|  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 15:40 | |
|  | Prosím všechny piloty, kteří používají na síti slew mode, za jakýmkoliv účelem, prosím, ozvěte se mi, jakýmkoliv způsobem. Nic se neděje, chci jen něco vyzkoumat .
Moc díky. |
| |
|
 |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 15:46 | |
|  | Já používám slew mod ,ale jenom když se mi někdo napojí na moji stojanku nebo když se napojím já na obsazenou.. |
| |
|
 |  |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 16:03 | |
|  | Já na sebe prásknu že kdysi sem to využil párkrát v neřízené oblasti za učelem zrychlení letu    Teď to využívám jen k učelům jaké zmínil kolega Koutný . |
| |
|
 |  |  |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 16:35 | |
|  | Jakube a proč slew mode? Prostě si dáš zrychlení simulace na max. 8x - v neřízené oblasti a do jedné minuty to zase vrátíš a je to   |
| |
|
 |  |  |  |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 19:48 | |
|  | No toto. A ja som zil v tom, ze na IVAO nikto nepodvadza  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 19:53 | |
|  | Ja prave dosud taky  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 19:59 | |
|  | Chyba lávky   Přiznám se, že jednou jsem v půli letu zjistil, že není čas, tak (nebyli nikde řídící a ani letadla) jsem tomu přitnul ve zrychlení času a šupky dupky jsem byl doma   Ale bylo to jen jednou a "nedobrovolně"  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 16:41 | |
|  | Tak to já vícekrát a dobrovolně  |
| |
|
 |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 17:45 | |
|  | Jen pro technické posouvání na zemi, např. jak jsem se onehdy záhadně objevil na prahu dráhy, když jsem byl teprve před RASIMem...  |
| |
|
 |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 18:10 | |
|  | no jo tak jsem si chtěl polétat s Blaníkem nad Hradcem...bóže  |
| |
|
 |  |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 18:33 | |
|  | No já jsem na IVAO letěl jen párkrát a pořádně lítat chci teprve začít, ale když jsem letěl z menšího sportovního letiště, který nemělo stojánky zapsaný, tak jsem se odsunul SW. |
| |
|
 |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 07:37 | |
|  | Joo, asi tak  |
| |
|
 |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 21:28 | |
|  | Dobrá, budu pokračovat v otázkách .
Když už tedy použijete slew mode,nebo zrychlení, jak řešíte :
1) možnost, že se řídící připojí a vy zrovna pomažete 1000GS nad jeho FIRem
2) na cestě bude konfliktní letadlo
Mám tu takový příkládek. Start z HEGN. V letovém plánku ještě poznámka RMK/REAL FLIGHT SIMULATION. Po startu direct slew modem na vstupní bod českého FIRu. Cesta z HEGN trvala přesně 12 minut .
Během tohoto super letu bylo křižováno minimálně 8 oblastí, které byly (náhodou) offline. Dále bylo křižováno přesně 18 letů jiných uživatelů, a některé z nich nebyly konfliktní poměrně náhodou.
Tak a teď by mne zajímal váš názor na tento způsob simulace na IVAO  |
| |
|
 |  |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 21:38 | |
|  | As real as it gets?     
Já bych napsal, co si o tom myslím, ale tady je zakázáno vyjadřovat se sprostými výrazy Jinak dotyčný je na IVAO pak z jakého důvodu? Aby moh frajeřit?    |
| |
|
 |  |  |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 21:44 | |
|  | To je naprosto pro nic, IVAO samotné vzdálenosti nebere, je mu jedno jestli s větroněm uletíš 20 km nebo s Blackbirdem 4000 nm. U všech tour i u VAs je většinou podmínka lítat bez zrychlení, možná nepoznají, že místo Mach 0,85 letíš 0,87, ale toto určitě, takže tady by sis taky nepomohl...
