| | | Nouzová zásoba paliva 30. 6. 2009 / 19:52 | |
| | Můžete mě někdo poučit, jak je to s nouzovou zásobou paliva pro dopraváky? Tuším, že k plánované spotřebě se musí připočítat palivo na 45 min letu. Musí se nějak hlásit, když se na tuto zásobu (takříkajíc nedotknutelnou) sáhne? Mám za to, že by měla sloužit jen pro let na záložní letiště. Jak je to doopravdy? Díky. |
| |
|
| | | Nouzová zásoba paliva 30. 6. 2009 / 20:13 | |
| | | |
|
| | | Nouzová zásoba paliva 30. 6. 2009 / 20:15 | |
| | Plánování paliva je trochu složitější věc, a bylo by to na zdlouhavý výklad ke všech speciálním případům, výjimkám apod. ale ve všeobecnosti se palivo plánuje následovně:
Palivo: Pojížděcí + traťové + záložní + dodatečné
S tím, že do záložního paliva se započítává:
- palivo pro nepředvídatelný okolnosti ( tzv. "contingency", je to většinou 5% z traťového paliva)
- palivo pro let na záložní letiště (ať už je to letiště jakýkoliv, může být i letiště vzletu apod.)
- konečná záloha (je to palivo pro vyčkávání ve výšce 1500ft nad letištěm po dobu 30 minut u jetů a po dobu 45minut u turbopropů)
- doplňkový palivo (o něm toho moc nevim, týká se spíš zvláštních typů letu... asi)
Dodatečné palivo je palivo, o kterém velitel letu rozhodne, že je nutné ho mít na palubě. Většinou bere v potaz provozní podmínky na trati, na cílovém či náhradních letištích, počasí apod. |
| |
|
|