FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 16. 12. 2025, svátek má Albína Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Stavba nové RWY a její orientace? - obecně Jeden příspěvek | Celý strom
Stavba nové RWY a její orientace? - obecně   7. 6. 2009 / 06:12
ulitej
Ahoj. Při pročítání příspěvků jsem si položil otázku jak projektujou směr RWY určitě se zohlednuje s ohledem na obytné území - o tom asi není pochyb ,ale co myslíte dělá se také statistika přírodních větrů(nebo jak to napsat)
   Seznam příspěvků  

Stavba nové RWY a její orientace? - obecně   7. 6. 2009 / 09:02
Luděk Ch.
Asi by nebylo idealni orientovat drahu takovym smerem, ktery by byl kolmy na nejcastejsi smer vetru v dane lokalite Jinak myslim, ze zrovna osidleni nehraje moc velkou roli, je bezne, ze v ose drahy jsou od urcite vzdalenosti obydli. Rekl bych, ze dulezitejsi je teren, ve spouste lokalit jsou radi, ze tam vubec najdou dostatecne dlouhou rovnou plochu alespon v jednom smeru a nemuzou si vybirat smer. Potom se uz ani na vitr nemuze hledet.
   Seznam příspěvků  

Stavba nové RWY a její orientace? - obecně   7. 6. 2009 / 09:26
FSPilot   
No řek bych, že ten vítr silně ovlivní použitelnost takového letiště a tak je občas možná lepší v takovém místě letiště vůbec nestavět. A ohled na obydlí se musí brát taky. Min. v použitelnosti v noci, kdy je hlukové zatížení okolí letiště vnímáno asi nejhůř (při myšlení stejného provozu, jako za dne) Letiště se nedá postavit kdekoliv, kde se najde rovný plácek
   Seznam příspěvků  

Stavba nové RWY a její orientace? - obecně   7. 6. 2009 / 09:49
Luděk Ch.
Jiste, kde to jde, tak se obydli i vitr zohledni. Ale v nekterych kopcovitych lokalitach je treba jedine mozne rovnejsi misto a tam se pleskne letiste a hotovo. Kdyz je to nejaky vetsi ostrov, tak se bez letiste neobejde. Vzdyt takovych prikladu se najdou mraky.
   Seznam příspěvků  

Stavba nové RWY a její orientace? - obecně   7. 6. 2009 / 15:35
Sláva
A někde ani ten plácek není,viz Madeira
   Seznam příspěvků  

Stavba nové RWY a její orientace? - obecně   7. 6. 2009 / 16:16
= M@trix! =   
no a v extrémním případě není už ani ta rovina potřeba ... courchvel, lukla, apod. ...
   Seznam příspěvků  

Stavba nové RWY a její orientace? - obecně   7. 6. 2009 / 16:24
ulitej
samozřejmě , že tyto případy mohou nastat ,ale to vychází ze selského rozumu , že tímto směrem jsem nechtěl vyvolávat diskuzi - nejlepší příspěvek - to si snad každý určí sám který to do této doby byl ahoj.....
   Seznam příspěvků  

Stavba nové RWY a její orientace? - obecně   7. 6. 2009 / 09:59
kuma   
Nevím, jak to chodí teď, ale historicky zrovna třeba u Ruzyně (a Tempelhofu... stejská se mi po něm) byly studie převládajícího směru větrů hlavním kriteriem.

To ale bylo v době (a místě) kde byla k dispozici placka s prostorem všemi směry. Zvolily se tři nejčastější směry - a vytýčily (jakés takés) dráhy - a ta nejpoužívanější se pak postupem času zpevňovala, prodlužovala - případně trochu pootočila, pokud to šlo a bylo výhodnější, nebo přidala paralelní druhá. Ty ostatní postupně odumřely 22/04 v Ruzyni). Ještě teď má spousta letišť v Anglii tvar trojúhelníku - je to zajímavé uspořádání - zatímco většina kontinentálních letišť má dráhy, které se střetávají poměrně blízko u sebe, ty britské se střetávají na koncích. Mám takový dojem, že taková letiště možná zaberou víc místa, ale mají méně pojezdových drah (dá se asi jezdit po RWY, co nejsou v provozu).

Jinak jak už tu je napsáno, kde je málo místa, tam se spíš upřednostňuje samotný prostor - a taky asi není jedno, zda je profil pod budoucí dráhou rovný - ono zemní práce v úseku 3 km a několik desítek m převýšení taky není zanedbatelná položka... (si myslím).
   Seznam příspěvků  

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