FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 11. 8. 2025, svátek má Zuzana Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
IVAO Historická Celebka - Rok 1976 Jeden příspěvek | Celý strom
IVAO Historická Celebka - Rok 1976   19. 3. 2009 / 02:08
Rozšafín Ctibum   
Další celebka, dalších devět let do minulosti. Pojďme si opět zavzpomínat na léta dávno minulá, vyzkoušet ruskou frazeologii a další "vychytávky" roku 1976.

Na pozicích řídících budou tentokrát připraveni Filip Dvořák, Borek Stěhule a Ivo Pořický.

Více informací, scenerka LKPR a dobové mapy v sekci Akce divizního webu http://cz.ivao.aero

50465 B / 550 x 338 / LKPR1976.jpg
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   19. 3. 2009 / 17:01
SONP   
Здравствуйте товарищи!

Sraz TUů-154, ILů-62 a JAKů-40 navrhuji na 2000LOC na letišti Bratislava - LKIB (Pro šťouraly - v r. 1976 byla stále ještě federace).
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   19. 3. 2009 / 17:09
Tragédie v JRD
nebudou lepsi pardubice? aspon tim ukojite ego jednoho nejmenovaneho ... a poradne mu tam zatopit...
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   19. 3. 2009 / 17:24
SONP   
Myslíš, že by ČSLA pustila v r. 1976 civilní letadlo (byť i sovětské) do Pardubic?
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   19. 3. 2009 / 17:26
Tragédie v JRD
to ja nevim .. to jsem byl jeste tri roky na houbach.
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   19. 3. 2009 / 17:28
SONP   
Já také, ale už jsem se pomalu chystal k návratu z hub.
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   19. 3. 2009 / 17:34
pseudoMates
Chtěls říct, že ses ještě houpal fotříkovi v pytlíku, ne..?
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   19. 3. 2009 / 17:27
Jakov
Tak si dejte volačky letky MV ČSSR
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   19. 3. 2009 / 17:28
Slávek   
no já si na to celkem pamatuju. Byl to Jak-40 od ČSA a za básničku jsem mohl letět....a já debil se styděl
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   19. 3. 2009 / 17:44
donCarlos
Na planes jsou Aeroflotí Tu-154 v Milovicích, takže i to je možnost. Tak proč ne Pardubice?
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   19. 3. 2009 / 18:01
Krechi   
Neni Aeroflot jako Aeroflot , zvlášť v roce 1976 ...
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   19. 3. 2009 / 18:04
Fezoj114
Rusi lietali aj ELINT pod vlajkou Aeroflot Takže tá 154ka kľudne mohla byť vojenská
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   20. 3. 2009 / 13:04
kuma   
I když s křížkem po funuse - upřesním pro mladší základní fakta té doby:

1. Milovice byl v té době skoro heremticky uzavřený prostor, stát ve státě. Provoz letiště určovali Rusáci, nikdo do toho nemohl mluvit - ať šlo o provoz civilní či vojenský. Když měl nějaký voják zdravotní problém, byl chvíli v sovětské vojenské nemocnici v Kostelci nad Černými lesy - a pokud se nedal v krátké době do kupy, zavřela se nad ním voda. Jako domorodci z okolí jsme občas mohli jezdit na poměrně střežené výlety do "civilní" části garnisonu, jakoby na historickokulturní program v rámci Svazu československo-sovětského přátelství, cílem byl památník a diorama bitvy v Dukelském průsmyku (nebo u Borodina nebo kýho šlaka co to bylo za řež) - ve skutečnosti se tam ale jezdilo nakupovat do sámošky, protože tam měli laciný kaviár, toaletní papír, pomeranče a uherák - což se v normálních krámech dalo sehnat jen občas, v garnizonu furt. Sámoška totiž byla jen "dlja oficerov"... Krom "veřejné" návsi mezi památníkem a sámoškou (cca 200x200m, byla to přece jako "civilní vesnice" na okraji vojenského újezdu) ale nebyla šance se dostat.

2) v garnizonu nežili jen vojáci, ale spousta (spóústa) civilistů (civilistek) ze SSSR. Manželky, rodiny... každý vyšší důstojník (a že jich tu bylo) tu vlastně mohl mít s sebou rodinu. Protože v SSSR byla (je?) těžká bytová krize (obvykle v jednom bytě 3-5 rodin, podle počtu pokojů 5-15 lidí - my si to fakt nedovedem představit, co v té době bylo), tak možnost odcestoovat alespoň na dobu služby "na západ" s nárokem na panelákový byt, chtěla každá (garnizon měl vlastní sídliště, která byla stavěna ve vojenském prostoru, vojáky, kteří byli v civilu stavbaři, z materiálu, který si Rusové dovezli - i panely na paneláky si vozili svoje (!!) - to byl taky jeden z důvodům, proč rekonstrukce panelových bytů na Ploužnici u letiště Mimoň tak, aby splnili naše normy, byla tak problematická).

