FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 8. 5. 2024, Den osvobození Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním? Jeden příspěvek | Celý strom
OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 10:36
Gustav ( BHA576 )   
Včera to na EGLL docela silně foukalo.Naštěstí automatika se s tím poprala docela dobře,ale co když není?Jak to vlastně pilot rovná před přistáním?Nos letadla celou dobu směřuje úplně jinam.RWY má někde vpravo,takže to hlídá jenom podle bár?Kdy odhadnout moment pro srovnání ocasu do směru dráhy?Jak vidíte dotazů mám strašně moc,ale prostě mi to nedá,abych se nezeptal i když asi budu za pitomce ( jsem jenom elektrikář )
40664 B / 600 x 306 / wind_EGLL.jpg
 3x  

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 10:39
Flogger   
Třeba ti pomůže toto:
http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=928&kategorie=3
anebo toto:
http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=1436&kategorie=3


 5x  

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 10:42
Matyx   
Asi hodně bokem, ale napadá mě příměr s řidičem auta které projíždí zatáčku kontrolovaným smykem ... prostě cit a um, tam kde má autopilot přesná čísla, tam má člověk vnitřní ucho, oko, nervová zakončení v rukou a nohou a především jednu sakra výkonnou výpočetní jednotku v dutině lebeční
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 11:15
MzM   
Na tohle téma mě, při probuzení, napadlo:
Proč se vlastně při takovém bočním větru nenatáčí všechna podvozková kola (aspoň kousek) a pak se letadlo nesrovná až na zemi? Mohlo by se lítat při větším bočním větru, ne?
Jako, že by se dělala letadla, která umí otočit i ta velká kola, třeba o 10°.
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 11:37
Aerospeed21
B-52 to umí.
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 17:39
Jakub Edr
Asi by to bylo technicky dost složitý a pak by podvozek nebyl dost pevný.
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 11:19
Lowmick   
Bud se vyosíš, viz. screen. Nebo tam hodis nohu po vetru a kridylka proti, takze ses v ose drahy s mirnym naklonem a v lepsim pripade sedas na navetrny kolecko. Moment pro srovnani odhadnes baj vocko. Kdyz to udelas moc brzo tak budes mit delsi dobu posilovnu na nohy, kdyz pozde tak mas fofr...

ps: taky jsem jenom elektrikar
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 11:50
čmeliak
pekný príklad
http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=side+wind+landing&aq=1&oq=side+wind
z vlastnej skúsenosti: niekedy nepomáha ani noha ani náklon a pripadá do úvahy vyosenie voči zostupovej osi ale čo potom ak to vybočenie je také, že ani nie je šanca bezpečne zrovnať éro pred dosadnutím. Ostávajú dve veci ak je letisko tráva a široké aspoň dva pásy, previesť pristátie naprieč dráhy vietor je dostatočne silný a zbrzdí éro, tym pádom je výbeh kratší. Alebo zvoliť alternatívne letisko, ktorého dráha je prijatelne natočená.
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 12:00
SONP   
V angličtině mají pro tyto metody hezké a výstižné názvy.

Pro kurzovou metodu (letadlo natočeno nosem proti větru) "Crab", protože prostě letadlo leze do strany jako krab. Před dotykem, aby letadlo nesedlo v traversu (bokem), se pak dělá "de-crab" neboli "odkrabení".

Pro odstranění snosu náklonem používají "sideslip", protože letadlo je vlivem náklonu proti větru a vyšlápnuté nohy po větru ve skluzu ve směru dráhy.
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 16:12
Medcin
Byla by tu ještě jedna možnost. Přiblížení rovnoběžně s osou dráhy s tím, že snos mě postupně posune přesně na dráhu. Při pohledu přes HUD kde bod dotyku posadím na práh dráhy by se to mohlo podařit.

