FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 19. 5. 2024, svátek má Ivo Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
wilco Airbus 320 - pozice Jeden příspěvek | Celý strom
wilco Airbus 320 - pozice   10. 6. 2009 / 22:05
knight
Ahoj,
1.Vyskytl se mi problém s tímto addonem. Po zadání údaju do FMC a po potvrzeni Align IRS mi vyskočí hláška CHECK A/C POSITION. Vím, že mám v FMC špatné souřadnice, ale nevím jak zadat správné.Znovunačtení letadla nepomáhá.
2. Nemohl by mi prosím Vás někdo vysvětlit co znamenají hodnoty F,S,O při přistávání a kdy zapínat ILS APP, popř. začít vysouvat klapky. Vím, že rychlost začne klesat na hodnotu S při vysunutí klapek na 1 polohu, ale nevím v jaké fázi letu je mám začít vysouvat.
Děkuji

41479 B / 550 x 500 / Capture-1.jpg
 

wilco Airbus 320 - pozice   10. 6. 2009 / 22:15
knight
Omluva bod 1. vyřešen. Měl jsem idiot zadané špatné ICAO letiště.
 

wilco Airbus 320 - pozice   11. 6. 2009 / 11:14
Ciki   
Ad 2. Mno už si to nepamatuju, ale je to rychlost s klapkama: F=Flaps, S=Slats (sloty), O=Clean (tady si nejsem jistej, ale jestli je ta hodnota nejvyšší, tak by to měo být). Postup vysouvání klapek si dělej jak chceš, myslim, že před uchycením na loc bys měl mýt nejváše 200kts - tedy flaps 2 a tesně před G/S je dát na 3 nebo Full
 

wilco Airbus 320 - pozice   11. 6. 2009 / 13:15
maco
Klapky 1+F se vysouvají kolem minimum clean speed což je takzvaný "green dot", neboli ta zelená kulička na rychloměru. Po usazení na LOC se stahuje na 180kts a dávají se klapky na 2. Podvozek se nikdy nevytahuje dokud nejsou klapky na 2, ale až potom a mělo by to být už na celém ILSu v sestupové rovině. Po vysunutí podvozku se mačká "speed button" na panelu autopilota, který to stáhne na vypočítanou Vapp a dávají se klapky naplno. Po ustálení se vypíná autopilot a auto throttle a sedá se růčo na plynu podle rychlosti (kolem 50%-60%) a jak to začne řvát "retard retard" tak se stahuje na volnoběh a sedá se. Autobrake je normálně na LOW, jenom pokud je dráha mokrá, nebo vyloženě krátká se dává MEDIUM. Reverz je možné použít až do 70kts.
 2x  

wilco Airbus 320 - pozice   11. 6. 2009 / 13:16
maco
Jo ještě pokud má ATC jiné požadavky na rychlost, tak se to samozřejmě musí podřídit jeho přání
 

wilco Airbus 320 - pozice   11. 6. 2009 / 13:48
knight
Díky, za vyčerpávající odpověď.
 

wilco Airbus 320 - pozice   11. 6. 2009 / 14:18
Cirrus/Pindra
Tak Green dot určitě neni rychlost "minimum clean speed", ta se totiž liší let od letu a je vypočítávána na základě hmotnosti letounu, centráže apod.

Klapky polohy 1 (1+F) se dle FCOM vysouvají ve fázi středního přiblížení, tzn. u přiblížení na dráhu 24 v Praze by to bylo po RASIMu například, kdy už by letoun měl být zbržďen pod 210 KIAS.

Při přepnutí do Approach modu na MCDU letoun zpomalí na rychlost "green dot" což je rychlost minimálního opadání (nejlepší poměr mezi součinitelem vztlaku a odporu, pokud si dobře vzpomínám). Bývá něco kolem 205kt...

Jak Maco psal, po zachycení lokalizeru by se měli vysouvat klapky polohy 2, v tu dobu by již letoun letící v managed modu měl sám zpomalit na přibližných 180knotíků.

Další vysouvání mechanizace se odvíjí od typu přiblížení. Při nepřesném přiblížení (VOR/DME, NDB, LOC only apod.) se v provozních postupech uvádí, že by již měl být letoun plně konfigurován, tz. klapky minimálně 3 poloha, podvozek vysunut a zajištěn, tak aby přiblížení bylo celou dobu stabilizované. Ovšem při dnešním provozu na větších letiších a s ohledem na protihluková opatření se toto asi vždy nedodržuje a řídící požaduje decelerované přiblížení, tudíž letět na klapkách 3 i s podvozkem už před Outermarkerem asi bude hloupost.

Při přesném přiblížení (ILS) se mechanizace vysouvá na sestupové rovině postupně, avšak ve výšce 1000ft nad prahem dráhy, by měl být letoun již plně stabilizován na sestupu (plná mechanizace, určitý tah motoru) jinak by měl velitel letounu zvažovat Go-around. V případě že letoun není stabilizován do výšky 500ft nad prahem dráhy, je nutno provézt nezdařené přiblížení - převézt letoun do stoupání, zasunout klapky až do polohy 1 a po ověření stoupání zasunout podvozek.
 1x  

wilco Airbus 320 - pozice   11. 6. 2009 / 14:35
maco
OK, beru připomínky. Tady jsem našel hezké vysvětlení co je co:
http://www.scribd.com/doc/7030223/Speed-Tape-Airbus-Descent-Arrival
 

wilco Airbus 320 - pozice   11. 6. 2009 / 23:07
parostroj
Zkus tyto stránky:http://www.smartcockpit.com/plane/airbus/A320/
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