3) všechny ruské garnizony (Ralsko, Mimoň, Milovice...) byly trvale spojeny se SSSR mnoha denními spoji na železnici (vlaky, vlaky, vlaky.... vroubkované široké ruské vagony, kterým se v Černé pri Čope vyměňovaly podvozky tam a sem), kdy uvnitř osazenstvo nepodléhalo celní a pasové kontrole, protože v SSSR nastoupili a v garnizonu za závorou a ostnatým drátem vystupili - a často také nepravidelně pravidelnými leteckými linkami (a jsme u toho).

Prostě do Milovic klidně mohl létat Aeroflotí "speciál" -a to celkem pravidelně - a kromě pár lampasáků vozil ruské báryšny v kožiších, se zmalovanými rty, čpící "ruskimi důchy", s krabicemi karlovarského porcelánu, Poděbradského broušeného skla a já nevim co všechno to vozili tam a zpět.

Takže civilní tupolev na Mladé - úplně normálka. Z Moskvy, Minsku, Kijeva, Soči, Vladivostoku - jak libo.
 1x  

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   20. 3. 2009 / 18:54
Priskac   
Zdravim,

som rad ze Kuma napisal tento prispevok, pretoze som si spomenul na jeden amatersky dokumentarny film, ktory je volne k dispozicii na internete. Vola sa " Lide a ruiny " a je to o vojenskom priestore Ralsko, v ktorom sa nachadza byvale vojenske letisko Hradcany, ktoremu je v danom dokumente venovana tiez dost velka cast. Clovek si po zhliadnuti tohoto dokumentu urobi pribliznu predstavu ze ako to asi v danej dobe vyzeralo. Pre tych ktorych by to zaujimalo cely dokument je na tejto adrese:

http://www.genezis.eu/index.php?option=com_content&task=view&id=650&Itemid=138

Peto
 3x  

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   20. 3. 2009 / 20:53
Štěpán Obrovský
I když je dokument nekomerční, je velmi zajímavý. Kdysi dávno jsem byl na letišti, ale tehdy jsem netušil, že tam něco takovýho vůbec bylo, akorát tam tehdy testovali autobus a pár ULL tam udělalo T/G. A při vyprávění toho historika chvílemi běhal i mráz po zádech. Škoda jen, že se nedokázaly zachovat třeba ty sklady atomových hlavic a další vojenské budovy po rusácích, jak v dokumetnu padlo, byl by to pěkný skanzen a další připomínka šílenosti komunismu.
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   21. 3. 2009 / 10:56
kuma   
Já bych jenom dodal - šílenosti tý doby.
Bylo by asi dost nešťastné si myslet, že Sovětský svaz byl jediný ozbrojený bordel na světě... a že třeba amíci byli v 60. letech něco extra (pochopitelně, rozdíly jsou velké, ale mohli by třeba vyprávět Němci, co se tam občas dělo v okolí US základen). Obecně jsem šťasten, že ta doba, nálada a způsoby jsou nyní (už? prozatím?) pryč. Včetně těch atomových hlavic !!!
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   21. 3. 2009 / 11:28
FSPilot   
Neřek bych, spíš se o tom už tolik nemluví... jinak totalita je u nás víceméně stále. Pořád jsou tu ti samí nahoře a jen se tváří, že už je to pryč
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   21. 3. 2009 / 13:06
Štěpán Obrovský
Zas takové iluze o Američanech si nedělám, ale rozdíl mezi nima a Rusama byl a je opravdu velký, už jen v tom, že Američani vojensky neintervenovali svoje spojence Ovšem nechcu tady zase vyvolávat nějaký flame USAxRusko.

A je opravdu škoda, že se tyhle sklady nezachovaly. Někdy nad tím zůstává rozum stát, když jsme zde měli velice tajné a ojedinělé zařízení za stovky miliónů a nechali jsme si to rozkrást a zdevastovat. Jsem si jistý, že by to jako skanzen nebo technická památka mělo určitě úspěch, aspoň já bych se radši podíval na něco z nedávné doby než na dřevěný domečky

A naštěstí se i některé památníky studené války dochovaly i u nás, např. sice nedostavěný, ale plně zachovalý protiatomový kryt v komplexu tvrze Hanička. A zrovna u Haničky zvítězil zdravý rozum, protože byly i plány na kompletní zatopení.

