba občas létám na Victorech ve FL okolo 240, nebo když nemůžu najít mapy k letišti tak si příletovky vymyslím sám (jen se kouknu na terén na googlemaps, jestli tam nejsou hory ) a tak podobně.

Ale co v řízeném prostoru, když dostanu QNH od živého IVAO ATC ? Mám taky mačkat "B", nebo si můžu být jistý že v takovém případě to bude sedět jak zadnice na hrnec ? ))
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 11:07
maco
Živý ATC to bere z toho metaru co ti nesedí, takže po frekvenci se bavit o QNH a v kokpitu mačkat B
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 11:46
Matyx   
jasny
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 16:35
Gustav ( BHA576 )   
No s tím mačkáním klávesy B pozor. Zde při řízení ATC je důležité,aby tě viděl ve správné výšce a teď babo raď. Nevím jestli to má pro něj vliv,ale už jsem zažil diskuzi ,že chtěl výšku 4000 při QNH takovém a takovém - já jsem ovšem zjistil,že po zmáčkutí B jsem úplně jinde a tak stroj se dorovnal na výšku podle nového QNH a bylo zle,protože ATC mne viděl v jiné výšce Takže kompromis je,že Béčko mačkám až na páté majli před dosednutím
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 16:46
FSPilot   
Jestli to nebude tím, že se ATC na radaru ukazuje tlaková výška (aspoň tak to bylo v jakýchsi testech) Ale tohle nevím přesně
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 17:01
Sláva
ATC se zobrazuji data z odpovidace SSR, ktery vysila tlakovou vysku na standardnim tlaku (1013,25), cili tvou FL.
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 17:03
pseudoMates
Která je pod převodní hladinou přepočítávána radarovým systémem podle aktuálního QNH na danou letovou výšku.
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 16:58
pseudoMates
Nechápu, na co při online lítání používat "B".. QNH dostaneš od ATC, správně ukazovanou hodnotu výšky letu si můžeš při přiblížení ověřit na dvou místech.. FAF a OM. Takže učit lidi mačkat nějaký "Béčko" je imho nesmysl a zcela zbytečné..
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 17:00
Toomitsch
Ale je pohodlnejsi zmacknout b nebz klikat na vyskomeru
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 17:01
pseudoMates
Hmm, tak to pak nechápu smysl lítání online..
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 17:02
Toomitsch
aby sis mohl dat na peraku do profilu ze ses pilot na IVAO, ne?
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 17:13
Mike2811
Řídící ale dává QNH na základě METARu, takže když se mi pomate FSka, nebo spíše posílání počasí z IVAO serveru, tak se to bude lišit a je pro mne bezpečnější mít správnou hodnotu.
Ten FAF a OM myslíš, že když jsem na G/P nad OM, tak mám mít výšku dle mapky a když ne, tak je někde problém ?
Mačkat Béčko je zbytečné dokud se informace QNH z METARu, ATC a FSky shodují, ve chvíli, kdy se rozejdou, bych tam chtěl mít tlak, který si myslí FSka, protože jinak bych si mohl rozbít letadlo...
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 17:20
pseudoMates
No.. Pokud bys byl výš, resp. by tě ATC tě viděl výš, tak jsou pro tebe "hrozbou" okolo letící letadla, která by od tebe za normálních okolností byla hladinově separovaná.
Pokud bys byl, řekněme o 300ft níž, tak je to pořád ještě v toleranci mimo RVSM prostor a ATC nemusí podnikat žádné kroky a ty bys měl být v klidu, protože i tak bys měl mít zajištěn odstup od překážek na zemi.
Pokud by rozkol byl větší, než 300ft, tak ATC musí podniknout patřičné kroky, které s velkou pravděpodobností povedou k vypnutí modu C. To, co si tam pak nastavíš už je na tobě, bo ATC výšku neuvidí a bude věřit tomu, co mu hlásíš.
Co se týče kontroly, tak ano, OM je na to celkem jak dělanej. Máš u něj zvukovej signál, takže stačí checknout, jak jsem vysoko, jak bych měl být a hurá dolů.
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 17:33
Mike2811
Ono těch 300 stop taky může bolet, když poletíš na ILS CAT I a máš minimální dohlednost, tak tam je DH 200 stop, ovšem pokud jsi o nějakých třeba 250 stop níž než bys měl být tak zem potkáš 50 stop nad DH, když ještě relativně poklidně klesáš. Určitě se toho dá nějak všimnout, nepoměr mezi výškou a DME od prahu dráhy, radarový výškoměr řve o 106 atd, ale chybka se vždycky může vloudit...
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 17:42
pseudoMates
No právě.. nevšimnout si toho na OM a ignorovat radar. vejškoměr.. to už chce kuráž..
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 18:02
Gustav ( BHA576 )   
No Mate a teď jsme u toho
Otázka zní: Co vlastně simuluje FSKa?
Přístroje ukazují výšku ( myslím tím pod převodní hladinou ) v závislosti na nastaveném QNH a teď tam ještě máme ( myslím na přístrojích ) radiovýšku nad terénem od které stroj ( automat ) odečítá poslední údaj až do dosednutí. V reálu je to nějak takto a otázka zní je to takto hezky i v FSce? Sedí ta radiovýška skutečně k terénu a nebo jí FSka pokoutně simuluje právě s toho nastaveného QNH? Nemyslím reální létání já myslím pouze FSkové létání.
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 18:09
FSPilot   
Tak tohle mi vysvětli "Přístroje ukazují výšku ( myslím tím pod převodní hladinou ) v závislosti na nastaveném QNH..."

