FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 7. 5. 2024, svátek má Stanislav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Palivo - krátké lety Jeden příspěvek | Celý strom
Palivo - krátké lety   14. 3. 2009 / 21:18
Pan Letadlo   
Zdravím. Právě sem se chystal se svojí A319 na celkem krátký let LKMT -> LOWW tak jsem si zjistil že by to mělo být něco přes 100NM, naházel to do fuel planneru a ten mi řekl že mám natankovat do nádrží 2x8% paliva. To jsem udělal ale letadlo mě hned na stojánce varovalo že mi dochází palivo. Tak sem tam hodil 2x16% a to se zase opakovalo ale až při pojíždění. To musím natankovat zbytečně hodně paliva a pak přistávat těžší -> rychleji nebo jak teda? A ignorovat varování o stavu paliva nebudu. Díky za odpověď
 

Palivo - krátké lety   14. 3. 2009 / 21:35
donCarlos
V reálu by se něco takového asi jen tak nestalo... Takových legů zvládneš víc najednou, takže by se tankovalo minimálně i na zpáteční cestu.

Samozřejmě, může se stát leccos, ovšem na to nejsem expert
 

Palivo - krátké lety   14. 3. 2009 / 21:54
leonell
Hladina nastavená v FMC ti souhlasí s hladinou ve FuelPlanneru?
Pokud ano pak zřejmě FP nepočítá IFR rezervu ale FMS ji kontroluje.
L.
 

Palivo - krátké lety   14. 3. 2009 / 22:13
Pan Letadlo   
To chceš po mě moc. Jediné co dělám s FMC je to, že dám import FPL, pak nastavím číslo letu a takové serepetičky, align irs a letím Zbytek je na mě moc složitý (zatím). Prostě dám víc paliva a nebudu lítat s takovým flusem v nádrži
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 07:56
donCarlos
takže nenastavuješ hmotnosti? tak s tím koukej začít budeš pak moct vypočítat/nechat vypočítat V1,VR,V2 a přistávací rychlosti. a hladinu nastavuješ? musíš!

Nediv se že ti airbus hlásí kraviny, když mu nedáš většinu potřebných údajů...
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 09:34
Viktor17   
Tak s tím nastavením bych to neviděl zase až tak horký... Jestli má nějaký free addon, tak to nemá ani kam nastavit. A vzhledem k tomu, že je tady chvilku a ptá se na takové základní věci, tak si myslím, že "zatím jen lítá". a nemá cenu ho zatěžovat FMCčkem...
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 10:32
leonell
Nesouhlasím. Já být autorem vlákna tak se buď naučím naplno ovládat Airbus včetně toho FMC nebo začnu s něčím jednoduším.
Létat s Airbusem bez FMC je podle mně nesmysl a ztráta času, ale samozřejmě je to jen rada, každý ať si zvolí podle svého uvážení.

 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 10:38
leonell
Ještě poznámku:

> Jestli má nějaký free addon, tak to nemá ani kam nastavit.

Pak to není addon Airbusu ale addon nějakého letadla (?) s nápisem "Airbus".

Mimochodem - když dělali tvůrci Euro Truck Simulatoru modely tahačů tak se mimo jiné obrátili na ony protagonisty (Scania, Volvo, Renault, Mercedes) s tím, aby jim na to dali povolení umístit jejich loga a názvy. Nepochodili - a kdo ten "simulátor" zná tak asi ví proč. Mohlo by to platit i u leteckých simulátorů, to by se nám počet "reálných" letadel rapidně snížil...
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 12:56
FSPilot   
Trošku to přeháníš Samozřejmě, že je FMC důležité, ale zase pak někdo jako ty lítá podle FMC a jak se mu tam něco pokazí, tak není schopný letět IFR, protože mu to počítač neukáže a nezaletí A to je, si myslím, mnohem horší
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 13:23
leonell
To, že někdo zná a používá FMC, neznamená, že neumí klasické IFR.

Zbytek je prostě o tom, jak chápu letecký simulátor. Jestli jako hračku nebo jako simulaci. A to si musí každý určit sám.


 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 13:28
FSPilot   
No, v mnohých případech tomu tak je Z praxe řídícího na IVAO bych řek, že 90% pilotů, co se přiřítí v krásných velkých IFRových mašinách a nedostane ILS, tak žádají buď visuál a nebo se tváří, že to zalítnou, ale i na radaru je poznat, že to zalítli buď visuálně, nebo podle něčeho bůhví čeho
Tím nikoho nechci shazovat, sám jsem tak začínal a pro mě bylo velké vítězství, když jsem zalítnul ILS a časem, když jsem zjistil, jak se kliká do CDU, dneska díky škole o tom vím zase o něco trošku víc a i o větších možnostech FMS, takže to beru sportovně, ale bylo by dobré, kdyby se co nejvíc "IFRových" pilotů naučilo i klasický IFR Třeba Maco, jak zaletěl VOZ2A (tuším) bez FMS jen podle VORů, času apod., tak je pro nás všechny příkladem
 

Palivo - krátké lety -klasický IFR   15. 3. 2009 / 13:46
Reptile   
Já jsem takhle zaletěl celou jednu IFR tour (z nouze, protože jsem neměl nic s FMC) a můžu říct, že je to docela zábava: sehnat si všechny enroute mapy po celé trase, během letu pak do nich neustále koukat, přelaďovat VOR a NDB a hlídat ručičky, kam která ukazuje a vzdálenosti radiomajáků, odhadnout, s jakým předstihem začít zatáčet, abych se pak nacházel na správné radiále atd. atd.

