FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 29. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů Jeden příspěvek | Celý strom
Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 14:17
MAV
A je to tu... http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=14062 Nevím zda se smát či brečet...
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 14:22
Toomitsch
Irééénko, já sa ptám proč...
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 14:26
Koprik
Mohli si pujcovat ATR72F od FARNAIRU a bylo by to levnejsi...(((
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 14:26
Lukas.wz   
http://aeroweb.cz/clanek.asp?ID=1630&kategorie=3
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 16:16
Už přistávám?
Je to divný, ale mě ten tvůj článek vůbec nepřesvědčil, spíš mě tam pár věcí překvapilo. Vždycky jsem slyšel, že do Casy se prostě "nevejde paleta" a náklad se bude muset překládat. To je trošku rozdíl proti tomu, že se tam nevejde o dvacet čísel na výšku a bude se z ní teda jen muset něco shodit.

"Vybrat, zda je výhodnější jednoduchost na straně C-295M nebo většinou zdvojené systémy v C-27J nechám na vás." Tohle evokuje, že buď lítat se Spartanem nebo padat s Casou.

Potom ty rozpočty,co všechno se nedá v Case vozit kvůli nosnosti podlahy. Pochopil jsem z toho, že Land Rover to uveze, ale potřebuje podložku. To tvrzení, že Casa neuveze paletu, je zjevná blbost ze dvou důvodů. Píšeš, že "...plně naložená paleta 463L váží 4,6 t..." Takže za prvé ne každá paleta je plně naložená co do hmotnosti. A za druhé, pokud se to vztahuje ke hmotnosti celé palety, tak je potřeba myslet na to, že ta paleta nemá půdorys o obsahu 1m2.

V neposlední řadě existuje tisíc dalších možných parametrů, jak bys mohl ty letadla srovnávat. Ať je to cena a dodací podmínky náhradních dílů, nutná doba proškolení personálu, výcvik, prostě téměř cokoli. Netvrdím, že ty tvoje parametry jsou úplně nedůležité, ale říkám že to není tak jednoduché.

A aby bylo jasno, taky by se mi víc líbil Spartan. Je mi prostě sympatičtější. Ale tam moje kvalifikace pro porovnávání zhruba končí.
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 16:50
Lukas.wz   
Hron do mě uhoď, jestli jsem chtěl někoho přesvědčit..

A ono je těch parametrů fakt hodně.. Co jsem se tím vším probíral tak fakt ve většině je lepší C-27J ať na to koukáš jakkoliv.. Teď, z hlavy.. Třeba C-27J má APU, C-295 má zdroj elektřiny z motoru při bloknutej vrtuli.. Spartan má díky motoru o dost lepší parametry při letu na jeden motor.. C-295 má tu možnost sednout plná paliva.. To je fajn věc.. To, že se s C-295 nevyškrábeš přes hory Afghánistánu bych jako problém viděl.. Určitě tam lítat budou.. A nikdy nevíš.. Kdyby se takovýhle věci neřešili tak tam můžou jezdit Karosou..

S tou paletou jsem to myslel tak, že plnou neuveze, ptž jí tam prostě plnou nedáš..
Ono s těma paletama to je složitý.. Do C-295 jich dáš 5.. S tím, že poslední bude na rampě.. Na rampě je normálně umístěnej vozík, kterej má nosnost myslím právě jen dvě nebo tři tuny.. Ten je na manipulaci s paletama.. Upřímně nevím, jak se to do toho letadla skládá.. Jen říkám fakta.. Ale to, že má C-295 malou nosnost podlahy a malej pruřez nákladového prostoru problém je.. Do C-27J dáš ty palety 463L tři plus na rampu jednu menší, ale označení z hlavy nedám..

K tomu LandRoveru.. Jestli jsem dobře hledal, ty co má naše armáda mají rozměry:
délka: 4995 mm, šířka: 2095 mm, výška: 1930 mm.. Pak je tam ještě nahoře nějakej ten granátomet a nebo kulomet.. A teď vařím z vody, ale ty auta by musely stát nějak přes palety, na vejšku by se tam už tím pádem asi nevešly a museli by se demontovávat díly.. Jak rychle a snadno, a jestli vůbec se dá z toho LandRoveru odstratnit ochranej trubkouvej rám netuším..

Mě z toho vychází jen otázka "proč to dělat jednoduše, když to jde i složitě..?".. A taky mě to celý smrdí.. A v C-295 vidím, jak už tu někdo psal, takový militarizovaný jATRo.. Proto jsem psal ten článek..
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 17:00
Koprik
Ja myslim , ze mas pravdu ve vsem, bohuzel ten clanek je takovy armadni PR a asi fakt nema smysl jim psat, jestli uz tam ten Defender cvicne nakladali....Nota bene ten kdo to psal, asi ani nevi, jak Defender 110 ve skutecnosti vypada. Bylo by to vsechno k smichu, kdyby se to ovsem netykalo nas vsech.Ale co me zajima je to, co vlastne ty spanele budou s tou L159 vlastne delat?Neni to nakonec jen takova fligna, aby prodali ty svoje superstroje...neco ve smyslu, my vam nepovedenej transportni letoun a vy nam neuspesne bitevniky......?Maji dostat 5 kousku a to je malo i na malou akrobatickou skupinu!Na vycvik to taky nestaci, tak spis jen tak na ukazku?
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 17:06
Lukas.wz   
"Nota bene ten kdo to psal, asi ani nevi, jak Defender 110 ve skutecnosti vypada." --> Koho myslíš..?

