FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 9. 6. 2024, svátek má Stanislava Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
bočák při startu Jeden příspěvek | Celý strom
bočák při startu   25. 3. 2009 / 19:47
Pan Letadlo   
Dobrý večer. Mám takovou otázku. Před chvilkou jsem startoval z heathrow s A330 a foukal mi do čumáku vítr mírně do strany a měl jsem co dělat aby jsem to udržel nějak slušně uprostřed dráhy. Je to normální? U nějakého papíráku bych to pochopil ale u tak velkého stroje aby mě pár uzlů zboku úplně vyhazovalo z rwy? Je to nějaké špatné nastavení FS nebo to tak dělá i skutečným letadlům? Díky za odpověď, pokračuju v letu... btw jestli to tu bylo tak se omlouvám ale v hledání mi už došli nápady
 

bočák při startu   25. 3. 2009 / 19:52
Johnny pilot   
Já bych řekl, že to asi normální bude, vítr dokáže někdy velmi potrápit, ale počkáme radši ještě na slovo nějakého odborníka!
 

bočák při startu   25. 3. 2009 / 19:59
Diamond
mne sa to stávalo ked som mal pokazený joystick.
 

bočák při startu   25. 3. 2009 / 20:05
Pan Letadlo   
Můj joystick jsem nedávno recykloval, teď mám šipky a vybírám nový takže tím to asi nebude.
 

bočák při startu   25. 3. 2009 / 21:12
Luděk Ch.
Si děláš srandu? Jak chceš pořádně řídit letadlo bez joysticku? Na to potřebuješ plynulý pohyb směrovky, ne šipky. Samozřejmě, že i poměrně malý boční vítr vychyluje letadlo z dráhy, to je standartní věc, od toho má pilot při malé rychlosti řízení předního podvozku a po zrychlení i kormidlo. Šipkama na klávesnici to nemůžeš pořádně plynule vyrovnávat.
 

bočák při startu   25. 3. 2009 / 22:49
FSPilot   
Ale zato ve šturmoviku se se šipkama daly dělat neuvěřitelně drsné manévry a v pohodě je ustát S joyem už to taková sláva nebyla... to bych ho asi urval
 

bočák při startu   26. 3. 2009 / 15:21
Pan Letadlo   
Zdravím. Vždyť píšu ze jsem starý joy nedávno recykloval, prostě jsem ještě neměl čas na to abych vybral nový a koupil ho Je mo jasné že šipky jsou na prd, ale co se dá dělat musím to ještě pár dní vydržet
 

bočák při startu   25. 3. 2009 / 19:59
kosata
Neviděls nedávný přistání v Tokiu? To bys nevěřil, co ten vítr dokáže
 

bočák při startu   25. 3. 2009 / 20:06
Pan Letadlo   
No jó, ale jedenáct uzlů šikmo na čumák a kvůli toho málem ve čtvrtině dráhy na trávě?
 

bočák při startu   25. 3. 2009 / 20:20
dandee
Zalezi kolko stupnov sikmo na cumak to je, a 11 uzlov je skoro 20 km/h ak sa nemylim a zboku su masiny na vietor hodne haklive. Cim mohutnejsia smerovka, tym horsie. Skus si zvolit vietor zboku a uvidis co to urobi.
 

bočák při startu   25. 3. 2009 / 20:38
Johnny pilot   
A zkoušels při tom přistávání trochu i pracovat s SOP??
 

bočák při startu   25. 3. 2009 / 20:42
Pan Letadlo   
Jej vždyt já nemluvím o bočním větru při přistání ale mluvím o tom, že při rozjezdu na dráze se mi letadlo posunuje na bok dráhy i když vítr fouká celkem z ostrého úhlu... mohlo to být mezi směrem větru a dráhou tak 15-25 stupňů/11 uzlů
 

bočák při startu   25. 3. 2009 / 20:50
Johnny pilot   
I tak... zkus to kormidlo! Nebo počkej na příznivější počasí
 

bočák při startu   26. 3. 2009 / 08:56
Luděk Ch.
Pokud to nekorigujes vubec, tak samozreme ano, uvedom si, jak je velka plocha smerovky, staci aby se do ni opiral slaby bocni vitr a uz to udela dostatecny tlak, aby letadlo postupne vychylil. A ctvrtina drahy je dost na vyjeti. Nechapu, co se ti na tom zda divneho.
 