No, přiznám se, že jsem se párkrát taky ztratil...
 

Palivo - krátké lety -klasický IFR   15. 3. 2009 / 15:14
FSPilot   
Jojo, má to něco do sebe a je to ale podstatně náročnější, než naprogramovat trať do FMC, zapnout V NAV, L NAV a CMD a jen koukat, jak si to letí samo
 

Palivo - krátké lety -klasický IFR   16. 3. 2009 / 10:11
Matyx   
Tohle jeste ujde, legrace zacina u slozitejsich non-rnav sid/star, kdy k lateralni navigaci ktera v pripade treba bodu definovaneho jen prusecikem dvou radialu treba od vor a ndb (bez dme) pribyde nutnost hlidat si vysku a zaroven prechazet do pristavaci konfigurace .... musim se priznat ze v ramci odletavani hodin na fspax-x jsem si takovych legracek v posledni dobe uzil hafo a uz se na "odpocinek" pri fmc docela tesim ))
 

Palivo - krátké lety   16. 3. 2009 / 13:08
tmx
Pokud někdo letěl VOZ2A bez FMS (respektive certifikované GPS) jen podle VORů, měl by být veřejně vláčen po letišti na foloumákem.
To je právě ono zaletění podle bůh ví čeho. Pokud nemám R-NAV vybavení, musím si říct o radarový odlet... To tedy jako řídící bys měl vědět.
 

Palivo - krátké lety   16. 3. 2009 / 16:36
FSPilot   
Já už nevím, co to bylo za odlet nebo přílet, jen vím, že to bylo zaletitelné podle klasické radionavigace
 

Palivo - krátké lety   16. 3. 2009 / 19:56
Hermann   
VOZ9F
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 11:07
Tragédie v JRD
wilco airbus neni "free addon"
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 12:37
Pan Letadlo   
První člověk kterého napadlo podívat se do profilu A FMC nenastavuju protože to neumím, to je všechno. Musím si asi pročíst manuál i když u toho usnu nudou
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 13:47
Jirka Kallasch   
Tak když si čteš manual a u toho si to i prakticky zkoušíš tak se u toho usnout nedá ne ?
pokud za sebou nemáš směnu v uravnovim dole...
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 13:51
Pan Letadlo   
To jo ale jsem zvyklý něco číst na papíře a podle toho zkoušet a né přehazovat Adobe Reader a FS ale budu muset jak tak vidím A barvu teď bohužel nemám abych si to vytisknul
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 15:18
FSPilot   
tak si pusť FSku v okně a máš to trošku lepší
 

Palivo - krátké lety   16. 3. 2009 / 23:43
litinoveweedle (CSA381)
Teda letadlo, melo by ses trochu zamyslet, coz dle kvality tvych poslednich prispevku muze byt celkem problem.

- Letat A bez FMC je v realu velmi neobvykle.

- Letat neco tak sloziteho a zavisleho na FMC bez toho, ze si prectes tech bidnej 200 stranek WILCO vycucu je proste smesny. Ja bych Ti doporucil precist si original + vsechno co najdes o A na smartcockpits.

- Nevim proc zacinas litat neco takoveho jako A bez znalosti elementarnich veci. Vubec by me zajimalo, proc vetsina virtualnich pilotu seda co nejrychleji do co nejvetsi mashiny, hyper, super, mega, tech, hype!!!

- Docela by me treba zajimalo, jak si treba urcujes Vapp. Uz te vidim, jak je hledas v tabulkach, ktere v tom manulau ani nejsou. Natoz abys spravne vyplnil celou approach stranku a nechal to na FMC. Neco co treba Flex/t/Temp redukovany vykon pri startu?

My sice vsichni chapeme, ze letat ve FSX jde i tvym zpusobem, ale nesmis na nas zlobit:

- Nestvi tady neustalymi dotazy na neco, co se da nejit v tutorialu zvany "first flight" a ten ma cca 10 stranek, u tech neusnes neboj.

- Sklapni podpatky, zalezt nejdriv do neceho co nema v realu stovky az tisice stranek manualu, zvlast kdyz te ho nebavi cist a nauc se alespon zaklady letani v necem, co budes zvladat. Pak prelez do vetsiho a pak do vetsiho.... Tohle je prirozena cesta i v realu.

- Kvalita tvyh dotazu proste neodpovida tomu, co za stroj chces litat. Nechtel bych se s tebou potkat nekde na siti. ;-( (mezi nami co se snazim litat A ja, tak bych nechtel potkat ani sebe. Zlaty Jatro, s tim uz si rozumime mnohem lepe

Proste zkus byt trochu dospelesi a vezmi letani trochu vazne.

