|  |  | Autoland a podrovnání 27. 2. 2009 / 23:58 | |
|  | Chtěl bych se jen zeptat na podrovnání u autolandu s B737 PMDG, letadlo se navede na přistání, ale "spadne jak kámen", nepodrovná se....co musí být zapnuto na panelu autopilota? Díky... |
| |
|
 |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 00:05 | |
|  | Musis mat aktivovane "CMD A" a "CMD B".... + naladena frekvencia ILS na NAV1 a NAV2... |
| |
|
 |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 00:06 | |
|  | Nevím, jak to mají NGčka, ale v PIC (classic serie) se musel zvlášť zapnout druhý kanál AP po za captureovaní G/S... tedy, jak se to plně chytlo v ILS, tak se stikl CMD B, takže jel na dva kanály. Nejprve se objevilo na PFD "1CH", že to jelo jen na jeden channel (kanál) a pak se dalo v tom řádku (teĎ si nevzpomenu, jak se to jmenuje) u pitch modu FLARE, který se dá do aktivní pozice tuším 50ft nad terénem a je třeba to sledovat. Pokud se tak nestane, honem honem na Go-Around Právě to Flare je to "podrovnání" 
Postup je úplně stejný, jako při klasickém ILS přistání, jen místo 1ch přistání jdeš na dual, tzn. máš navíc zapnutý CMD B. Nevím, ale jak to má PMDG ošéfované a jestli to na NGčkách není jinak |
| |
|
 |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 00:13 | |
|  | Na NG je to prakticky taky tak jak si to popsal  |
| |
|
 |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 00:27 | |
|  | Ok, díky hoši, asi to je tím, že jsem neměl zapnutý 2. kanál... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 00:39 | |
|  | Ne asi ale urcite  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 00:44 | |
|  | Tak určitě no  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 08:53 | |
|  | mne ide autoland aj s jednym kanalom |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 08:56 | |
|  | No takhle, ono technicky de urcite, proto se zapinaji oba, aby to bylo fail safe kdyby jeden vypadl, ale nezkousel sem nikdy sedat od zacatku priblizeni na jeden...podle mne se proste neaktivuje autoland priblizeni, stejne tak jako se ti tesne pred dosedem neukaze flare... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 09:03 | |
|  | Ale jo, přiblížení to drží, prostě klasicky to jde po ILS paprsku až na zem.Bez podrovnání to s tebou jebne o zeměkouli  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 09:04 | |
|  | Ale jo, to mi je jasny, ja prave na ILS jdu vzdy jen na jeden kanal, a jen pro autoland bych to zapl na dva. Ale na jeden kanal od zacatku priblizeni by ti s tim proste ero nesedlo. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 10:13 | |
|  | Opravdu je to autoland?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 10:49 | |
|  | opravdu  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 10:24 | |
|  | No... jak bys popsal provedeni CMD B ve svete FS? Tim myslim jak chces dosahnout rozdilu mezi single a dual? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 10:37 | |
|  | No, jednoduse tak, ze 737ma ti pak proste nebude pristavat v modu autolandu, pokud pojedes na jeden kanal, proste bude cekat, ze to pred pristanim vezmes do ruky. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 11:12 | |
|  | aha, "jednoduse", to je jak? aircraft.cfg, .air?
Dejme tomu, ze ti dam model napr. Z-142 a Z-43 a reknu, u 142ky chci single channel, u 43 dual. Vase cinnost pane? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 15:41 | |
|  | Prosim? Zrejme mne nebo tobe neco unika. Nevim co presne chces vedet, ale PMDG 737NG, stejne tak jako dalsi podobne pay addony, simuluji 2 a vice jednotek autopilota. Ne tak, ze by ti jeden vypadl pri DH nebo neco podobneho, ale kdyz jednoduse nepripojis obe jednotky pri ILS priblizeni nebo nedas ISL frekvenci do obou NAV radii, tak ti to proste na autoland nesedne, to je cely. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 15:46 | |
|  | No ne, me zajima jak chces ve svete FS odlisit presnost single a dual channel, nic vic.
Jak to funguje mi vysvetlovat nemusis  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 15:50 | |
|  | Aha tak No, puvodne sme se o presnosti nebavili, jen proc to nekomu nejde zapnout, je mi jasny ze az takhle to v FSce nejde  |
| |
|
 |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 03:15 | |
|  | Co blbneš s go-around ? Tak snad jsem pilot a pokud situace direktivně nevyžaduje autoland, tak to doplachtím ručně, nebo se to podle bějakého předpisu nesmí ? 