bočák při startu   25. 3. 2009 / 20:45
kutak
určo to tak je i v realu,, musis citlive korigovat pedálama jinak pokud jsi v reálu někdy startoval třeba v B737 za bočního větru, tak jsi mohl citit to lomcovaní hlavou zleva doprava, jak se snaží pilot udržet na "lajně" aspon ja to zažil
 

bočák při startu   25. 3. 2009 / 21:35
Lowmick   
No 11kt v uhlu do 15° od osy fakt nic neni na to aby to otacelo velkou vicemotorovou masinu...

Problem je spis v FS, je to proste takova kalkulacka, ktera si rekne "fouka mu jeden uzel jinak nez presne do osy - dam tam snos".
 

bočák při startu   26. 3. 2009 / 16:08
Marky Parky   
Nevím, z FS mám přesně opačný pocit, tzn. že při větru při kterém v reálu už letím skoro bokem FSka snáší velmi lehce.
 

bočák při startu   26. 3. 2009 / 21:38
Lowmick   
Hmm, tak to mame nejakou jinou FS (ze by update FSX oproti FS9? ). Ale fakt je, ze i mala hodnota v FS je porad platna hodnota a snos ti to udela i kdyz vychazej 3, 4 uzly. To te v realu absolutne nerozhodi...
 

bočák při startu   25. 3. 2009 / 21:40
Matt
no já nevím, ale mi to dělá celkem běžně (za zhoršeného počasí)
 

bočák při startu   25. 3. 2009 / 22:55
FSPilot   
V pohodě by se to mělo dát vyrovnat směrovkou. Já nedávno (tuším v neděli) startoval s B735 a měl jsem cca 30kt přesně kolmo na dráhu a ustát to šlo, ikdyž to chtělo docela velké výchylky.

V prvé řadě bych si zkontroloval, v jakém směru máš směrovku, protože předpokládám, že jako většina létáš ve 2D cockpitu, tudíš nemáš šanci zjistit, v jaké poloze máš ovládací prvky.
FSka je na šipkách téměř neřiditelná kvůli (pro mě nepochopitelnému) nastavení, že při výchylce šipkou zůstane kormidlo vychýlené, ale to už asi znáš. Takže nejlepší bude asi dát si před vzletem nějakou klávesou směrovku na neutrál (rudder yaw neutral - v nastavení nějak takhle) a pak případnou změnu směru korikovat klikáním na jednu nebo druhou stranu...

Jen připomenu, že na zemi se zatáčí směrovkou (pedály), né křidélkama (šipkama), jak si spousta lidí myslí...
 

bočák při startu   25. 3. 2009 / 23:26
litinoveweedle (CSA381)
Coz asi neni tak uplne pravda, protoze pri vetsich a velkych vychylkach smerovky kdy dochazi k pusobeni odstredive sily vlivem obloukove trajektorie letadla ( napriklad pri uvolneni na high speed taxiway ) je fajn dat trochu kontra kridelky aby se letadlo neklopilo. Totez pri pristani pri bocni vetru, dorovnani do osy drahy a naslednych korekcich pri vyssich rychlostech.

Nicmene souhlasim, pri startu by plne melo stacit pouzit rudder, lepe receno pri nizsich rychlostech bys v realu pouzil rohlik a od jiste rychlosti (zalezi na typu letadla a doporuceni vyrobce - najdes v FCOM) bys pouzival smerovku az do positive climbu, pak bych asi presel na naklopeni kridelky - klasicke wing down proti vetru.

Co na tohle profici?

Jinak me stale prekvapuje DRZOST novacku popadnout co nejvetsi masinu a vydat se na Heathrow, nejlepe na onlinu. A pak se na foru ptat, ja ji zvladnout. Kua ja asi fakt nejsem dnesni. Nechcete mi nekdo delat ridiciho az budu zkouset okruhy B747 na LKCM??? Nebo co takhle rovnou Mria??? Nejhorsi je pak tyhle typy potkat nekde ve vzduchu. ;-( (rovnou rikam, ze jsem mizerny pilot a delam spoustu chyb, ale snazim se nez neco zacnu "zkouset" neco o tom vedet.