Taky mne nenapadají moc slušné výrazy, když nechci lítat dlouho, tak prostě lítám po evropě a jsem happy, ne ?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 14:05 | |
|  | no právě.. nechce lítat dlozuho. víš jaká je to nuda letět z jednoho konce republiky na druhej a bez řídícího? to je podle mě smysl ivaa. když si to trochu zrychlíš, aby ses dostal do řízený oblasti.. no booože   |
| |
|
 |  |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 21:48 | |
|  | Podla mojho laickeho nazoru - ked simulacia tak simulacia / myslim online /, prave z toho dovodu "ohrozovania" ostatneho letoveho provozu. Pokial sa niekto ponahla,nech sa odpoji....si myslim. Potom vsetka vaznost tohoto projektu ide niekde do haja.Aj co sa tyka dennej doby,poveternostnych podmienok atd. Tym sa nechcem nikoho dotknut. |
| |
|
 |  |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 21:56 | |
|  | A tohle te napadlo jak? Nekdo to provadel? Nebo co je smyslem tohohle celyho threadu? Nevidim teda nic prinosnyho na tom, ze se naloaduju v Egypte a slewem se presunu behem par minut do Prahy, co to ma za vyznam? |
| |
|
 |  |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 22:08 | |
|  | Mohu jen říct, že to opravdu zbytečné téma není a za vaše názory budu opravdu vděčný. |
| |
|
 |  |  |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 22:15 | |
|  | Nějak mě uniká podstata toho, proč tedy někteří lidi létají na IVAO, když používají slew mode...  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 22:17 | |
|  | Nejak to tak tak vidim, ze pouziti slew po celou dobu letu neni ani litani, je to proti zdravymu rozumu. A kdyz uz slew ve vzduchu, tak proc online?  |
| |
|
 |  |  |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 22:22 | |
|  | Tak moj nazor je taky, ze to nema nic spolocne s tym, o com IVAO je - teda simulovanie leteckej prevadzky... A uz vobec to nie je "As Real As It Gets", co je jednym z cielov IVAO... Mne sa sice v Slew mode parkrat podarilo "uletiet" z apronu pri pokuse presunut sa na inu stojanku, ale to co popisujes ty, bolo evidentne ucelove... Ja s podobnymi praktikami nesuhlasim, ale to je asi tak vsetko, co s tym mozem urobit... Tolko moj nazor...
|
| |
|
 |  |  |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 22:23 | |
|  | Tak já jsem IVAO začátečník a budu až do důchodu ale tohle mi přijde jako nesprávné chování.
Nejde o to, že dotyčný nejspíš podvádí (pravděpodobně VA) ale o to že kazí simulaci těm ostatním.
Takže pokud se týká odecně SLEW tak za mně odsunutí mimo dráhu ano, vytažení větroně ano, zkrácení letu (jakékoliv) ne. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 22:27 | |
|  | Ver tomu, ze u VA nebo jakekoliv tour se to jednoduse pozna, takze v tomhle smysl toho taky nevidim. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 22:33 | |
|  | Nevím, proč to dotyčný dělal. Já většinou létal s FSP nebo s XACARS a na konci mne vždycky zajímalo kolik byla spotřeba, zda vypočítané palivo bylo optimální, zda zůstala rezerva, jak dlouho jsem letěl, průměrná rychlost atd. A o toto tím slewem přijdeš.
Pokud se tam někdo připojí, aby dělal bordel, tak mu toto je samozřejmě jedno. |
| |
|
 |  |  |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 22:42 | |
|  | Můj názor je jak evidentně záměrný SLEW tak evidentně záměrné PAUSE trestat. Minule jsem viděl nějaký 737 letět napříč LKAA rychlostí 8M, stejně tak jako letoun zaseklý na RASIM na můj dotaz odpověděl, že "má teď odpočinkovou pauzu". Spousta lidí si totiž neuvědomuje, že IVAO není "LAN game", ale simulace leteckého provozu a ŘLP. Když pak člověk sleduje TCAS a snaží se o reálné postupy a kvůli takovémuto "letci" poslechne RA a tím si rozhodí poklidný let, to mi příjde přinejmenším trochu bezohledné... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 23:33 | |
|  | u té pauzy bych nebyl tak přísný - z 90% se jedná o odstranování nějaké technické poruchy ale samo na příkaz řídícího nebo dle vyhlídek na TCASu odpojit a podle možností pouze na povolení ATC připojit na akt. pozici |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 16:00 | |
|  | A jak můžu jako pilot ve stavu offline kontaktovat řídícího, jestli se můžu tam či onam připojit? (Neuvažuju že by dotyčný např. zapnul IvAc (a byl tedy zároveň i řídícím na IVAO) a napsal ATC na chatu, nebo mu zavolal mobilem, ale to už jdu moc daleko...)
