FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 7. 5. 2024, svátek má Stanislav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Nouzová zásoba paliva Jeden příspěvek | Celý strom
Nouzová zásoba paliva   30. 6. 2009 / 19:52
Pilatus
Můžete mě někdo poučit, jak je to s nouzovou zásobou paliva pro dopraváky? Tuším, že k plánované spotřebě se musí připočítat palivo na 45 min letu. Musí se nějak hlásit, když se na tuto zásobu (takříkajíc nedotknutelnou) sáhne? Mám za to, že by měla sloužit jen pro let na záložní letiště. Jak je to doopravdy? Díky.
 

Nouzová zásoba paliva   30. 6. 2009 / 20:13
Teflon_490   
http://flying.medek.info/index.php/FUEL_planning
 

Nouzová zásoba paliva   30. 6. 2009 / 20:15
Cirrus/Pindra
Plánování paliva je trochu složitější věc, a bylo by to na zdlouhavý výklad ke všech speciálním případům, výjimkám apod. ale ve všeobecnosti se palivo plánuje následovně:

Palivo: Pojížděcí + traťové + záložní + dodatečné

S tím, že do záložního paliva se započítává:
- palivo pro nepředvídatelný okolnosti ( tzv. "contingency", je to většinou 5% z traťového paliva)
- palivo pro let na záložní letiště (ať už je to letiště jakýkoliv, může být i letiště vzletu apod.)
- konečná záloha (je to palivo pro vyčkávání ve výšce 1500ft nad letištěm po dobu 30 minut u jetů a po dobu 45minut u turbopropů)
- doplňkový palivo (o něm toho moc nevim, týká se spíš zvláštních typů letu... asi)

Dodatečné palivo je palivo, o kterém velitel letu rozhodne, že je nutné ho mít na palubě. Většinou bere v potaz provozní podmínky na trati, na cílovém či náhradních letištích, počasí apod.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