S pozdravem
L.

P.S.: Postestilo se mi za poslednich 14 dni dvakrat vetrit do realneho cockpitu na A320 a priznam se, ze me to ero docela uchvatilo (bez flamu Kdybyste videli jak se usmivam jako IDIOT kdyz jsem sedel na F/O miste a drzel v ruce sidestick )) Zacinam vazne uvazovat o tom, ze si koupim FCU z CPflight abych nemusel hloupe ve wilcu klikat mysitkem.
 

Palivo - krátké lety   17. 3. 2009 / 15:13
FSPilot   
čéče, taková tvrdá kritika na začátečníka... k tomu bych se asi nevyjádřil zrovna slušně

Jen taková otázka. Když už tak drsně naznačuješ, jaký je to debil, že neumí nakrmit FMC informacemi, tak se zeptám tebe... Kdybys vzal malé éro (B200, C182 apod.) a neměl R NAV výbavu a byl odkázán na VORy, NDBčka a DMEčka, zaletěl bys něco? Málokdo z těch, co tu nejvíc vykřikují, jací jsou machři vůbec ví, co je to radiál a ještě méně by bylo schopno zaletět standardní přiblížení podle mapy a nedejbože např. nalítnout na NDB s vyloučením směru větru...
A druhá věc... začínal jsi na cessně, pak jsi přešel na větší letadýlko až ses po dlouhých stovkách hodin dostal k tomu Ačku?
Možná seš IFR pilot a všechno to umíš, pak to beru zpět, ale i tak není moc hezké takhle na někoho bafnout

Já třeba z počátku lítal menší stroje, ale v podstatě od cessny jsem přešel na 737 a učím se ji do dneška, všechny IFRové věci taky neumím a taky se je učím i dneska a trénuju to třeba na menších strojích a pak se to učím automatizovat s FMS Prvních pár letů jsem se mordoval vůbec s tím, že jsem nebyl schopen nastavit autopilota na to, aby držel výšku a kurz
 

Palivo - krátké lety   17. 3. 2009 / 19:27
litinoveweedle (CSA381)
Ne ja naznacuji, ze pokud nechce cist manual k letadlu, ktere je kolem FMC postaveno a bez MFCU nenastavis ani radialu k VORu a nepripada mu to dulezite, tak ma letat nejakou arkadu a ne slozity addon do FSX a ne se blbe ptat.

Co se tyka meho letani - ATR nema vetsinou RNAV SID a STAR, takze pokud to chces zaletet poradne a nejsi vektorovany tak musis dle radia.

O tom jsem se prvne presvedcil pri svych zacatcich na LKTB, na odletovce BODAL1C (rnw10 smer BODAL) Misto abych po preletu NDB BNO tocil standarni vlevo, tak jsem proste po positive clb pripnul AP a cumel. Az to te doby co mi brno radar za prispeni dozoru (myslim, ze to byl Borek) durazne vynadali, a ja musel immediately tocit, protoze AP to vzalo SID - neSID nejkratsi cestou pravou zatackou smer BNO VOR coz byl prvni bod na SID FMC - samozrejme ze jsem tocil primo proti nejakemu app trafficu.

Jednou za mnou poslal kamarad TVS072 nekoho od jejich virtualu, ze zkousi ATR a ze mu nejde zaletet zpravne nejaky STARv LKPR. Kdyz jsem mu vysvetlil, ze se to musi zaletet jako radiala od VOZ a od nejake vzdalenosti od DME VOZ jako heding do ILS tak neveril vlastnim usim/ocim, nevim jestli se pak nevratil ke sve 737NG

Jinymi slovy chapu tvoje pripominky. ATR na ktere jsem se ucil taky neni mala masina, ale ja jsem nejdrive prelouskal manual od Flight1, sehnal si jeste original, vytisknul si alespon nejdulezitejsi karticky, nastudoval alespon zbezne standarni procedury...

Po par pokusech kdy jsem sednul do letadla bez pripravy a znalosti jsem totiz rychle pochopil, ze:

- mam rad realnejsi simulaci nez arkadu.

- realnou simulaci nemuzu delat bez toho, ze vim co delam, kde co nadju atd.

- abych to vedel musim si precist manual a zjistit jak to funguje.

- at toho nastuduju kolik chci, tak se stejne porad budu ucit a delat chyby, ale urcite nebudu chtit pusobit tak, abych si na sve pripadne otazky zaslouzil odpovedi typu RTFM. (Read The Fucking Manual)

Na tvoji otazku tedy: ne vsechno neumim a nikdy umet nebudu a kdyz najdu neco, na co mi neda odpoved manual ani internet tak se tu rad zeptam. Ale nebudu zdejsi forum zaplevelovat otazkami: K cemu je FMC, please help, nevite k cemu je FSPAX - coz letadlo dela naprosto bezne.

A mimochodem stale sam sebe pocitam mezi zacatecniky.

S pozdravem
L.
 