Radovýška je výška nad terénem a tu FSka simuluje (aspoň tak to u mě vypadá) nezávisle na nějakém barometrickém systému, stejně jako v reálu Nechápu, jak by se to z toho dalo počítat
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 18:13
Gustav ( BHA576 )   
Ivo přečti si to pořádně
Ta výška je podle nastaveného QNH - to je souhlas.
No a pak má letadlo radar,který mu hlídá výšku od terénu - nebo tomu tak není?
Já myslel,že takový radar má. Jestli se pletu - tak poslední příspěvek ignorujte
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 18:11
pseudoMates
Tak tak.. Radiovýškoměr FS simulovat umí..
V reálu to funguje tak, jak píše kdesi v tomhle stromě "Sláva" a já ho jen doplnil.
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 18:06
FSPilot   
Ještě nutno podotknout, že OM není na všech letištích Takže to všude nezkontroluješ. Na FAFu to zkontrolovat jde - ale položme si otázku, kolik lidí ve virtuálu ví, kdy bude na FAFu?
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 18:10
pseudoMates
Taky jsem si, pozdě, uvědomil, že OM není všude.. 4.nm ale je a dá se odečíst.. takže se to dá zkontrolovat.
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 18:38
Mike2811
Za předpokladu, že je lokalizér i s DME, což taky není úplně všude...
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 18:52
FSPilot   
Ale bývá VOR A u IFRu je vždy nějak určená trať, takže podle nějakých určených bodů se to možná určit dá

Ikdyž tak mě napadá... Mates píše, že např. u toho OM... no, pokud tam člověk nemá nějaké vertikální vedení (což mě napadá buď L NAV, nebo ILS, jiné v dnešní době pravděpodobně nebudou - nevím, jestli se někde využívá MLS), tak stejně odchylku od výšky nezjistí, protože např. na VOR/DME podle DME vedu letadlo na sestupové dráze a pokud mám blbě nastavený výškoměr, tak jsem v pr..., protože to znamená CFIT nebo jak je ta zkratka a nikdo na palubě nemá šanci zjistit, že QNH nastavené je k ničemu A jediný běžně dostupný druh přiblížení, kde by se to dalo zjistit je ILS

