Ano, já jsem to taky psal právě takto proto, abych ozřejmil, jak většina přemýšlí. To bych nebral jako pasivní ochranu, ale budiž. Každopádně crash test letadla z cesstovní rychlosti proti zdi by nedopadl moc dobře, ostatně jinak ani nemůže, protože to letadlo taky musí letět.
Neskáču radostí, jen tvrdím, že vzhledem k množství dopravy na silnicích je to poměrně nízké číslo. Na chřipku a její následky ročně umře přes 2000 lidí. Tak si vyber jestli je to moc nebo ne...
Pokud jsi to dočetl do konce, víš, že s legislativou a hlavně jejím dodržováním spokojený nejsem. Motáš tu deset ruzných věcí tak t orozeberu postupně:
1) měří se rychlosti, hlídky jsou, ale PČR má docela velký odliv personálu a ani tak není dost lidí na to, aby se kontrolovalo všude a furt.
2) Pokud ho neshledají vinným z žádného přestupku, tak proč by ho neměli pustit, rychlostní omezení pro něj platí i nadále - snad jsi tím nechtěl říct, že by mu měli preventivně uvalit 10 litrů pokuty a tři bodíky k tomu jen pro výstrahu.
3) Dopravní značka na měření rychlosti platí jen pro MP a ti si za to svou blbostí můžou sami, nikdy nekontrolovali podle potřeby bezpečnosti, ale podle jistoty výběru. Tedy spíše tam, kde řidič mohl relativně bezpečně přidat, aniž by někoho ohrozil. Ještě jsem neslyšel o MPkovi, který by toto dělal třeba před školou, a tak jim zákonodárci vymysleli toto, osobně jsem docela pro, protože klidně můžou před školama ty tabule vyvěsit a měřit tam jen občas, efekt bude mnohem lepší, i když budou nadále měřit na těch "lukrativnějších" místech
4) Nebudu si hrát na hrdinu, ale po autoškole jsem auto docela řídit uměl. O Fábce, kterou doma nemáme a kterou jsem ve škole jezdil, jsem věděl všechno, protože mi instruktor vysvětlil a stačilo mu na to asi 15 minut, jestli to ten tvůj neudělal, tak to byla asi špatná škola. Nicméně - nasedl jsem doma do Laguny a trochu jí přismahl spojku, což je věc na kterou by mě stejně nikdo nepřipravil. Každé auto je jiné a stejně to platí i o ovládacích prvcích. Byl jsem blbec, když jsem jel (jakožto relativně zkušený řidič, alespoň tedy v základním ovládání vozidla) do německa pro Land Rover, to auto má úplně jiné ovládací prvky (páčka stěrače se pro mě nepochopitelně zapíná zvednutím, nikoliv tahem dolů na co jsem byl zvyklý a mohl bych pokračovat dál). Takže prvních pár kilometrů bylo trochu utrpení, ovšem celé je to moje blbost - v každém autě je uživatelská příručka, kde jsou všechny tyhle věci sepsány a pokud něco nevíš, tak si to máš před jízdou přečíst, jako jsem to měl udělat já. Je jen naší blbostí, že jsme to neudělali. V autoškole mě mohli naučit ovládat tak nanejvýš Fabii a Superba, teď jsem u nich ještě viděl VW Polo, nicméně nikdo by mě nemohl naučit ovládat ten LR, protože es jich v republice stejně prodá jen pár. Takže shrnuli to, kdybys ty (nebo v tom německu já) způsobil nějakou nehodu, je to jen a jen tvoje blbost, protože jsi a) měl přečíst příručku ještě předtím, než do toho vlezeš, když to neznáš nebo b) zastavit u krajnice a v klidu se tomu věnovat(jako to dělám, když mi za jízdy někdo telefonuje). Každopádně v autoškole ti nemůžou dělat typovku na všechna auta na trhu, to prostě nejde...
Doufám, že jsme si to vyjasnili, in peace brother...  |
|