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 16:02 | |
|  | Na to, aby ses připojil jao OBS nemusíš být ATC |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 16:38 | |
|  | Jo, sorry, to ale nemění význam mojí otázky... |
| |
|
 |  |  |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 23:09 | |
|  | Tak já měl do teď za to, že použít SLEW mod by si za letu nikdo nedovolil a samotného mě to ani nikdy nenapadlo. SLEW mod používám maximálně na letištích kde nejsou vytvořené stojánky, tak se aspoň někam posunu, ale toto udělám ještě než se připojím. A snad jednou jsem se připojil v Praze na stojánku kde něco stálo, tak jsem se musel posunout.
Ale jestli někdo dělá to co tu popisujete, tak já bych jim bez milosti dával nějaký časově omezený ban - třeba na měsíc.
A po pravdě nevím, jestli je použití SLEW nějak ošetřené v pravidlech IVAO, ale minimálně by se to tam hodilo přidat. |
| |
|
 |  |  |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 23:28 | |
|  | A nejedná se o něco jako IvAi a připojení k IVAO jako více uživatelů? Kdysi jsem to zkoušel a tam se simulace pohledu z věže dělala právě pomocí SLEW módu, kterým se umístilo pro ostatní uživatele neviditelné letadlo do vhodné polohy a výšky nad terénem a pak se dalo docela reálně rozhlížet z virtuálního kokpitu... |
| |
|
 |  |  |  |  | IVAO a slew mode 5. 3. 2009 / 23:30 | |
|  | No mám za to, že je to na ivau striktně zakázané a to bez vyjímky takže o čem diskutovat? Snad jen o tom jak technicky dosáhnout toho, aby dotyčný dostal od systému týdení ban za porušení ) . |
| |
|
 |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 01:03 | |
|  | A ty seš si jistej, že užil právě slew mód?
Mně to přijde nějaký divný. Osobně tuhle funkci nepoužívám nikdy, a to ani pro přesun ze stojánky. Přijde mi to naprosto krkolomný a neovladatelný a nebo s tím neumím. Když bych se někdy o to pokusil, nikdy nevím, jak se to má ovládat. Pak se stačí blbě dotknout beran a letadlo najednou vystřelí do oblak nebo někam úplně do hajzlu... Proto dám radši v klidu pushback a prostě se na vedlejší gate přemístím vlastní silou. Jsem přesvědčen, že to pro ostatní IVAO účastníky vypadá o něco reálněji, než levitující stroje, co se bokem šoupou po apronu skrz budovy...
Napadaj mě teda jen dvě věci - a) buď to byl nějakej mladej blb a prostě tu trasu zalétnul urychleným sim rate. Jestli to je z Egypta nějakých 4 hodin letu, tak by ta čtvrthodina odpovídala zrychlení 16x, b) ten dotyčný skutečně dokáže slew mode nějak kvalitně ovládat a držet směr - jediný důvod, proč by tak někdo činil a nepoužil radši zrychlení vidím v tom, že při slew mode se evidentně do pohybu nepromítá vliv počasí a reakce letounu na něj.
Jestli jste si někdy zkusili vyšší sim rate (třeba 32x nebo 64x), tak víte, že se s tím nedá letět dýl než pár vteřin, protože se s prudkejma změnama tlaků, počasí, větru apod. to letadlo rozkolíbá jako prase, pernamentně je buď v overspeedu nebo stallu, všechny body trasy přelítává a následně se obloukama jak ožrala vrací na trať apod. Letět se s tím defacto ani nedá.
|
| |
|
 |  |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 08:51 | |
|  | K prvnimu odstavci, to si slew mode asi nikdy poradne nezkoumal, presouvat se tim da pohodle naprosto presne kamkoliv, a to drbnuti do beranu, musis se podivat do nastaveni klaves a os, je tam special nastaveni pro normal flight a specialni pro slew. Takze odmaz vsechny osy pro slew a pak se jednoduchym mackanim sipek (jemne) muzes presunout dle libosti a je to daleko rychlejsi nez pushback ci neco dalsiho. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 09:28 | |
|  | Stačí vypnout joystick (Ctrl+K) a pak ho zase zapnout. Před ukončením SLEW je dobré zmáčknout "A", protože některé addony we SLEW poskočí kousek nahoru a po ukončení chtějí letět.