Vektor letu je pochopitelně pod úhlem k ose dráhy, ale pro podvozek by to byl stejný šok, jako přistát v traversu.
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 16:26
Lowmick   
Takze kdybys letel treba do Prahy na drahu 24, a chtel uplatnit tuto metodu pri velmi silnem jiznim vetru, tak to abys sestup zahajoval nekde nad Kolinem a doufal ze te to dofoukne k bodu dotyku do osy...
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 16:42
Medcin
Pokud bych měl u Kolína visuální kontakt, tak v podstatě ano Ale nechtěl bych být řídící řídicí.
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   20. 5. 2009 / 13:04
Lowmick   
No jestli mas takovej odhad, ze by sis podle oka dokazal na nekolik kilometru urcit bod od kteryho se nechat "snaset" k prahu drahy s kridlama v horizontu (prestoze vitr po ceste muze menit rychlost/smer/narazy), tak hluboka poklona... Neznam na svete nikoho tobe podobneho
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   20. 5. 2009 / 14:24
Lejzy
Ještě bych měl dotaz k terminologii. Když dám na youtube vyhledat videa se sideslip, tak většinou v tom vidím to, co je v literatuře označováno jako forward slip. Navíc si na netu často člověk přečte o tom, že kluzáky zvětšují odpor pomocí sideslipu, to by měl být taky spíš forward slip, nebo jak to tedy je?

Třeba v tomhle videu http://www.youtube.com/watch?v=wW8GRJI6Kz4 .
Nebo tady, všimněte si i komentářů http://www.youtube.com/watch?v=5t7xnls2w5k .

A jak se těm skluzům vlastně říká česky?
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   20. 5. 2009 / 15:00
Pips   
No, možná budeš mírně překvapen, ale skluzům se česky říká skluz
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   21. 5. 2009 / 00:09
A.J.Scandall   
Starší generace, třeba můj děda, skluzům říkala "glizáda". Výraz forward slip se v odborné mluvě většinou nepoužívá, sideslip se říká oběma skluzům, ať už jsou to ty plachtařské pro úpravu rozpočtu, nebo skluzy pro eliminaci bočního větru.

Ale jinak je to jak říká Pips, skluzům se říká skluzy
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   21. 5. 2009 / 12:10
Lejzy
Díky, mě to zmátlo, protože v knížce co jsem si pořídil (www.amazon.com/Microsoft-Flight-Simulator-Pilots-Training/dp/0764588222 - je ale dost o US zvyklostech), to rozlišují, ale většina tedy ne.
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 12:06
orlík
No, jo, ale to všechno platí pro malá letadla, byť pro velká je to v podstatě podobné, přesto to bude trochu jiné. Kdy a jak srovnat letadlo do osy? Předpokládám, že se u dopraváku nedá šlapat do směrovky tak jako třeba, když člověk honí 205 po dráze se zadním větrem...
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 12:17
Lowmick   
Proc do ty smerovky u dopravaku nemuzes slapnout? A proc by sis letadlo do osy nemoh srovna kdy potrebujes (v zavislosti na danych podminkach)? Aerodynamika plati stejne pro vsechny letadla, ne?
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 12:38
orlík
No tak šlápnout do ní jistě lze, ale opatrně. Soudím, že plocha směrovky je obrovská a konstrukce trupu křehká. Pokud bude takový zásah příliš razantní směrovka se ulomí, obvykle i s trupem. I když samozřejmě záleží i na rychlosti, snad v přistávací konfiguraci tohle tolik nehrozí. Nevím, nemám zkušenosti s velkými stroji a FS tohle simulovat neumí.
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 12:50
Cirrus/Pindra
Ale blbost ulomí, nesmíš nehodu z New Yorku brát jako dogma.

Chybu v Lowmickově tvrzení, že šlapat nohu pro srovnání čumáku do osy a kontrování křidýlek proti větru vidim v tom ( a bylo mi to více dopravními piloty zmiňováno), že prostě máš nízko podvěšené motory a ty by mohly při zachování tohoto náklonu až do dosednutí zavadit o dráhu a druhá věc, uvědom si, že pokud takto letíš (noha vyšlápnutá na jednu stranu a knipl na druhou), tak máš podstatně snížené možnosti zásahu do řízení v případě např. nějakého silného poryvu větru, kdy už nemáš moc rezervu v rozsahu působnosti křidýlek...

Takže, sedat souběžně s osou dráhy a křidýlka proti větru doporučim u menších či jednomotorových letadel, u jetů rozhodně vyosen a srovnávat směrovkou až nad dráhou.
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 15:55
Balooo   
Jsem jen sprostý student ULL, ale co dělá takový dopravák, když při podrovnání vyšlápne nohu do traverzu a letadlo mu zákonitě začne utíkat do strany? Moje ruce-nohy nešikovné absorbuje široká a milosrdná tráva, ale když jsem zapoměl křidélka-pod-vítr na betonu, tak to i s tím lehkým ULL provedlo ošklivý nepěknou věc.
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 16:01
Vita Zenisek
Ty stroje nejakej traverz vydrzej, narozdil od nasich ULL..
Jen to s pasazery na chvilku provede osklivy nepeknou vec a uz to jede rovne...
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 19:32
Kachna   
Zul si kolo,....
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 19:38
A.J.Scandall   
To ne, to zas něco vydrží, spíš je problém to, že se necháš snést k závětrnému kraji dráhy
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 16:01
SONP   
Tak tu zkoumám letovou příručku TU-154M a píše se tu:

