Ještě mi to nedá a napíšu svůj postoj k startování motoru.
Ano, Víťa má pravdu, startování motoru neodpovídá POH.
Bohužel, u XPLANE modelů, včetně většiny komerčních co jsem měl čest poznat, je zvykem celý proces zjednodušit na umístění defaultního klíčového ovladače OFF,R,L,BOTH a START. Je úplně jedno, že reálné letadlo to má jinak. Na funkci to samozřejmě vliv nemá.
U IL14 je to jinak. Tam jsou prvky co mají být - razkrutka, sceplenie, zažiganie, zalivka atd. Jsou podle všeho (nejsem expert) i tam, co mají být. Vizuálně je to tedy v pořádku. Funkčně ale nikoliv. Pokud si pamatuji, nejprve se v reálu na pár sekund sepne Razkrutka a Sceplenie pro kontrolní protočení a Zalivka pro nacucnutí paliva. V další fázi se pak podrží Razkrutka která roztočí setrvačník, zapne se palivová pumpa, sepne spojka Sceplenie, tím se začnou protáčet i válce i vrtule a na konec se zapne Zažiganie zapalování a motor naskočí. V simulátoru jsou jednak Raskrutka a Sceplenie (funkčně) spojené, takže nejde aktivovat jen jeden ale hlavně se motor vůbec neroztočí, pokud není sepnuto zapalování.
Takže za mne - ano, je to špatně, ale správným směrem 
|
|