Má lítat Španělská armáda a vlastníkem stále bude EADS.. Prej v tej smlouvě o tom barteru není ani slovo o pozdějších opravách, revizích a náhradních dílech na 159.. Ale to jsem jen někde četl tak bez záruky..
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 17:12
Koprik
No tiskovyho mluvku MO....cti:
http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=14062
Pripada mi, ze si ty TTD vycucal z prstu!)))
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 14:53
armyboy
Vážení,
rozhodnutí o nákupu těchto letounů není rozhodnutím AČR ani ministerstva obrany (MO), když se hodnotilo jaký letoun vybrat jako náhradu za úžasné a trvanlivé stroje AN-26, názor vojensknských a odborných kruhů nikoho ve skutečnosti nezajímal. Samozřejmě se zpracovalo spousta studií jaký letoun by byl nejvhodnější.
Bohužel při této dohodě fouká vítr ze směru Aero Vodochody. Neb se zkonstruoval "slavný" taktický bitevník, který je ovšem bitevně tak nějak méně vyhovující než se od něj očekává a ve "velkém" ho užívá pouze naše armáda. Pokud mě má paměť neklame ČR se pokoušela nadpočetných "strojů" několikrát zbavit (v některých případech) takřka za hubičku, jenže marně. Tento "nadějný" projekt je myslím jedním z největších krachů našeho zbrojního průmyslu.
Takže obchod je jednoduchý my si za dost nevýhodných podmínek koupíme letouny CASA, které jsou nevyhovující a nesplńují požadavky českého letectva,ale zbavíme se tím sice malé ale části (břemene) letounů ALCA.
A tím jak doufají naše zbrojní a vládní špičky se dosáhne toho, že už nebude moci býti poukazováno že letouny ALCA jsou vydět pouze na českém nebi a možná to "bude" šance pro odprodej zbylých strojů ALCA i mimo letectvo Španělského království.

Resume je asi takové že:
Pokud by přišel jiný výrobce například balonů a dal naší politické a zbrojní elitě návrh že si vezme ALCy do své armády když odebereme balony budume mít v našem letectvu balony místo transportních letounů. Bohužel C-130 je dobrý letoun a byl by bez pochyby lepší než CASA ale pochybuji o tom že U.S.A.F. sní o tom že bude mít ve svém letectvu super stroje ALCA. Názor vojenských odborníků nikoho nezajímá názory lobistů ano. A tak podobně je to z každým nákupem do naší armády.
Tak nějak bych to viděl.
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 14:56
Pan Letadlo   
C-27J né C-130
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 15:18
leonell
Armáda skutečně plánuje nákup tuším 4 starších C-130
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 15:22
Pan Letadlo   
Fakt? Bože co s nima budeme dělat. Vždyt už i usa plánuje jejich výměnu kvůli jejich žravosti nemýlím-li se. Takže raději nakoupíme CASA a Herculesy než koupit Spartany kterou udělají téměř stejnou práci jako stotřicítky? Nějak mi to hlava nebere
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 15:24
Lukas.wz   
To nejsi sám a myslím, že i ten Bůh se diví..

Dva Herculesy maj lítat, dva na díly..
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 16:13
armyboy
jj vím to dával sem to jen jako příklad o tom proč to nemůže být jiné letadlo než CASA.
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 15:00
Koprik
...nejen ty.Strucne a pregnantne receno,bohuzel je nam z toho vsem smutno.
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 15:21
Ondra O.K.
Rekl bych ze receno sice strucne, ale rozhodne nepresne.

Vitr nemuze foukat od Aera Vodochody - Aero prebytecne stroje nevlastni, pouze uskladnuje za pekne penize, takze bude tratit. Navic to muze znamenat ohrozeni vyroby centroplanu Spartana v Aeru, takze dalsi riziko.

L-159 jako takove je pomerne dobre letadlo, to ze ho armada neumi/nechce vyuzivat v takovem poctu je chyba jeji, kdyz si jich objednala tolik...resp. po objednavce nastalo nekolik restrukturalizaci zakladen a letek ze uz na ne proste ani neni tolik lidi.

S nakupem CASA taky nesouhlasim, i z meho pohledu to mel byt Spartan, pokud by ovsem prosel transparentnim vyberovym rizenim - to je totiz to co v nasi armade dlouhodobe chybi - viz nakup transporteru, obrnenych aut pro mise atd...ta smlouva je podle me spatna a nevyhodna..

