|  |  | AC3D a X-Plane 17. 6. 2009 / 11:41 | |
|  | Chtěl jsem se zeptat, jestli má někdo zkušenost s AC3D respektive s exportem objektů do X-Plane (respektive do OverlayEditor). Já když si nějakakej objekt vymodeluju uložim ho jako *.obj otevřu OverlayEditor a nejde mi přidat. |
| |
|
 |  |  | AC3D a X-Plane 17. 6. 2009 / 12:06 | |
|  | To může mít mnoho příčin. Zaprvé ho musíš mít správně umístěný v adresáři. Pokud je to unikátní objekt, který bude pouze v jedné scenerce, musíš ho dát nejlépe do podadresáře objects (vedle adresáře Earth nav data) včetně textury. Pokud je to objekt do knihovny, musíš ho do nějaké knihovny zadefinovat....
|
| |
|
 |  |  |  | AC3D a X-Plane 17. 6. 2009 / 12:13 | |
|  | Já mam normálně vytvořenou knihovnu vidim tam ty objekty, ale jakmile na něj kliknu tak semi z kostičky změní na poškrtlý kolečko |
| |
|
 |  |  |  |  | AC3D a X-Plane 17. 6. 2009 / 12:19 | |
|  | Tak to bych hledal chybu v umístění. Že ho nejdřív vidí znamená, že ho našel definovaj v knihovně, ale když na něj ukážeš, OE se ho pokusí načíst do náhledu a zřejmě zjistí, že ho nenajde na disku nebo je v něm chyba - pokud používáš exportní plugin z AC3D starší verze, tak asi vím kde je chyba....
Pošli mi ten tvůj OBJ do mailu, já se na to mrknu.... |
| |
|
 |  |  |  |  | AC3D a X-Plane 17. 6. 2009 / 13:05 | |
|  | Takže asi takhle:
Problém je v tom, že exportní plugin z AC3D generuje TXT soubor s ukončením řádků jiným znakem, než ve Windowsech má (tušim, že jako na MACu..) následkem čehož vznikají mezi jednotlivými řádky v OBJ souboru prázdné řádky - a to je důvod proč to OE nepřečte. Důležité je vyhodit mezery v prvních 3 řádkách hlavičky - zkrátka identifikace souboru musí vypadat takto:
I
800
OBJ
... další mezery mezi řádku jsou mu už fuk.
Poslední beta AC3D pluginu to už údajně nedělá, ale když si OBJ otevřeš v obyčejnym NotePadu, zasáhneš do něj a uložíš, totálně ti to strukturu OBJ rozhodí - zkrátka je v tom bordel.
Proto DŮRAZNĚ doporučuju z vlastní zkušenosti pro editaci OBJ souborů používat NotePad++
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | AC3D a X-Plane 17. 6. 2009 / 13:24 | |
|  | Aha tak díky moc funguje to  |
| |
|
 |  |  | AC3D a X-Plane 17. 6. 2009 / 12:06 | |
|  | Bohužiaľ, ja mám skúsenosti iba s exportom zo Sketchupu a tam to funguje v pohode |
| |
|
|