FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 20. 10. 2025, svátek má Vendelín Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FS9: rozlišení textur (dpi) Jeden příspěvek | Celý strom
FS9: rozlišení textur (dpi)   11. 5. 2009 / 19:24
FSPilot   
Taková lahudková otázka pro grafiky...

na kolik dpi zobrazuje FSka ve hře textury? Jedná se mi o to, že standardně .bmp soubory fungují na 96dpi (win malování), ale při tvorbě těch proklatých plotů jsem se ukazuje, že FSka pracuje s menším rozlišením, protože zanikají tenké linky a je to celé nějaké kostrbaté (chybí mi některé tyčky u plotu apod., ikdyž jsou na textuře krásně viditelné a měly by tam být)...

Znalost tohoto by mohla významně zlepšit vzhled textur používajících alfa kanál
 

FS9: rozlišení textur (dpi)   11. 5. 2009 / 19:33
Tragédie v JRD
dpi do toho netahej. to s tim nesouvisi jedine, s cim to souvisi, tak s tim,ze ta textura je nejakym zpusobem mapovana na objekt, a pri tim je nejak zmensena (ci zvetsena).

zkus proste tu texturu zvetsit - aby pri zmenseni nedoslo ke ztrate detailu.
 

FS9: rozlišení textur (dpi)   11. 5. 2009 / 19:37
FSPilot   
No, asi to bude jediná schůdná varianta... nechci to dělat moc velké kvůli náročnosti scenérky... Vím, že dpi nehraje roli na obrazovku, protože bod (pixel) nerozdělím, ale při mapování na objekt by se to projevit mohlo, ne?
 

FS9: rozlišení textur (dpi)   12. 5. 2009 / 08:42
tonde   
tragede ja s tebou asi vyjimecne souhlasit nebudu.....
FS dle meho standardne pracuje s rozlisenim 72 dpi, pri mapovani textury 1:1, tzn 96 dpi z malovani je zbytecne velky soubor.
Pokud chci texturu pri mapovani zvetsit, musim ji adekvatne zvednout dpi, jenze zatezuju komp pri prepocitavani (nevim ted ci procak ci grafiku, to uz zase vis lip ty), tzn. idealni je udelat texturu 1:1 a na 72 dpi a je po starostech.
Scenerky jsem sice nikdy nedelal, ale repaintu jsem napraskal dost a pokud byla textura mapovana spravne, bez zmeny velikosti a bez zkresleni, s texturou 1:1 na 72 dpi nikdy problem nebyl.
Peace, brothers!
 

FS9: rozlišení textur (dpi)   12. 5. 2009 / 10:01
Tragédie v JRD
jak bez zmeny velikosti? jasne ze tam zmena velikosti je - kdyz jsi od objektu dal, tak se textura defakto zmensuje, kdyz se k nemu priblizujes, tak se zvetsuje.

dpi do tohohle vubec nevstupuje. dpi je pro tebe zajimava v okamziku, kdy soubor prenasis (resp. teda tisknes) na tiskarne. pri praci s obrazovkou je ti dpi k nicemu. tam se proste jen pracuje s pixely.
 

FS9: rozlišení textur (dpi)   12. 5. 2009 / 09:13
Blackrat
Jo, tak k tomuhle dotazu se pripojuju, neb se mi v LKBU ploty taky zobrazujou v ruznejch uhlech divne Tondeho figl se 72dpi zkusim, ikdyz se taky obavam ze dpi s tim nema mnoho spolecneho, spis mam v podezreni MIP mapping..
 

FS9: rozlišení textur (dpi)   12. 5. 2009 / 09:23
anatolij   
Do počítačové grafiky, kde nejde o tisk, žádné DPI netahejte. To je většinou naprosto bezvýznamná jednotka, DX ani OpenGL s ničím takovým nepracuje. Důležité je pouze rozlišení o to ideálně aby bylo v mocninách dvojky (256x256, 512x512 atd). To že ti mizí dráty na plotě a zůstávají po nic třeba jen tečky je dáno ořezáváním alphy v grafické kartě. Pokud používáš jednobitovou alfu (pixel zcela ne/průhledný, např. DXT1), pak toto nastává a je potřeba čáru v textuře ztlustit. Při oddálení od plotu, kdy se už uplatní horší mipmapa ty dráty stejně zmiznou.

Pokud používáš vícebitovou alphu (plynulé přechody, např. tuším DXT3), pak by se ti dráty na plotě měly zobrazit celé, viditelné by měly být i dále od kamery. U objektů s texturou s vícebit alphou pak hrozí špatné řazení ve scéně - třeba za plotem neuvidíš stromy. Pokud taková situace nastane, je (nejsem si teď jist, jestli to určitě pomůže, už jsem na to pár let nesáhl) rozdělit plot v gmax na více objektů. Možná dokonce rozdělit na více samostatných MDL a napozicovat to v XML. Ale to už je mimo téma - to jen tak, kdybys na to narazil.
 

FS9: rozlišení textur (dpi)   12. 5. 2009 / 09:27
anatolij   
2FSPilot: Schválně si zkus v FS vypnout filtrování (aby tam nebylo Bilinear ani Trilinear) a mipmapy a měl bys plot vidět tak, jak jsi jej nakreslil do textury. Když pak zapneš filtrování, tak ti z plotu zůstanou jen tečky. Jak říkám, já to řešil tak, že jsem na plot nepoužil třeba texturu 128x128px, ale tu samou v rozlišení 256x256 nebo více, kde dráty byly tlusté 2-3 px.
 

FS9: rozlišení textur (dpi)   12. 5. 2009 / 09:58
FSPilot   
A o to jde... já mám texturu 512x512 a mám na ni dva druhy plotů, takže výška každého bude blízká těm 256px... alfu mám viz. obr. a všechny čáry jsou tlusté cca 2px, některé víc. Problém by moh být s tím DXT1, zkusím to hodit do DXT3 a uvidím, co to provede
43130 B / 500 x 500 / Bez názvu.bmp
 

FS9: rozlišení textur (dpi)   12. 5. 2009 / 10:05
FSPilot   
Jo, jeto tak.. DXT3 už mi to udělá "pěknější", ale problém je pak v tom, že se ten plot jeví rozmazaně a z druhé strany to pěkně letadla porcuje
Ale už jsem na to asi přišel, jak to provedu Takže díky za rady
16494 B / 600 x 266 / Bez názvu.bmp
25933 B / 600 x 342 / Bez názvu2.bmp
 

FS9: rozlišení textur (dpi) - VYŘEŠENO   12. 5. 2009 / 10:30
FSPilot   
Tak a je to Nakonec jsem to udělal tak, že jsem se vykašlal na krásné vyhlazené kreslení v Corelu a udělal jsem ten plot čistě v Malování a jen černá/bílá, překonvertoval do DXT3 a výsledek je uspokojivý
29134 B / 600 x 334 / Bez názvu.bmp
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