FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 16. 6. 2024, svátek má Zbyněk Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Komunikace -heading Jeden příspěvek | Celý strom
Komunikace -heading   26. 2. 2009 / 18:04
Lejzy
Ahoj, vcera jsem na IVAO letel s VFR letadlem (H. Hurricane) a prekvapil me silny vitr v Tunisku (320/21 - studena fronta ). Stalo se pak, ze jsem se blizil k letisti, ktere jsem jeste poradne nevidel a dostal jsem prilis blizko trasy vzletajicich letadel. V tu chvili ATC rekl ze turn left headng 070, ale ja mel na kompasu asi 068. Chvili jsem premyslel co delat a kdyz to zopakoval a dodal IMIDIATELY tak jsem zatocil na 055 a snad uz to bylo ok. (070 je priblizne smer po vetru drahy) Chtel bych se zeptat co jsem spravni rikat a delat, a jestli jsem spravne pochopil, co je to heading.
 

Komunikace -heading   26. 2. 2009 / 18:19
Hermann   
Nebylo to ok. Heading je tak kam miris, tedy udaj podle kompasu. Mistni ridici nebral v potaz silu vetru (resp. nejspis po tobe chtel, abys mel tzv. bearing 070; bearing je to kam letis, tedy slozeni dopredne rychlosti danym kurzem + vitr). Pokud jsi dostal heading 070 a mel si na kompase 068, nejlepsi je oznamit ridicimu, ze jiz mas heading 068 a informovat ho, ze je silny vitr. On by jej mel vzit v potaz a nasledne upravit pozadovany heading tak, aby si miril tak kam potrebuje.
 

Komunikace -heading   26. 2. 2009 / 18:39
Lejzy
Diky. Tim ok jsem myslel, ze ho to uspokojilo a uz se neozyval. Je tedy mozne ze jsem se preslechl a ridici rikal bearing. Ja tam s tim vetrem vubec dost zapasil a zavrsil to pristanim s preklopenim na kridlo Jeste ze jsem vypnul detekce bouracek.
 

Komunikace -heading   26. 2. 2009 / 21:21
maco
Bearing se neříká. Je jenom heading a to, že letíš jiným kurzem než si ATC myslí není tvůj problém. Správně by se tě měl nejdřív zeptat jaký máš kurz. Ty bys mu řekl že 068 a on by si řekl "aha, asi tam fouká" a otočil by tě tak jak by mu to vyhovovalo a ten snos větru vyloučil.

Ty jako pilot nic neřešíš, jenom držíš na kompasu přesně to co ti on řekne.
 

Komunikace -heading   26. 2. 2009 / 21:04
Flora   
Ze strany řídícího by bylo nejjednodušší a zároveň nejrychlejší říct frázi typu: "Turn left/right about xxx degrees." ne?
 

Komunikace -heading   26. 2. 2009 / 21:22
Karel
nejjednodušší a nejrychlejší možná ano... Ale na "přesné" pokyny typu "about" není frazeologie moc uzpůsobena, jestli mi rozumíš...
 

Komunikace -heading   26. 2. 2009 / 21:57
pseudoMates
1) absolutní zatáčka = příkaz od ATC s údajem konkrétního kurzu, na který chce, aby pilot točil své letadlo. Frazeologicky takto..: "OKABC, turn right, heading 070."
2) relativní zatáčka = příkaz od ATC s údajem o počtu stupňů o kolik chce, aby pilot letadlo otočil. Zpravidla se používá po pěti stupních.. Frazeologicky takto..:
"OKABC, turn 15 degrees to the right." Čili, žádný about..
3) jako VFRu mu neměl co dávat nějakej kurz, pokud si o to pilot sám nepožádal.
 1x  

Jdou Vam stranky Avsim.ru   26. 2. 2009 / 22:00
Glady
uz mi to nejde dva dny!
 

Jdou Vam stranky Avsim.ru   26. 2. 2009 / 22:00
pseudoMates
A jak to souvisí s headingem pro VFR..??
 

Jdou Vam stranky Avsim.ru   26. 2. 2009 / 22:06
Glady
protoze jsem nechtel delat novy prispevek!!
 

Jdou Vam stranky Avsim.ru   26. 2. 2009 / 22:10
pseudoMates
No a proč to rveš do tohohle stromu..???!! Wake up, kámo.. Už je večer..
Založit nový téma není protizákonné, byť, to, že nejde avsim.ru asi nezpůsobí ukončení globální krize..
 

Jdou Vam stranky Avsim.ru   26. 2. 2009 / 22:14
Glady
No tak z toho bych se posral!!! Kdyz jsem udelal novy strom, tak jsem tady dostal pojeb, ze se pak tady nikdo nevyzna!!!!!!!!!!!! Kdyz to dam uz do nejakeho stromu, tak dostanu pojeb, proc to davam sem! Tak uz tady tomu nerozumim! Da mi nekdo jasnou odpoved?
 

Jdou Vam stranky Avsim.ru   26. 2. 2009 / 22:15
Fero
Chlape ty jsi hysterka. Jo, jdou mi
 

Jdou Vam stranky Avsim.ru   26. 2. 2009 / 22:17
MiG-21MFN
ty seš asi dement a nedokážeš myslet mozkem ne? ty vole když založíš strom, kde je stejný nebo podobný téma, který se řeší hned vedle, tak to je jasný, že je pitomost zakládat novej strom. ale tohle to je trochu moc. akorát v tom děláš bordel.. se prober.. poslední dny mě z tvejch příspěvků docela padá huba
 

Jdou Vam stranky Avsim.ru   26. 2. 2009 / 22:18
pseudoMates
Hlavně to chce klídek a nohy v teple..
Pojeb jsi dostal zjevně proto, co jsem psal v předchozím postu a sice.. že to je naprosto bezvýznamná informace, že nejde avsim.ru. Prostě nejde.. a až půjde, tak půjde všem.
 

Jdou Vam stranky Avsim.ru   26. 2. 2009 / 22:28
Lowmick   
Zkousel jsi projimadlo?
 

Jdou Vam stranky Avsim.ru   26. 2. 2009 / 22:31
pseudoMates
Původně jsem chtěl něco podobného odpovědět, ale řekl jsem si, že nebudu při večeru tak krutý.
 

Jdou Vam stranky Avsim.ru   26. 2. 2009 / 22:38
Lowmick   
Krutý je kdyz mu to nejde dva dny. Tohle co se tu pise je oproti tomu sranda...i kdyz z vedlejsiho threadu by se moh posrat...to jo...
 

Jdou Vam stranky Avsim.ru   26. 2. 2009 / 22:40
pseudoMates
A teď máš na mysli kterej..? Ten o LKMT, nebo ten o PMDG airacu..? Bo tam se to taky začíná rozjíždět..
 

Jdou Vam stranky Avsim.ru   27. 2. 2009 / 08:27
Toomitsch
Tak tohle mne po ranu dostalo do koulen
 

Komunikace -heading   26. 2. 2009 / 22:32
Flora   
Díky Mate, jde to oblíbených, ujasnil jsi mi to.
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