FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 14. 8. 2025, svátek má Alan Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
IVAO dnes večer LZIB C1 Exam Jeden příspěvek | Celý strom
IVAO dnes večer LZIB C1 Exam   7. 4. 2009 / 11:18
Rozšafín Ctibum   
Vážení přátelé,

vzhledem k tomu, že se nám mírně protahuje rekonstrukce webu (omluva, každopádně se snažíme udělat vše pořádně, tak snad už se nějak zadaří..), není pro dnešní večer vyhlášena žádná speciální akce, doporučuji jen navštívit LZIB, a pomoci slovenským přátelům ve splnění požadavků na provoz při jejich C1 zkoušce.

Ještě jednou se omlouváme za zpoždění, děláme vše, co je v našich silách.

Za IVAO-CZ Staff
Borek Stěhule
 

IVAO dnes večer LZIB C1 Exam   7. 4. 2009 / 12:32
OldBen
yo pls pridte v hojnom pocte budem sa tesit diky, zatim
 

IVAO dnes večer LZIB C1 Exam   7. 4. 2009 / 14:03
honza marek   
Mno, bohužel jako éro se nezúčastním, protože PC zatím v opravě, bude až odpoledne a za dobu 3 hodin nestihnu FSku připravit, takže asi LKPR_GND Přeju hodně štěstí zkoušenému
 

IVAO dnes večer LZIB C1 Exam   7. 4. 2009 / 15:02
FSPilot   
Měl jsi napsat, že máš éro v servisu, tak nemůžeš
Já si dělám jarní školení (věci do školy), takže taky asi nepřiletím
 

IVAO dnes večer LZIB C1 Exam   7. 4. 2009 / 16:48
Gustav ( BHA576 )   
Samozřejmě Borku,že stand 16 je můj. EGLL - LZIB s drobečkem
Akorát jsem zvědav jestli bude online i Dieter,aby mne včas zklesal. Příletová ABLOM je dost krátká
 

IVAO dnes večer LZIB C1 Exam   7. 4. 2009 / 17:32
pseudoMates
Vzhledem k tomu, že neovládá koordinační dohody, tak tě buď zklesá moc brzo, nebo vůbec..
 

IVAO dnes večer LZIB C1 Exam   7. 4. 2009 / 17:33
DEJV
me klesal vzdy OK
 

IVAO dnes večer LZIB C1 Exam   7. 4. 2009 / 17:34
pseudoMates
Mno.. jde o to, co je OK.
 

IVAO dnes večer LZIB C1 Exam   7. 4. 2009 / 17:41
Gustav ( BHA576 )   
Je pravdou Mate,že jsem na webu Slovenské divize nikde LOAS nenašel a tak stejně nevím jaká výška by na ABLOMU měla být
 

IVAO dnes večer LZIB C1 Exam   7. 4. 2009 / 17:49
Koprik
..znam jenom LAOS, ale to je kapku vedle.....!
 

IVAO dnes večer LZIB C1 Exam   7. 4. 2009 / 17:56
pseudoMates
Tebe jako pilota to zajímat nemusí, jaký jsou koordinační dohody. To by měl vědět ATC. Ale naštěstí D.S. nemá v úterý ve zvyku řídit.
 

IVAO dnes večer LZIB C1 Exam   7. 4. 2009 / 17:58
tvojplaton   
TU: http://www.ivao.sk/atc/docs.html (pomocka: je to posledny link...)
 

Letters of Agreement   7. 4. 2009 / 18:08
litinoveweedle (CSA381)
Ahoj,
timto bych rad apeloval na staff aby zverejnil a pilotum osvetlil Letters of Agreement mezi jednotlivymi FIRy. To co piloty zajima nejvice, by byly predavaci hladiny na priletovych trasach. Proc?

