|  |  | OT:Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 15:02 | |
|  | hoj,
promiňte, že otravuju, ale když jsem používal autopilot 737 tak mi vůbec nefungoval(nedržel se podle zadané trasy). Je možné, že jsem přehlíd na jiný návod.
Napište mi PROSÍM, jaká tlačítka mají být zaplá.
Díky moc a omlouvám se za takovéto OT. |
| |
|
 |  |  | OT:Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 15:08 | |
|  | Ad OT - není to OT, toto sem patří, i když asi jsi jen špatně přečetl návod, to se občas stane...
O co konkrétně ses snažil ?
Pro let podle FMC bys měl mít zapnutý autopilot - tzn. jeden z CMD, potom tlačítko LNAV a tlačítko VNAV popřípadě tlačítko ALT a nastavenou nějakou výšku... |
| |
|
 |  |  | OT:Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 15:13 | |
|  | Záleží kam jsi letěl... a jestli jsi měl nastavené dobře FMC... Pokud máš nastavené FMC tak po startu se zapíná tlačítko LNAV... je to vlatně navigace k určitým bodům. Tlačítko VNAV se používá na vertikální navigaci... a samozřejmě zaplé CMD A... CMD B se používá pro klesání a pro přiblížení k ILS ,kde je nutné mít zaplné oba dva autopiloty. |
| |
|
 |  |  |  | OT:Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 15:18 | |
|  | aj CMD B sa normalne pouziva samosatne ako A  |
| |
|
 |  |  |  |  | OT:Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 15:19 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | OT:Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 15:19 | |
|  | 737 nelítám, ale není fakticky jedno jestli si pro let zapneš CMD A nebo CMD B ? Alespoň u B747 to jedno je, tak je obvykle střídám...  |
| |
|
 |  |  |  |  | OT:Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 15:26 | |
|  | To já zese u 737 letím celou dobu na CMD A, a lítá vpohodě....  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | OT:Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 16:02 | |
|  | Díky moc,FMc jsem měl nastavený dobře,klikal jsem tam nějaké kravin*.
díky!! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | OT:Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 16:09 | |
|  | jo a a ještě se chci zepat, když letim SID/STAr tak to mam nechat úplně stejně(ILS vím)?
díky |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | OT:Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 20:44 | |
|  | já to tak nechávám, a letí to samo, bez problémů, akorát musíš příletovky a odletovky upravit v LEGS(nesmí tam být mezera=přerušení tratě) |
| |
|
 |  |  |  |  | OT:Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 17:06 | |
|  | Nevím jak u Boeingu, ale u Airbusu je v letové příručce přesně definováno, že PF musí mít zapnutý svůj autopilot. Tzn. když FO je PF, tak zapíná AP2. Tedy v případě, kdy je danný autopilot funkční.
K buliku snad tuto problematiku osvětlí Radim... |
| |
|
 |  |  |  |  |  | OT:Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 17:19 | |
|  | Při mém observeru na B737 měl zapnutého autopilota vždy PF |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | OT:Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 17:54 | |
|  | A tak PM moc s autopilotem stejně nenadělá, takže bych řek, že PF to bude mít zapnuté vždycky, teď jde jen o to, jestli je to CMD A nebo CMD B  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | OT:Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 17:55 | |
|  | Oops, psal jsem to na mobilu a vypadlo mi slovo "svého"  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | OT:Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 17:58 | |
|  | jojo, v poho Tohle je prostě veselý stromek  |
| |
|
 |  |  | Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 16:36 | |
|  | To jsou odpovědi - HLAVNĚ FMC!   
V prvé řadě je třeba zeptat se, co chceš, aby autopilot zaletěl... Těch modů je docela dost a v závislosti na použitém se dají použít některé i pro více činností nebo jak to nazvat... |
| |
|
 |  |  |  | Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 17:03 | |
|  | Jenže ale bez FMC by to jako neletělo, chápeš ne?! Tak nepruď, když wotom nic nevíš!  |
| |
|
 |  |  |  |  | Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 17:06 | |
|  | ale letelo...moj kamos nelieta podla FMC, hovori ze to je potom nuda...on lieta radialy cez FMC leti len ked si ide urobit caj, aby neodletel z kurz  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 17:09 | |
|  | ne ne! musí se to lítat na FMC všechno!! Tak tady nelži! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 17:10 | |
|  | ja neklamem...on lieta na A340-600 a nikdy neleti cez FMC...sice ho ma vyplnene a neleti cez FMC !! pre mna zamnam, tak never ! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 17:16 | |
|  | Dyť si řikal, že lítá radialy a ted říkáš, že lítá airbusy a ty musej lítat na fmc a autopilota, protože to jinak neuměj, takže nekecej! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 17:24 | |
|  | ved hovorim ze lieta radialy a ked si odbehne, tak leti na FMC aby neuletel a ked pride tak zase leti na radialy...a odkazuje ti, ze je asi genius ked dokaze lietat s A-ckom inak ako s FMC ...a aj B-cko dokaza lietat inak ako na FMC...inak vie toho o veeeeeala dost ako ty, tak ze klud  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 17:51 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  | Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 17:15 | |
|  | lieta VOR, NDB....RNAV...tak ako potom lieta B737-200 ? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 17:19 | |
|  | ty litaju za lietadly, ktorá maj fms |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 20:42 | |
|  | to je hlaska...takze takova follow me service in the sky  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 20:44 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 17:53 | |
|  | tHAk tO SoRy woE!!!!!!!! FshEcKy Was l0wICkUju :-* |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 18:05 | |
|  | heheheh jj! |
| |
|
 |  |  |  |  | Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 18:06 | |
|  | ehm...ja som to zle pochopil...pardon...som idiot |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 18:07 | |
|  | nn, já sry  |
| |
|
 |  |  | OT:Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 18:27 | |
|  | Já chci jen vědět co mít zaplý když chci aby mi to letělo podle čar(s prominutím) co mam na displeji. Aby mi to samo točilo atd.... Poté třeba zapnout ALT na výšku nebo rychlost umim..
díky |
| |
|
 |  |  |  | Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 18:38 | |
|  | na to, aby autopilot fungoval si zapni CMD A. Pro horizontální vedení, když máš naprogramovanou trať (přes ono slavné FMC) a máš ji aktivní bez mezer (discontinuity), tak stačí L NAV a éro ti poletí po trati. Ale chybí ti vertikální vedení, což si můžeš komandovat pomocí V/S pro stoupání a klesání a to se ti v nastavené hladině zastaví s přechodem na mod ALT HOLD. Vešchny mody, se kterými se pracuje máš na FMA řádku, to je ten nad umělým horizontem na displayi před tebou.
On je obecně problém vysvětlovat to takhle, protože je tam propojená spoooousta věcí a potřebuješ správnou kombinaci a konkrétně u těchhle režimů (LNAV, VNAV) existuje spousta případů, kdy to dělá věci, které tě při jejich neznalosti můžou hodně překvapit a hlavně v simu, kde to často dělá věci, nad kterými reální piloti kroutí hlavou  |
| |
|
 |  |  |  |  | Autopilot PMDG-737 4. 6. 2009 / 21:57 | |
|  | | |
|
|