FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 11. 8. 2025, svátek má Zuzana Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Předběžná zpráva o parašutistické nehodě v LKMB Jeden příspěvek | Celý strom
Předběžná zpráva o parašutistické nehodě v LKMB   23. 6. 2009 / 16:34
Lowmick   
Předběžná zpráva o parašutistické nehodě



Dne 21.06.2009 došlo na letišti v Mladé Boleslavi k parašutistické nehodě,
při níž zemřeli tandemový pilot a pasažérka tandemového seskoku. Seskok byl
proveden z výšky 3200 m nad terénem z letounu AN 2. Po provedení volného
pádu tandempilot otevíral padák, který se otevřel mimo pravou část náběžné
hrany.



Padák začal rotovat a tandempilot provedl odhoz hlavního padáku. Volné
konce se bez závad oddělily od nosného postroje, ale pravý přední popruh
zůstal zachycen ve spojení uzavírání oddělení pro hlavní padák. Tandempilot
po zjištění že volný konec nejde odpoutat a rotace vzrůstá se rozhodl
otevřít záložní padák. Tento záložní padák se ale zamotal do vlajícího
hlavního padáku a tím byla jeho funkce znemožněna.



Byl použit postroj s balovým dílcem typu Strong. Bylo zjištěno, že se
v tomto případě jednalo o technickou závadu (úplné zablokování otevíracího
systému pancéřovou hadicí s uzavíracím očkem), která se za určitých
okolností může opakovat u kteréhokoliv uživatele nosného postroje typu
STRONG.



Opatření: okamžitě zastavit používání nosných postrojů s obalovým dílcem
typu STRONG na celem území ČR a informovat výrobce o této závadě
s upozorněním, že tato závada bez provedení úprav konstrukce se může
kdekoliv a u kohokoliv kdo používá tento díl opakovat.



Podrobné okolnosti jsou nadále v šetření.
 

Předběžná zpráva o parašutistické nehodě v LKMB   23. 6. 2009 / 16:46
dandee
Fuj,tak to je sleha.Nemam slov.Chudaci.
 

Předběžná zpráva o parašutistické nehodě v LKMB   23. 6. 2009 / 17:04
dandee
Este mala poznamka,som si spomenul,ze ked som ja skakal na padakoch OVP-68 a 80 tak sme mali ako povinnu vybavu nozik. Neviem , ci teraz uz nie je ale myslim, ze by sa hodil.
 

Předběžná zpráva o parašutistické nehodě v LKMB   23. 6. 2009 / 17:16
Koprik
Těžko říct....taky jsem na vojně skákal i s předepsaným nožem, ale sebekriticky si přiznám, že si nejsem jistý jestli bych ho v tom stresu a nedostatku času stihnul použít.Při seskocích ze 300 metrů jsem měl pocit, že i záložní padák je naprosto zbytečná zátěž a přišlo mi že vidím i mravencům na letišti do kuchyně.Ale jinak, je to fakt tragédie a dotýká se mě to i osobně, protože s tím klukem jsem se potkával na jednom letišti a můj kámoš s ním absolvoval výcvik.Čest jejich památce!
 

Předběžná zpráva o parašutistické nehodě v LKMB   23. 6. 2009 / 17:22
Lowmick   
Skoro mam i dojem ze nam na skoleni Nosek rikal ze nuz je v povinne vybave, kdyz se budu hodne nudit tak mrknu do V-PARA. Nektere tandem postroje je maj na zadech.
Ale jak pises - v tom fofru asi prevladalo odhozeni hlavniho popr. vyreseni zavady nez to zkusit riznout (btw v tech otockach by to mozna ani dost dobre neslo).
 

Předběžná zpráva o parašutistické nehodě v LKMB   23. 6. 2009 / 17:23
dandee
Ale mali dostatocnu vysku.3200m, tipujem,ze tak v 2000m sa otvara hlavny,keby mal nozik... snad sa robia aj teraz popruhy s materialu,ktory sa da odrezat ?!
No teraz je to uz na hovno.
 

Předběžná zpráva o parašutistické nehodě v LKMB   23. 6. 2009 / 17:27
Lowmick   
Nalet byl z 3000m, ale to je jedno.
Hlavni padak otevirali myslim v 1500m. Pri ty rotaci co meli nebylo pouziti noze asi uplne pohodovy. Navic ta padova rychlost nebyla zrovna mala...
 

Předběžná zpráva o parašutistické nehodě v LKMB   23. 6. 2009 / 21:32
Cirrus/Pindra
Já skákal před cca 1,5 rokem v Kolíně a nůž je pořád povinná výbava. Též by mě zajímalo, proč ten pravý popruh hlavního padáku nezkusil odříznout. Asi ta rotace byla natolik velká, že by to stejně nezvládl...
 

Předběžná zpráva o parašutistické nehodě v LKMB   23. 6. 2009 / 17:28
kosata
Sakra, nedovedu si představit, že letim několik desítek sekund s tím, že vim přesně za jak dlouho chcípnu. Musí to bejt hroznej pocit...
 

Předběžná zpráva o parašutistické nehodě v LKMB a co Brigádník ?   23. 6. 2009 / 18:04
domajs
A neví někdo příčinu pádu toho Brigadýra v Chrudimi ???
 

Předběžná zpráva o parašutistické nehodě v LKMB   23. 6. 2009 / 20:07
kuma   
Takže tak, je to jak říkal Šantán do rozhlasu.
Brigouš sapdnul, protože spadl do vývrtky a pilot už se nestihl dostat ven a brigouš se z vývrtky vyvést nedá... Proč se ale do ní dostal asi nebude tak jednoduché zjistit...
 

Předběžná zpráva o parašutistické nehodě v LKMB   23. 6. 2009 / 20:27
Lowmick   
Tamtamy z PTSek udajne rikaji ze nasli pretrzeny lanko ke smerovce. Ale to ti nezavini pad do vyvrtky...
 

Předběžná zpráva o parašutistické nehodě v LKMB   23. 6. 2009 / 20:27
Lowmick   
Btw on to z vyvrtky dostal, bohuzel az po 7mi otockach a pretlaceny na zada.
 

Předběžná zpráva o parašutistické nehodě v LKMB   24. 6. 2009 / 01:44
kuma   
to ne.... ale když spadne do vrtáku éro, o kterym si myslíš, že z vrtáku nejde vybrat, možná že šlápneš kontra tak, že nahlodaný lanko rupne...
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