http://www.youtube.com/watch?v=YjIkhYY3nrI
Chce to slyšet hlavně zvuk. Dvaapůlka motor při 40.000/s s laděnou rourou, která díky speciálnímu tvaru funguje při dosažení provozní teploty podopbně jako turbo. Rychlost výfukových plynů v ní je nadzvuková po otevření výfukových kanálů, tzakže vytvoří podtlak ve výfuku, vytáhne spaliny a dokonce protáhne i směs do části výfuku. Pak dojde k nárazu zvuku na protilehlý zužující se konec a tlaková vlna těsně před uzavřením výfukového kanálu nahrne směs zpět nad píst a to s vyšším tlakem, nežli u normálního modelářského motoru.
Model je spaciál pracující jen s tím, co je pro let potřeba. Vnější část křídla by znemožnila díky úplavu funkci výškovce a model by byl neovladatelný. Ze stejného důvodu tedy chybí vnitřní půlka výškovky. Obdobně tomu je i u vrtule. Druhý list by šel do úplavu po tom prvním, takže vrtule je jen lednolistá, staticky vyvážená protizávažím umístěným v kuželu.
 |
|