To je dost složitá problematika. Resp. hodně obšírná. Záleží na tom, jestli se předává mazi LKAA ACC sektory, nebo mezi LKAA a zahraničním FIRem, nebo jestli mezi LKAA a regionální APP, nebo mezi LKAA ACC a LKPR APP atd..
Základní pravidlo ale zní, že se předává letadlo nekonfliktní ze sektoru A do sektoru B, myšleno nekonfliktní s provozem v sektoru A. To, jestli je letadlo konfliktní s provozem v sektoru B je samosebou starost ATC v sektoru B.
ATC povětšinou do systému nezadává takovéto údaje, aby bylo jasné, koho kam ladit. To obstarává SW, tušim, že ESUP na základě dat z letových plánů. Protože ESUP ví, kudy letadlo poletí, tudíž, které horizontální hranice kterých stanovišť protne a taky podle cestovní hladiny a na základě zadaných koordinačních dohod mezi jednotlivými stanovišti ATC taky ví, kterými vertikálními hranicemi sektorů mašina prolítne. Podle toho se taky na radarovém zobrazení "vybarvuje". Na EC2000, který používá LKAA ACC/APP, LZBB se cíl, který je řízený jiným stanovištěm ATC, než ke kterému přijde na spojení, zobrazuje modrobíle. Když nepřijde vůbec na spojení nikomu s ATC daného FIRu, nebo s takovým letadlem bylo již spojení ukončeno, tak se zobrazí tmavě modře a pokud přijde danému ATC na spojení, tak se zobrazí bíle. Co jsem tak ale zjistil, tak se nedávno měnil postup přebírání letadel na ACC. Nedokážu ho ale popsat, neb jsem se s ním ještě nijak moc neseznámil. |
|