FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 8. 8. 2025, svátek má Soběslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vychylovanie smerovky pri rolovani Jeden příspěvek | Celý strom
Vychylovanie smerovky pri rolovani   18. 4. 2009 / 16:08
Mistral
Vlastnim joystic Saitek Cyborg Evo. Neviete mi poradit ci sa tento joystick neda nastavit cez FSUIPC tak, aby smerove kridlo zacalo fungovat az pri vyssich rychlostaich ako je rychlost pri rolovani? Pripada mi to dost cudne, ked pri zatacani ked rolujem sa vychyluje aj smerovka.
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   18. 4. 2009 / 16:11
N.G.
no kdyz s ní točíš tak se hejbe bo fs ma spojene ovladani pro podvozek a smerovku
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   18. 4. 2009 / 16:13
Cirrus/Pindra
jestli myslíš u dopravních letadel, tak tam je potřeba nastavit nějakou osu tak ,aby pracovala jako "rohlík" pro ovládání příďovýho podvozku. Po rozjezdu pak budeš schopen ovládat směr vzletu po rychlosti Vmcg už směrovym kormidlem. Pokud myslíš u menších letadel, tak tam se do určitýho úhlu směrovka otáčí s příďákem (i s ostruhovym kolem).
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   18. 4. 2009 / 16:16
Mistral
Neporadis mi ako to konkretne nastavit?
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   18. 4. 2009 / 16:47
Cirrus/Pindra
no, já mám jinej joy a te´d nemám FSku funkční... ale mělo by se to nastavit v settings, joystick assignments, joy axis a vyber nějakou volnou, kterou máš na svym joysticku. Ale teď ti nepovim, jak se jmenuje ona volba, možná něco jako nose wheel steering axis nebo tak nějak...
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   18. 4. 2009 / 16:51
Mistral
Nasiel som tu tento odkaz. Idem to vyskusat.
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=255183&lan=0&style=2
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   18. 4. 2009 / 16:54
Cirrus/Pindra
jo no. vida, s FSUIPC a s laborovaním v něm moc zkušeností nemám, ale mám pocit, že tohle bude chtít menší peněžní transakci ve prospěch vydavatele onoho fsuipc.
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   18. 4. 2009 / 17:15
Mistral
Ja mam cez FSUIPC nastaveny joystick. Vsetky osi sa daju zvlast ponastavovat. Takto je to omnoho lepsie ako cez nastavenie vo FS.
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   18. 4. 2009 / 18:17
Mistral
Nastavil som to podla toho odkazu a smerovka sa vychyluje dalej Neporadi mi niekto ako na to?
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   19. 4. 2009 / 09:06
dandee
Na kazdom lietadle co som v reale lietal sa pri vysliapnuti pedalu pohybuje smerovka.Smerovku potrebujes pri urcitych rezimoch letu.Nevidim dovod preco by si mal tento efekt odstranit.Snad iba IL-62 mala na kerovanie na zemi na baranoch maly volantik na ovladanie pridaku.
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   19. 4. 2009 / 09:52
Mistral
Pri rolovani dopravakov napr. Boeingu, sa pouziva na zatacanie steering tiller. Je to taky malicky volant na strane kapitana. Boeing sa pri rolovani neriadi pedalmi, ale prave tym tillerom. Jeho citlivost je vyrazne vyssia oproti pedalom. Pri rolovani je smerovka v neutralnej polohe a nevychyluje sa. Pri odlete sa so stupajucou rychlostou znizuje ucinnost tilleru a zvysuje ucinnost smerovky. Po dosiahnuty rychlosti nad 60 kts, by sa lietadlo malo plne ovladat len smerovkou. Tento efekt som chcel dosiahnut namapovanim smerovky a steering tilleru na jednu os joysticku cez FSUIPC. Podarilo sa mi to nastavit, ale pravdepodobne to nefunguje korektne, pretoze na stojanke a pri rolovani pod 60 kts sa vychyluje aj smerovka. Vie mi niekto poradit kde moze byt problem?
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   19. 4. 2009 / 10:46
mípa   
FS má na zatáčení pouze jeden "ovládací vstup" a ten je společný pro směrovku i příďové kolo. To je vlastnost FS. Prostřednictví FSUIPC je možné tento "vstup" namapovat na dva ovládací prvky s tím, že poměr jejich účinnosti je odvozen od dopředné rychlosti. Nic víc se s tím bohužel nedá dělat.
Ostatně když řídíš, tak na směrovku by z kabiny nemělo být vidět
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   19. 4. 2009 / 10:49
Mistral
Ja som ten ovladaci vstup namapoval cez FSUIPC, ale nejako to nefunguje.
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   19. 4. 2009 / 11:59
Mistral
Este sa chcem opytat. Mam uz druhy joystick v poradi a u oboch to pri vzlete a samotnom lete mierne taha dolava. Teraz neviem ci FS nahodou nesimuluje tocivy moment vrtule, alebo je to chyba joysticku. Obe joysticky to robia aj po skalibrovani.
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   19. 4. 2009 / 16:55
Teflon_490   
FS tocivy moment vrtule samozrejme simuluje. A pokud si nejses jisty, jestli to nezpusobuje joy, proc to proste nevoturujes na draze bez nej?
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   19. 4. 2009 / 12:31
Michael   
Na zatáčení na zemi se používají i pedály, ale neumožňují takovou výchylku předního podvozku jako tiller. V takovém případě se vychyluje i směrovka. Při rozjezdu na dráze už se neřídí tillerem (F/O ho stejně ani nemusí mít k dispozici, protože většinou je jen na straně kapitána).
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   19. 4. 2009 / 19:35
Cirrus/Pindra
Při rozjezdu ke vzletu se teda zcela určitě tim rohlíkem řídí! Rozhodně do doby než letoun získá dostatečnou rychlost pro řiditelnost kormidly..
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   19. 4. 2009 / 19:56
Michael   
Řiditelnost kormidly není potřeba, protože pro udržení přímého směru stačí rozsah otáčení příďového podvozku, který umožňuje ovládání pedály (stačí i na mírné zatáčky). Když se budeme bavit o typu, který pedály příďák neřídí, tak máš samozřejmě pravdu.
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   20. 4. 2009 / 06:43
Luděk Ch.
Tak to zkus rict druhemu pilotovi na 737, ktere ve vetsine pripadu maji rohlik jen na strane kapitana
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   20. 4. 2009 / 13:32
Cirrus/Pindra
Vy se mi fakt zdáte. To je jak u ATRky... rozjezd řídí pilot, který má k dispozici rohlík, po Vmcg přebírá řízení nad kormidly PF nebo CM2 (podle typu)..
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   20. 4. 2009 / 15:57
pseudoMates
Chjo.. Chtělo by to vyjádření AJS..
Bo já si taky myslim, že mají kluci pravdu a ty říkáš blbost..
Co jsem párkrát letěl na simu ČSA, B737, tak tam se i na vzletu řídilo pedálama.
Cpt srovnal mašinu do osy a pokud letěl druhej, tak na vzletu si řídil pedálama.
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   20. 4. 2009 / 16:09
Teflon_490   
757 http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=227299&lan=0

