Řekl bych, že většině v žaludku leží hlavně spíš nepoměr vůči platům techniků, ti mají na bezpečnost letu v podstatě stejný vliv(ne-li větší), jako posádka letadla, případně chyba ATC.
Tady se do jisté míry ukazuje absurdita té hierarchie, kdy technik vymění součástku za vzhledově stejnou, ale pracující velmi odlišně a z toho pramenící chyby. Kapča sice podepsal papíry, ale kromě obchůzky, kdy zkontroluje nanejvýš jestli z toho něco "neteče". Problém je v tom, že ani za letu dva kvalifikovaní jedinci nedovedli rozpoznat chybu a provést opatření. To, že selhali ve vlastní práci je teď nepodstatné, ale chci říct, že nemá smysl, aby kapitán bral plnou odpovědnost za technický stav stroje, když jestli je schopen sám zhodnotit tak 10%, tak bude rád.
Ještě jedna věc - k těm platům. ČR je v tomto ohledu trochu atypická, protože vyrobit si ATPL stojí hodně, zatímco ostatní "normální" školství je bezplatné a tak náklady jsou téměř nulové. V americe bys za ATPL zacáloval polovinu a za lepší VŠ diplom bys zaplatil plus mínus stejnou částku. V konečném důsledku jsou platy pilotů na světové úrovni, zatímco platy všeho ostatní (vyjma špičkových odborníku v každém oboru) jsou na úrovni lokální - nižší. No a to se málokomu bude líbit...  |
|