Palivo - krátké lety   17. 3. 2009 / 16:28
Pan Letadlo   
Zamysli se nad sebou a tím co si napsal
 

Palivo - krátké lety   17. 3. 2009 / 16:36
Tragédie v JRD
nad cim by se mel zamyslet? ma v podstate 100% pravdu.
 

Palivo - krátké lety   17. 3. 2009 / 16:41
Pan Letadlo   
Jo? V čem? O tom že jsem debil protože hned sedám do IFR velké mašiny když o tom nic nevím? A ty měsíce učení s cessnou, později na defaultech IFR je co? To mám před usednutím do áčka nejprve studovat půl roku? Vždyt je to "jen hra". Nejde o život. Nějak se to áčko musím naučit. A to že neumím fmc je takový hřích? Mám jiné starosti než číst 200 stránek odborného anglického textu. Autor o mě ví kulové a dělá ramena, proč? Vážně by se měl zamyslet. A v tutorial flight je prd o plánování paliva (ano o tomhle byl ten strom) a o FMC tím tuplem.
 

Palivo - krátké lety   17. 3. 2009 / 19:13
FSPilot   
Měl by ji, kdyby to byl někdo, kdo chce lítat reálně Když si s tím hraje a ví o tom houby, tak se zeptá na něco, co neví a chce vědět... Prostě očekávat profesionalitu od lidí, kteří to vidí jen jako zajímavost, popř. se k tomu sotva dostali, tak to je trošku pošetilé
On taky, než poprvé usedl do toho Ačka, tak věděl veliké houby o tom, co tam kde je a radostně objevoval a popř. pak čet manuál, ale i tak by to byla vyjímka
 

Palivo - krátké lety   17. 3. 2009 / 19:50
litinoveweedle (CSA381)
Ono je to vsechno o mire. Pokud si nebudu jist funkci neceho, co nepochopim ani z manualu, nebo nenajdu na netu tak se moc rad zeptam. Ale pokud hlasite vykrikuju poradte mi jak litat, tankovat, pouzivat FMC,... ale manual cist nebudu. Tak se nezlob, ale na tohle ma letadlo dostat odpoved RFTM, pripadne www.usethefuckinggoogle.com

Jinak Letadlo tomu opravdu nasadilo korunu. V souboru Checklist.pdf se ktery ma pouhych 25 stran je asi polovina venovana "FLIGHT PLANNING" vcetne fuel planningu, idealnich FL atd. Takze prosim zdrz se poznamek, ze to v manualu neni.

Jenze to je prave to, co z prispevku pana letadla krici na kazdem kroku je: jsem prilis liny, poradte mi. Pokud neveris podivej se do historie. On + myslim johny pilot jsou dva flooderi na ktere v posledni dobre reagoval i Gustav se svym prispevkem o stavu a budoucnosti tohoto fora.

P.S.: Letadlo k tvemu prispevku, ano mas pravdu nic o tobe nevim, jediny udaj podle ktereho si utvarim svuj nazor na tebe jsou tve prispevky. Mozna by se stalo za to zamyslet nad tim, je ten nazor takovy, jaky je.

S pozdravem
L.
 

Palivo - krátké lety   17. 3. 2009 / 20:15
Pan Letadlo   
Ok uznavám, jsem asi debil a flooder který neumí číst manuály a ani lítat s airbusem natož něco plánovat nebo ťukat fmc. Pardón
 

Palivo - krátké lety   18. 3. 2009 / 01:02
litinoveweedle (CSA381)
Hmmm no kdyz to rikas. Ja jsem nic podobneho nenapsal. Cist pravdepodobne umis, to ze nechces je neco jineho. Jinak tuka se, kdyz uz do neceho, tak do MCDU (Multifunction Control & Display Unit), ne do FMC. Jinak jak se co v cockpitu Airbusu jmenuje najdes na strane 17 Airbus_PilotsGuide_UK.pdf - abys nemusel hledat.

BTW: ten manual ma jen 99 stran vcetna prom na ostatni produkty Wilca.
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 10:42
ESK101
tak to ti potom staci aj defaultny boeing ked toto robis . naco tam to fmc mas ? alebo si lenivy citat navod a naucit sa to ? to ta takto bavy ?
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 13:03
George John   
Tak to asi nemyslí zatim tak vážně, ale bere to jako hru, default boeing v FS2004 se vizuelně reálu podobá jen velmi minimálně, takže chápu, že si stáhnul addon, který alespoň jako Airbus vypadá.
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 13:13
Pan Letadlo   
Jo baví. Lítat umím i bez FMC. Číst 15 stran návodu v angličtině není zrovna to nejzábavnější. A default letadla jsou na prd. Většina systémů je tam jen na okrasu, chtěl sem něco vybavenějšího. A "bez" FMC jsem toho už odlétal hodně a nikdy nebyl žádný problém.
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 13:16
Viktor17   
Nechápu, co řešíš. U Wilco máš konfigurátor.Ten Ti přibližně spočítá, kolik paliva budeš potřebovat. Včetně rezervy na pojíždění a popř. divert.
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 13:18
Pan Letadlo   
Četl si celý strom? Psal jsem že mi fuel planner vyhodil hodnotu, kterou při zapnutí hry letadlo považovalo za již kritickou... A to jsem nastavil rezervu, taxi fuel, final fuel i zero. Proto jsem se ptal...
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 13:24
Viktor17   
Ať to zkouším jak to zkouším, tak mě planner vyhodí hodnotu na ten let cca 3600Kg paliva
11519 B / 502 x 251 / palivo.JPG
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 13:26
Pan Letadlo   
Tak v tom případě potřebuji i nějaký návod na FP Dělám něco blbě
 