Jak rika klasik - muzeme o tom polemizovat, muzeme s tim dokonce i nesouhlasit, ale to je tak asi vsechno co s tim muzeme delat
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 15:47
Koprik
...jen bych dodal, ze v tom vine, ktere jsi nam nalil neco plave. Ze si armada objednala L159 o hodne vic, nez potrebovala a potrebuje neni treba spekulovat, to je proste fakt.Nicmene cely program L159 vznikl predevsim proto, aby se zachranilo rodinne stribro Aero - nic proti, nicmene myslim ze za ty nadsazene pocty L159 tezce lobovalo i samotne Aero, aby melo praci pro sve lidi.Takze tu poznamku, ze vse je chyba armady bych radeji vynechal.
....nechce/neumi vyuzivat....L 159 je jako cvicne letadlo zbytecne komplikovane a drahe a jako bitevnik zase neni plnohodnotne, takze je to takovy hezky ale drahy paskvil placeny z dani nas vsech. Jako konstruktera te to asi netesi, ale casy, kdy se L39 prodavaly po tisicich uz jsou davno pryc a bude hur.
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 16:06
Lukas.wz   
A ty, kdyby jsi prodával třeba blbý rohlíky, tak by jsi říkal zákazníkům, ať si místo 15 koupej jen 7, že jim to stačí..? Asi těžko.. Je logické, že Aero podporovalo budoucí nákup.. Ukaž mi výrobce letadel, co to nedělá..

To, že AČR a poté i vláda nedokázali říct nějakej rozumnej počet je jen jejich problém.. A znovu, nevím, proč by jim to Aero rozmlouvalo..

Obecně si myslím, že Aero je dobrá fabrika, ve smyslu kvality výrobků a odvedené práce.. Všechny problémy vždycky vznikly tím, že se jednalo o Aeru na vyšších místech a nikdo neřešil ( nechtěl, nevěděl..? ) co bude dál.. Viz. vstup Boeingu..

A co si myslím o L-159 se dá lehce najít v mých příspěvcích.. V podstatě souhlas, jen bych to neoznačil za paskvil..
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 16:15
Lukas.wz   
A ještě k tomu, že je 159 drahá.. Drahá je avionika, kterou je L-159 přecpaná.. Na jednu stranu, díky tomu má výborné výsledky při cvičeních, kde si poradí např. s F-15.. Jaká to je doopravdy výhoda se můžeme hádat do nekonečna.. Doufám, že se tahle vlastnost nikdy nebude dokazovat v boji.. Celkově, většina letadel má to a támhle to a to umí tuhle věc a nebo jinou.. Jak často jsou ale tyhle věci použitelné v boji..? Naštěstí skoro vůbec.. Taková studená konstruktérská válka.. Ale ok, proč ne..

A nikdo z AČR přeci nemůže teď, po tom co se koupilo přes 7O mašin nadávat na to, jestli je nebo není drahá.. To už je trošku pozdě a působí to trošku komicky.. Tohle si měli rozmyslet dřív..

A ještě.. Podle mého laického názoru by bylo fajn, kdyby Aero zkoušelo "udat" 159T1.. T1 je zbavená přebytečnej avioniky která je v čistě cvičným stroji vážně zbytečná a samozřejmě má tu výhodu, že je to dvousedadlovka.. Problém je v tom, že vývoj je v Aeru oficiálně zastavenej a těžko se bude nějaká výroba rozbíhat..
To, že v tom hraje velkou roli politika, různá embarga na americký materiál ( avionika atd. v L159 ) a nechuť mnoha států právě americký materiál vlastnit je téma na další nekonečnou debatu..
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 17:11
Balooo   
Můžeš prosím více rozvést tu informaci, že si L159 poradí např s F-15? Jsem od přírody trochu skeptický... To jako když stojí vypnutá F-15 na ploše, tak se do ní dokáže trefit?
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 17:12
Už přistávám?
Při pojíždění, nebo jak to myslíš?
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 17:19
Lukas.wz   
http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=6606

První link, co na mě vypadl z google, když jsem to hledal.. Jen jsem se spletl v čísle, ne 15 ale 16.. Omlouvám se..




Nebo myslíš, že se pilot 159 zeptal jestli "Už přistál"..? A že se na něj vrhnul až pak..?
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 19:19
FSPilot   
No upřímně, "sestřelit" F-16, to je podle mě větší úspěch, než F-15
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 16:14
armyboy
Problém je z Aera protože ALCA vznikla jen pro to aby se tato firma zachránila. To že je L-159 moc je sice z části chyba armády ale jaká byla tenkrát situace při jednáních o tomto stroji neví nikdo.
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 16:17
Lukas.wz   
"Problém je z Aera".. To píše někdo s nickem armyboy.. Asi si udělám nick Aeroboy..
 

Podpis smlouvy o nákupu taktických transportních letounů   7. 5. 2009 / 16:44
kuma   
Bude se vám to zdát odtažité, ale myslím, že je to taková kalouskovina na rozloučenou. Prostě na současnou vládu "v demisi" nezapomeneme v žádném odvětví naší pestré společnosti.


(a protože jsou tu politické příspěvky zapreščené, tak se neptám, v jaké pozici, formě a s jakou pravomocí se objeví příště nejneprůstřelnější z politiků napříč politickým spektrem )
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