Ad PMDG: Mám 747 a tam je se po nalítnutí ILS zaktivuje druhý a třetí autopilot sám. Ani nevím, jestli to lze dostat do ILS na jeden A/P, ale ono je to celkem jedno, protože vypnout se dá vždycky...  |
| |
|
 |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 04:42 | |
|  | FSpilot samozřejmě popisoval situaci, kdy není dostatečná vizuální reference pro dokončení přistání za vidu, pak je na řadě go-around a divert na letiště s lepšími meteo podmínkami ( min. o jednu kategorii)... |
| |
|
 |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 08:07 | |
|  | Nevím, jak je to s reálností PMDG 747, nikdy jsem ji neletěl a ani trošku ji z kabiny neznám, ale autoland se dá létat jen při LVP, protože na to, aby to éro korektně letělo, tak se musí dělat větší separace, aby nebyl tolik ovlivněn paprsek z ILS a na autoland se může sedat pouze při počasí CAT III (pokud se nemýlím... ale něco mi říká, že to je až u IIIc - jen doměnka) a v tom případě platí to, že pokud se v 50ft nezacapturuje FLARE, tak sedat nesmíš, protože je to prostě o hubu, když nic nevidíš 
A z tohodle důvodu těžce pochybuju, že by to na autoland šlo samo od sebe... ikdyž teoreticky to možné je, akorát s tím, že jako autoland se pokračovat nesmí, pokud není vyhlášená příšslušná kategorie a tím pádem se AP musí odpojit nejpozději v MAPtu, pokud se jde na přistání  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 08:49 | |
|  | Proc by se nemohlo pristavat na autoland i pri dobre viditelnosti? Kdyz vidis, tak do toho AP muzes prece sahnout, a takhle se prece cas od casu testuje spravna funkcnost autolandu stejne tak jako si to posadka opakuje, ne? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 11:39 | |
|  | Jo, ale musí to říct ATC, aby tam právě nedošlo k ovlivnění toho LOCu dalším provozem. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 15:43 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 16:50 | |
|  | A jak se to tedy liší, jské změny řídící provede proti normal ILS přiblížení ? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 16:56 | |
|  | No, tipoval bych to minimalne na zastaveni era na CATII/III HP? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 16:57 | |
|  | Já si tipnu: Podle mě v tu chvíli nesmí být v prodloužené ose dráhy (myšleno jen v dosahu signálu ILS) žádné další letadlo, tzn. letadlo, které má zapnutý AL je jediné na finále a zároveň se nenachází žádné letadlo v ose dráhy po odletu z té dané dráhy. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 17:01 | |
|  | Letadlo po vzletu nevadí.. To přece žádnej signál neruší.. Je za anténou LOC a daleko za anténou GP.
Musí bejt podle mě volná ochranná zóna LOC, což je, že všechna éra, ať už před odletem, tak po přistání, musí být za čárou ohraničující CAT II/III vyčkávací místa. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 17:18 | |
|  | Jo, asi máš pravdu.. Já si právě vzpomněl na jeden příspěvek tady, kde se (podle mojí paměti ) psalo, že to ruší i mašina po vzletu, ale asi jak píšeš, je to evidentně blbost. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Autoland a podrovnání 28. 2. 2009 / 12:01 | |
|  | Nespletl sis to trochu ? Řekl bych naopak, že na CAT III od b se musí A/L použít a na nižší do CAT II může. Nenapadá mne rozumný důvod, proč by ho nemohl použít i za jiných podmínek, standartní rozestup na přiblížení jsou 3 míle(vyjma rozdílných kategorií), nepletu se, primární aktivace A/L je v 1500 AGL což je 4,7 nm od prahu, ale myslím že fest na minima se nejde, každopádně než dosáhne 100 AGL, nic už tam být nemůže a do té doby ten AP dělá to samé jako u CAT I. Naopak jsem někde dříve četl, že A/L se musí jednou měsíčně minimálně zkusit, jestli pracuje korektně a to bych: za A) nehledal letiště, které zrovna má skoro nulovou dohlednost a za B) chtěl visuálně zkontolovat, jestli opravdu pracuje tak jak má.
Pokud vím, tak A/P jednotky v tu chvíli pracují tak, že když je chyba v systémech tak A/L není, když padne jednotks A/P tak taky není a když se začnou rozcházet jednotlivé příkazy mezi A/P tak se to vypne taky a domnívám se, že to by se právě stalo v případě překrytí paprsku...
V případě, že nevidíš je šílenost podrovnávat ručně, to bez debat...  |
| |
|
|