|  |  | OT: Letová hodina 27. 5. 2009 / 21:30 | |
|  | Sorry za druhej OT za tak krátkou dobu, ale dělám ročníkovku a zase jsem narazil na neznámou.
Čím se rozumí letová hodina? Od začátku pohybu letadla na ploše, po vjezdu/ výjezdu z RWY nebo až po odlepení ze země?
díkes za odpovědi |
| |
|
 |  |  | OT: Letová hodina 27. 5. 2009 / 21:36 | |
|  | Myslím, že je to slyšet už v tom názvu.
Ale záleží kde. Někde se platí hodina čistě ve vzduchu (tam ceny bývají vyšší) a někde se cena zdá malá, ale pak zjistíš, že se platí od chvíle kdy usedneš do letadla, takže tě to ve finále může vyjít dráže, protože na zemi strávíš dost času.
Ukamenujte mě, jestli plácám nesmysly    |
| |
|
 |  |  |  | OT: Letová hodina 27. 5. 2009 / 21:41 | |
|  | Plácáš Mě nezajímá kolik stojí, ale čím se rozumí, když někdo řekne letová hodina  |
| |
|
 |  |  |  | OT: Letová hodina 27. 5. 2009 / 21:41 | |
|  | o to placeni prece ani tak nejde.. tam si to kazda skola resi po svem.
spis by bylol zajimave (a mozna i to mysli tazatel) z pohledu pilota - jaka je doba od-do, kterou si muze zapsat do deniku  |
| |
|
 |  |  |  |  | OT: Letová hodina 27. 5. 2009 / 21:44 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | OT: Letová hodina 27. 5. 2009 / 21:46 | |
|  | Do deniku si muzes psat pojizdeni. Nicmene pod pojmem letova hodina se vetsinou rozumi okamzik kdy zvednes kola a kdy je zase polozis... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | OT: Letová hodina 27. 5. 2009 / 21:51 | |
|  | fakt si mužu psát i pojíždění? tak to bych měl už sakra větší nálet  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | OT: Letová hodina 27. 5. 2009 / 21:54 | |
|  | Jojo, do Flight Time v denníku se počítá doba od opuštění stání (odšpalkování) až do zašpalkování |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | OT: Letová hodina 27. 5. 2009 / 21:54 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | OT: Letová hodina 27. 5. 2009 / 21:55 | |
|  | to zkusim sýkorkovi navrhnout, že si to tak budu psát..  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: Letová hodina 27. 5. 2009 / 22:17 | |
|  | Mě to na celym PPL dělá nějakejch 5 hodin dohromady (na každej let +5, +5 = +10 minut), takže po dokončení PPL budu mít předpokládám nálet cca 50 hodin, přitom zaplacenejch jen těch 45. (Orientačně) To většinou platí i při půjčení letadla - platíš motorovou hodinu -5 min, - 5 min na pojíždění, tudíž platíš dobu od vzletu po touchdown. Ale je možné, že v jiných školách to řeší jinak. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: Letová hodina 27. 5. 2009 / 22:18 | |
|  | Aneb jak se stat pilotem behem pojizdeni. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: Letová hodina 27. 5. 2009 / 22:28 | |
|  | Přesně, některé školy to berou přesně naopak... v denníku máš 45hod. a čas strávený ve vzduchu je kolem 38hod... taky se tak dá... a předpisově je vše v pořádku |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: Letová hodina 28. 5. 2009 / 19:48 | |
|  | Ono to tak markantní zase není. Požadovaný nálet musí být stejně 45 hodin, akorát v deníku bude o pár hodin víc. Nevidím na tom nic svinského. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | OT: Letová hodina 28. 5. 2009 / 03:34 | |
|  | Zkus mu navrhnout, že si budeš psát i pojíždění autem na letiště. |
| |
|
 |  |  |  |  | OT: Letová hodina 27. 5. 2009 / 21:47 | |
|  | Tak to si každá škola podle sebe řešit nemůže, resp. jsou na to předpisy, kde je stanoveno, co je jak. Nevím teď který předpis to byl, ale viděl jsem to v Lkách. |
| |
|
 |  |  | OT: Letová hodina 27. 5. 2009 / 21:50 | |
|  | Ja si myslím že je to gate to gate. |
| |
|
 |  |  |  | OT: Letová hodina 27. 5. 2009 / 21:58 | |
|  | Myslíš, že v Roudnici maj gejty?
Letovou hodinu v rámci PPLka, takže na gate je ještě brzo  |
| |
|
 |  |  |  | OT: Letová hodina 28. 5. 2009 / 05:41 | |
|  | Gate to gate, aj s vetronom, alebo napr. cessnou, cmelakom? Letova hodina u motorovych lietadiel je tvz. time block- teda od nahodenia po vypnutie motora, alebo od spalkov po splalky, ako to tu niekto pisal. Vo vetroni je to od startu po pristatie. |
| |
|
 |  |  | OT: Letová hodina 27. 5. 2009 / 23:24 | |
|  | Jenom pro info, definice letové doby je:
Celková doba od okamžiku, kdy se letoun poprvé dá do pohybu s cílem vzletět, do okamžiku, kdy naposled zastaví na konci tohoto letu.
Poznámka: Doba letu tak, jak je zde definována, odpovídá času "od špalku ke špalku", který se běžně používá a který se měří od okamžiku, kdy se letoun poprvé dá do pohybu s cílem vzletět, do okamžiku, kdy naposled zastaví na konci tohoto letu.
Pozn.:
U malých letadel se do palubního deníku píše čas od vzletu do přistání a do zápisníku tzv. block time (třeba +5 minut) jako pojíždění a to neplatíš  |
| |
|
 |  |  |  | OT: Letová hodina 28. 5. 2009 / 06:18 | |
|  | "Pozn.:
U malých letadel se do palubního deníku píše čas od vzletu do přistání a do zápisníku tzv. block time (třeba +5 minut) jako pojíždění a to neplatíš"
Jak kde  |
| |
|
 |  |  |  |  | OT: Letová hodina 28. 5. 2009 / 19:58 | |
|  | Uz taky znam jednu organizaci kde ti ke kazdymu letu automaticky pripisou 2 placeny minuty. Coz za cely vycvik nedela uplne maly penize, zvlast s takovyma cenama jaky tam jsou... |
| |
|
 |  |  | OT: Letová hodina 28. 5. 2009 / 09:27 | |
|  | Zdravím,jestli tě zajímají vojenské letouny (Gripen)tak my počítáme jako letovou hodinu odpoutání kol podvozku a dotek podvozku,resp. počítá to palubní počítač("takže opravdu letová hodina").Na MiGu to bylo jinak jestli budeš mít zájem můžu ti to napsat. |
| |
|
 |  |  |  | OT: Letová hodina 28. 5. 2009 / 17:53 | |
|  | Ahoj, ne díky. Bylo to jen v rámci PPL výcviku. S vojeskými letouny to nemá nic společnýho, ale dík za ochotu |
| |
|
|