|  |  | Dvě otázky na TU154 od ProTu 24. 6. 2009 / 09:29 | |
|  | Dobré ráno, vím že Tu154 má své vlastní vlákno na fóru ProTu ale tam jsem odpověď nenašel a sem chodí zdá se více lidí a tak je větší šance na vyřešení problému.
1) Při přistání a použití reversu se mi rozsvítí na motoru 1 a 3 porucha motoru nebo jak je to nazváno pohledem na panel palubního inženýra jsem zjistil že signalizace ukazuje poruchu reversu. Revers však normálně pracuje, otevírá i zavírá a žadnou poruchu jsem neshledal. Jediné řešení jak se mi povedlo zbavit se signalizace je vypnutí motorů a opětovné nahození.
2) Jaký je význam signalizace v řadě vedle "Ke vzletu nepřipraven" jedná se o dva trojúhelníčky vedle sebe ukazující směr od sebe, do leva a do prava barva červená a vedle ní druhá signalizace dva trojúhelníčky nad sebou ukazující od sebe na horu a dolů.
Rozsvítili se když jsem chtěl zapnout AP, byli doprovázené přerušovanou sirénou a AP nereagoval. Co jsem tedy 154ce provedl?
Díkes za odpovědi |
| |
|
 |  |  | Dvě otázky na TU154 od ProTu 24. 6. 2009 / 09:36 | |
|  | 1) nejsem si jistej
2) ty šipky se rozsvítěj za letu při přiblížení, když se moc odkloníš od localizeru nebo od glide slope (vodorovně vertikálně) na zemi se ti to rozosvítí když máš naladěný ILS a logicky to pozná ž jseš úplně mimo. |
| |
|
 |  |  |  | Dvě otázky na TU154 od ProTu 24. 6. 2009 / 09:42 | |
|  | Aha, to by bylo logické učil jsem se používat navigační prvky 154, ale proč tedy nefungovalo tlačítko AP, to by přece nemělo mít návaznost když jsem mimo osy že nezapnu AP, nebo ano? |
| |
|
 |  |  |  |  | Dvě otázky na TU154 od ProTu 24. 6. 2009 / 09:48 | |
|  | Zkontrolovat symboly na autopilotovi (musí tam bejt myslim obrázek kniplu) pokud tam není co má bejt, chce to minimálně znova inicializovat autopilota (na overheadu "CAY"?, prostě se při tom ozve zvuková signalizace "tů tů tů" ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Dvě otázky na TU154 od ProTu 24. 6. 2009 / 09:52 | |
|  | Panel AP ukazoval vlevo i vpravo ikonu beranů... Možná jsem si někde něco nezapl nebo tak, asi jsem něco přehlédl a tak se mi ty dvě chyby spojily v jednu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Dvě otázky na TU154 od ProTu 24. 6. 2009 / 10:15 | |
|  | Šipky doleva/doprava a nahoru/dolů znamenají "UPRAVLJAJ KRENOM" a "UPRAVLJAJ TANGAŽOM" a hlásí výpadek příslušného vertikálního či horizontálního kanálu autopilota. Může se ti rozsvítit v případě, že podmínky jsou natoli drsné, že autopilot letadlo nezvládá, nebo v případě, že pohybem beranů autopilota v jednom kanálu odpojíš. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Dvě otázky na TU154 od ProTu 24. 6. 2009 / 10:24 | |
|  | Konečně někdo kompetentní. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Dvě otázky na TU154 od ProTu 24. 6. 2009 / 10:48 | |
|  | Počasí normální, jen vítr 8kts nic více. AP byl vypnutý a nešel vůbec zapnout, tak že to že nezvládá letadlo tento případ nebude. Jak funguje odpojení autopila berany stači s nima hnout a on ten kanál odpojí? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Dvě otázky na TU154 od ProTu 24. 6. 2009 / 10:53 | |
|  | Tak je ještě jedna možnost. PRO-TU má simulováno spotřebovávání hydraulického tlaku při pohybu řídících ploch. Tzn. pokud jsou výchylky příliš veljké a příliš časté, poklesne hydraulický tlak pod mez, potřebnou k zapnutí autopilota, nebo dokonce k ovládání stroje vůbec.
V jaké situaci se ti toto stalo? Po vzletu? Bylo letadlo správně vytrimováno? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Dvě otázky na TU154 od ProTu 24. 6. 2009 / 10:58 | |
|  | LKPR vzlet RWY 24, výšká +/- 400m dle radiovýškoměru, motory nominální výkon 95% rychlost cca 430km/h stoupání, asi 15-20m/s. Všechny hodnoty na startu a po odlpenení v normě.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Dvě otázky na TU154 od ProTu 24. 6. 2009 / 11:01 | |
|  | Tak to je zvláštní. Důležité je při zapnutí autopilota už mít zasunuty klapky, mít odstraněny všechny síly v řízení trimem, mít oba kanály AP v režimu "berany" a mít hydraulický tlak. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Dvě otázky na TU154 od ProTu 24. 6. 2009 / 11:04 | |
|  | Myslím že bylo vše splněno, ale asi jsem prostě někde udělal chybu stalo se to jednou, tak že to bude snad v pohodě víc mě trápí ten první popsaný problém s těmi reversy. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Dvě otázky na TU154 od ProTu 24. 6. 2009 / 12:19 | |
|  | Ad porblém s reverzy:
Takhle od stolu si nejsem jist, ale má pocit, že jde o vlastnost modelu, kdy při použití reverzů se může tablo "PORUCHA MOTORU" krátkodobě rozsvítit. Nicméně po vypnutí reverzu a přidání otáček by mělo tablo zase zhasnout. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Dvě otázky na TU154 od ProTu 24. 6. 2009 / 12:19 | |
|  | A zahlasil ti Kachna "Reverz je vypnut"? Ono to totiz nespis nebude kontrolka poruchy reverzoru, ale jejich cinnosti... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Dvě otázky na TU154 od ProTu 24. 6. 2009 / 12:23 | |
|  | Jo jo akchna hlasil reversy vypnuty, kontrola je vpravo nahore a ukazuje porucha motoru a na tablu palubniho inzenyra je to jako porucha reversu a nezashne ani pri vypnuti a pridani plynu. Jedina moznost na kterou jsem prisel je engine off - engine on |
| |
|
|