Palivo - krátké lety   16. 3. 2009 / 13:15
tmx
A počítáš s tím, že musíš ve FMC vyplnit taky rezervu? Tj když na let to vypočítá 2,5 tuny a rezervu máš ve FMC vyplněnou na 3 tuny, musíš nabrat 5,5 tuny!
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 13:20
FSPilot   
Ono když máš krásně vybavené éro systémy, které stejně používat neumíš, tak tam jsou taky jen na okrasu, jako v tom defaultním letadle, v tom pak není žádný rozdíl
A buď rád aspoň za těch 15 stran K B735 máš v reálu manuál o 1000 anglických stránkách A to je trošku jiná
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 13:22
Pan Letadlo   
To je pravda jenže já ty systémy používat umím až na to plánování paliva které mi dělá problém
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 13:10
Koprik
Ahoj, mrkni na nasledujici strom o planovani paliva a pokud to myslis simulatorem vazne,tak si ten manual precti,nebud lenochVzato prisne logicky,prikladne kdyz pojedes autem k babicce, ktera je 100km daleko, mate v aute natankovano pouze k babicce, presne na tech 100km, nebo treba i na zpatecni cestu, nebo treba pocitate s tim, ze babicka bydli na samote a v sobotu vecer tam neni nikde pobliz otevrena benzinka....).Selsky rozum se hodi vsude, i v letectvi!lETU ZDAR!
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=283360&lan=0
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 13:16
FSPilot   
Palivo se plánuje relativně složitě Myslím, že 8% v křídlových nádržích je jako "plivnout" To je hovadina

V reálu je to relativně složitá problematika, ale ve virtuálu to vem jednoduše

-Něco sežere APU.
-Něco to éro spálí na zemi při pojíždění.
-Něco to chce na trať, takže to by teoreticky mohlo být těch 8% do každé nádrže.
-Pak se ti nemusí povést přiblížení, takže potřebuješ něco navíc, abys měl nějakou rezervu, abys moh udělat to přiblížení.
-Stane se, že podmínky budou takové, že tam pak nebudeš moct přistát(třeba tam ucpe dráhu nějaký blb nebo tak něco), tak budeš muset divertovat.
-Tam je zase nějaká trať po které letíš a na to potřebuješ palivo.
-A podle předpisu ti musí ještě vyjít, že udělá jeden go-around a budeš půl hodiny vyčkávat ve výšce 1500ft nad letištěm a pak sedneš a na to ti pořád musí zbýt dost paliva, abys to zaletěl.
-A nakonec ještě kapitán sobě sám, dává si nějakou rezevu pro nepředvídatelné případy (očekává se změna větru, nebo víš, že je často na tom letišti problém s vyčkáváním a musíš s tím dopředu počítat, jinak se může stát, že bys musel předčasně divertovat, protože by ti na divert při delším holdování nestačilo palivo apod.)
-A podle předpisu ti na zemi i po maximální době letu, na jakou máš naplánováno palivo musí zbýt ještě tzv. final reserve fuel, neboli něco prostě musíš ještě na zemi mít

Takže v souhrnu Já s B735 (což je podobné jako A319) na trati cca 180nm (LKMT-LKPR)+ cca 50nm(nebo kolik to je) na náhradní letiště (LKKV) mívám kolem 45-50% v křídlových nádržích a to stačí Rezevy si dávám povětšinou kolem 2 tun (čím delší let, tím je lepší mít větší rezervu, ale samozřejmě na ukor nákladu, kterého chceš uvézt co nejvíc )...