Osobně SLEW používám na přesuny z obsazené gate, nebo na přetahy (když je letadlo vypnuté, třeba po EMG (FSPax vymyslí např. něco s podvozkem atd)). |
| |
|
 |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 08:07 | |
|  | To bych jasně trestal. I když sám mám máslo na hlavě, ale s větroněm se v FS9 jinak než přes S/M nahoru nedostanu a tak alespoň i tu trajektorii se snažím udržet přirozenou. Ale jestli si někdo střelí Hurghadu za půl hodiny, jasně nechápe/nebere smysl IVAO a tak bych mu utnul na čas tipec a pokud by dále nectil základní pravidla tak mazat hodnosti až do úplného vymazání. |
| |
|
 |  |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 08:24 | |
|  | Jen pro doplnění - s modely Wolfganga Pipera vybavenými VET (virtuální naviják) se můžeš dostat nahoru mnohem reálnějším způsobem a SLEW mód nechat pro matláky . Doporučuju stránku http://www.fsglider.de/ |
| |
|
 |  |  |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 17:15 | |
|  | fajn, vyzkouším. dík |
| |
|
 |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 07:58 | |
|  | Jen pro start s vetronem. Jinak je to dle myho prasarna. |
| |
|
 |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 09:07 | |
|  | Prasárna je to i pro start s větroněm, viz můj příspěvek výše... |
| |
|
 |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 09:06 | |
|  | Na síti jen jednou kvůli posunu z již obsazené stojánky, protože jsem si neuvědomil že už mám ivap connect. Normálně když se mi to stane tak se odpojím, slewnu offline a znovu připojím. |
| |
|
 |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 09:23 | |
|  | Tak prave pro presunuti o 10m na vedlejsi stojanku bych to zase nevidel jak takovou tragedii, takovy haprujici pripojeni nadela na letisti 100x vetsi paseku, kdyz letadlo skace od jednoho konce k druhemu  |
| |
|
 |  |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 09:38 | |
|  | proto jsem už dávno volal po nějaký IVAO mini aplikaci nebo funkci IVApu, která by zobrazovala obsazený stojánky ještě před připojením. Klidně i jen ve formě textu jako:
LKPR ground traffic, 21:05 UTC:
XXX305 taxiing
XXX125 parking gate 5
XXX211 parking gate 3
|
| |
|
 |  |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 11:03 | |
|  | To asi jo, ale nastesti se mi to skoro nestava, beru si vetsinou nepouzivane stojanky. |
| |
|
 |  |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 17:03 | |
|  | Pokud se odpojíš regulérně, tak bys měl hned zmizet, ne? A po připojení se objevit přesně na nové pozici. Já měl vždycky za to, že ta letadla klouzající se okolo jsou právě ve slew modu. |
| |
|
 |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 10:27 | |
|  | No to je jak na zavolanou…
Včera jsem letěl WTI09/01 a na nahlášeném finále EINN/06 se najednou ozval "dep 24" Když jsme se dostali tak na 4 majle kolizním kursu, tak najednou ustřelil doleva, pak nahoru. "Červ vem finále, todle chci vidět," pomyslel jsem si a přepnul se na něj (FSX) po několika akrobatických prvcích se objevil znovu na gejtu, takže jsem mohl nerušeně přistát. |
| |
|
 |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 10:41 | |
|  | Semtam se mi to podaří, když potřebuju psát na UNICOM a kliknul jsem do FS |
| |
|
 |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 10:55 | |
|  | To je ještě docela dobré, já si takhle nedavno otevřel dveře ve FL160 s FSPax.. |
| |
|
 |  |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 11:00 | |
|  | Dobrá je i "zkratka" Ctrl+C  |
| |
|
 |  |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 12:26 | |
|  | to se me stavalo tak moc casto, az sem si dvere nastavil na Cttrl+Shift+E .. od te doby ik heb geen problem .. |
| |
|
 |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 12:22 | |
|  | Bohužel slew mode je pro mně jediným způsobem jak bezpečně "pojíždět" po LKPR. Vím, že většina řeší problematiku náhodných srážek s neviditelnými objekty na mnoha taxiways a gates LKPR prostě ignorováním srážek v Settings, ale to už mi slew pojíždění (pochopitelně za dodržování postupného zrychlování/zpomalování/zatáčení, rychlosti pojíždění mezi 5 až 20 kts) příjde jako min.stejná prasárna. Vždy až na prahu rwy slew vypnu. Na všech ostatních letištích či ve vzduchu bych si samozřejmně slew zapnout nedovolil. |
| |
|
 |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 12:51 | |
|  | A ty litas online se zapnutyma crash? |
| |
|
 |  |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 12:55 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 13:00 | |
|  | Jen ze se to nepodorucuje, jen jsem se ptal, pac nikoho jineho neznam  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 13:05 | |
|  | Tak to jo... Možná to někdy zkusím Ale příjde mi to reálnější mít crashes zapnuté. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 14:07 | |
|  | to je podle tebe reálný jet a rozmlátit letadlo o nic? nebo letět skupinu a zase rozmlátit letadlo o nic?  
