OSA peníze nerozděluje dle popularity, rozděluje dle počtu prezentací díla různými médii, což se u jednotlivých médií značně liší (já mám drobnou zkušenost s prezentací v TV, kde jednotka byla o několik řádů výše - až jsem čuměl), prezentací na koncertech umělce autora a na koncertech jiných hudebníků, kteří to dílo šíří - (v případě, že pořadatel zašle OSA playlist z té akce). V praxi toto dost kapel opomíjí z důvodu výše honoráře - to je různé ale bohužel to tak je, prachy na všechno nejsou. Mluvím pouze o penězích z OSA za prezentaci díla. Jsou ještě jiné ale o to tady nehodlám prezentovat. Výši těchto honorářů dále ovlivňuje výše (velmi stručně popsaného) bodového ohodnocení.
To zdání, že OSA rozděluje peníze dle popularity autora je způsobeno rozdílnými možnostmi jednotlivých autorů, zařídit si právě počet prezentací (kulantně řečeno).
Mnoho věcí se v posledních letech v OSA změnilo, dlužno říci k lepšímu (nesrovnatelně k lepšímu), no a známá názorová setrvačnost způsobuje do jisté míry zkreslené vnímání této organizace.
Nejsem žádný arbitr mezi OSA a laickou veřejností, jenom se snažím nebýt v opozici jenom proto, že většina laiků co s tím mají něco společného zastává nějaký v tuto chvíli, řekněme populární názor.
Tak si myslím, že to je spíš na debatu u piva  |
|