|   |   |  | Kdo se vyznate v uprave textur  II ...........   26. 5. 2004 / 21:14 |  |  
  |    |  | Tak jsem si v IMAGETOOL upravil textury 3D cockpitu od PMDG, ale ve hre se mi zobrazuji jako uplne cerne. Prevedl jsem je z 1024x1024 na 512x512, maji spravny format (DXT3) , ale vsimnul jsem si, ze v imagetool v kolonce ALPHA (na leve strane editoru) maji puvodni textury napsano "alpha: alpha" .... a mnou upravene textury maji "alpha: none" ......... asi bude problem v tomhle ne? - ale nevim, jak i u mych textur nastavit to ALPHA..... |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |  | Re: Kdo se vyznate v uprave textur  II ...........   27. 5. 2004 / 01:20 |  |  
  |    |  půjde to řešit asi takto:
 
 podmínkou je, mít zazálohované originální textury, případně znovu nainstalovat . Potom v Imagetool znovu načti všechny textury, u každé si nech zobrazit alfa kanál a prohlédni si ho, pokud bude alfa jenom bílá nebo černá plocha, máš vyhráno a můžeš tebou upravené textury(nekomrimované, pokud je máš někde uložené) použít. Stačí si stáhnout utilitku FS Texture Converter z Avsimu a dávkovou konverzí všechny textury převést do původního formátu s alfa kanálem.
 
 Pokud ale je alfa kanál obrysem některých částí, musíš uložit textury ve formátu Targa (.tga) a v Photoshopu či jiném grafickém programu podporujícím Alfa kanál dále zpracovat. V tomto případě ale nelze použít FS texture Converter, jenom Imagetool. Pozor při zpětném převodu na koncovku, aby ti tam nezůstalo .tga .
 
Ale podle toho co popisuješ se nejspíš jedná o druhou možnost. |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |  | Re: Re: Kdo se vyznate v uprave textur  II ...........   27. 5. 2004 / 08:07 |  |  
  |    |  | mozna se mylim , ale v tomhle pripade bych to videl na problem nespravne velikosti textury. Nekolikrat s mi stalo pri praci na letadlech ze jsem ulozil texturu do veliskoti kterou fsko proste nenacetlo. Zkus pouze preulozit originalni textury do dxt. I to vyrazne pomuze zvysit rychlost jejich zoobrazovani.... |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |   |   |  | Re: Re: Re: Kdo se vyznate v uprave textur  II ...........   27. 5. 2004 / 10:25 |  |  
  |    |  | Puvodni PMDG textury jsou IMHO uz v DXT takze tim nic neziska....  |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |  | Re: Kdo se vyznate v uprave textur  II ...........   27. 5. 2004 / 09:24 |  |  
  |    |  | zkus program DXT2BMP tam si vyexportujes alpha kanal z originalni textury do podoby .bmp souboru, upravis si ty textury a alpha kanal na ty upravy zase naexportujers. Ulozis to pak cele do pozadovaneho formatu (treba DXT3). |  
  |   |  
 
  |  
   |   |   |  | Re: Kdo se vyznate v uprave textur  II ...........   27. 5. 2004 / 09:41 |  |  
  |    |  .........diky vsem za rady - du to zkusit dal a pak kdyztak dam zas vedet  
 
 
 |  
  |   |  
 
  |  
  |