|  |  | nula ve volacím znaku, říká se? 29. 5. 2009 / 11:38 | |
|  | dotázek.. čte se volačka typu TVS0864 i s tou nulou? v reálu skoro nikdo, ale na IVAO běžně jo... co je správně? |
| |
|
 |  |  | nula ve volacím znaku, říká se? 29. 5. 2009 / 11:49 | |
|  | | |
|
 |  |  | nula ve volacím znaku, říká se? 29. 5. 2009 / 12:46 | |
|  | Pokud máš opravdu takovou volačku, tak bys to měl dodržet... Ale osobně si mysím, že pokud máš číslo linky "0864", tak volačku bys měl mít v plánku TVS864. Beru to podle ČSA, které lítá ostravu s linkama OK0024, OK0025 apod. a v plánku mají volačku jako CSA024, CSA025 (3 čísla tam musí být kvůli formátu, ale 4 se dávají podle mě jen, pokud je tam číslo jiné, než 0)  |
| |
|
 |  |  |  | nula ve volacím znaku, říká se? 29. 5. 2009 / 12:52 | |
|  | jop super todle sem chtěl vědet, dík |
| |
|
 |  |  |  | nula ve volacím znaku, říká se? 29. 5. 2009 / 19:03 | |
|  | Delta 62 má teda v plánku DAL062? Proč by tam nemohla být jen DAL62? Vždyť jsou i jednočíselné volačky, třeba UAE6. |
| |
|
 |  |  |  |  | nula ve volacím znaku, říká se? 29. 5. 2009 / 19:42 | |
|  | Nojo, koukám do L FRAZEO a nikde není napsáno, kolik čísel musí být jen označení provozovatele + označení linky Tak jo, sry  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | nula ve volacím znaku, říká se? 29. 5. 2009 / 21:02 | |
|  | Trošku se tu motají dvě věci : volačka ve formátu ICAO a volačka ve formátu IATA.
Formát ICAO je to, co je v FPL (a to co také musí být nastaveno na S-odpovídači musí se shodovat).Pokud v ICAO volačce je jakýkoliv (povolený) znak, tedy i 0, tento se čte při komunikaci.
Formát IATA je to, co se použije všude jinde a obvykle obsahuje i ty diskutované nuly, které se potom v ICAO formátu nepoužijí. IATA formát je pro komunikaci nepodstatný.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | nula ve volacím znaku, říká se? 29. 5. 2009 / 23:03 | |
|  | Ještě bych (pro forma) dodal, že u IATA to není volačka, ale číslo letu. |
| |
|
 |  |  | nula ve volacím znaku, říká se? 29. 5. 2009 / 12:58 | |
|  | Pokud máš číslo linky třeba QS0577 tak volačka může být TVS0577 ale i TVS577 není to chyba když tam ta nula je... něco jiného by bylo kdyby byla linka QS5872 tak se musí do volačky vzít i to TVS5872... |
| |
|
 |  |  |  | nula ve volacím znaku, říká se? 29. 5. 2009 / 13:11 | |
|  | az na to ze linka s volackou nejak moc nesouvisi a muze byt (a v realu casto I je) uplne jina.
"volacka" se odvozuje od cisla letu v letovem planku . ale nerikej tomu cislo linky. to je jakesi numero v tistenem letovem radu a na letenkach |
| |
|
 |  |  |  |  | nula ve volacím znaku, říká se? 29. 5. 2009 / 13:37 | |
|  | A jak vypadá číslo letu v letovém plánku?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | nula ve volacím znaku, říká se? 29. 5. 2009 / 13:45 | |
|  | blbe on uz tam bude primo callsign ne? coz na veci nejak moc nemeni. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | nula ve volacím znaku, říká se? 29. 5. 2009 / 14:22 | |
|  | Tak tak, píše se tam jen callsign (ikdyž není zakázáno tohle napsat např. do Remarks, ale proč, žejo )
Tak mě napadá, neprobírala se tu diskuze o tom, jak vznikají volačky např. CSA7BR apod.? Matně si vzpomínám, že se to tady nějak řešilo |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | nula ve volacím znaku, říká se? 29. 5. 2009 / 19:04 | |
|  | Určitě si vzpomínáš na šestnáct bagr traktor  |
| |
|
 |  |  |  | nula ve volacím znaku, říká se? 29. 5. 2009 / 13:55 | |
|  | může být, ale pokud se v letovym plánu vyplní ta nula, tak se čte teda |
| |
|
 |  |  |  |  | nula ve volacím znaku, říká se? 29. 5. 2009 / 14:22 | |
|  | | |
|
|