...
(4) Посадку выполнять с утлом упреждения без крена и сноса.
(5) Сразу после приземления устранить угол улреядения отклонением педалей.
.Плавно опустить самолет на передние колеса с последующим отклонением колонкч
штурвала вперед до упора (2/П удерживает колонку в этом положении до конца про-
бега . .
Плавно вывести салолет на линшс, параллельную оси ЕЛИ.


Neboli volně přeloženo:
Přistání provádíme s úhlem vybočení bez náklonu a skluzu (tedy skluzová metoda výslovně zakázána, zřejmě z důvodu negativního vzepětí křídel?)
Ihned po dotyku odstraňujeme úhel vybočení vyšlápnutím pedálu. Plavně položíme přední kolo s následným potlačením až na doraz. Plavně vyvedeme letadlo do kursu osy dráhy.

Z toho vyplývá, že TU-154 zřejmě sedá v traverzu, který se srovnává až po dotyku. To musí ten podvozek dotávat pěkně zabrat...
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 16:05
Vita Zenisek
Jak pisu o kus vedle tak nejen Tu. I zapadni stroje jsou staveny na traverz. Duvod toho zakazu skluzove metody bude nejspis sipovy kridlo. Kdyz slapnes, urychlis navetrny kridlo a vystavis ho lepsimu ofukovani nez to kridlo zavetrny, ktery zase pro zmenu zastinis trupem. No a to by mohlo provest pomerne nepeknou vec ve smyslu nezvladatelneho kloneni na zavetrne kridlo...
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 16:15
FSPilot   
Např. B737 má otočné kola o pár stup'nů, tzn. že při mírně bočním dosedu se kola natočí do směru a v pohodě jedou
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 16:19
Koprik
Od rana cekam, kdy se k tomu vyjadri nekdo od Tupolevu).Takze konecne v tom mame jasno a vime jak se to ma spravne delat.Konecne Tucko je kus zeleza,takze ten podvozek nejake to placnuti o beton musi proste vydrzet))
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 16:20
Balooo   
Tu-134/154 má nízký podvozek (nemá motory pod křídlem) a negativní vzepětí, proto tam není moc místa na náklony ve finále. Myslím, že to bude jako jinde - těsně před touch-touch do toho šlápnou a postupně srovnají.

Áčka i Béčka by mohly klidně do náklonu, rezervy tam je údajně dost, ale problém je ve využití velké výchylky kormidel, kdy by nezůstal buffer pro případné změny. Jak jsem koupil, tak prodávám. Takže malý bočák se může "vyklonit", viz fotky na planes a airliners, ale s velkým už asi nic. No a s Tuplákem holt přezujeme
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 16:24
Koprik
....to snad ani nebude potreba, bo mame na kazde noze tech kolecek 6)), maleho tuplaka 4, to bohate staci, na rozdil od vetsiny kapitalistickych stroju))
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 18:16
A.J.Scandall   
Pravdu máš v tom, že směrovce ulomení nehrozí, ten problém A300 v Novém Yorku byl způsobený tím, že do toho šlapali jak do varhan, levá pravá seno sláma. První plné vyšlápnutí směrovka vydrží, problém nastává při přešlápnutí na druhou stranu, to se sečtou síly od vyšlápnutého směrového kormidla se sílou, která laicky řečeno působí proti směru původního pohybu směrovky před přešlápnutím. A to už může snadno překročit pevnost SOP.

Pokud se používá před přistáním noha, ať už je to kvůli použití skluzové metody s "křídlem pod vítr", nebo traverzu (crab), či dokonce de-crab, je ale potřeba s nohou pracovat s citem a mít na paměti, že někde vzadu u ocasu sedí lidi, se kterejma, když se do toho dupne, to hodí na stranu jak s vozembouchama.