A také z letadla jdou vidět některé zajímavé stavby, např. rampy pro odpalování raket, viz obrázek dole.
26861 B / 600 x 402 / odpaliště.jpg
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   21. 3. 2009 / 11:09
donCarlos
http://www.podzemi-cma.cz/prostory/ralsko/index.htm

objekt JAVOR
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   20. 4. 2009 / 18:43
Priskac   
Pridam k textu jednu zo zverejnenych fotiek:

http://www.fotogaleria.lietadla.com/view.php?id=21707

Peto
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   19. 3. 2009 / 20:14
Rozšafín Ctibum   
Vše je připraveno, platí stadardní pravidla, dva bodíky za přílet a odlet na / z LKPR, a hlavně kopec zábavy . Jsme online
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   19. 3. 2009 / 22:54
FSPilot   
Uf, bál jsem se hrozně moc té ruštiny a nakonec bylo jen jedno éro... trošku škoda, že na tak pečlivě připravený zajímavý event v podstatě skoro nikdo neletěl. Je to škoda.
Jinak dotyčnému ruskojazyčnému letadlu (tuším SONPa ) se omlouvám za koktání. V tomhle jazyce nic moc neumím a brodil jsem se v materiálech a dělal půl dne přípravu, ale i tak to bylo málo
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   20. 3. 2009 / 19:14
Balooo   
Karle,
já to říkal...
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   20. 3. 2009 / 19:27
Mike2811
Můj osobní tip je, že malá účast je daná tím, že se málokdo cítí dostatečně připraven. Přiznám se, že dodnes jsem nenašel matroš s přepisem ruské frazeo, protože web české divize je pro mě osobně trochu chaotický, ani nevím jestli to tam vůbec je...
Spousta lidí ani nelítá letadla lítatelná v té době a obávám se, že se to s dalšími celebkami bude zhoršovat...
Narozdíl od toho např. takový heli event měl dostatečnou účast a všichni si to dobře užili(i když mě selhalo připojení a tak jsem neviděl/nebyl viděn, i když u mě všechno vypadalo ok)...
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   20. 3. 2009 / 20:14
Balooo   
Matrošč máme, letadla lítáme,.... ale já to Karlovi říkal.
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   20. 3. 2009 / 23:45
Hermann   
Ma pravdu predsedo, ma pravdu ..
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   21. 3. 2009 / 00:56
FSPilot   
No připraven, nepřipraven Já jsem se na ruštinu připraven rozhodně necítil a bylo to i silně poznat, ale v té době se nekomunikovalo jen v ruštině, ale i v češtině a předpokládám, že i v angličtině, takže problém bude jen v bojácnosti lidí
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   21. 3. 2009 / 01:04
Mike2811
Doba, kdy jsem se bez znalosti pořádného frazeo či angliny, bez map a bez mikrofonu nasáčkovál bez jakýchkoliv rozpaků přímo na Warszawský fly-in, je nenávratně pryč. Teď už nemám odvahu lozit někam, když to neumím...
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   21. 3. 2009 / 01:21
FSPilot   
Není to taková hrůza Mapy a scenérky jsou k dispozici přímo u popisu akce na divizním webu (Akce-klikneš na danou akci) a česky se vždycky u nás domluvíš Ale jinak cituji Lenina (nebo kdo to řek): "Učit se! Učit se! Učit se!"
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   21. 3. 2009 / 01:32
pseudoMates
To pronesl V.I.Lenin, když viděl Stalinovo vysvědčení..
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   21. 3. 2009 / 08:14
honzaa
To řikam i já jednomu žákovi ve třídě, ale působí to! Najednou dostal místo 4(i 3) 2!
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   21. 3. 2009 / 10:12
B3d4   
Do kamene tesati
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   21. 3. 2009 / 17:03
Marky Parky   
Lidičkové, čtěte prosím dodávané informace pořádně. To, že se mohlo komunikovat v ruštině neznamená, že se muselo!!!
 

IVAO Historická Celebka - Rok 1976   21. 3. 2009 / 17:22
Mike2811
Jestli je to na mě, já to ani netvrdím. I když, teď jsem si prošel ještě jednou ty informace a pouze jsem na banneru našel info eastern procedures - QFE, russian phrazeo, z čehož nevyplývá ani jedno a je to trochu matoucí.
Sám za sebe jsem spíš neměl nějaké to vhodné letadlo se kterým bych tam chtěl...
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