Casto se stava, ze ridici se prihlasi v prubehu letu a pilot nemel/nevedel jak naplanovat klesani tak aby odpovidalo LoA nacez ridici pilotovi udela zmatek klesani, ktere si pilot naplanoval bez znalosti LoA (treba podle performance daneho acft), pripadne ridici neni k dispozici a prece jenom i bez nez bychom se meli chovat ARAIG.

Pro Gustava bych doporucil:

1. nastudovat: http://www.ivao.sk/downloads/docs/LOAS.pdf (mimochodem pro ABLOM neni FL specifikovan - "according EST")

2. pokud bude Dieter Salz online a bude ho klesat v rozporu s LoA LZBB-LOVV tak ho na to upozornit Pripadne zadat potvrzeni/zduvodneni (to je tak vsechno co pilot muze Na to je ovsem potreba znalost anglictiny trochu nad ramec frazeologie (dalsi duvod proc se naucit vice nez phrazeo - ikdyz vlastni frazeo je o HODNE rozsahlejsi nez co si vetsina z nas predstavuje - http://www.plh.cz/index.php?option=com_remository&Itemid=9&func=startdown&id=21 )

Asi bych se nebal a v pripade ze se mi nebude klesani pozdavat, tak bych se ozval napr.:

Wien Radar, CSA318, request descent to FL70 to be leveled over KUNET, as published at Letters of Agreement.

Wien Radar, CSA381, please check Letters of Agreement flight level allocation procedures and confirm descent.

Wien Radar, CSA381 unable to proceed due to non compliant descent procedure with FIRs Letter of Agreeement. Please check LoA procedures.

S pozdravem L.

 

Letters of Agreement   7. 4. 2009 / 18:10
pseudoMates
Plánovat klesání v závislosti na LOA, pokud není ATC online je nesmysl. LOA jsou koordinační dohody mezi jednotlivými stanovišti ATC, s piloty to nemá nic společného.
A už úplnej nesmysl je, oznámit ATC, že neklesá podle LOA. Co ty můžeš vědět, co si mezi sebou sousedící ATC vykoordinovali po chatu/skype..?
Takže PROSÍM, piloti ať se laskavě soustředí na to, dodržovat pokyny řídícího, bez tak mnozí z nich mají problém s vlastním letadlem a nefušujte ATC do roboty..
DÍKY.
 

Letters of Agreement   7. 4. 2009 / 18:16
litinoveweedle (CSA381)
Ano a ne. To ze ATC ve FIRu ze ktereho vyletam neni online me preci nemuze zabranit naplanovat si klesani tak abych do obsazeneho FIRU nepriletel ve spravne FL. Minimalne se mnou bude mit ridici mene prace. Dalsi vec je, ze nektere FMC maji problem spravne naplanovat klesani kdyz se jim zmeni parametry (FL nad tratovymi body) behem letu (to samozrejme JE problem onech acft modelu, nicmene me pomuze pokud s tim mohu pocitat predem.)

Navic pokud je D.S. znamy nedodrzovanim LoA tak to, ze se pripomenu nic nezpusobi. Maximalne mi rekne, ze pro konkretni let je dohoda s LZBB. A co? ATC mi poskytuje sluzbu, pokud se mi neco nezda mam jako kapitan letadla si overit co chci a ATC je povinen mi prislusne informace poskytnout. A ted se roziluj
 