Vzhledem k tomu, ze pedalama jde zatocit na rapid exit twy, tak na draze to ero udrzet musi jit bez problemu.
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   20. 4. 2009 / 16:18
pseudoMates
Bingo..
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   20. 4. 2009 / 16:33
Cirrus/Pindra
No to ano, ale až od určité rychlosti. Jakou rychlostí můžeš vjet na rapid taxiway hm? A to ještě je zmíněno "s odřenýma ušima"...
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   20. 4. 2009 / 17:38
nimbo
To síce jo, no v prípade, že PF je FO, tak po nalajnovaní mašiny na dráhu a zrovnaní do osy dostane mašinu do rúk so slovami "your control" potvrdené "my control" a je to celé jeho. Chcem vidieť tú frajerskú posádku, ktorá si bude prehadzovať PF a PNF role počas rozjazdu.
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   20. 4. 2009 / 18:51
Sláva
A prece se to tak dela. Co vim, tak minimalne na ATR, kde CM1 do 70kt ridi rohlikem, a pote CM1 bud pokracuje jako PF, nebo preda rizeni CM2 (pokud je CM2 PF) - vcetne hlasek "Your control" apod. Stejne tak i pri pristani.
Jinak nikdo si neprehazuje PF a PNF - az do zminovane rychlosti posadku tvori CM1 (leva sedacka) a CM2 (prava sedacka) - pote se z jednoho stane PF a z druheho PNF. Filozofie CM je i u B737 (taxuje CM1), zatimco u Airbusu jsou piloti od zacatku PF a PNF.
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   20. 4. 2009 / 18:54
Mistral
Co znamena CM1 a CM2?
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   20. 4. 2009 / 18:55
Sláva
Crew Member 1, 2
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   21. 4. 2009 / 10:22
Sláva
Snazil jsem se najit manual k ATR, ale bohuzel celkem bezuspesne, tak alespon vytazek z "checklistu" upraveneho pro nas studenty, ktery budem pouzivat pri ctyrech letech, ktere nam CSA poskytlo. Je to delane na situaci, kdy velitel letadla je PF:

CM PASSING 70 kt
2 Call out “SEVENTY“ read on ASI and cross-check reading on STBY ASI
1 Check airspeed on his own ASI and STBY ASI and acknowledge “CHECKED“

*Následující postupy jsou psány tak, že CM 1= PF, CM 2 = PNF
1 Release the nose wheel steering tiller, take over the control column and order
“MY CONTROL“
2 Report “YOUR CONTROL“ and release the control column
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   20. 4. 2009 / 17:45
Luděk Ch.
Pekna blbost predavat rizeni behem rozjezdu...
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   20. 4. 2009 / 23:07
Cirrus/Pindra
...pěkná blbost se tu o tom hádat, když máš očividně nulový přehled.
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   19. 4. 2009 / 21:33
dandee
Este pre zaujimavost k tomu rolovaniu pomocou pedalov :
U tryskacov cs.armady bol asi najnemoznejsi typ na rolovanie L-29. Kazdy buduci pilot na leteckej skole si pred prvym letom odroloval par kilometrov po kosickych rolovackach. Nebolo lahke udrzat delfinka v priamom smere pri malej rychlosti /do 30 km/h/ . Brzdova packa na kniple fungovala velmi nevyspytatelne a hlavne brzdy neboli vybavene automatom odbrzdovania /ABS/ a velmi lahko sa mohli gumy predriet a bolo treba brzdit velmi citlivo. Pomyselna draha alebo ciara rolovania vyzerala ako zbicovany had, preto aj vznikol nazov pre tento jav "bičovanie hada" , kazdy vojensky pilot si na to s radostou urcite spomenie.
U dalsich typov tryskacov sa to uz nevyskytovalo, boli tazsie a tym stabilnejsie pri rolovani a niektore uz mali riaditelne predne kolecko / SU-22, SU-25 / .
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   20. 4. 2009 / 18:50
Mistral
Dandee, ty si lietal v Kosiciach na L-29?
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   21. 4. 2009 / 07:46
dandee
L-29 a L-39
 

Vychylovanie smerovky pri rolovani   21. 4. 2009 / 15:32
Mistral
Si Kosican? Aj si ucil lietanie, alebo si tam bol ako ziak?
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