S pozdravem L.
 

bočák při startu   26. 3. 2009 / 08:22
Matyx   
Mě se to stává celkem pravidelně, dělalo mi to na všech 3 joysticích i na pedálech, ale jen u některých letadel - zcela vždy to bylo u jetu, které měly wheel-lock nad 40kts, tak ještě než nabraly dostatečnou rychlost aby byl záběr kormidla dostatečný, tak to prostě občas trochu ke straně cestovalo. Ale vyloženě odfouknout na kraj i přes plné kormidlo, to se mi nestalo, vyjma pokusů při extrémním počasí (např. Mooney M20J při 30kts x-wind ) kdy takové éro nemá na dráze co dělat).

Na druhou stranu ale asi tuším která bije - reakce na takový snos musí být rychlá a přesná, a to se ti na klávesnici povede jen těžko. A jakmile už ti jednou éro cestuje do boku, bojuješ nejen se snosem, ale už i s jistou kinetikou a šance na srovnání se snižují.

Takže joy s kvalitním twistem nebo ještě lépe pedály a cvičit a cvičit .. a rozhodně ne online !!!!!
 

bočák při startu   26. 3. 2009 / 09:43
litinoveweedle (CSA381)
Souhlasim na 100% se vsim, s posledni vetou na 200% Parkrat jsem zazil na onlinu lidi, co se snazili ucit zvladnout letadlo, copak nechapou, ze svym "umem" kazi zazitek ostatnim? Pro uplnost dodavam, ze jsem to jednou nebo dvakrat precenenim vlastnich zkusenosti s novym typem udelal i sam. Jenze nekdo se pouci, nekdo ne. BTW: na EHAM jsem treba sel az s naletem cca 200hod online. Panove kdyz nic jineho zkuste mit pocit, ze tam venku reprezentujete ceske "piloty" a snazte se byt "profesionalove" a ne banda diletantu.

Velmi se obavam doby, kdy tady zacnou padat dotazy jako: pri pristani jsem crashnul, asi proto, ze mi sam nevysunul vysunout podvozek, a nevite jak se to u Wilca dela? A ono to neni automaticke? A k cemu je ta paka tam pod tou obrazovkou co sou na ni ty cary co se hejbou kdyz letim, na tom druhem panelu co je u nich napsano flops? Vite to nekdo? diiiik...

Kua se se zase vytocil
 

bočák při startu   26. 3. 2009 / 10:06
FSPilot   
To chce klid a nohy v teple... já taky jak začínal, tak poprvé osedlal B737-400 a uměl jsem s tím letět, že to letělo... automatické přistání pro mě bylo, že jsem nastavil pro autopilota rychlost klesání a kurzem jsem se udržoval v ose a na autothrustu jsem nastavoval rychlost a před dosedem jsem stáhnul rychlos na minimum, nastavil na nulové klesání a letadlo docela pohodlně sedlo
Asi po půl roce jsem objevil díky výukovým lekcím ILS a to pak byla paráda akorát jediné moje štěstí asi bylo, že jsem tehdy neměl internet )))
Musíš brát, že každý nějak začíná a nikdo z těch nových začínat na cessně nebude
 

bočák při startu   26. 3. 2009 / 10:38
Venousek
Kruci, chlape, ty popisuješ přesně moje začátky!
 

bočák při startu   26. 3. 2009 / 10:39
FSPilot   
A ještě dodej, že sis to zapisoval do tvého vlastního provizorního deníku a budu hledat štěnici v pokoji
 

bočák při startu   26. 3. 2009 / 11:54
Venousek
Ne, jen jsem své "úspěchy" sděloval všem okolo ústní formou - Jak jsem zbořil Kladno, Jak jsem prohloubil Draháňské údolí, Kolik loopingů udělá 747,...
 

bočák při startu   26. 3. 2009 / 10:11
Koprik
V klidu, prave pro to litam offline, pro FS9 se da najit spousta zajimavych letu a adventur a nadavat muzu akorat sobe.
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