Letters of Agreement   7. 4. 2009 / 18:24
pseudoMates
Já se nerozčiluju, ale jsou to naprostý pitomosti, co píšeš.
ATC tě má možnost zavolat k sobě na frekvenci, pokud letíš z neobsazenýho stanoviště.
To, jestli bude mít s tebou míň práce, když si sklesáš sám podle LOA nebo ne je celkem diskutabilní.
Dám příklad. Budeš mít dejme tomu B738, poletíš odněkud z Chorvatska třeba do Drážďan. Podle LOA máš mít na Lanuxu FL340. tvoje cestovní FL bude třeba FL360. Takže FMC ti spočítá ToD až daleko za Lanuxem. Na LOVV nebude žádný ATC, já budu sedět na LKAA. Od budapešti mi poletí mašina na Varik s cestovní FL340. Já budu počítat s tím, že na Lanuxu klesat nebudeš protože jako pilotovi ti do LOA nic není. Jenže ejhle.. proaktivní pilot si sám sklesá na FL340 a dostane se tím sám do konfliktu s křižující mašinou, se kterou by normálně konfliktní nebyl. A já budu muset řešit něco, co bych normálně řešit nemusel.
Takže ještě jednou. LOA nech na ATC a ty měj na starosti svoje budíky. Myslím, že i A.J.S ti potvrdí, že jako pilota ho nějaký LOA nezajímají.
 

Letters of Agreement   7. 4. 2009 / 18:34
litinoveweedle (CSA381)
eee nebudu uplne souhlasit.

1. Lanux je myslim dle LoA FL250.
2. Ve v realnem svete na sebe ridici navazuji a neexistuje UNICOM. Kdyz jsem na Unicomu tak si mohu zacit klesat kde chci - a pokud si vyberu ze to bude podle LoA, co nadelas...
3. Ridici je tam prave proto, aby resil podobne, tebou popsane situace.
4. Do me FMC jako ridici nevidis. Jako dobry ATC muzes muj TOD odhadovat, ale z teto predstavy jsem uz vyrostl
5. Wilco A series 1 ma takove problemy s VNAVem, ze se snazim co mohu zadat predem, protoze jakakoliv zmena a beru kus papiru a pocitam vse v ruce (jasne je to dobra skola, ale nemam tenhle acft v ruce a jsem rad za kazdou pomoc
6. Nevim jake jsou ARAIG postupy a jak casto se LoA dodrzuji a jak casto se adhoc dojednavaji "vyjimky" - treba tohle bude prave schopen popsat Scandall nebo nejaky real ATC.
 

Letters of Agreement   7. 4. 2009 / 18:52
pseudoMates
Přečti si prosim tě ještě jednou, jakou trasu jsem napsal..
Chorvatsko - Drážďany.. Tam je na Lanuxu FL340 směrem z Vídně.
2) to ano, ale fakt se bojim toho, co ty tu propaguješ, že si piloti, kteří jsou rádi, že vůbec udrží mašinu ve vzduchu budou muset ještě plánovat klesání podle LOA. je to HOVADINA
3) jistě.. ale je rozdíl, když si 10 minut před konfliktem situaci vyřešim koordinací s LOVV, než když jí musim řešit díky Hujerovi za kniplem tři minuty do srážky
4) čteš vůbec, co píšu..? když vim, že tě budu muset klesat, ale budeš nekonfliktní, tak ti dám podmínovou frázi a dál se o tebe nestarám. Když vim, že budeš během klesání konfliktní, tak ti to nařídím a hotovo. V tu chvíli mě tvá FMC nezajímá, stejně jako v prvním případě. Zajíma mě jen, abys měl na bodě hladinu podle LOA. Jak si to uděláš je tvoje starost.
5) Mě jako ATC je celkem fuk, jaký má Wilco problémy s VNAVem. To si máš ošefévovat ty. Stejně jako tobě jako PIC nekecám do toho, kdy klesání zahájit tak, abys na bodě měl požadovanou FL, tak ty mě nekecej do toho, kdy a jak ti to řeknu.
6) výjimky se dohadují velice často. Zejména co se týče stoupání. A právě že jako pilot nemůžeš znát pozadí LOA, tak se do toho NEMONTUJ.
7) Kecáš fakt naprostý nesmysly. naprostý. Starej se o knipl, budíky a blbej VNAV a LOA nech na ATCo, jo..?
 