Takže 8% do každé nádrže je opravu velmi málo Vždycky si k tomu přiber něco navíc, aby se ti nestalo to, co mě, jak jednou, kdy jsem se na plánování vykašlal, protože jsem si řek, tlačím do éra 50% do každé nádrže a nikdy jsem nemusel dělat go-around nebo divertovat, tak jsem nacpal po 30% a přiletěl jsem, chvíli mě nechali holdovat, protože se sešlo víc letadel najednou a pak se někdo na dráze před vzletem hodně zdržel, takže jsem dostal go-around, navektorovali mě zpět, sednul jsem , dojel na stání a v každé nádrži mi zbylo cca 150-200liber paliva, což jsou spíš výpary na cca 5-10min letu.... a od té doby plánuju pilně
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 13:25
Pan Letadlo   
No jó ale problém je v tom že nejsem tak zkušený na to abych se podrbal na hlavě a už věděl kolik paliva mám natlačit. Bohužel a když mi pak taková pomůcka jako fuel planner vyhodí blbost jako je 14% paliva v nádržích tak jsem celkem v koncích. Ale teď už budu tankovat víc prostě
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 13:29
FSPilot   
Tak ukaž, co všechno tam máš zadávat a co tam zadáváš
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 13:35
Pan Letadlo   
No teď už je mi jasné že nějaké blbosti... Zadal jsem trasu (120NM), Výšku (Zase je to o zkušenostech. Dal jsem 10000 snad to není moc ani málo.) Zbytek jsem nechal tak jak je a to je asi chyba. Ale stejně nevím k čemu to je. Jak už jsem říkal, plánování paliva a FMC je pro mě prostě problém (zatím). No a možná navigace ale to už je o něčem jiném, IVAO nelítám a ATC mě zavede až do postele tak se zatím učím tohle...
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 13:38
FSPilot   
Však dej screen toho planneru a popisek, kam co dáváš a kdyžtak to dáme nějak dokupy, ať to háže nějaké přijatelné hodnoty
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 13:49
Pan Letadlo   
Jak říkám, nastavil jsem akorát tu výšku a vzdálenost, zbytek jsem nechal tak jak je... Byl bych velice vděčný za radu kam co napsat aby to nevyhazovalo blbiny
29276 B / 451 x 500 / Výstřižek.JPG
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 14:10
marilynmanson
ja bych to videl na ZFW,500 kg .kdyz uz davas i fuel planner,musis taky nastavit load manager,a pak fuel,ta hodnota ZFW se ti spocita v load manageru a a pak se sama vlozi do fuel planneru
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 14:15
Pan Letadlo   
Aha tak to jo V tom případě nějak takto:
To už je dobře?
29296 B / 454 x 500 / Výstřižek.JPG
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 14:16
marilynmanson
to už by bylo lepší zaleť a uvidíš
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 14:35
Pan Letadlo   
A co ten Cost Index? Ten nechat asi na 50kg/min? Jinak tímhle je tento strom asi vyřešen, chyba byla právě v ZFW což jsem nevěděl.
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 14:53
marilynmanson
jenom otazecka,tech 120 nm mas na jakou trasu??LKMT-LOWI ?? jestli jo tak tam nedavej 120 ale tak 340-350 nm
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 14:55
Viktor17   
Proč by tam dával 340-350nm???
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 14:57
marilynmanson
aha,už blbě vidim ja ččetl LKMT-LOWI
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 15:13
FSPilot   
Cost index je jakási company hodnota (to bylo nějaké porovnání cena paliva/spotřeba nebo tak nějak) a platí, že čím nižší číslo to je, tím ekonomičtější let by to měl být Každá společnost to má pro každý den jinak v závislosti na své taktice. Ale víceméně dneska se lítá s cost indexem kolem 15-25 Ale jaký cost index si zvolíš, to je na tobě
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 15:26
Rozšafín Ctibum   
15 - 25 ?? Nemluvilo se tu ještě před pár lety o číslech kolem stovky?
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 15:33
FSPilot   
Např. B737 má cost index v rozmezí 0-200 Ale u Travelu se lítalo do nedávna tuším na 23 u ČSA ještě méně... fakt záleží společnost od společnosti a každý den (jestli né každý let-což asi ne) se dává jiné číslo podle aktuální ekonomické situace, nebo co já vím, co to všechno dokáže ovlivnit
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 17:07
crazy
Pokud vím, tak se číslo davá podle poměru nákladů na palivo a ostatních nákladů na letovou hodinu. Je to jakési bezrozměrné číslo. Airbus k tomu dokonce před časem vydal nějaký manuál. Čím vyšší index tím větší spotřeba paliva, ale kratší čas letu...(tj. nižší náklady na posádky, revize, vyšší počet legů etc.)
 

Palivo - krátké lety   15. 3. 2009 / 17:17
kajbo
u PMDG v manuale sa pisalo o cisle 50 ak sa nemylim. nejaky default pre FSku na 737
 

Palivo - krátké lety   16. 3. 2009 / 10:47
Sláva
Cost Index je pomer casove zavislych nakladu (Time Related Cost; USD/hod) ku cene paliva (Trip Fuel Cost; US Cent tusim na tunu): CI = TRC/TFC. CI vlastne ovlivnuje "cenu, za kterou let bude proveden" - nizsi hodnota CI zpusobi, ze let bude ekonomictejsi, FMS spocita nizsi rychlost, jiny profil klesani, stoupani (cili nastaveny vykon motoru), s tim souvisejici T/C, T/D apod. Na druhou stranu bude takovy let casove delsi, takze se spolecnost musi rozhodnout, co se jim spis vyplati - byt nekde drive a zaplatit vic, nebo spalit min paliva, ale za cenu delsiho letu. Pro kazde letadlo byva hodnota jina, obecne vetsi letadla maji CI vyssi.
Alespon takhle jsme se to ucili
 

Palivo - krátké lety   16. 3. 2009 / 10:58
A.J.Scandall   
CI nemá vliv na nastavení výkonu motorů, pouze ovlivňuje profil stoupání určením optimální rychlosti (s poklesem CI rychlost klesá). Na první pohled to zní nelogicky, ale je to tak - s redukcí tahu při vzletu a při stoupání ROSTE spotřeba paliva celkově potřebná pro let. Ovšem cena tohoto paliva není tak výrazná proti menšímu opotřebení motorů, a proto se redukce používají.