Jinak ale Jindro, kua, kam chodíš na ty "rozhodný a jediný metody"?!? Stejně jako ten kluk, co to psal na Aerowebu?! Wing down je naprosto běžně používaná metoda při létání s dopraváky až do velikosti Jumba, jedinou výjimkou, kde to je přímo zakázamé, jsou Tupolevy, protože ty mají při podrovnání konce křídel velice nízko. To, že si drbneš motorem, je velice rozšířený nesmysl. Nejlepší je podívat se do Flight Crew Training Manualu třeba 737, který doporučuje tři metody, wing down,crab a de-crab. Každá má své úskalí, a svoje slabé místo, žádná ale není nějak zvlášť nebezpečná. Samozřejmě každý letec preferuje nějakou, vždycky najdeš advokáty toho či onoho, já jsem třeba "wing-downista" alias skluzař.

To, že si zkřížením kormidel snižuješ zálohu ovladatelnosti na jednu stranu je sice pravda, ale to začne být problém až při opravdu velkém silném bočním větru, je-li nárazový. Pak je lepší použít kombinaci obou metod (FCTM to taky umožňuje, či naopak doporučuje), čistý "crab" má taky určitá úskalí, se silným větrem se zvyšující - tam totiž moment pravdy přichází po doteku se zemí, kdy je potřeba traverz srovnat, což taky vyžaduje určitou leteckou zdatnost a správné načasování. FCTM jej dokonce nedoporučuje používat při silném bočním větru na suché dráze!

Tady máš malý výcuc ze zmíněného FCTM, kde máš mimo jiné i obálku sklonů a náklonů, kdy a čím dojde ke kontaktu se zemí. Je z toho vidět, že při průměrném natažení 2-5° při doteku se zemí, musí být náklon hodně nad 10° (podle verze), což je mimochodem strašně moc! A navíc místem kontaktu se zemí není motor, ale kryt mechanismu klapek! Už blbé 3-5° náklonu při přistání ti přijdou jako že přistáváš na záda, 14° prostě nedosáhneš. Nebo jo, ale není to kvůli přistání s bočním větrem, ale protožes to celý zkonil jako tenkrát kluci v Rize...

.
38316 B / 519 x 500 / Image.bmp
 1x  

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 18:49
Cirrus/Pindra
Já přece netvrdím, že to, co jsem tu řekl, je nějaká "metodika či rozhodná tautologie" jestli to tak vyznělo, tak se omlouvám.

Jen tlumočím to, co mi bylo na simulátoru i jinde vtloukáno do hlavy, a to kvůli té záloze ovladatelnosti v silném bočáku používat jen craba.

Jinak to, že i dopraváky sedaj skluzovou metodou vím, je to vidět dost často, ale v tomto vlákně se přece bavíme o velmi silném bočním větru...

Každopádně díky za opravení a příklad z FCTM.
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 19:19
A.J.Scandall   
Zaznělo to tak a musel jsem se Lowmicka zastat, protože měl pravdu.

Ano, v tomto vlákně se bavíme o velmi silném bočním větru a právě že v něm, jak už jsem psal, kupříkladu FCTM B737 crab na suché dráze (což je většinou) nedoporučuje!

Jinak, co to bylo za simulátor, kde ti to vtloukali do hlavy? Typový výcvik? U toho jsem se s tím nikdy nesetkal. Naopak na simulátorech, jako byl IFR nebo MCC, jsem se naopak setkal s tím, že mě učili takový hovadiny...
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 20:26
Cirrus/Pindra
ten druhej případ
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 21:05
A.J.Scandall   
Hele, to musíš brát s rezervou. Mě třeba při MCC učil instruktor, že letadlo mám řídit trimem!?!?!?! A při IFRu mi jinej říkal, ať seru na minima, přece kvůli nim nebudu divertovat?!?!?! Solidní úroveň mají až typové výcviky, kde učí letci aktivně létající na daném typu a patřičně vyškolení.


Já třeba za naprostou zbytečnost a vyhazování peněz považuju samostatný výcvik MCC, co to má smysl učit na nějakém všeobecném simulátoru nějaké obecné pseudopostupy. Navíc když kolikrát vidím, kdo a jak to učí. MCC má význam až jako bezprostřední součást typového výcviku, takové "rozehřátí", a pěkně podle SOP dané společnosti a pokud možno rovnou na typu, na kterém se má dále létat. Jinak je to jenom tahaní peněz z kapes letců, posvěcené JARem, tedy Easou.
 1x  

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   20. 5. 2009 / 13:23
Koprik
To mas sice svatou pravdu, ale vic co by s takovym pristupem bylo nezamestnanych strejcu a vycvikovych zarizeni??? Vzdyt cely system JAR OPS mi pripada jako podobna buzerace.Bohuzel (((
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   20. 5. 2009 / 13:00
Lowmick   
Diky kapitane ze ses me zastal
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 13:09
kuma   
Klikni si na ten druhý odkaz nahoře na Aeroweb - víc se k tomu moc dodat nedá.