Letters of Agreement   7. 4. 2009 / 19:11
Marky Parky   
1.) Lanux do Drážďan je podle aktuálních LOAs FL340 přesně jak říká Mates.
2.) I v reálném světě existují místa, kde se neřízený let najednou stává řízeným a naopak. A v takové situaci se taky nikdo nebude chtít po pilotovi aby dodržel LOAs.
3.) To není pravda. Řídící není od toho aby řešil nereálné situace vyvolané smyšleným postupem pilota. Kdyby mu v reálu vadilo těch křižujících se 340 a nechtěl aby to letadlo klesalo podle LOA, tak by si to vykoordinoval. Stejně tak obráceně - kdyby na to éro byl třeba EST v nějaké hladině a sousední řídící by na poslední chvíli potřeboval jinou, tak by nejprve volal aproval request nebo expedite clearance. Ale nikdy (krom opravdu nouzových věcí) by se nestalo, že by letadlo začalo minutu před hranicí a tři minuty do konfliktu klesat a řídící by to dopředu nevěděl. Na IVAO je to UNICOMem trochu komplikovanější a teoreticky si můžes před hranicí klesat jak chceš, prakticky tím však téměř vždy uděláš víc škody než užitku.
4.) Souhlas. Ale stejně tak jako já řídící ti "nekecám" do TOD, ty "nekecej" řídícím do klesání, když to oni potřebují (a nebo nepotřebují). Pokud to chceš ty, kvůli TOD, tak si řekni. Pokud to nepotřebuješ kvůli TOD, tak si nevymýšlej fiktivní důvody.
5.) To s problematikou moc nesouhlasí
6.) LOAs nejsou zákon, jehož porušení by se trestalo vězením. LOAs jsou dohody, které mají za účel zjednodušit a snížit koordinaci - nicméně v reálu dnes a denně nastávají situace kdy LOAs nelze, z nejrůznějších (výkonostních, provozních, povětrnostních) důvodů dodržet a musí se zkoordinovat jiná hladina. Např. na ACC Praha to je odhadem cca 25 procent letů, kterých by se LOAs týkaly.

Prostě LOAs opravdu je věc pro ATC a pilota by měly zajímat spíš okrajově, aby věděl, proč někdy dostává zbytečně brzo klesání nebo jiné restrikce a situace, kdy pilot ATCmu "kecá" do do jejich dodržování/nedodržování je zcela špatně.
 

Letters of Agreement   7. 4. 2009 / 19:15
N.G.
¨GOOOO ATC
 

Letters of Agreement   7. 4. 2009 / 18:15
Tragédie v JRD
nic proti, ale popis loa , jejich vyznam , vysvetleni, i prehled jednotlivych loa na webu byl nekolik let .) a az bude web spusteny, tak tam urcite zase bude

edit - ted jeste ctu puvodni prispevek az do konce - pilotovi do LOAs nic neni. je to jen vec ridiciho. a je veci ridicicho, zda te necha klesat jinak. pilot mu do toho nema co kecat.
 

Letters of Agreement   7. 4. 2009 / 18:19
litinoveweedle (CSA381)
Byl bych mene odvazny do ceho ATC ma pilotovi co kecat a do ceho ne. Planovani descentu je jedna z veci, kde by se mel ATC podridit pilotovi, pokud to neni v rozporu s LoA, nebo nema dopad na bezpecnost nebo nebylo domluveno jinak. A i tak mohu jako kapitan pozadovat neco jineho, nebo se ptat na duvod. Pokud "due to traffic" tak samozrejme sklapnu a klesam, totez due to LoA. Jenze to neni pripad, ktery diskutujeme.
 

Letters of Agreement   7. 4. 2009 / 18:28
pseudoMates
Fakt motáš pátý přes dedvátý..
Pokud ATC ví, že bude potřebovat klesat letadlo na nějakej bod kvůli LOA a ví, že se mu s jiným provozem nepotká, tak použije frázi : "When ready descend to FL140 to reach level at HDO." Bohužel, aspoň polovina pilotů na síti tuhle frázi nepochopí, nebo pochopí blbě..
Pokud ví, že se mu to s něčím bude křižovat, tak mu dá klesání rovnou. Zpetat se sice můžeš, že proč tak brzo, ale v 90% případů ti bude odpovědí "due to traffic" Zbylejch 10% je kvůli LOA. Jiný přpady mě moc nenapadjí, pokud nebereme nějaký nouze, mašinu NON RVSM v RVSM prostoru.
 