Takže propaguju "B" dále
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 19:06
Mike2811
Není na vertikální vedení V NAV ? Jinak mám dojem, že ten IRS a všechny podobné systémy dopočítávají jen souřadnice, ne výšku....
Ještě můžeš použít PAPI, ale když vidíš 7 km na PAPI, tak se už nemusíš moc dívat, jestli máš přesně nastavený výškoměr...
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 20:04
FSPilot   
Jo pradón, měl jsem na mysli V NAV...
A k tomu IRS... podle čeho myslíš, že letí letadlo, když má zapnutý mód V NAV? No samozřejmě, že podle IRS Protože inerce měří zrychlení ve všech třech osách a počítač v pohodě spočítá údaje jak pro horizontální rovinu (LNAV), tak pro vertikální rovinu (V NAV) A je dokonce tak přesný, že jsou pomocí V NAV certifikované mašiny pro přiblížení, kdy nepotřebují radionavigační prostředky, ale je není to Přesné přiblížení,jako u ILS, ale nepřesné jako u VOR/DME nebo NDB/DME apod.
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 20:30
Mike2811
No žiju v domnění, že podle normálního výškoměru. Co se pamatuju, tak je do IRS zakomponováno seřizování podle radionavigačních zařízení právě proto, že to trochu ulítává během letu, ovšem VOR ti neseřídí výškovou pozici.
Tak mě napadá, letadlo v hladině by se podle IRS ani držet nemohlo, protože při udržování FLXXX, vlastně lítáš nahoru a dolů v rozmezí několika set stop. Z pozice uživatele mi stejně jen radí, kdy bych měl na základě horizontální pozice, začít klesat, nebo stoupat. Tak nevim..
P.S: ...ale je není to Přesné přiblížení... Nehodící seškrtněte.
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 21:12
FSPilot   
Jo, už mi to trošku ulítává To víš, moc věcí najednou V NAV ti jen radí, ale letadlo je schopno podle něj letět od vzletu až do nějakých řádově pár nm od prahu dráhy "prakticky samo" - to bych nepovažoval, za pouhé "razení"
No to seřízení by se teoreticky dalo Ale lámeš mě... trošku nad tím uvažuju a možná to bude kombinace v FMS s palubním PC, výstupem z výškoměru a IRS, kdy vzdálenosti bude počítat z IRS, výšky kontrolovat podle výstupu z výškoměru, resp. z aerometrické centrály a to vše přepočítá tak, aby při zadaných parametrech začal stoupat, resp. klesat v určitém bodě Jo, možná to takhle bude Ale IRS k tomu potřebuje
A k tomu výškovému korigování by se v pohodě dala použít GPSka, ta to umí a novější éra to mají
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 22:12
Sláva
Ja ziju v presvedceni, ze FMS vyuziva pro informace o vysce data z ADC a vystup z IRS vyuziva jako vario. Uz jen z toho duvodu, ze pri inicializaci vkladas jen zemepisne souradnice, ne vysku. Jinak FMS neni jen poradni system, napr. pocita na zaklade Cost Indexu a dalsich udaju i profil stoupani, klesani - tim padem i T/C, T/D - apod. A dle techto vypoctu je system autopilota schopen vest letadlo po trati.
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 23:06
Mike2811
FMC jako takové toho umí víc, ale pokud jde o V NAV, tak tu "poradnost" jsem myslel tak, že po vzletu nastavíš do A/P třeba i cestovní hladinu, ale můžeš tam nastavit klidně i jen 5000 stop a potom to výš prostě nepoletí. Ono to souvisí s tím, jak se povoluje stoupání/klesání, zatímco trasa je schválená už při povolování, takže L NAV si vesele valí dál a dál až na poslední bod, zatímco V NAV musíš usměrňovat.
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   25. 2. 2009 / 09:59
FSPilot   
No V NAV si "usměrnit" musíš, protože je to tak automatické, že by to samo stoupalo a klesalo, bez ohledu na okolnosti a to je nepřípustné, takže na alt selectoru mu musíš nastavit hranice, kam může soutpat/klesat, jinak by to byla nebezpečná hračka...
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 21:16
FSPilot   
jo a škrkám "je"
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 19:12
pseudoMates
I u ILS přibližovacích map jsou DME vzdálenosti s publikovanejma vejškama pro jednotlivý míle přiblížení.. aspoň na LKPR to tak je. Takže kontrolu výšky si udělat můžeš, tím pádem je "B" irelevantní.. a amatérské...
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 19:14
maco
A jak to pak teda opravíš, když budeš klesat na sestupu VOR/DME a zjistíš že to máš blbě?
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 19:16
pseudoMates
Asi bych upravil vertikální rychlost.
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 19:56
FSPilot   
Ty to pořád nechápeš? Právě, že u ILS přiblížení to v pohodě zjistíš, protože máš vertikální vedení, ale u VOR/DME to nezjistíš, ikdyby ses pokrájel a takových havárek už v reálu pár bylo... Vem si, že jsi v mraku a nevidíš vůbec nic, máš blbě nastavený výškoměr, tak prstě letíš tak, aby na něm byla hodnota, jakou potřebuješ a jak klesáš, tak na vzdálensoti publikované na mapě chceš, aby ten výškoměr ukazoval nějakou publikovanou hodnotu, ale díky posunu vlivem blbého nastavení se budeš nacházet v úplně jiné výšce a nijak to nezjistíš
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 20:08
maco
Mě třeba napadlo sklesat na MDA a čekat až uvidím dráhu Jenže třeba v LKMT bych se rozplácl o hrad Starý Jičín To by mně teda zajímalo, jaké jsou postupy třeba v takové cessně co nemá radiovýškoměr a dohlednost je fakt blbá.
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 20:12
FSPilot   
Řeknu ti to jednoduše Letět jinam a nebo neletět, protože to není IFR, žejo Povinné vybavení pro různé druhy letů má nějaké opodstatnění
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 20:50
maco
No právě že C172 normálně IFR lítají.
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 21:15
FSPilot   
ale koukni do požadavků pro vybavení pro různé kategorie Taková 172 bude vybavená na CAT I, kde radiovýškoměr tuším není potřeba a při té rychlosti 70KIAS na finále má hromadu času Však si vem, že LFA jde taky kolem 70-80 KIAS na finále a jak dlouho trvá, než se doplazí od prahy dráhy 04 k C, aby s tím někde mezi C a B pilot prásknul, aby moh vyjet po B
Radiovýškoměr je myslím povinný od CAT II nebo IIIa... ale to jsou jen doměnky
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 22:01
Marky Parky   
CAT II a výš.
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 22:02
Marky Parky   
Na zákadě své nedávné zkušenosti z nočních přistání bych rozhodně netvrdil, že má hromadu Času
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 22:11
FSPilot   
Když vezmu konkrétně LKMT s 3500m dlouhou dráhou, tak bych řek, že hromadu času má S tou cessnou se člověk může rozhodnout v MDA v půlce dráhy a v pohodě s tím sedne.... s bulíkem člověk uslyší "Minimums" a okamžitě se ozve buď "Landing" nebo "Go-Around" a tam zaváhání půl vteřiny je už pozdě.. u té cessny má člověk bych řek tak skoro půl minuty Samozřejmě jinou zkušenost, než sim z pohledu IFRu nemám
Ale jinak abych se upřesnil, tak tu hromadu času myslím v podovnání s většími a podstatně rychlejšími letadly
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   25. 2. 2009 / 08:32
maco
Proto jsem psal, že by mně zajímalo jak by tohle pilot Cessny za IFR řešil. Ono i na CAT I je počasí mizerné a ten Starý Jičín by nemusel vidět
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   25. 2. 2009 / 10:04
FSPilot   
No před kopcem tě radiovýškoměr stejně nezachrání Si vem, že před sebou máš prudce stoupající terén a radiovýškoměr měří vzdálenost k zemi pod letadlem, takže nic do poslední chvíle ani s ním nepoznáš V tomhle případě by to spíš chtělo GPWS
A k tomu jičínu...ten je docela daleko a v té vzdálenosti by v MDA letět nemoh, spíš v minimální sektorové výšce, ne? Na MDA může být tak na 2, max 3nm od letiště
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   25. 2. 2009 / 10:56
maco
Jenomže když nevíš, že máš špatně nastavený výškoměr a z okna nic nevidíš, tak budeš normálně klesat na sestupu až na MDA teprve tam ti podle DME dojde, že je něco špatně.