A taky si pusť ta videa, na které jsou odkazy v článku. Zejména to dolní - ze zkoušek B777 - a pozoruj, co ten člověk dělá se směrovkou - mává s tím jak lachtan ploutví v cirkuse - a když si představíš práci nohou - šlape do toho jak do varhan (ale taky jsou to moc hezky vypiplaný přistání - i přes ten brutál bočák...)
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 14:54
me2d
http://planes.cz/cs/photo/1019461/a320-214-ok-mej-czech-airlines-csa-csa-ok-brno-brq-lktb/
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 15:36
FSPilot   
V případě IFRů, resp. z větších mašin (z doslechu z výcviku) během přiblížení nijak, letíš šejdrem a kousek před dráhou tam vrazíš nohu a srovnáš to, plácneš s tím o zem a je to. V případě VFR je pomúcka "křidélko+noha v opačném směru" (vlevo křidélko, pravá noha a naopak) a takovým způsobem se na malých érech prý má správně provádět přiblížení
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 16:32
Pips   
No, já snos vylučuji vyosením a srovnáním do netraverzu při podrovnání a dělám to prý také správně a při ifrovém letu jsem se tedy nikdy nepřistihl
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 16:16
adagio   
Všechno to co ti tu psali, ale hlavně nějakej zautomatizovanej odhad a grif. A k tomu bych ti doporučoval pedály. Tenkrát před xx lety, když jsem si to s beranama pořídil jsem byl až zaskočenej, jak je to lítání najednou jasný a snadný. S nějakou malou prdlavkou přistaneš ve FS na pětníku, třeba i do pravýho úhlu a ještě se budeš u toho škrábat v nose.
Je to o nějaký přirozený souhře rukou a nohou, jako když hraješ na bubny. Simulovat nezávislý končetiny nějakou třetí osou na joyi je prostě krkolomná blbost.

Když to koupíš a budeš už vždycky všechno přistávat jen "na ruku a nohu", věř mi, že tě po čase nějakej bočák nedonutí ani típat cigáro
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 16:22
Balooo   
No mně právě přijde, že ve FS to je opravdu na cigárko, ale v reálu to je najednou úplně jinej fofr.
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 16:37
adagio   
Tak o tom asi žádná, resp. nemohu srovnávat. Ale Gustav chce hlavně asi pokořit ten FS vítr.

Ještě je to taky i o plynu. Při nějakým skluzu docela ubejvá rychlost a chce to současně korigovat pákou tahu.
Prostě jak to tu někdo přirovnal k autu - takovej drift. Začátek asi těžkej, ale jak na to člověk přijde, pozná jak se to auto chová, tak už si to vysloveně užívá a má to plně pod kontrolou.
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 18:56
Gustav ( BHA576 )   
Jo jo Adame,kdybych si ještě pořídil pedály a berany,tak ta moje 55 letá Etna vybuchne a mám to všechno na hlavě Už tak jí s tím létáním neskutečně se... Taky nevynechá příležitost se každému pochlubit jaký jsem blbec a místo vedlejšáku si blbnu na PC.
Onehdá ,když otevírali první babybox jsem vznesl dotaz,kdy udělají bábybox,že bych tam tu mojí šoupnul - dodnes mi neodpověděli
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 19:13
MiG-21MFN
a co ti řekla na tvůj throttle quadrant? asi nebyla nadšená jako my
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 19:32
Koprik
Buď trochu taktik, Gustave!Dej ji vybrat, jestli je pro ni lepsi toulat se po hospodach, nebo se vecer venovat za strizliva simulatoru, kde jsi pod kontrolou,rozsirujes obzory vnoucatkum a vubec zustavas dal dusevne mlady!!!
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 19:39
A.J.Scandall   
Bábybox... to je super nápad!!!!
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 18:01
lulinak
trochu extrem ale asi takhle nejak....
http://www.youtube.com/watch?v=OtnL4KYVtDE
jinak v realu jdes pridi trochu proti vetru...
 

OT: Čím vlastně pilot vyrovnává boční vítr před přistáním?   19. 5. 2009 / 18:06
Jakub Edr
Na to jak je 747 velká, tak je docela obratná.
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