Den před prvním letem přijel do Charkova P. I. Baranov (П. И. Баранов - šéf Hlavní správy leteckého průmyslu) společně se zalétávacím pilotem M. M. Gromovem. 21. srpna 1933 v 6 hod ráno stál K-7 s běžícími motory na startu. Počasí bylo příznivé na obloze jen několik lehkých obláčků. Sedm členů posádky zaujalo své pozice. A, jako obyčejně, v poslední chvíli samotný Kalinin obsadil sedadlo druhého pilota. Po krátkém rozběhu se letadlo hladce vzneslo. Jak později řekl A. M. Snegirev, "letadlo bylo velmi jemné. Bylo snadné je ovládat. Je to těžké uvěřit, ale právě potáhnete za páku - a stroj reaguje." K-7 udělal okruh nad Charovem a bezpečně přistál na tovární přistávací ploše. Po zprávě o zkušebním letu pilot M. A. Snegirev dostal pochvalu a šéfkonstruktér K. A. Kalinin symbolický trest za ilegální let na zkušebním letadle. V průběhu dalších letů se zjistilo, že svislé kmitání je díky novým úpravám zádě pryč, ale horizontální vibrace přetrvávají. Ale M. A. Snegirev, využívaje svou bohatou zkušenost zalétávacího pilota, našel cestu, jak potlačit tyto vibrace změnou režimu chodu motorů. Další testy pak byly zaměřeny na zkoumání letových charakteristik letadla. |
|