 

Palivo - krátké lety   16. 3. 2009 / 16:39
FSPilot   
Jojo, je to tím, že člověk se nahoru dere delší dobu a s menší výškou rapidně roste spotřeba paliva
 

Palivo - krátké lety   17. 3. 2009 / 10:14
litinoveweedle (CSA381)
Diky za osvetu, nemel byste nekdo priklady CI pro A320 family napriklad pro CSA? Tusim ze to asi bude na kazdou streku jine, ale predpokladam, ze to asi nikdo kompletne nemate Ale kdyby nahodou, prosim, prosim...
 

Palivo - krátké lety   17. 3. 2009 / 15:00
FSPilot   
Už se to tu psalo, že to je hodnota, která se neustále mění. Není pevně daná na nějaké linky, kdy je každý den zadávají stejné, ale každý den se mění Ty čísla se pohybují 15-25, popř. do 30, ale je to čistě na tobě jako na veliteli letadla, takže si to vymysli
 

Palivo - krátké lety   17. 3. 2009 / 19:00
litinoveweedle (CSA381)
Cccc, to jako ze me manadement necha nastavit kolik na dane trase sezeru a oni pak budou mit mensi odmeny? Ale vazne, od CI se ale odviji i enroute time. Tedy pokud by se to zasadne menilo, tak se asi moc nebude letat na cas. Chapu, ze se toho da naopak vyuzit pri dohnani nejakeho zpozdeni, ale pokud chci doletet v planovanem case linky (aby me PAX nevynadal), tak bych mel mit alespon nejake orientacni doporuceni. Opravdu to neni tak, ze IC se pilotum planuje/doporucuje nejak centralne?
 

Palivo - krátké lety   17. 3. 2009 / 19:10
FSPilot   
Tak ještě jednou Orientační doporučení pro tebe je mezi 15-25. Tak se to číslo běžně pohybuje (rozdíl v rychlosti mezi 15 a 25 zas tak markantní není, jde hlavně o to, že např. u Bulíka je to v porovnání s celou možnou stupnící 1-200 dost malé číslo, to by ti mělo stačit, ne?) a nemůžeme ti říct, že na určitou linku v určitý den (tzn. zítra, za týden) bude to konkrétní číslo... to, co bylo na lince např. OK1234 včera může být úplně jinak na lince OK1234 zítra. To je prostě pohyblivé číslo...
A ne, management nenechá piloty nastavit co se jim zlíbí. Pokud máš management, tak se jich zeptej, co máš nastavit Prostě pro virtuál je to fuk. V reálu to dostanou v OFP (Operační letový plán) Já viděl nějaké starší od TVS a tam měli CI 23
 

Palivo - krátké lety   17. 3. 2009 / 19:31
litinoveweedle (CSA381)
Diky za detailni vysvetleni Pokud si nejsem jist, tak se radeji zeptam dvakrat nez to jednou spatne pochopit.
 

Palivo - krátké lety   16. 3. 2009 / 01:28
Teflon_490   
Hele, ja nevim, ale 2,5T paliva je tak akorat, kdyz s tim pristane po nejakym to GA pred pristanim. Rozhodne to neni palivo, ktery bych si ladoval do nadrzi na let, byt sebekratsi...
 

IVAO a FSPAX - chyba pristrojov?   15. 3. 2009 / 15:00
kajbo
NEchcem preto zakladat nove vlakno a mam pocit ze je to podobna tema. Prave letim LZKZ-HEGN je to kolem 1450nm a pouzivam aj FSpax. Natankoval som dost paliva ale pristroje mi hlasia ani nie v polke letu pomali fuel. Center ma kolo 5000 a nadrze v kridlach 1200 a do HEGN mam asi 900nm. Doletim?
Co v pripade ze dojde palivo? Vyhlasim na IVAO pohotovost a pristanem na najblizsom realnom letisku?
 