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 14:11 | |
|  | Proto pojizdim na LKPR ve slewu abych nerozmlátil letadlo "o nic" Ve vzduchu se mi to nastesti jeste nestalo... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 16:20 | |
|  | Vem to tak Pokud neletíš jako pra*e, tak ti ty crashe jsou stejně k ničemu, protože by jsi je nikdy nespustil. Další věc je, že můžeš potkat éro, jehož pilot má třeba pomalé připojení na net a nějak mu to začne haprovat, jakmile tě uvidí a co se stane? Začne mu to skákat po obloze a v době, kdy se budete míjet, tak ti FSka vyhodí "Air colision" a jsi v... A nebo jiný případ Poslední dobou se roztrh pytel s nováčky na IVAu a neřek bych, že je až tak vzácný jev, že se připojí na dráze, nebo že si bezohledu pojíždí a vzlítne apod. Jednou se mi dokonce na LKMT stalo, že při provozu cca 3 letadel na letišti se objevila Mi-24, vzlítla a lítala kolem letadel jako splašená a to by tvohje crashe taky asi nemusely zvládnout 
Jednoduše řečeno - pokud poletíš jak máš a budeš dělat, co máš, tak vůbec rozdíl mezi crashem zapnutým a vypnutým nepoznáš Akorát v tom, že při pojíždění na slew mod to si moc nedovedu představit Tam budeš mít reálnější, že spálíš nějaké to palivo a že budeš moct dělat nějaké ty úkony během pojíždění a je to celé o něčem trošku jiném  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 16:31 | |
|  | jenom upresnim,bylo to pri eventu LKMT-EDDN a me letela nad kridelm .ja mel b747 no a to byl pohled.nastesti ja crashe nepouzivam ,takze se nic netsalo |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | IVAO a slew mode 6. 3. 2009 / 16:59 | |
|  | Myslel jsem si přesně to samé, ale nakonec jsem stejnou úvahou jako FSPilot došel k tomu, že jsem crashe vypnul. Akorát mnou spíš občas někdo projel při změně stojánky, výsledek byl stejný. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | IVAO a slew mode 7. 3. 2009 / 19:38 | |
|  | ok, ještě to zvážím. Pořád mi to přijde jako nastavení si nesmrtelnosti a neomezené výzbroje v RPG hrách. Kdežto v případě zapnutých crashes si člověk musí sakra dávat pozor na náhodný overspeed při silných poryvech větru ve FL320 a výše, nebo na příliš drsný touchdown při přistání a celou řadu dalších úkonů... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | IVAO a slew mode 8. 3. 2009 / 03:10 | |
|  | Pokud by si v RPG hre NIKDY nezemrel, pak by to prirovnani melo smysl, ale takhle
- overspeed se v FS hlidat neda, kdyz se FSka rozhodne 100kts vitr o 180°, nepomuze ti ani vyhlazovani vetru
- drsny touchdown se ti podarit proste nesmi, stejne jako v realu a stejne, rate dosedu a dalsi podobne veci ti muze spolehliveji a hlavne zabavneji hlidat a zobrazovat FSpax |
| |
|
|