Letters of Agreement   7. 4. 2009 / 18:41
litinoveweedle (CSA381)
No ono se LoA nikde moc nediskutuji, vim vseho vsudy o jednom dotazu na IVAO foru, ktery odpovidal myslim Filip. Jinak ticho po pesine. Mozna vice informaci a nenechat nas piloty ve vycviku, aby si museli dohledavat a domyslet jak aplikovat Real postupy do virtualu pokud mozno ARAIG way.

A jak spravne pises, mohu chtit jine klesani, mohu se ptat na pricinu (mimochodem precti si prvni prispevek, pisu to tam naprosto jednoznace cit: ".... to je tak jedine co pilot muze"

Jen namitam, ze pokud se mi ATC pozadavek nezda, mohu se ptat na duvod, pripadne poukazat na rozpor s pravidy, v pripade ze ohrozuje moji bezpecnost nebo nejsem schopen ho rozumne dodrzet (drzeni FL a nasledne klesani -3000ft a vice) mohu ho odmitnout.

Nicmene i tohle jsem uz psal. Staci cist.

L.
 

Letters of Agreement   7. 4. 2009 / 18:48
Tragédie v JRD
nic ve zlem, ale v tomto bych nesouhlasil. vzhledem k tomu, ze atc ma v danou chvili lepsi prehled o tvem okoli, nez ty, potrebuje napr. resit nejaky pruser a da ti neco, s cim milostive nesouhlasis, tak ma opravdu cas s tebou diskutovat o tom, jestli budes klesat na fl230 nebo na fl240.

a ze ti da klesani 3000ft? no, pokud tim resi nejaky pruser, tak tvoje dohadovani, ze se ti to nelibi, muze byt to posledni, co v zivote udelas.
 

Letters of Agreement   7. 4. 2009 / 18:53
pseudoMates
Amen
 

Letters of Agreement   7. 4. 2009 / 19:08
N.G.
HOSI JEDEM DAME JESTE JEDEN))))))
 

Letters of Agreement   7. 4. 2009 / 19:11
N.G.

 

Letters of Agreement   7. 4. 2009 / 19:07
Rozšafín Ctibum   
Mno, jak uz psali mnozi, LOAS byli k dispozici, pravidelne aktualizovane, v prehlednych tabulkach, na webu ceske divize..

Po rekonstrukci webu budou samozrejme k dispozici opet.
 

IVAO dnes večer LZIB C1 Exam   7. 4. 2009 / 17:46
Teflon_490   
Co bys, prosimte, delal na priletu z EGLL na ABLOMU? Nejsi jeden z tech, co planuje trasu LKPR-LZIB pres Rakousko?
 

IVAO dnes večer LZIB C1 Exam   7. 4. 2009 / 17:57
pseudoMates
Tak z EGLL do LZIB přes Budex to není nic neobvyklýho.. Resp. nic, co by nešlo.
Ale je fakt, že z výše zmíněných důvodů já přes Rakousko téměř nelítám..
 

IVAO dnes večer LZIB C1 Exam   7. 4. 2009 / 17:58
Teflon_490   
Jasne, ze de vsechno, kdyz ma clovek cas, tak to muze vzit klidne obloukem
 

IVAO dnes večer LZIB C1 Exam   7. 4. 2009 / 18:01
pseudoMates
Právě.. Já to z důvodů bezpečnosti beru obloukem..
A jinak.. IMHO to moc velkej rozdíl v majlích mezi trasou přes Budex - Gimbo a nebo přes Vemut - Pepik nebude.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