IVAO a FSPAX - chyba pristrojov?   15. 3. 2009 / 15:17
FSPilot   
No, težko říct To by sis musel spočítat podle aktuální spotřeby Ale jak ti to hlásí, že máš málo paliva, tak se koukni, jestli máš zapnuté čerpadla z centrální nádrže, protože z ní se čerpá palivo jako první a až pak se čerpá z křídel Takže bych možná viděl problém tam

A pokud by jsi viděl, že nedoletíš, tak včas přistát na vhodném letišti a nečekat, až ti to palivo dojde, trošku u toho přemýšlej
 

IVAO a FSPAX - chyba pristrojov?   15. 3. 2009 / 15:26
kajbo
centralne cerpadla su zapnute ale aj tam to uz dochadza. len sa mi nezda ze by som sa az tak sekol pri tankovani ze do vsetkych 3och som natankoval malo.
Simuluje FSpax aj nieco take ze zle ukazuje palivo?
A asi musim pristat lebo som niekde v polke turecka a do Egypta asi tazko
 

IVAO a FSPAX - chyba pristrojov?   15. 3. 2009 / 15:31
FSPilot   
Já nevím, v čem máš to palivo, jestli v librách nebo kilogramech... a jakou máš aktuální spotřebu paliva... takhle střílet se fakt nedá
 

IVAO a FSPAX - chyba pristrojov?   15. 3. 2009 / 17:00
kajbo
no bola to moja chyba a FSpax ma pekne zato zdrbal po pristati na malte rezerva na 26min taze som dotankoval a pokracujem do HEGN
 

IVAO a FSPAX - chyba pristrojov?   15. 3. 2009 / 18:40
Figi
na Malte ?? tak to si dobre odskocil...ved Malta je pri Taliansku...
 

IVAO a FSPAX - chyba pristrojov?   15. 3. 2009 / 19:46
kajbo
fuuu Cyprus
 

IVAO a FSPAX - chyba pristrojov?   15. 3. 2009 / 20:25
FSPilot   
No s tebou bych fakt letět nechtěl

To mi připomělo tu scénu z toho jinak stupidního filmu "Letuška první třídy", jak vstoupila do cockpitu a kapitán spal a druhý pilot směle prohlásil, že to zvládne sám a kdyby co, tak má takové pošťuchovátko, kterým kapču vzbudí a že nemá mít strach, že se ztratili jen dvakrát, ale vždycky doletěli
 

IVAO a FSPAX - chyba pristrojov?   15. 3. 2009 / 20:29
Jakub Edr
Ty to jednou někam dotáhneš!!!
 

IVAO a FSPAX - chyba pristrojov?   15. 3. 2009 / 21:20
kajbo
no boooze co je natom jedna chybycka ale ok stalo sa no tak zabudnime
 

IVAO a FSPAX - chyba pristrojov?   17. 3. 2009 / 10:19
Matyx   
To mi připomělo jak jsem zkusil svůj první a doposud poslední let přes Atlantik - vzal svou v té době oblíbenou 763ER, naládoval FMC absolutně bez tušení že existují nějaké NATy a odstartoval z Chicaga směr Londýn ..... a za pár hodin přistával na Aljašce )))
 

IVAO a FSPAX - chyba pristrojov?   17. 3. 2009 / 10:33
Tragédie v JRD
źa to ale ty naty nemuzou
 

IVAO a FSPAX - chyba pristrojov?   17. 3. 2009 / 11:34
Matyx   
Jakto že ne ?
 

IVAO a FSPAX - chyba pristrojov?   17. 3. 2009 / 12:09
Tragédie v JRD
ani s vyplejma natama te routefinder neposle do evropy pres aljasku.
 

IVAO a FSPAX - chyba pristrojov?   17. 3. 2009 / 12:48
Toomitsch
Tak ted jsem to schvalne zkousel. z EGLL do KGYY, poslalo mne to pres Madeiru, Virgin Islands, Floridu, LOUISVILLE v Kentucky Celkem 7246NM. S NATY to bylo 3591NM. Celkem rozdil...
 

IVAO a FSPAX - chyba pristrojov?   17. 3. 2009 / 14:24
Matyx   
Diky, to jsem mel na mysli - ono mezi poslednim bodem na pobrezi US a prvni u UK to pri dct hodi desny oblouk (ze by magneticka deklinace ???) a pak to takhle dopadlo ... takze za to ty NATy muzou, respektive jejich absence a pilotuv ne-um )
 

IVAO a FSPAX - chyba pristrojov?   17. 3. 2009 / 14:25
Hermann   
Ale prd, zadna magneticka deklinace, ale spatna projekce ..
 

IVAO a FSPAX - chyba pristrojov?   17. 3. 2009 / 14:26
Matyx   
Dik
 

IVAO a FSPAX - chyba pristrojov?   17. 3. 2009 / 15:02
FSPilot   
Ortodroma (nejkratší vzdálenost mezi dvěmi body na kulové ploše)- najdi si v historii Dá se to i spočítat
 

IVAO a FSPAX - chyba pristrojov?   17. 3. 2009 / 15:13
Tragédie v JRD
ten oblouk je naprosto v poradku. je to nejkratsi cesta.
 

IVAO a FSPAX - chyba pristrojov?   17. 3. 2009 / 16:03
Matyx   
ja uz fakt nevim co to bylo, ale vim ze to proste postupne zahybalo, mozna se ta cara menila za letu ... uz je to dlouho a proste jsem jako uplny novacek nakrmil FMC a letel, a cim dele jsem letel, tim vic to zatacelo na sever, az se to zacalo pomalu vracet k zapadu, delka trasy a odhad casu v FMC rostl... takze jsem to zabalil a dal neresil )
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