Nedávno jsem tam měl nějakého němce co při QNH 0988 nastavil 0998 a letěl ve 2600ft, což je u nás minimum!! A i když letěl na ILS, tak na tu chybu nepřišel, dokud jsem ho neupozornil. A 400ft už je slušný rozdíl.
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 17:01
maco
Tak jinak Nastavit QNH ručně a když tě ATC vidí jinak, tak zmáčni B. Pokud to pořád nesedí, tak se zeptej na rozdíl při ručně nastaveném QNH a ten rozdíl pak udržuj - příklad nastavím 1014 hPa a budu držet 4700ft, protože ATC mě vidí o 300ft výše.

Otázka je jak je to s ostatním provozem Z toho hlediska bych použil B abych měl stejný tlak(takže i výšku) jako ostatní piloti, i když mě ATC uvidí jinak.
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 12:01
kutak
na letišti, který nemá vlastní METAR mačkej B.. bude tam nějáká průměrná hodnota z okolních metarů... jinak QNH při klesání se nastavuje v TL ... jinak mělo by se to lišit jen maximálně o jednotky na řízenym letišti s metarem (aspon teda u mě v FSce tomu tak je)
 

Altimeter rozdil IVAO / IVAP vs. FSX ??   24. 2. 2009 / 15:29
FSPilot   
já už zažil, že v METARu bylo klidně i o 10-15 hPa míň atd.
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